سوالات متداول در مورد تحصیل در ارمنستان

تحصیل در ارمنستان به دلیل مجاروت با کشور ایران مورد توجه بسیاری از متقاضیان ایرانی قرار گرفته است . کشور ارمنستان در طول تاریخ دستخوش تغییرات سیاسی و اجتماعی و اقتصادی زیادی شده است اما کسب علم و دانش و پیشرفت علم به خصوص در بخش هنر و موسیقی در آن بسیار پیشرفت کرده است بنابراین در این مقاله به پاسخ برخی از سوالات متداول در مورد تحصیل در ارمنستان بپردازیم .

سوالات تحصیل در ارمنستان

  • شرایط تحصیل در مدارس ابتدایی و متوسطه در ارمنستان چگونه است ؟

برای افرادی که قصد تحصیل در یک مدارس ابتدایی یا دبیرستانی بین المللی دارند، ارمنستان چند گزینه جالب را ارائه می دهد. برخی از مدارس در ارمنستان ممکن است برنامه درسی آمریکایی یا بریتانیایی را با برنامه های زبان انگلیسی دنبال کنند، در حالی که دیگران تحت نظام آموزش فرانسه قرار می گیرند. همچنین زبان آلمانی، اسپانیایی و ژاپنی را می توان در میان زبان های آموزش در مدارس و دانشگاه های ارمنستان پیدا کرد، اما اکثر موسسات در ارمنستان از زبان ارمنی به عنوان زبان اصلی استفاده می کنند. مدارس بین المللی در ارمنستان اغلب دارای جمعیتی بزرگ می باشد . به طور کلی مدارس در ارمنستان به دانشجویان بین المللی پذیرش می دهند و از یک برنامه درسی در آمریکا، انگلستان، فرانسه، کانادا ، استرالیا یا نیوزیلند پیروی می کنند. به طور کلی با استفاده از استاندارد های بین المللی ، انتقال بین کشور ارمنستان به کشورهای دیگر آسان تر انجام می شود. علاوه بر این، مدارس ارمنستان اغلب مدارک اضافی مانند مدرک لیسانس بین المللی ارایه می دهند.

در مقاله ” اقامت در ارمنستان ” به طور مفصل درباره شرایط اقامت و تابعیت ارمنستان اطلاعات کسب کنید .

  • زبان تحصیل در ارمنستان چیست ؟

اکثر برنامه های درسی برای تحصیل در ارمنستان به زبان ارمنی تدریس می شوند . با این حال، دوره های کالج های زبان برای دانشجویان بین المللی در ارمنستان برای کمک به آنها برای یادگیری زبان وجود دارد. بسیاری از برنامه های تحصیلی در ارمنستان نیز به زبان انگلیسی یا روسی و همچنین دوره های زبان فرانسه در ارمنستان نیز در دسترس هستند. دانش ارامنه در بسیاری از دانشگاه ها برای تحصیل در ارمنستان ضرورت دارد.

  • ویزای تحصیلی در ارمنستان چگونه می باشد ؟

معمولا دانشجویان برای تحصیل در ارمنستان می توانند با ویزای توریستی ارمنستان برای مدت محدودی به این کشور سفر کنند و با شرایط دانشگاه ها، کشور، رشته تحصیلی خود در کشور ارمنستان آشنا شوند و بعد برای گرفتن ویزای تحصیلی ارمنستان اقدام کنند. تحصیل در ارمنستان نیاز به مدرک زبان ندارد.

  • شرایط دوره زبان در ارمنستان به چه صورت می باشد ؟

افرادی که مدرک آیلتس ندارند، می توانند در دوره های زبان ارمنستان تحصیل کنند و بعد وارد دانشگاه بشوند. طول ترم های کالج زبان در ارمنستان بستگی به میزان آمادگی متقاضی دارد.

  • آیا امکان کار در حین تحصیل در ارمنستان وجود دارد ؟

بله ، امکان کار در حین تحصیل در ارمنستان وجود دارد ولی به دلیل اینکه در ارمنستان نرخ بیکاری بسیار بالاست، متقاضیان گزینه کار کمتری می توانند داشته باشند. کار در حین تحصیل در کشور ارمنستان می تواند به صورت پاره وقت و یا تمام وقت باشد البته می توان گفت  که دانشجویان در کشور ارمنستان معمولا به صورت پاره وقت به کار مشغول هستند.

اکثر کشورها کار پاره وقت ضمن تحصیل به این صورت می باشد که در مقطع لیسانس در ارمنستان میزان ساعت کار در ضمن تحصیل 10 ساعت در هفته می باشد البته مشروط به اینکه از توانایی زبان خوبی برخوردار باشند و در مقطع فوق لیسانس در ارمنستان میزان کار نیمه وقت بین 20 تا 30 ساعت می باشد و در مقطع دکتری در ارمنستان میزان ساعت کار ضمن تحصیل 30 ساعت در هفته می باشد. البته باید توجه داشت فرد دانشجو باید ابتدا از اداره مهاجرت و دانشگاه مربوطه مجوز کسب کند البته قبل از این اقدام باید پیشنهاد کاری داشته باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در ارمنستان می توانید مقاله ” تحصیل در ارمنستان 2019 ” را مطالعه فرمایید .

 

سوالات متداول در مورد تحصیل در ارمنستان

سوالات متداول در مورد تحصیل در ارمنستان

  • هزینه های تحصیل در ارمنستان چقدر می باشد ؟

هزینه های تحصیل در ارمنستان متفاوت می باشد و معمولا بین 2000 تا  4000 دلار برای مدت یکسال تحصیل در ارمنستان است. دانشگاه های عمومی در ارمنستان نسبت به دانشگاه های خصوصی معمولا مبالغ کمتری شهریه دریافت می کنند

  • کدام دانشگاه ها از دانشگاه های معتبر بین المللی ارمنستان هستند ؟

دانشگاه های معتبر بین المللی ارمنستان عبارتند از: دانشگاه ایروان، دانشگاه آمریکایی ارمنستان، دانشگاه روسی- ارمنی (اسلوونی)، دانشگاه فونداسیاس فرانسه و دانشگاه بین المللی اوراسیا .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به ارمنستان شرکت آتیه آفرینان ایرانیان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به ارمنستان ” بیاندازید.

مدارک لازم برای پذیرش در دانشگاه های ارمنستان برای ویزای تحصیلی از دانشگاه به دانشگاه، از مدرسه به مدرسه متفاوت است. به طور کلی انتظار می رود برای درخواست ویزای تحصیلی ارمنستان گذرنامه معتبر و مدارک فارغ التحصیلی از دبیرستان یا تکمیل برنامه تحصیلی مشابه ارائه شود. پرداخت شهریه از دیگر الزامات تحصیل در ارمنستان و اخذ ویزای تحصیلی ارمنستان می باشد.

  • مهمترین شهرهای دانشجویی برای تحصیل در ارمنستان کدامند ؟

ارزان بودن دانشگاه‌ های ارمنستان و هم طراز بودن اعتبار علمی بعضی از دانشگاه‌ ها و هزینه ‌های زندگی در این کشور با ایران، آن را یکی از مکان‌های مورد پسند دانشجویان قرار داده است. ایران و ارمنستان شباهت‌ های فرهنگی، تاریخی، نژادی و زبانی بسیاری دارند و همین مشترکات باعث علاقه‌ مندی بیشتر دانشجویان ایرانی به تحصیل در ارمنستان شده است.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
وبینار تخصصی رایگان وبینار تخصصی رایگان

با سلام خدمت شما همراهان عزیز گروه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان، با تشکر از همراهی شما، ب...

سوالات متداول در مورد تحصیل در نروژ سوالات متداول در مورد تحصیل در نروژ

نروژ یکی از مقاصد مهم چه برای تفریح و چه برای تحصیل است . اما یکی از بهترین مقاصد برای مهاجرت...

سوالات متداول در مورد تحصیل در لتونی سوالات متداول در مورد تحصیل در لتونی

سوالات متداول در مورد تحصیل در لتونی کشور لتونی یا لاتویا از کشور های محدوده بالتیک است و ک...

نظرات کاربران
Call Now Button