کشور یونان ، کشوری در جنوب شرقی اروپا و جنوب شبه جزیره بالکان می باشد که از شمال با آلبانی ، مقدونیه شمالی و بلغارستان و از شرق با ترکیه دارای مرز مشترک زمینی است . این کشور در جنوب و شرق به وسیله دریای مدیترانه احاطه شده و از غرب به دریای یونان نزدیک است . کشور یونان در محل پیوند سه قاره آسیا ، اروپا و آفریقا قرار گرفته است  و به عنوان مهد تمدن مغرب زمین و زادبوم دموکراسی ، فلسفه غرب ، بازی های المپیک ، علوم سیاسی و نمایش نامه نویسی قابل توجه است . امروزه کشور یونان ، کشوری توسعه یافته و یکی از اعضای اتحادیه اروپا ، عضو اتحادیه اقتصادی و پولی اتحادیه اروپا ، ناتو ، سازمان همکاری و توسعه اقتصادی و آژانس فضایی اروپا می باشد . زبان رسمی کشور یونان ، یونانی است ولی اکثر مردم با گردشگران و یا به طور کلی از طریق زبان انگلیسی ، فرانسوی ، آلمانی یا ایتالیایی ارتباط برقرار می کنند .

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در یونان ” را مطالعه فرمایید .

حدود 99 درصد از مردم به زبان رسمی یونان یا زبان یونانی صحبت می کنند و از جمله زبان های اروپایی است که سیر تاریخی نسبتا متفاوتی را ملی کرده است . برای نگارش زبان یونانی از خط و الفبای یونانی استفاده می شود و در سال 1917 میلادی خط یونانی جدید در مدارس ابتدایی کشور یونان تدریس شد و در سال 1976 میلادی زبان یونانی جدید به عنوان زبان رسمی کشور یونان اعلام شد . همان طور که در قبل ذکر شد ، زبان های انگلیسی و فرانسوی نیز به دلیل توریستی بودن این کشور کم و بیش صحبت می شود .

زبان یونانی تاریخ مستند ۳۵۰۰ ساله دارد که از تک تک زبان یگانه خانواده زبان ‌های هندواروپایی قدیمی تر می باشد و با هیچ ‌یک از دیگر زبان ‌های هندواروپایی در یک گروه قرار نمی ‌گیرد . زبان یونانی باستان به ‌دلیل برخورداری از ادبیات غنی هنوز دوستداران فراوانی دارد. بسیاری از مردم جهان مایل هستند آثار ارزشمند هومر، سوفکلس و آیسخولوس (آشیل) را به زبانی که این ادبیات در آن پدید آمده، مطالعه کنند. علاوه بر آن، هنوز از گنجینه زبان یونانی برای واژه ‌سازی علمی و فلسفی استفاده می ‌شود.

در مقاله ” اقامت در یونان ” به طور مفصل درباره شرایط اقامت در یونان اطلاعات کسب کنید .

زبان رسمی کشور یونان الفبای زبان یونانی

الفبای زبان یونانی به دلیل تجاوزات مختلف و جنگ های پی در پی در قرن 12 اسکریپت مایسنایین نابود شد و برای چندین قرن یونانی ها بی سواد بودند. اما خیلی زود مردم یونان با استفاده از حروف ققنوس به دلیل ارتباطات تجاری توانستند به نگارش بپردازند.  استفاده از حروف فینقی ها نیز در برخی جهات وجود داشت. کم کم تغییرات در این زبان و بومی سازی آنها صورت گرفت. نوآوری هایی در زبان داده شد و همخوان های آنها با اضافه شدن واک ها تغییر کرد.

زبان رسمی کشور یونان
زبان رسمی کشور یونان

ارسال و مراسلات نامه های مختلف در بین شهر ها و روستا ها به دلیل اختلافات و اطلاعات مورد نیاز به زبان یونانی شروع شد.کتیبه های الفبای یونانی در ده ها هزار عدد نوشته و نامگذاری شدند که عبارتند از : تقدیس ها، حدیث ها، حکم ها، قوانین، معاهده ها، قواعد مذهبی ، تصمیم های قضایی و غیره . کتیبه های باقی مانده از این دوران بسیار ارزشمند هستند و نشان دهنده دانش یونانی ها در آن زمان هستند . سپس در پاپیروس های هلنیستی و نسخه های خطی بیزانسی آثار بزرگی از ادبیات یونانی کپی شدند که برخی از آنها اصالتی بسیار دور تر دارند.

یکی از روش های مهاجرت به یونان از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به یونان ” اطلاعات کسب کنید .

الفبای یونانی که هنوز در یونان مورد استفاده قرار می گیرد مربوط به دوره هلنیستی می باشد که به عنوان مدل مستقیم یا غیر مستقیم برای الفباهای مختلف مانند لاتین نیز مورد استفاده قرار گرفته است. الفبای زبان یونانی پایه و اساس بسیاری از نوشتار ها و خطوط حال حاضر دنیا می باشد . لازم است که بدانید الفبای زبان یونانی ۲۴حرف دارد که در زیر از راست به چپ مرتب شده اند :

حروف بزرگABΓΔΕΖΗΘIKΛMNΞOΠPΣTYΦXΨΩ
حروف کوچکαβγδεζηθικλμνξοπρσ/ςτυφχψω 

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

4.2/5 - (4 امتیاز)
مقالات مشابه
زبان رسمی کشور لتونی زبان رسمی کشور لتونی

زبان رسمی کشور لتونی کشور لتونی ، کشوری در شمال اروپا می باشد که کشور میانی در بین سه کشورها...

زبان رسمی کشور گرجستان زبان رسمی کشور گرجستان

زبان رسمی کشور گرجستان کشور گرجستان ، کشوری در منطقه قفقاز اوراسیا می باشد که در سرحد آسیای...

زبان رسمی کشور لهستان زبان رسمی کشور لهستان

کشور لهستان ، کشوری در مرکز اروپا می باشد که از غرب با آلمان ، از جنوب غربی با جمهوری چک ، از ...

نظرات کاربران
Call Now Button