زبان رسمی کشور چک

کشور جمهوری چک کشوری در اروپای مرکزی می باشد که یکی از اعضای اتحادیه اروپا است و در تاریخ اول ژانویه 1993 میلادی و به دنبال تقسیم کشور چکسلواکی پدید آمد . پایتخت و بزرگترین شهر آن شهر پراگ می باشد . زبان رسمی کشور چک ، زبان چکی است که گویشورانی نزدیک به 12 میلیون را دارا می باشد .زبان چکی از زبان های اسلاوی می باشد و در کنار زبان های اسلوواک ، لهستانی ، پومرانی و سورابی از شاخه باختری اسلاوی است که به زبان اسلوواک بسیار نزدیک تر می باشد و در درجه ای کمتر از زبان لهستانی .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در چک می توانید مقاله ” تحصیل در چک ” را مطالعه فرمایید .

زبان رسمی کشور چک – تاریخچه زبان کشور چک

نام بومی زبان چکی از نام چک ‌ها که از تیره اسلاوی بودند گرفته می شود. اینان در مرکز بوهم جاگیر بودند و با سایر گروه‌های اسلاو همسایه زیر فرمان دودمان پرژمیسلید هم ‌پیمان شدند. ریشه این نام پنهان است و برپایه یک اسطوره این نام از نیا چک کسی که این قبیله را به سرزمینشان رساند- گرفته میشود. زبان چکی از زبان پیشااسلاوی در نزدیک به هزاره یکم (قبل از میلاد) پرورش یافته ‌است.

شما می توانید برای مهاجرت به چک مقاله ای تحت عنوان ” مهاجرت به چک ” را مطالعه فرمایید .

زبان رسمی کشور چک

زبان رسمی کشور چک

لازم به ذکر است که چک ‌زبانان و اسلوواک ‌زبانان به خوبی زبان یکدیگر را می ‌فهمند، البته به جز افرادی که در دو دهه پیش زاده ‌شده ‌اند که کمی سخت ‌تر زبان هم را درک ‌می‌کنند. دلیل آسانی فهم این دو زبان به تاریخچه کشور چکسلواکی برمی‌گردد که تا قبل از ۱۹۹۳ میلادی که دو کشور چک و اسلواکی از هم جدا شدند مردمان چک و اسلواک ‌زبان با هم پیوند روزمره داشتند و تلویزیون و رادیوی ملی برای هر دو زبان برنامه‌ های فهم ‌پذیر داشت. در حال حاضر هم برنامه ‌های تلویزیون چک به ویژه در زمینه برنامه‌ های اقتصادی برای اسلواک‌ زبانان به آسانی قابل درک است. زبان اسلواک نیز در نتیجه کوچ اسواک ‌زبانان در جمهوری چک به گوش آشنا می باشد .

برای اقامت و تابعیت در چک روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در چک ” را مطالعه فرمایید .

زبان رسمی کشور چک – ریخت شناسی زبان کشور چک

مانند بسیاری سایر از زبان‌های اسلاوی به جز نام های عادی در بلغاری و مقدونی واژه ‌ها (به ویژه نام ‌واژه‌ها، کار واژه‌ها و صفت‌ ها) ریخت ‌های گوناگونی در زبان چکی می باشند. از این نظر که زبان ‌های اسلاوی و از آن دسته زبان چک نزدیکی بیشتری به خاستگاه هند و اروپایی خود به نسبت سایر زبان‌ های این خانواده دارا هستند. علاوه بر این دستورهای ریخت‌ شناسی واژگان به شدت بی‌ قاعده هستند و بسیاری از واژگان حالت رسمی، گفتگویی و نیمه‌ رسمی دارند. جایگشت واژه‌ ها در جمله در این زبان امکان پذیر می باشد .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
زبان رسمی کشور لتونی زبان رسمی کشور لتونی

زبان رسمی کشور لتونی کشور لتونی ، کشوری در شمال اروپا می باشد که کشور میانی در بین سه کشورها...

زبان رسمی کشور گرجستان زبان رسمی کشور گرجستان

زبان رسمی کشور گرجستان کشور گرجستان ، کشوری در منطقه قفقاز اوراسیا می باشد که در سرحد آسیای...

زبان رسمی کشور لهستان زبان رسمی کشور لهستان

کشور لهستان ، کشوری در مرکز اروپا می باشد که از غرب با آلمان ، از جنوب غربی با جمهوری چک ، از ...

نظرات کاربران
Call Now Button