زبان رسمی کشور هند

کشور هند ، کشوری در جنوب آسیا می باشد که پایتخت آن دهلی نو است و از شمال غربی با پاکستان ، از شمال با چین ، بوتان ، نپال ، تبت و از شمال شرقی با برمه و بنگلادش همسایه است . همچنین کشور هند از باختر با دریای عمان و خلیج فارس ، از خاور با خلیج بنگال و ازجنوب نیز با اقیانوس هند مرز آبی دارد . کشور هند ، دومین کشور پرجمعیت دنیا پس از کشور چین به شمار می آید . در کشور هند صدها زبان و هزاران گویش و لهجه وجود دارد و علاوه بر دو زبان هندی و انگلیسی که در قانون اساسی زبان رسمی کشور هند هستند ، 22 زبان دیگر در یک یا چند ایالت موقعیت زبان رسمی را دارند که عبارتند از : هندی ، اردو ، آسامی ، اوریا ، بنگالی ، بودو ، پنجابی ، تلوگو ، تامیلی ، دوگری ، سانتالی ، سانسکریت ، سندی ، گجراتی ، کنکانی ، کشمیری ، کانادا ، مالایالم ، میتی ، مایتیلی ، مراتی و نپالی نیز به رسمیت شناخته شده اند . این زبان ها به دو شاخه اصلی دراویدی (22 درصد ) و هندواروپایی (70 درصد) تقسیم می شود که شاخه دراویدی بیشتر در جنوب هند دیده می شود . در کشور هند 428 زبان وجود دارد که 415 زبان زنده هستند و کاربرد دارند و 13 زبان امروزه منسوخ شده است .

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در هند ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در هند ” است .

زبان‌ های سانسکریت و تامیل زبان‌ های اصلی و سنتی هند هستند و در طول تاریخ طولانی این سرزمین در تغییر و تحول زبان‌ های رایج در این منطقه زبان ‌های فارسی و انگلیسی نقش مهمی بر عهده داشته ‌اند. طی ۸۰۰ سال تسلط ایرانیان و ترکان فارسی ‌زبان بر هند، سبب شده که این کشور از فرهنگ ایران و زبان فارسی تأثیر بسیاری بپذیرد . زبان فارسی در دوره غزنویان به کشور هند راه یافت و با فرمانروایی دودمان گورکانیان زبان رسمی کشور هند شد. زبان فارسی هند شاعران بزرگی مانند بیدل دهلوی، و امیر خسرو دهلوی و دستگاه شعری سبک هندی را در خود پروراند. زبان فارسی تأثیر فراوانی بر زبان ‌های هند به‌ خصوص زبان اردو گذاشته ‌است. زبان فارسی قبل از آن که هند مستعمره انگلستان شود (سده ۱۹ میلادی) ، دومین زبان رسمی هند و زبان فرهنگی و علمی به ‌شمار می‌ رفت و زبان انگلیسی به تدریج جایگزین فارسی شد .

زبان رسمی کشور هند

زبان رسمی کشور هند

در مقاله ” مهاجرت به هند ” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به هند اطلاعات کسب کنید .

زبان فارسی 8 قرن پیش وارد هند شد، ۷۰۰ سال بر تارک اندیشه، روابط، سیاست، اقتصاد و فرهنگ مردم هند حاکمیت داشت. به طوری که کلیه آثار مهم فرهنگی، مذهبی، سیاسی، ادبی، مکاتبات، اسناد شخصی و دولتی و احکام قضایی هند به زبان فارسی نوشته می ‌شد. لازم به ذکر است که هم ‌اکنون در دانشگاه ‌ها و کالج‌ های هند بیش از 50 بخش زبان فارسی به فعالیت اشتغال دارند و بیش از 100 مدرسه و دبیرستان به صورت فعالانه به تدریس زبان فارسی می ‌پردازند. از آن رو که زبان فارسی قرن‌ ها زبان رسمی دربار گورکانیان هند بود، تأثیر قابل ملاحظه ‌ای بر زبان‌ های رایج در شبه قاره هند به ‌ویژه بر زبان اردو داشته ‌است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در هند می توانید مقاله ” تحصیل در هند  ” را مطالعه فرمایید .

زبان رسمی کشور هند زبان بدن مردمان کشور هند

زبان بدن در کشور هند از اهمیت زیادی برخوردار است و ممکن است شما به عنوان یک فرد خارجی، از دیدن اشارات آن ‌ها کمی دچار سردرگمی شوید. جالب است بدانید که مردم هند ، برای کلمات بله، خیر و باشه، از زبان بدن مختلفی استفاده می ‌کنند به عنوان مثال اگر آن‌ ها سرشان را به بالا و پایین حرکت دهند، منظورشان “بله”  است و موافق هستند و تایید می‌ کنند و اگر سر خود را به طرفین ببرند (از چپ به راست و به چپ)، منظورشان “نه” است و می ‌خواهند عدم موافقت خود را ابراز کنند و در نهایت اگر سر خود را به صورت کج تکان دهند و به سمت چپ و راست و عقب ببرند (مانند یک حالت ۸ انگلیسی) منظورشان این است که متوجه منظور شما شده اند. البته تفاوت هایی نیز در قسمت های شمال هند با جنوب آن در به کار بردن این نشانه های بدنی وجود دارد که بهتر است از خود مردمان هر منطقه در این باره سوال کرد .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

4/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
زبان رسمی کشور لتونی زبان رسمی کشور لتونی

زبان رسمی کشور لتونی کشور لتونی ، کشوری در شمال اروپا می باشد که کشور میانی در بین سه کشورها...

زبان رسمی کشور گرجستان زبان رسمی کشور گرجستان

زبان رسمی کشور گرجستان کشور گرجستان ، کشوری در منطقه قفقاز اوراسیا می باشد که در سرحد آسیای...

زبان رسمی کشور لهستان زبان رسمی کشور لهستان

کشور لهستان ، کشوری در مرکز اروپا می باشد که از غرب با آلمان ، از جنوب غربی با جمهوری چک ، از ...

نظرات کاربران
سجاد

تورکان فارس زبان 😂😂 دو کلمه متضاد کنار هم اشتباه نکنید چون هندی ها جمعیت زیادی داشتن مجبور شدن زبان دری که زبان هندی ها بوده رو زبان رسمی اعلام کنن تا بتونن بهشون تسلط داشته باشن

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button