زبان رسمی کشور نیوزلند

کشور نیوزلند ، کشوری در جنوب غربی اقیانوس آرام می باشد که از دو جزیره بزرگ و تعداد زیادی جزیره کوچک تشکیل شده است و مناطق خودمختار نیو ، جزایر کوک ، توکلائو و راس را نیز شامل می شود . طبق سرشماری سال 2011 میلادی حدود 74 درصد از جمعیت کشور نیوزلند ، اروپایی تبار هستند و مائوری ها با 15 درصد بزرگترین اقلیت قومی را تشکیل می دهند . نزدیک به 12 درصد را آسیایی ها و بیش از 7 درصد از جمعیت کشور را ساکنان جزایر اقیانوسیه را شامل می شوند .فرهنگ کشور نیوزلند از فرهنگ مائوری و نخستین مهاجران بریتانیایی است که با ورود بیشتر ازنقاط دیگر متنوع تر شده است . زبان های انگلیسی و مائوری دو زبان رسمی کشور نیوزلند هستند و زبان انگلیسی زبان رایج این کشور محسوب می شود .

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در نیوزلند ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در نیوزلند ” است .

زبان مائوری به عنوان زبان مردم نیوزلند در غالب این کشور است. نیوزلند تنها کشوری در دنیا است که زبان مائوری در آن صحبت می شود. علیرغم وضعیت رسمی آن، همچنان در تلاش برای جلوگیری از زوال است. چندین زبان بومی دیگر در جزایر دور افتاده و اقلیم های نیوزلند صحبت می شود. اما تنها در سال های اخیر زبان مائوری دارای حمایت گسترده شد. در حال حاضر زبان مائوری در رسانه ها و در مدارس استفاده می شود.

زبان انگلیسی، زبان اکثریت مردم کشور نیوزلند است ولی در سال 1987 میلادی زبان مائوری طبق قانون تبدیل به زبان رسمی شد و از آن می توان در موقعیت های قانونی استفاده کرد. با این حال، زبان انگلیسی زبان رسمی نیوزلند و رایج ترین زبان در کشور می باشد و اکثر مردم نیوزلند دارای دانش صحیح انگلیسی هستند که این زبان توسط 96.14 درصد از جمعیت نیوزلند صحبت می شود. زبان انگلیسی در کشور نیوزلند از قرن نوزدهم مورد استفاده قرار گرفت. مهم ترین شباهت این زبان با سایر لهجه های زبان انگلیسی به انگلیسی استرالیا می باشد.در صورتی زبان بومی مائوری تنها توسط 3.73 درصد از جمعیت نیوزلند صحبت می شود. فهمیدن لهجه نیوزلندی، حتی برای متکلمان زبان انگلیسی بسیار مشکل می باشد .

زبان رسمی کشور نیوزلند

زبان رسمی کشور نیوزلند

در مقاله ” مهاجرت به نیوزلند ” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به نیوزلند اطلاعات کسب کنید .

زبان رسمی کشور نیوزلند زبان های بومی کشور نیوزلند

همان طور که قبلا اشاره شد، زبان مائوری بیشترین زبان بومی گفتار در کشور نیوزلند می باشد و قبل از ورود اروپایی ها به نیوزلند، مائوری تنها زبان بومی مردم جزایر اصلی نیوزلند بود. با این حال، چندین زبان بومی دیگر توسط ساکنان سرزمین ها و دیگر جزایر دور افتاده کشور صحبت می شود که عبارتند از :

  • Niuean : بیشتر مردم بومی جزیره Niue و همچنین گروه اندکی از کشور نیوزلند، جزایر اصلی، Tonga و جزایر Cook به این زبان صحبت می کنند.
  • Penrhyn : تنها 200 نفر در جزیره پنرین به این زبان صحبت می کنند، بنابراین به عنوان یک زبان در معرض خطر قرار گرفته است.
  • Tokelauan : زبان مشترک (با انگلیسی) جزیره توکلئو، زبان Tokelauan می باشد .
  • Cook Islands Māori : این زبان بسیار نزدیک به زبان مائوری می باشد و زبان رسمی جزیره Cook است.

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در نیوزلند ” را مطالعه فرمایید .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
زبان رسمی کشور لتونی زبان رسمی کشور لتونی

زبان رسمی کشور لتونی کشور لتونی ، کشوری در شمال اروپا می باشد که کشور میانی در بین سه کشورها...

زبان رسمی کشور گرجستان زبان رسمی کشور گرجستان

زبان رسمی کشور گرجستان کشور گرجستان ، کشوری در منطقه قفقاز اوراسیا می باشد که در سرحد آسیای...

زبان رسمی کشور لهستان زبان رسمی کشور لهستان

کشور لهستان ، کشوری در مرکز اروپا می باشد که از غرب با آلمان ، از جنوب غربی با جمهوری چک ، از ...

نظرات کاربران
Call Now Button