زبان رسمی کشور مکزیک

کشور مکزیک ، کشوری در آمریکای شمالی می باشد که از شمال با ایالات متحده آمریکا و از جنوب شرقی با گواتمالا و بلیز هم مرز است . همچنین اقیانوس آرام در غرب و جنوب ، خلیج  مکزیک در شرق و دریای کارائیب در جنوب شرقی این کشور قرار دارند . کشور مکزیک چهاردهمین کشور وسیع دنیا و یازدهمین کشور پرجمعیت دنیا می باشد . پایتخت این کشور ، شهر مکزیکوسیتی می باشد . هیچ زبانی به عنوان زبان رسمی کشور مکزیک وجود ندارد اما زبان اداری و کاربردی در کشور مکزیک ، اسپانیایی می باشد که 97 درصد از مردم کشور مکزیک به این زبان صحبت می کنند .از سال 2003 میلادی تعداد 62 زبان بومی سرخ پوست نیز به عنوان زبان های ملی ثبت شده و رسمیت یافته است . کشور مکزیک بزرگترین کشور اسپانیایی زبان جهان می باشد که حدود یک سوم از کل اسپانیایی زبان های جهان در کشور مکزیک زندگی می کنند طوری که ناواتلی 1.5 میلیون نفر و یوکاتک مایا نیز 800000 گویشور دارد .

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در مکزیک ” را مطالعه فرمایید .

حدود 7.1 درصد از مردم به زبان‌ های بومی گویش می ‌کنند و 1.2 درصد مردم زبان اسپانیایی را نمی ‌دانند و فقط به زبان خود گویش می ‌کنند . لازم به ذکر است که برخی از زبان ‌های ملی در معرض خطر انقراض هستند مانند Lacandon که توسط کمتر از صد نفر صحبت می شود . زبان انگلیسی به طور گسترده‌ ای در کسب و کار در شهرهای مرزی و نیز توسط 1 میلیون شهروند آمریکایی که در کشور مکزیک زندگی می‌کنند استفاده می‌ شود. دولت مکزیک 68 زبان ملی را به رسمیت می شناسند .کشور مکزیک دارای زبان اشاره نیز می باشد که توسط بسیاری از افراد ناشنوا صحبت می شود و یک یا دو زبان نشانه بومی نیز وجود دارد.

زبان رسمی کشور مکزیک

زبان رسمی کشور مکزیک

در مقاله ” مهاجرت به مکزیک ” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به مکزیک اطلاعات کسب کنید .

علاوه بر زبان اسپانیایی زبان های دیگری در کشور مکزیک وجود دارد که پرجمعیت ترین آنها احتمالا زبان های انگلیسی ، آلمانی، عربی ، چینی و ژاپنی می باشد .

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در مکزیک ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در مکزیک ” است .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
زبان رسمی کشور لتونی زبان رسمی کشور لتونی

زبان رسمی کشور لتونی کشور لتونی ، کشوری در شمال اروپا می باشد که کشور میانی در بین سه کشورها...

زبان رسمی کشور گرجستان زبان رسمی کشور گرجستان

زبان رسمی کشور گرجستان کشور گرجستان ، کشوری در منطقه قفقاز اوراسیا می باشد که در سرحد آسیای...

زبان رسمی کشور لهستان زبان رسمی کشور لهستان

کشور لهستان ، کشوری در مرکز اروپا می باشد که از غرب با آلمان ، از جنوب غربی با جمهوری چک ، از ...

نظرات کاربران
رحمان

دوهزار و پانصد سال پیش، شاه شاهان، پدر کل جهان کوروش هخامنشی، از طریق کانال پاناما وارد کشور مکزیک شدن، زبان شیرین فارسی رو در کشور مکزیک ترویج دادن، ولی این مردم نمک نشناس، زبان خودشون رو در صده های اخیر تغییر دادن، و به پدر پشت کردن، ننگ بر مردم مکزیک باد، شرم کنید...

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button