زبان رسمی کشور مالزی

کشور مالزی ، کشوری در جنوب شرقی آسیا می باشد و پایتخت آن شهر کوالالامپور است اما سازمان های دولتی و وزارت خانه های این کشور در شهر جدید پوتراجابا واقع شده است . کشور مالزی عضو سازمان ملل متحد و اتحادیه کشورهای همسود می باشد . تنها زبان رسمی کشور مالزی ، مالایی است که به دلیل وجود قبیله های مختلف که در کشور مالزی ساکن هستند دارای گویش های متفاوتی است .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به مالزی شرکت آتیه آفرینان ایرانیان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به مالزی ” بیاندازید.

در سراسر مرز  اندونزی در کشور مالزی به مالایی صحبت می شود. بعضی از قسمت های کشور مالزی که در نزدیکی مرز تایلند می باشد که مهمترین آن کلانتان است گویش زبانی آنان نیز مالایی می باشد.زبان انگلیسی یک زبان اجباری در همه مدارس و شهرهای گسترده مخصوصا اطراف جاذبه های توریستی کشور مالزی می باشد. به طور کلی ،در ایستگاه های پلیس و ادارات دولتی باید به زبان انگلیسی صحبت شود. همچنین زبان عربی در مدارس اسلامی مذهبی ،بسیاری از روحانیون و همچنین سایر مسلمانان بسیار هوشیار دستور کاربردی زبان عربی ارائه می شود.

همان طور که قبلا اشاره کردیم زبان رسمی کشور مالزی ، زبان مالایی است که به محلی باهاسا ملایو خوانده می ‌شود و زبانی است که توسط مردم نژاد مالایی که از ساکنان شبه جزیره مالایا، جنوب تایلند، سنگاپور و شمال شرقی سوماترا هستند، صحبت می‌ شود. اما لازم به ذکر است که به علت توریستی بودن این کشور زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم کشور مالزی در نظر گرفته می شود لذا افراد خارجي هيچ مشكلي براي استفاده از زبان انگليسي ندارند و زبان انگليسي در تمامي شهرهاي بزرگ مالزي از فروشگاه ها تا دست فروشان كنار خيابان، رانندگان تاكسي، كارمندان ادارات و به طور كلي در همه جا مورد استفاده قرار مي گيرد . در تمامي شهرهاي بزرگ زبان انگليسي براي مردم قابل فهم بوده و ارتباط برقرار كردن و يا پاسخ دادن به زبان انگليسي به خوبي براي مردم امكان پذير می باشد. دولت کشور مالزي نيز شرايط راحتي را براي يادگيري زبان هاي بين المللي براي كليه افراد فراهم كرده و آنان را تشويق به يادگيري هر چه بهتر زبان انگليسي مي كند. همچنين زبان انگليسي به عنوان يك از اصلي ترين موضوعات دروس در دوره 6 ساله دبستان و در سالهاي اوليه متوسطه ارائه می شود.به غیر از این دو زبان به خاطر چند نژادی بودن مردم این کشور زبانهای دیگر مانند زبان چینی و زبان هندی نیز در بین اقلیت مردم رایج است.

زبان رسمی کشور مالزی

زبان رسمی کشور مالزی

اگر تمایل به داشتن اطلاعاتی در زمینه تحصیل در کشور مالزی دارید می توانید مقاله ” تحصیل در مالزی ” را مطالعه نمایید.

حدود يك چهارم جمعيت مالزي را چيني ها تشكيل مي دهند و چيني ها از قسمت هاي مختلف كشور چين مهاجرت كرده اند و به همين خاطر به چند گروه تقسيم مي شوند و تركيبي وسيع از فرهنگ و زبان چين را با خود به همراه آورده اند. زبان چینی در کشور مالزی به انواع لهجه ‌های چینی صحبت می شود ، از جمله : چيني ماندارین ،هوکین/ فوجیان،زبانکانتونی، هاکا و تئوچو. برخی از مردمان چینی به زبان انگلیسی به عنوان زبان اول صحبت می‌کنند. زبان چینی از لحاظ تاریخی در جامعه تجاری کشور مالزی رایج بوده است.

اكثر مردمان هندی که از شرق هند به مالزي مهاجرت كرده اند. هندی ها در کشور مالزی عمدتا مردم تامیل هندو از جنوب هند می باشند که به زبان تامیلی،تلوگوگو ، مالایالام و هندی سخن می گویند و بیشتر در شهرهای بزرگتر غرب شبه جزیره زندگی می‌ کنند. بسیاری از طبقات متوسط تا بالای متوسط هندی در کشور مالزی نیز به زبان انگلیسی به عنوان زبان اول صحبت می‌ کنند.

در مقاله ” اقامت در مالزی ” به طور مفصل درباره شرایط اقامت و تابعیت مالزی اطلاعات کسب کنید .

نژاد مرکب اوراسیایی، کامبوجی، ویتنامی، و قبایل بومی باقی جمعیت مالزی را تشکیل می‌دهند که تعداد کمی از اوراسیایی ها که ترکیبی از اعقاب پرتغالی- مالایایی هستند، به یک زبان درآمیخته با پرتغالی صحبت می کنند که زبان پاپیا کریستانگ نامیده می‌شود. همچنین اوراسیایی هایی با اعقاب دورگه مالایایی و اسپانیائی وجود دارد که عمدتا” در صاباح زندگی می کنند و مهاجران موجود از کشور فیلیپین، به زبان چاواکانو صحبت می ‌کنند .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

1/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
زبان رسمی کشور لتونی زبان رسمی کشور لتونی

زبان رسمی کشور لتونی کشور لتونی ، کشوری در شمال اروپا می باشد که کشور میانی در بین سه کشورها...

زبان رسمی کشور گرجستان زبان رسمی کشور گرجستان

زبان رسمی کشور گرجستان کشور گرجستان ، کشوری در منطقه قفقاز اوراسیا می باشد که در سرحد آسیای...

زبان رسمی کشور لهستان زبان رسمی کشور لهستان

کشور لهستان ، کشوری در مرکز اروپا می باشد که از غرب با آلمان ، از جنوب غربی با جمهوری چک ، از ...

نظرات کاربران
Call Now Button