زبان رسمی کشور قبرس

کشور قبرس ، کشوری جزیره ای در شرق دریای مدیترانه می باشد که پایتخت آن شهر نیکوزیا است . این جزیره به دلیل مکان راهبردی خود در طول تاریخ مورد حمله و اشغال امپراطوری های گوناگون مانند هیتی ها ، آشوری ها ، مصری ها ، ایرانیان ، یونانی ها ، رومی ها ، بیزانسی ها ، عثمانی ها قرار گرفته است . از سال 1974 میلادی که ارتش ترکیه در واکنش به کودتای یونانی ها به شمال قبرس هجوم برد و این کشور به دو قسمت قبرس شمالی (بخش ترک نشین) و یونانی نشین تقسیم شد . بنابراین در آن هر دو زبان یونانی و ترکی ، زبان رسمی کشور قبرس هستند . در شمال قبرس ، زبان ترکی به عنوان قانون اساسی 1983 تنها زبان رسمی کشور قبرس بود و زبان اکثریت جمعیت کشور قبرس یونانی است . برای مقاصد رسمی زبان استاندارد یعنی یونانی و ترکی استفاده می شود .

برای اقامت و تابعیت در قبرس روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در قبرس ” را مطالعه فرمایید .

زبان رسمی کشور قبرس زبان یونانی قبرس

زبان یونانی در قرن 12 تا 11 قبل از میلاد در قبرس توسط مهاجران یونان به قبرس آورده شده است. در اواخر قرن نوزدهم زبان آموزش و پرورش در قبرس یونانی بوده است و در رسانه های یونانی کشور قبرس از این زبان استفاده می شود . در حال حاضر زبان ترکی در جنوب قبرس مورد استفاده قرار گرفته است .  زبان یونانی قبرس یک گویش یونانی است که تأثیر هزاران کشوری که قبرس را در طول سالها حکومت کرده اند ، نشان می دهد .

در مقاله ” مهاجرت به قبرس ” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به قبرس اطلاعات کسب کنید .

زبان رسمی کشور قبرس

زبان رسمی کشور قبرس

زبان رسمی کشور قبرس زبان ترکی قبرس

زبان ترکی در کشور قبرس از قبیله Anatolia و برای چهار قرن تکامل یافته است . زبان ترکی قبرس در کوه های توروس جنوبی ترکیه صحبت می شود. زبان ترکی قبرس که توسط قبرسی های ترکی صحبت می شود و به سایر گویش های آناتولی نزدیک است اما متمایز از گویش های شهرستانی استانبول، آنکارا و ازمیر می باشد . تفاوت هایی که وجود داشت بسیار کمتر از آنچه که بین زبان ترکی و دیگر زبان های آسیای میانه یافت می شد، کمتر بود. اصطلاح زبان و اصلاحات آموزشی آتاتورک تغییرات زیادی در استاندارد ترکی ایجاد کرد.

زبان انگلیسی در سراسر کشور قبرس صحبت می شود، زیرا این کشور مستعمره انگلیس از سال 1878 تا 1960 میلادی بود. زبان انگلیسی به عنوان نمادی از پیشرفت تلقی می شود و بسیاری از مردم کشور قبرس تلاش می کنند زبان انگلیسی خود را کامل کنند زیرا بسیاری از افرادی که در این کشور زندگی می کنند ،کار کرده یا تحصیل کرده اند .

اگر تمایل به داشتن اطلاعاتی در زمینه تحصیل در قبرس دارید می توانید مقاله ” تحصیل در قبرس ” را مطالعه نمایید.

زبان رسمی کشور قبرس زبان های رایج در کشور قبرس

زبان های رایج در کشور قبرس عبارتند از :

  • زبان یونانی (رسمی)
  • زبان ترکی (رسمی)
  • زبان انگلیسی
  • زبان رومانیایی
  • زبان روسی
  • زبان بلغاری
  • زبان عربی
  • زبان فیلیپینی

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

3.7/5 - (3 امتیاز)
مقالات مشابه
زبان رسمی کشور لتونی زبان رسمی کشور لتونی

زبان رسمی کشور لتونی کشور لتونی ، کشوری در شمال اروپا می باشد که کشور میانی در بین سه کشورها...

زبان رسمی کشور گرجستان زبان رسمی کشور گرجستان

زبان رسمی کشور گرجستان کشور گرجستان ، کشوری در منطقه قفقاز اوراسیا می باشد که در سرحد آسیای...

زبان رسمی کشور لهستان زبان رسمی کشور لهستان

کشور لهستان ، کشوری در مرکز اروپا می باشد که از غرب با آلمان ، از جنوب غربی با جمهوری چک ، از ...

نظرات کاربران
Call Now Button