کشور سنگاپور کشوری در جنوب شبه جزیره مالایا واقع شده و کوچک ترین کشور جنوب شرقی آسیا می باشد که پایتخت آن شهر سنگاپور است. این کشور در شمال خط استوا قرار دارد و کشور ثروتمند و مدرن می باشد.
تنها کشورهای همسایه سنگاپور، مالزی و اندونزی هستند. حال این مقاله به همت همکاران موسسه آتیه آفرینان ایرانیان گردآوری شده است تا بیشتر با زبان رسمی کشور سنگاپور آشنا شویم.

زبان رسمی کشور سنگاپور
زبان رسمی کشور سنگاپور

نکات مهم زبان رسمی کشور سنگاپور

در کشور سنگاپور 4 زبان انگلیسی، مالایی، چینی و تامیل به عنوان زبان ‌های رسمی شناخته می ‌شوند ولی در مجموع ساکنان این کشور با نزدیک به 20 زبان مختلف تکلم می‌کنند که این امر نشان‌ دهنده تنوع گسترده زبانی و فرهنگی در سنگاپور می ‌باشد.
لازم است بدانید که بسیاری از تابلوها و علائم در کشور سنگاپور به چهار زبان رسمی نوشته شده‌ اند. در کشور سنگاپور سیاست رسمی آموزشی به ترتیبی می باشد که دانش ‌آموزان به ‌طور همزمان زبان انگلیسی و زبان مادری خود را می‌ آموزند.

اگر تمایل به داشتن اطلاعاتی در زمینه تحصیل در سنگاپور دارید می توانید مقاله ” تحصیل در سنگاپور ” را مطالعه نمایید.

تحت حکومت استعمار بریتانیا، زبان انگلیسی به عنوان زبان اداری، قانون و کسب و کار در سنگاپور انتخاب شد. با افزایش اداره دولت، زیرساخت ها و تجارت توسعه یافت و دسترسی به آموزش بیشتر باعث گسترش زبان انگلیسی در میان سنگاپورها شد.
هنگامی که کشور سنگاپور استقلال خود را در سال 1965 به دست آورد، دولت محلی تصمیم گرفت که انگلیسی را به عنوان زبان اصلی برای به حداکثر رساندن مزایای اقتصادی حفظ کند.
از آنجایی که انگلیسی به عنوان زبان جهانی برای تجارت، فن آوری و علم رو به افزایش است، ارتقاء استفاده از آن در سنگاپور، توسعه و ادغام سنگاپور در اقتصاد جهانی را تسریع خواهد بخشید.

با توجه به قانون اساسی کشور سنگاپور، تنها زبان ملی این کشور مالایی است که نقش نمادین را بازی می کند، زیرا مالایی ها به صورت قانون اساسی به عنوان مردم بومی سنگاپور شناخته شده اند و وظیفه دولت حفاظت از زبان و میراث آنها است .
اگر چه زبان مالایی، زبان ملی است ولی سنگاپور زبان انگلیسی به عنوان زبان رسمی کشور سنگاپور در نظر گرفته شده است. بنابراين، زبان انگليسی، مدرسه آموزش در مدارس است و همچنين زبان اصلی مورد استفاده در تنظيمات رسمی مانند ادارات دولتی و دادگاهها است.

در مقاله ” مهاجرت به سنگاپور ” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به سنگاپور اطلاعات کسب کنید.

زبان رسمی کشور سنگاپور
زبان رسمی کشور سنگاپور

رایج ترین زبان های کشور سنگاپور

زبان چینی رایج ترین زبان های صحبت شده در خانه هستند که توسط 51 درصد از جمعیت مورد استفاده قرار گفته است. در حالی که درصد افرادی که از دیگر گونه های چینی سخن می گویند کاهش یافته و در حال حاضر محدود به افراد مسن است.
اخیرا، انگلیسی در حال شروع به تغییر جایگاه ماندارین در میان نسل جدید سنگاپور چین به علت اثرات طولانی مدت استفاده غالب از زبان انگلیسی در بیشتر تنظیمات رسمی در مورد ماندارین است.
استفاده غالب از زبان انگلیسی به عنوان وسیله آموزشی در مدارس سنگاپور، کالج ها و دانشگاه ها و استانداردهای محدود و پایین تر در زمینه آموزش مادری محلی در طول سال ها در سنگاپور می باشد.

زبان مالایی

زبان مالایی، زبان ملی سنگاپور و یکی از زبان های رسمی کشور سنگاپور است که زبان اصلی 13 درصد از جمعیت سنگاپور است. زبان مالایا نیز زبان ملی تشریفاتی می باشد و در سرود ملی سنگاپور در استناد به دستورالعمل ها و دکوراسیون سنگاپور و دستورات مته در ارتش، شعارهای سازمان های مختلف استفاده می شود و تنوع در سیستم آموزشی مدارس سنگاپور تدریس می شود.

زبان رسمی کشور سنگاپور
زبان رسمی کشور سنگاپور

زبان تامیل

زبان تامیل یکی از زبان های رسمی سنگاپور است که. با توجه به سرشماری سال 2010 میلادی 9.2% از جمعیت سنگاپور، ریشه هندی بودند که تقریبا 76.7% آنها را اغلب به عنوان زبان اصلی خود صحبت کردند.
به غیر از زبان تامیل، برخی از زبان های هندئی که در اقلیتی سنگاپور صحبت می شوند عبارتند از کانادهای، مالایی، تلوگو، پنجابی، سندی، هندی و گجراتی.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

3/5 - (3 امتیاز)
مقالات مشابه
زبان رسمی کشور لتونی زبان رسمی کشور لتونی

زبان رسمی کشور لتونی کشور لتونی ، کشوری در شمال اروپا می باشد که کشور میانی در بین سه کشورها...

زبان رسمی کشور گرجستان زبان رسمی کشور گرجستان

زبان رسمی کشور گرجستان کشور گرجستان ، کشوری در منطقه قفقاز اوراسیا می باشد که در سرحد آسیای...

زبان رسمی کشور لهستان زبان رسمی کشور لهستان

کشور لهستان ، کشوری در مرکز اروپا می باشد که از غرب با آلمان ، از جنوب غربی با جمهوری چک ، از ...

نظرات کاربران
fallah

چطور میتونم برم سنگاپور خیلی واجبه برای خواستگاری میرم

آتیه آفرینان

با توجه به هدفتون توریستی باید اقدام کنید.

دانیال

سلام میخواستم بدونم با بورسیه تحصیلی نیز میشه رفت سنگاپور و اینکه کدام زبان رو باید گرفت برای زندگی در سنگاپور.

آتیه آفرینان

با سلام سنگاپور هم همانند هرکشور دیگری بورسیه هایی را ارائه داده است اما چون بورسیه علمی می باشد صرفا به رزومه تحصیلی شما بستگی دارد.

الهام سعادت

کارشناسی علوم آزمایشگاهی هستم وکارشناسی ارشد ژنتیک آیا درمورد رشته من شغل مناسب درسنگاپور یافت می‌شود ونیاز به رشته من درحوزه درمان درآن کشور میباشد دارای دوفرزند یکی 17سال ویکی 11سال هستم وهمسرم کارمند شرکت گاز هست

آتیه آفرینان

با سلام عزیزم به اطلاعات بیشتری از شما نیاز داریم، جهت مشاوره و بررسی شرایط با شماره 02172207تماس بگیرید.

اسماعیل

چطوری میتونم به سنگاپور مهاجرت کنم

سارا جوادی

با سلام راه های مختلفی برای مهاجرت به سنگاپور وجود دارد. البته اگر با پاسپورت ایرانی قصد دارید ، اخذویزای سنگاپور بسیار دشوار است.

مهران صدري

سلام خسته نباشيد ميشه براي شغل ارايشگري ميتونم يراي مهاجرت به سنگاپور كاري بكنم من متاهل ديپلم و سابقه 10ساله ارايشگري مردانه و 40سال سن دارم

سارا جوادی

با سلام خیر از این طریق نمی توان به شنگاپور مهاجرت کرد.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button