زبان رسمی کشور روسیه

کشور روسیه ، پهناورترین کشور جهان است که در آسیای شمالی و اروپای خاوری واقع شده است . این کشور با اقیانوس آرام شمالی و اقیانوس منجمد شمالی و نیز با دریای خزر ، دریای سیاه و دریای بالتیک مرز آبی دارد . همچنین کشور روسیه با 14 کشور آسیایی و اروپایی مرز زمینی و با کشورهای پیرامون دریای برینگ ، دریای ژاپن ، دریای کاسپین ، دریای سیاه و دریای بالتیک ارتباط دریایی دارد . پایتخت کشور روسیه شهر مسکو است که باختر و بخش اروپایی کشور قرار دارد و بزرگترین شهر در اروپا به شمار می رود . زبان رسمی کشور روسیه ، زبان روسی می باشد ولی 27 زبان رسمی دیگر نیز در جمهوری ها و مناطق خودگردان این کشور وجود دارد . زبان روسی پر گویش ترین زبان اروپا و هشتمین زبان پرگوینده جهان می باشد که در بخش های اعظمی از اوراسیا استفاده می شود . زبان روسی جز زبان های اسلاوی به شمار می آید و با خط سیریلیک نوشته و خوانده می شود .

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در روسیه ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در روسیه توضیح دادیم .

زبان رسمی کشور روسیه تاریخچه زبان کشور روسیه

زبان روسی از شاخه اسلاوی زبان‌های هندواروپایی می باشد و زبان ‌های اسلاوی بیشتر از دیگر زبان ‌های هندواروپایی، به زبان‌ های بالتیکی نزدیک هستند. زبان اولیه اسلاوی در تاریخ طولانی خود، به‌ خصوص در سده‌ های ۴ تا ۶ میلادی دچار تغییرات زیادی شد. از سده ششم بود که زبان‌ های جداگانه اسلاوی به وجود آمدند. زبان روسی باستانی از زبان ‌های روسی و بلاروسی و اوکراینی معاصر بود که شاخه ‌شاخه شدن روسی باستان و پدید آمدن این زبان‌ها در سدهٔ ۱۶ رخ داد.

زبان رسمی کشور روسیه

زبان رسمی کشور روسیه

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به روسیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به روسیه ” بیاندازید.

زبان روسی زبان مادری حدود ۱۴۵ میلیون نفر می باشد و ۱۱۰ میلیون نفر آن را به عنوان زبان دوم می‌ دانند. زبان روسی ،  زبان رسمی کشور روسیه و یکی از زبان ‌های رسمی کشورهای بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان و جمهوری خودمختار کریمه و نیز یکی از شش زبان رسمی سازمان ملل متحد می باشد . همچنین این زبان به صورت گسترده در کشورهای اوکراین، گرجستان، ارمنستان، جمهوری آذربایجان، تاجیکستان، ازبکستان، ترکمنستان و اسرائیل صحبت می‌ شود. زبان روسی دارای شباهتهایی با زبان های کشور های اروپای شرقی و زبان آلمان دارد. ادبیات روسی بسیار غنی بوده و دارای نویسندگان بزرگی مانند لئو تولستوی، فیودور داستایفسکی، آنتون چخوف، الکساندر پوشکین، میخائیل لرمونتوف، ماکسیم گورکی، نیکلای گوگول و ولادیمیر ناباکوف می ‌باشد.

برای اقامت و تابعیت در روسیه روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در روسیه ” را مطالعه فرمایید .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
زبان رسمی کشور لتونی زبان رسمی کشور لتونی

زبان رسمی کشور لتونی کشور لتونی ، کشوری در شمال اروپا می باشد که کشور میانی در بین سه کشورها...

زبان رسمی کشور گرجستان زبان رسمی کشور گرجستان

زبان رسمی کشور گرجستان کشور گرجستان ، کشوری در منطقه قفقاز اوراسیا می باشد که در سرحد آسیای...

زبان رسمی کشور لهستان زبان رسمی کشور لهستان

کشور لهستان ، کشوری در مرکز اروپا می باشد که از غرب با آلمان ، از جنوب غربی با جمهوری چک ، از ...

نظرات کاربران
Call Now Button