زبان رسمی کشور بلغارستان

کشور بلغارستان ، کشوری در جنوب شرقی اروپا می باشد که پایتخت آن شهر صوفیه است . هر ساله 1 درصد از جمعیت این کشور کاسته می شود ، از این رو کشور بلغارستان بیشترین رشد منفی جمعیت را در جهان دارد . زبان رسمی کشور بلغارستان ، بلغاری و واحد پول آن لف با واحد جز استونیکی است . حدود 85 درصد از مردم این کشور بلغاری تبار و بقیه بیشتر ترک و کولی هستند . بلغارستان از نظر جمعیت چهاردهمین کشور بزرگ در اروپا می باشد .

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در بلغارستان ” را مطالعه فرمایید .

همان طور که قبلا اشاره کردیم زبان بلغاری ، زبان رسمی کشور بلغارستان است و البته غیر از این کشور در کشورهای اطراف آن در بالکان و یا سایر نقاط اروپا مانند آلبانی، اوکراین، رومانی، صربستان، یونان، ترکیه، جمهوری مقدونیه و حتی جمهوری چک هم صدها هزار نفر به این زبان صحبت می کنند . در حال حاضر این زبان یکی از زبان های رسمی اتحادیه اروپاست.

زبان بلغاری زبانی هندواروپایی و از شاخه اسلاوی جنوبی می باشد که نزدیک ‌ترین به آن زبان مقدونی است و گویشوران آن با گویشوران زبان مقدونی درک مطلب می‌ کنند. در زبان بلغاری کهن و معاصر صدها واژه فارسی وجود دارد که در مکالمات روزمره استفاده می شود و تعداد این واژه ‌ها حدود ۱۰۰۰ عدد است که بیشتر از طریق زبان ترکی و در دوره تسلط ۵۰۰ ساله عثمانی بر این کشور، وارد این زبان شده ‌است. جالب اینجاست که بدانید قوم بلغار در اصل یکی از اقوام ترک زبان حاشیه دریای خزر بودند، هزاران سال قبل به این بخش از شبه جزیره بالکان کوچ کردند و سپس با سکونت در این سرزمین، کم کم زبان اسلاوی را پذیرفتند و به مرور زبان واژه های اصلی زبان کهن بلغارها کمرنگ تر شد.

در مقاله ” مهاجرت به بلغارستان ” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به بلغارستان اطلاعات کسب کنید .

زبان رسمی کشور بلغارستان

زبان رسمی کشور بلغارستان

به دلیل این که در طی قرون گذشته کشور بلغارستان بارها بین کشورها و فرمانروایی های مختلف دست به دست شده، از هر کدام بخشی از فرهنگ و زبان آنها نیز وارد زبان و فرهنگ بلغارستان شده به طوری که امروزه در زبان بلغاری هزاران واژه ترکی، فارسی، روسی، یونانی و غیره را می توان پیدا کرد .

در ضمن الفبای زبان بلغاری هم بارها عوض شده و در ابتدا الفبای گلاگولیتیک در اوایل رواج مسحیت دار این سرزمین مورد استفاده قرار می گرفت سپس الفبای سیرلیک برای مدتها الفبای رسمی مورد استفاده در کشور بلغارستان بود و تا قرن نوزدهم مورد استفاده قرار می گرفت. پس از استقلال کشور بلغارستان، الفبای دیگری در این کشور به کار گرفته شد تا اینکه در دهه 1940 میلادی باز هم الفبای بلغاری کمی تغییر کرد و تعداد حروف آن کمتر شد و تعداد حروف به 30 عدد کاهش یافت.

برای اقامت و تابعیت در بلغارستان روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در بلغارستان ” را مطالعه فرمایید .

زبان بلغاری دستور زبان یا همان گرامر خاص خود را دارد و بسیاری از کلمات در این زبان در یکی از سه دسته های مذکر، مونث و یا خنثی رده بندی می شوند. همچنین استفاده از پسوند، پیشوند و قید در جملات زبان بلغاری نیز دستورات خاص خودشان را دارند. لازم به ذکر است که برخی از کلمات کاربردهای آنها در جملات با یکدیگر فرق دارند. مثلا سلام کردن در این کشور چند نوع است: وقتی می خواهید به یک نفر به صورت کاملا محترمانه و رسمی، سلام کنید، زمانی که می خواهید به یک جمع سلام کنید و یا زمان سلام کرده به یک دوست، همکار و یا اعضای خانواده. به طور کلی بیشتر عبارات و اصطلاخات این زبان به 2 دسته رسمی و غیر رسمی و همچنین خطاب به فرد مذکر یا مونث تقسیم بندی می شوند و نباید در به کار گیری آنها در جملات اشتباه کرد.

 

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیلی در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
زبان رسمی کشور لتونی زبان رسمی کشور لتونی

زبان رسمی کشور لتونی کشور لتونی ، کشوری در شمال اروپا می باشد که کشور میانی در بین سه کشورها...

زبان رسمی کشور گرجستان زبان رسمی کشور گرجستان

زبان رسمی کشور گرجستان کشور گرجستان ، کشوری در منطقه قفقاز اوراسیا می باشد که در سرحد آسیای...

زبان رسمی کشور لهستان زبان رسمی کشور لهستان

کشور لهستان ، کشوری در مرکز اروپا می باشد که از غرب با آلمان ، از جنوب غربی با جمهوری چک ، از ...

نظرات کاربران
Call Now Button