زبان رسمی کشور بلاروس

کشور بلاروس از شمال و شرق با روسیه ، از جنوب با اوکراین ، از غرب با لهستان و از شمال با لتونی و لیتوانی همسایه می باشد .پایتخت آن شهر مینسک است . در کشور بلاروس ، رئیس جمهور ، رئیس حکومت می باشد و کشور را او به همراه شورای ملی اداره می کند . زبان رسمی کشور بلاروس ، زبان بلاروسی است اما زبان روسی نیز در این کشور رواج دارد . زبان بلاروسی نیز مانند زبان روسی با خط سیریلیک نوشته و خوانده می شود . این زبان به همراه زبان های روسی و بلاروسی به گروه زبان های اسلاوی شرقی تعلق دارد . استرس در کلمات همانند زبان روسی متحرک می باشد .

شایان ذکر است برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت و تابعیت بلاروس مقاله ” اقامت در بلاروس ” را مطالعه بفرمایید .

زبان بلاروسی ، زبان رسمی کشور بلاروس است که همراه با روسی در صحبت می شود . قبل از این که کشور بلاروس در سال 1991 میلادی استقلال خود را از اتحادیه جماهیر شوروی به دست آورد، این زبان تنها به زبان انگلیسی یا بلاروسی شناخته می شد و نام روسی نام گرفت اما پس از استقلال کشور بلاروس نام خود یعنی زبان بلاروسی را به دست آورد . زبان بلاروسی یکی از زبان های شرقی اسلاوی است و بسیاری از ویژگی های دستوری و لغوی با دیگر اعضای گروه دارد. تا حدودی زبان کشور های روسیه، اوکراین و بلاروس به طور متقابل قابل فهم هستند.

براساس یک مطالعه انجام شده توسط دولت بلاروس در سال 2009 میلادی 72 درصد از بلاروس ها در روسیه به زبان روسی صحبت می کنند، در حالی که در کشور بولیوی تنها 9/11 درصد به بلاروسی ها صحبت می کنند . تقریبا 29.4 درصد از بلاروسی ها می توانند بلاروس بنویسند، صحبت کنند و بخوانند، در حالی که 52.5 درصد فقط می توانند آن را بخوانند و صحبت کنند.

زبان رسمی کشور بلاروس

زبان رسمی کشور بلاروس

اگر تمایل به داشتن اطلاعاتی در زمینه تحصیل در بلاروس دارید می توانید مقاله ” تحصیل در بلاروس ” را مطالعه نمایید.

زبان رسمی کشور بلاروس تاریخچه زبان کشور بلاروس

در سده نهم میلادی و پس از پا گرفتن اسلاوها در سرزمین موراویا، راستیسلاو فرمانروای این سرزمین برای پاکسازی این سرزمین از کلیسای رم، از کنستانتین امپراتور بیزانس درخواست نمود که آموزگارانی را برای وی بفرستد تا مردم را به زبان خود با مسیحیت آشنا نماید.

پس از آن دو برادر روحانی به نامهای سیریل (درگذشته به سال ۸۶۹ میلادی و متودیوس درگذشته به سال ۸۸۵ میلادی) به یک گروه اسلاو سپرده شدند و آنان نیز در مقابل ایستادگی سرسختانه کلیسای رم که برگردان کتاب مقدس را تنها به زبانهای عبری، یونانی و لاتین پذیرفته می‌دانست، انجیل را به زبان اسلاوی برگرداندند.

یکی از روش های مهاجرت به بلاروس از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به بلاروس ” اطلاعات کسب کنید .

بدین‌ ترتیب الفبای سیریلیک که دارای برخی نویسه‌ های یونانی می باشد، به نام پدید آورنده‌ اش سیریل شناخته و سیریلیک رفته‌ رفته خط اسلاوها شد. آنگاه روس ها، اوکراینی ها، بلغارها و صرب ها این خط را به همراه آیین ارتدکس یونانی پذیرفتند و سیریلیک الفبای زبان روسی گشت.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
زبان رسمی کشور لتونی زبان رسمی کشور لتونی

زبان رسمی کشور لتونی کشور لتونی ، کشوری در شمال اروپا می باشد که کشور میانی در بین سه کشورها...

زبان رسمی کشور گرجستان زبان رسمی کشور گرجستان

زبان رسمی کشور گرجستان کشور گرجستان ، کشوری در منطقه قفقاز اوراسیا می باشد که در سرحد آسیای...

زبان رسمی کشور لهستان زبان رسمی کشور لهستان

کشور لهستان ، کشوری در مرکز اروپا می باشد که از غرب با آلمان ، از جنوب غربی با جمهوری چک ، از ...

نظرات کاربران
Call Now Button