زبان رسمی کشور برزیل

کشور برزیل ، بزرگترین و پرجمعیت ترین کشور آمریکای جنوبی می باشد که منطقه وسیعی بین مرکز آمریکای جنوبی و اقیانوس اطلس را اشغال کرده و همچنین شامل مناطق بسیاری از مرکز این قاره نیز می باشد . این کشور در جنوب اروگوئه ، در جنوب غربی با کشورهای آرژانتین و پاراگوئه و همچنین از غرب با بولیوی و پرو و از شمال شرقی با کشور کلمبیا همسایه است . این کشور نیز با ونزوئلا و سورینام و گویان و در آن طرف با گویان فرانسه نیز در شمال مرز مشترک دارد . این کشور از شمال به نیمکره جنوبی کشیده شده است . پایتخت این کشور شهر برازیلیا و زبان رسمی کشور برزیل ، پرتغالی است چون کشور برزیل مستعمره پرتغال بود و تنها کشور قاره آمریکا است که مردم آن به زبان پرتغالی صحبت می کنند .

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در برزیل ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در برزیل ” است .

زبان پرتغالی تنها زبان رسمی کشور برزیل می باشد که تمام جمعیت برزیل با آن صحبت می کنند و تنها زبانی است که در مدارس، روزنامه ‌ها، رادیو، تلویزیون و برای تمامی گروه ‌های تجاری و اداری مورد استفاده قرار می‌ گیرد. علاوه بر این کشور برزیل تنها کشور پرتغالی‌ زبان در قاره آمریکا می باشد، که بدین ترتیب زبان پرتغالی یکی از مهمترین بخش ‌های هویت ملی برزیل است .

زبان پرتغالی که در برزیل به آن تکلم می کنند به طور مستقل از زبان مادری اروپایی تحول یافته و این زبان در مقیاس با زبانی که در پرتغال بدان تکلم می کنند دچار تغییرات آوایی کمتری شده‌ است، بر این اساس همواره گفته می‌ شود که زبان کاموها، که در قرن شانزدهم زندگی می کنند بیشتر شبیه برزیلی امروز بوده، تا زبانی که امروزه در پرتغال بدان سخن می ‌گویند و در نتیجه آثار ادبی کاموها زمانی که به برزیلی خوانده شود کامل تر می باشد. زبان پرتغالی برزیل تاثیرات چشمگیری از زبان سرخ‌ پوستان و آفریقاییان و نیز همگون ‌سازی‌ های متعدد زبان ایتالیایی پذیرفته‌ می شود. در واقع تفاوت بین زبان پرتغالی رایج در اروپا با زبان پرتغالی در برزیل همانند تفاوت بین انگلیسی بریتانیایی و انگلیسی آمریکایی است و پرتغالی زبانها از هر کشوری بدون هیچ مشکلی با هم تکلم می نمایند.

البته در کنار زبان رسمی پرتغالی، زبان های اقلیت ها نیز در برزیل وجود دارد. به عنوان نمونه اکثر زبان‌ های سرخ‌ پوستان در جوامع بومیان، به خصوص در شمال برزیل صحبت می کنند. گرچه اکثر این جوامع تماس‌ های مهمی با پرتغالی دارند، اما در حال حاضر انگیزه‌ هایی برای تدریس زبان ‌های بومی وجود دارد. نوادگان مهاجران که اغلب دو زبانه می باشند نیز در جوامع کوچک روستایی در جنوب برزیل به زبان‌ های دیگر سخن می‌ گویند.

زبان رسمی کشور برزیل

زبان رسمی کشور برزیل

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به برزیل شرکت آتیه آفرینان ایرانیان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به برزیل ” بیاندازید.

مهمترین آنها شامل گویش‌های آلمانی برزیلی، همچون ریوگرندنسر، هانشروکیش و زبان پامرانین، و نیز تالیان بر اساس زبان ونیزی ایتالیا. در شهر سائوپائولو، در محلات مهاجرنشینی همچون لیبردادِ اشخاصی به زبان ژاپنی صحبت می نمایند. اگر چه زبان انگلیسی به صورت رسمی در مدارس برزیل تدریس می گردد، ولی شمار اندکی از مردم برزیل قادر به تکلم به زبان انگلیسی می باشند، البته همان گونه که ذکر شد به دلیل شباهت این زبان با زبان اسپانیایی، برزیلی ها تا حدودی به خصوص در مناطق مرزی آرژانتین، پاراگوئه و اوروگوئه قادربه درک زبان اسپانیایی هستند .

زبان رسمی کشور برزیل تاریخچه زبان رسمی کشور برزیل

ورود زبان پرتغالی به کشور برزیل به قرن شانزدهم میلادی باز می‌گردد. در آن زمان پرتغالی رواج چندانی نداشت اما ا آنجا که به عنوان زبان میانجی رایج شد و جمعیت کثیری از سیاهان نیز به عنوان برده وارد برزیل شدند و مجبور بودند برای برقراری ارتباط زبان اولیه خود را کاملاً فراموش کنند و به زبان جدید سخن بگویند زبان پرتغالی را در این منطقه رواج داد و تا اوایل قرن نوزدهم زبان پرتغال زبان اکثریت قاطع مردم کشور برزیل بود. همچنین در قرن هجدهم فشارهای زیادی از جانب دولت کشور پرتغال برای گسترش این زبان وارد شد که بیشتر جهت مقابله با فرهنگ و زبان اسپانیایی بود که در 80 درصد برزیل و سایر کشورهای آمریکای جنوبی به سرعت در حال رشد بود.

در مقاله ” تحصیل در برزیل ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در برزیل اطلاعات کسب کنید .

زبان رسمی کشور برزیل شیوه نگارش زبان رسمی کشور برزیل

نگارش زبان پرتغالی در کشور برزیل شبیه آنچه بود که در قرون وسطی اسپانیایی را بدان می ‌نوشتند. در قرن نوزدهم مدل ‌های جدیدی برای نگارش اسپانیایی برزیل پیشنهاد شد و در قرن بیستم اعضای فعال و طرفداران جنبش‌ های ملی گرایانه برزیل شیوه نگارش را تا حدی تغییر دادند که برای برزیلی ‌ها مناسب تر باشد. بدین شکل زبان پرتغالی در برزیل تا حد زیادی از زبان پرتغال رایج در اروپا استقلال گرفت.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

1/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
زبان رسمی کشور لتونی زبان رسمی کشور لتونی

زبان رسمی کشور لتونی کشور لتونی ، کشوری در شمال اروپا می باشد که کشور میانی در بین سه کشورها...

زبان رسمی کشور گرجستان زبان رسمی کشور گرجستان

زبان رسمی کشور گرجستان کشور گرجستان ، کشوری در منطقه قفقاز اوراسیا می باشد که در سرحد آسیای...

زبان رسمی کشور لهستان زبان رسمی کشور لهستان

کشور لهستان ، کشوری در مرکز اروپا می باشد که از غرب با آلمان ، از جنوب غربی با جمهوری چک ، از ...

نظرات کاربران
Call Now Button