زبان رسمی کشور اسلواکی

کشور اسلواکی ، کشوری محصور به خشکی در اروپای مرکزی می باشد که جمعیت آن حدود 5.4 میلیون نفر و پایتخت آن شهر براتیسلاوا است . این کشور از غرب با جمهوری چک و اتریش ، از شمال با لهستان ، از شرق با اوکراین و از جنوب با مجارستان همسایه است . کشور اسلواکی در تاریخ 1 ژانویه سال 1993 میلادی به استقلال رسید و در سال 2004 میلادی به اتحادیه اروپا و در 1 ژانویه 2009 میلادی به منطقه یورو پیوست . همچنین این کشور عضوی از سازمان تجارت جهانی ، سازمان همکاری اقتصادی و توسعه و سازمان ملل متحد می باشد . زبان رسمی کشور اسلواکی ، زبان اسلواک است که یک زبان هندواروپایی و از خانواده زبان های اسلاوی می باشد . این زبان در کنار زبان های چک ، لهستانی و سورابی شاخه اسلاوی باختری را شامل می شود . زبان اسلوواک به ویژه به زبان چکی نزدیک می باشد .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به اسلواکی شرکت آتیه آفرینان ایرانیان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به اسلواکی ” بیاندازید.

زبان اسلواک در کشور اسلواکی ۵ میلیون گویشور دارد. حدود 500 هزار نفر از افراد اسلواک زبان به آمریکا مهاجرت کردند و همچنین اسلواک ‌زبانانی که قبل از فروپاشی چکسلواکی در جمهوری چک کنونی زندگی می کنند به 320 هزار نفر می رسد . در کشور مجارستان نیز یک اقلیت نژادی ۲۰ هزاری از اسلواک‌ ها از دیرباز در آنجا زندگی می کنند . ۶۰ هزار اسلواک‌ زبان نیز که از فرزندان خوش‌ نشینان در دوره فرمانروایی دودمان هابسبورگند نیز در شمال صربستان زندگی می کنند .همچنین کوچندگان اسلوواک ‌زبان در آمریکا به ۵۰۰ هزار تن می رسد همچنین در کشور  رومانی ۲۲ هزار تن و در لهستان ۲۰ هزار تن اسلوواک‌ زبان زندگی می کنند . تعداد افراد مهاجر اسلواک در کشور کانادا نیز ۲۰ هزار تن هستند و گروهی نیز از در استرالیا زندگی ‌می‌ کنند. در کشورهای اتریش، اوکراین، بلغارستان و کرواسی (۵ هزارتن) نیز اسلواک‌ زبانانی هستند. در مجموع شمار گویشوران این زبان را ۶ میلیون برآورد می‌ کنند.

زبان رسمی کشور اسلواکی

زبان رسمی کشور اسلواکی

در مقاله ” تحصیل در اسلواکی ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در اسلواکی اطلاعات کسب کنید .

زبان رسمی کشور اسلواکی  – پیوند زبان اسلوواک با سایر زبان ها

زبان اسلوواک ، زبان مردم کشور اسلواکی مستقل از سایر زبان ‌های اسلاوی از دل زبان اسلاوی برخاسته ‌است. اما امروزه زبان اسلواک در پیوند با زبان ‌های اسلاوی باختری می باشد . اسلواک‌ زبانان و چکی‌ زبانان در راستای همزیستی دراز تاریخی آنها تا از میان رفتن کشور چکسلواکی به نزدیکی زبانی و واژه‌ های مشترکی رسیده ‌اند. از آنجا که نگارش زبان اسلواک نیز از نویسش چکی الهام‌ گرفته است، پس سامانه نوشتاری این دو نیز بسیار نزدیک به هم است اما با این حال این دو اختلاف ‌های آواشناسانه و دستوری چندی نیز با هم دارند. تاریخچه زبان چکی در اسلواک به سده ۱۴ میلادی باز می ‌گردد. امروزه اسلواک ‌زبانان بزرگسال به سادگی زبان چکی را متوجه می شوند و نیز بدون ‌آن‌ که نیاز به ترجمه داشته باشند تا اندازه ‌ای لهستانی و سورابی نیز می ‌فهمند. ولی با این همه نویسش لهستانی برای یک اسلواک ‌زبان می ‌تواند درک ناپذیر و دشوار باشد.

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در اسلواکی ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در اسلواکی ” است .

زبان رسمی کشور اسلواکی  – الفبای زبان اسلواک

الفبای زبان اسلواک از الفبای لاتین نشات ‌گرفته ‌شده‌ است و برای برآورده کردن نیازهای این زبان نمادهای ˇ، ´، ¨، ^ به این الفبا افزوده ‌شده ‌اند. الفبای زبان اسلواک عبارتند از : a á ä b c č d ď dz dž e é f g h ch i í j k l ľ ĺ m n ň o ó ô p q r ŕ s š t ť u ú v w x y ý z ž

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

3/5 - (3 امتیاز)
مقالات مشابه
زبان رسمی کشور لتونی زبان رسمی کشور لتونی

زبان رسمی کشور لتونی کشور لتونی ، کشوری در شمال اروپا می باشد که کشور میانی در بین سه کشورها...

زبان رسمی کشور گرجستان زبان رسمی کشور گرجستان

زبان رسمی کشور گرجستان کشور گرجستان ، کشوری در منطقه قفقاز اوراسیا می باشد که در سرحد آسیای...

زبان رسمی کشور لهستان زبان رسمی کشور لهستان

کشور لهستان ، کشوری در مرکز اروپا می باشد که از غرب با آلمان ، از جنوب غربی با جمهوری چک ، از ...

نظرات کاربران
Call Now Button