زبان رسمی کشور اتریش

زبان وسیله ارتباط با سایر افراد و انتقال اطلاعات می باشد و از آنجا که انسان نیز موجودی اجتماعی است و نیاز به برقراری ارتباط با همنوعان خود دارد لذا زبان یکی از مهمترین و موثرترین ابزارها می باشد . لازم است بدانید که به صورت کلی 5000 تا 7000 زبان زنده در جهان وجود دارند و مردمان هر کشوری با تکیه بر این ابزار به برقراری ارتباط موثر با یکدیگر می پردازند که کشور اتریش از این قاعده مستثنی نمی باشد . کشور اتریش به واسطه قرار گرفتن در اروپا و در زمره کشورهای آلمانی زبان بدیهی است که زبان رسمی کشور اتریش به زبان آلمانی نزدیک باشد . در ادامه موسسه آتیه آفرینان ایرانیان به توضیح زبان رسمی کشور اتریش خواهد پرداخت .

در مقاله ” مهاجرت به اتریش ” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به اتریش اطلاعات کسب کنید .

زبان رسمی کشور اتریش – گویش و لهجه مردم کشور اتریش

زبان رسمی کشور اتریش، زبان آلمانی می باشد ولی مردم آن به دو گویش اصلی صحبت می‌ کنند؛ گویش بایرنی و گویش آلمانی کشور اتریش . تنها ساکنین فورارلبرگ و بخشی از تیرول، با گویش آلمانی این کشور سخن می گویند که از زبان آلمانی استاندارد بسیار فاصله دار است. اما بخش بیشتر مردم کشور اتریش دارای گویش بایرنی یا اتریشی بایرنی می باشند که فهم آن به نسبت آلمانی این کشور ساده‌ تر است. اما لازم به ذکراست که گویش آلمانی کشور اتریش خود به چند بخش تقسیم می شود که هرکدام به صورت تدریجی بیشتر از زبان آلمانی استاندارد فاصله می‌گیرند.

برای درک کردن بهتر گویش مردم کشور اتریش، می ‌توانید به تفاوت بین لهجه‌ ها و گویش ‌های مختلف در زبان فارسی دقت کنند به عنوان مثال برخی از آنها برای فردی که به فارسی استاندارد صحبت می‌ کند قابل مفهوم بوده و برخی دیگر بسیار سخت درک می‌ شوند.خوشبختانه مردم کشور اتریش نسبت به زبان خود، بیش از حد سخت‌ گیر نمی باشند و بیشتر آنها آشنایی بسیار خوبی با زبان انگلیسی دارند. هنگام سفر به اتریش و یا تحصیل در اتریش ، تسلط به زبان انگلیسی می ‌تواند کمک بسیار زیادی به فرد مهاجر کند، اما هنگام انجام کارهای اداری، بانکی و مواردی از این قبیل، باید به زبان آلمانی صحبت کرد، زیرا امکان دارد به درخواست رسیدگی نشود. اما از آنجایی که زبان انگلیسی از ابتدا در مدارس این کشور به طور جدی تدریس می ‌شوند . در مواردی که با توریست های خارجی سر و کار دارند، مانند هتل ‌ها، رستوران ‌ها و مغازه‌ها، بیشتر به زبان انگلیسی آشنا یا مسلط هستند.

زبان رسمی کشور اتریش

زبان رسمی کشور اتریش

جهت کسب اطلاعات بیشتر شرکت آتیه آفرینان ایرانیان درباره تحصیل در اتریش از شما می خواهد مقاله ” تحصیل در اتریش ” را مطالعه فرمایید .

زبان رسمی اتریش، آلمانی می باشد و ۹۸ درصد از مردم این کشور به این زبان صحبت می کنند. در کنار آلمانی افراد کمی به زبان‌ های کروات، اسلوونیایی و مجارستانی صحبت می کنند. البته کوه های شگفت انگیز و با عظمت آلپ باعث خلق گویش ها و لهجه های مختلفی از زبان آلمانی در مناطق کوهستانی کشور اتریش شده است. بیشترین مردم این کشور به گویش اتریشی – باواریایی صحبت می کنند. دستور زبان آلمانی در کشور اتریش با قواعد زبانی که در آلمان به کار می رود، تفاوت هایی دارد که البته این تفاوت ها چندان قابل توجه نیستند .شایان به ذکر است که زبان آلمانی در کنار زبان های انگلیسی، دانمارکی، فنلاندی و هلندی به شاخه ی ژرمنی (Germanic) از خانواده ی بزرگ زبان های هندواروپایی تعلق می گیرد.

زبان رسمی کشور اتریش – تفاوت زبان اتریشی و آلمانی

همانطور که اشاره شد، زبان رسمی کشور اتریش، همان زبان آلمانی با گویش بایرنی است. تفاوت‌ های گویشی و لغوی آن با زبان آلمانی به قدری می باشد که حتی آلمانی‌ زبانان نیز به سختی آن را درک می‌ کنند و میفهمند. این تفاوت در گویش بالاتر رفته و در بعضی موارد در گرامر نیز با زبان آلمانی استاندارد، متفاوت می باشد . اگر فرد به زبان آلمانی مسلط می باشد و قصد دارد در کشور اتریش به زبان آلمانی استاندارد صحبت کند مردم کشور اتریش منظور وی را متوجه می‌شوند، اما امکان دارد او متوجه منظور آنها نشود. به عنوان مثال، اگر قصد دارید که تفاوت بین زبان رسمی اتریش و آلمانی درک کنید، وارد یک رستوران در اتریش شده و به منوی آن نگاهی بیاندازید. امکان دارد در فهم بسیاری از موارد منو، دچار مشکل شوید. مواردی مانند Tomaten، Bohnen، Kartoffeln و Aprikosen (به معنای گوجه، لوبیا، سیب‌زمینی و زردآلو) که در زبان اتریشی به صورت Paradeiser، Fisolen، Erdäpfel و Marillen نوشته و تلفظ می ‌شوند. اما تفاوت‌ های زبانی اتریشی و آلمانی به مواد غذایی خلاصه نمی‌ شود اما برای درک تفاوت این دو زبان، نقطه شروع خوبی است. در مثالی دیگر، مردم آلمان هنگام سلام دادن از عبارت‌هایی مانند Guten Tag (روز بخیر) ، Guten Morgen  (صبح بخیر) و Guten Abend (عصر بخیر) استفاده می‌کنند، اما در زبان رسمی اتریش این عبارت‌ها به صورت رسمی و غیر رسمی بیان می ‌شوند. همچنین برخی از عبارت ‌های مربوط به زمان نیز در زبان اتریشی با آلمانی دارای تفاوت می باشد مانند نام ماه های سال میلادی .

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در اتریش ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در اتریش ” است .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
زبان رسمی کشور لتونی زبان رسمی کشور لتونی

زبان رسمی کشور لتونی کشور لتونی ، کشوری در شمال اروپا می باشد که کشور میانی در بین سه کشورها...

زبان رسمی کشور گرجستان زبان رسمی کشور گرجستان

زبان رسمی کشور گرجستان کشور گرجستان ، کشوری در منطقه قفقاز اوراسیا می باشد که در سرحد آسیای...

زبان رسمی کشور لهستان زبان رسمی کشور لهستان

کشور لهستان ، کشوری در مرکز اروپا می باشد که از غرب با آلمان ، از جنوب غربی با جمهوری چک ، از ...

نظرات کاربران
Call Now Button