می دانید که 22 درصد از جمعیت کانادا را مهاجران تشکیل می دهند؟ این کشور توسعه یافته هر ساله تعداد زیادی مهاجر می پذیرد. برای زندگی در کانادا از چند طریق می توانید اقدام کنید که مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل و کار از پر طرفدارترین آن خواهند بود.

کارشناسان ما توضیحات مفیدی را برای این کار آماده کرده اند که مطمئن باشید نظیر آن را در هیچ منبعی پیدا نخواهید کرد.

بهترین راههای مهاجرت

راههای مختلف مهاجرت به کانادا

برای مهاجرت به کانادا روش های زیادی پیش روی شماست. بسته به این که شرایط تان چگونه است و چه اهدافی دارید هر کدام از این روش ها می تواند برای شما مناسب باشد.

مهاجرت کاری، تحصیلی، سرمایه گذاری، خود اشتغالی، اکسپرس اینتری، ازدواج، اسپانسرشیپ و پناهندگی از جمله مهم ترین راه هایی است که می توانید از طریق آن ها به کانادا مهاجرت نمایید.

شرایط مهاجرت به کانادا چیست؟

پاسخ به این سوال بستگی به روشی دارد که برای مهاجرت انتخاب کرده اید. برخی از شرایط برای اقامت در این کشور می تواند برای همه روش ها یکسان باشد و برخی شرایط مربوط به روش انتخابی شماست.

حداکثر سن مهاجرت

اکثر روش های مهاجرت محدودیت سنی ندارد. قرار داشتن در شرایط سنی مناسب باعث می شود شانس بیشتری برای پذیرش داشته باشید. مثلا برای اکسپرس اینتری بیشتر امتیاز متعلق به سنین 18 تا 35 سال است.

هزینه های لازم برای مهاجرت

هزینه هایی که می پردازید هم تا حد زیادی به روش مهاجرت شما بستگی دارد. به صورت کلی این هزینه ها در دو گروه دسته بندی می شود.

  • هزینه های مربوط به امور وکیل، ترجمه، پیگیری پرونده و موارد مشابه.
  • هزینه های دولتی مانند آزمایش ها، انگشت نگاری، صدور ویزا و موارد مشابه.

البته هزینه های زندگی در کانادا را هم قطعا باید در نظر بگیرید.

امتیازبندی برای کانادا

حتما تا به حال در مورد امتیاز مهاجرت شنیده اید. معمولا وقتی صحبت از امتیاز به میان می آید منظور امتیازدهی اکسپرس اینتری است.

امتیاز بندی در دو مرحله انجام می شود. در مرحله اول باید از 100 امتیاز بتوانید 67 امتیاز را دریافت کنید. به صورت کلی امتیازبندی از 1200 محاسبه می گردد. هر دوره قرعه کشی عدد متفاوتی به عنوان حداقل قبولی دارد.

پاسپورت معتبر کانادا

حتما شنیده اید که پاسپورت این کشور یکی از مهم ترین پاسپورت های دنیا است. از نظر قدرتمندی پاسپورت در دنیا، کانادا رتبه 16 ام را دارد. با این پاسپورت می توانید به 113 کشور بدون نیاز به ویزا و یا با شرایط ویزای پس از ورود سفر کنید.

برای داشتن پاسپورت کانادا ابتدا باید اقامت این کشور را داشته باشید. وقتی 3 سال از اقامت شما در کانادا بگذرد می توانید برای شهروندی آن اقدام کنید.

مدارک عمومی برای مهاجرت به کانادا

  • ارائه اصل و کپی پاسپورت ضروری است.
  • نیاز به داشتن گواهی سوء پیشینه دارید.
  • مدارک هویتی را باید ارائه دهید. ( اصل و کپی)
  • کلیه سوابق کاری و بیمه ای تان را ضمیمه کنید.
  • نامه تمکن مالی را از بانک گرفته و تحویل دهید.
  • مدرک زبان لازم است.
  • عکس دیجیتالی هم لازم است.

بسته به این که روش مهاجرتی شما چیست ممکن است به مدارک دیگری هم احتیاج داشته باشید. این مدارک عبارتند از: نامه پذیرش دانشگاه مد نظر، مدارک تحصیلی، جاب آفر، مدارک مربوط به اسپانسر و خانواده درجه یک در کانادا، مدرک ازدواج و یا طلاق و دعوت نامه استانی.

مهاجرت تحصیلی

کانادا کشوری مهاجر پذیر است. هر ساله تعداد زیادی از افراد با مقاصد مختلف از جمله تحصیل به کانادا می روند. تحصیل در کانادا برای بسیاری از افراد یک شرایط رویایی محسوب می شود.

نحوه پذیرش در دانشگاه های کانادا

ابتدا باید از یک دانشگاه و یا مرکز علمی معتبر پذیرش داشته باشید. این نامه همراه با دیگر مدارک تان به کانادا ارسال می شود.

شرایط اولیه برای اخذ پذیرش تحصیلی کانادا ارائه مدرک تحصیلی و نیز توصیه نامه ( در صورت وجود) است. اگر می خواهید در مقطع کالج تحصیل کنید کافی است مدرک دیپلم تان را ارائه دهید و نمره قبولی داشته باشید.

در مقطع لیسانس هم مدرک و معدل دیپلم شما لازم است. دقت کنید که در اینجا معدل دیپلم تان نباید کمتر از 14 باشد.

اگر می خواهید در دوره کارشناسی ارشد تحصیل کنید معدل مقطع لیسانس تان نباید کمتر از 14 باشد. در مقطع کارشناسی ارشد به توصیه نامه هم احتیاج دارید. توصیه نامه را می توانید از اساتید دانشگاه دوره کارشناسی خود دریافت کنید.

در صورتی که متقاضی تحصیل در مقطع دکتری هستید نیاز به داشتن مقالات علمی معتبر و چاپ شده دارید. دقت کنید که این مقالات باید در نشریات معتبر جهانی چاپ شده باشند.

به صورت کلی شما با هر مدرک تحصیلی و شرایط سنی می توانید برای تحصیل در کانادا اقدام کنید.

هزینه های لازم برای تحصیل در کانادا

برای این که ویزای تحصیل در کانادا را دریافت کنید باید در دو مرحله پرداخت انجام بدهید. اولین مرحله مربوط به هزینه دریافت پذیرش مراکز آموزشی است. این هزینه ها شامل ثبت نام، دیپازیت و موارد مشابه است.

مرحله دوم در پرداخت هزینه ها مربوط به هزینه های سفارت و انگشت نگاری است.

مدرک زبان برای تحصیل در کانادا

برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا به مدرک زبان هم احتیاج دارید. شما باید در یکی از آزمون های معتبر مثل IELTS,TOEFL,GRE یا PTE نمره قابل توجهی را کسب نمایید. اگر چنین شرایطی را نداشته باشید باید قبل ازورود به دانشگاه، دوره زبان لازم را پشت سر بگذارید.

در صورتی که شما کمتر از 18 سال سن دارید نیازی به داشتن مدرک زبان نخواهید داشت. این افراد هم در صورت نداشتن مهارت و تسلط کافی در زبان انگلیسی باید دوره های مشخصی را طی کنند.

  • برای تحصیل در مقطع کارشناسی به حداقل نمره زبان 6 در آزمون آیلتس احتیاج دارید.
  • برای دوره کارشناسی ارشد باید حداقل نمره 6.5 داشته باشید.
  • در مقطع دکتری حداقل باید نمره 7 آیلتس داشته باشید.
  • دقت کنید که دانشگاه های مختلف ممکن است نمرات زبان کمتر و یا بیشتری از شما بخواهند.

دانشجو می تواند همراه داشته باشد؟

بله می توانید از ویزای همراه استفاده کنید. اگر پدر و مادر ویزای تحصیلی داشته باشند، تحصیل فرزندشان به صورت رایگان انجام خواهد شد.

درس بخوایند و همزمان کار کنید

شما می توانید همزمان با درس خواندن به کار هم مشغول شوید. کار انتخابی شما باید پاره وقت بوده و به اندازه 40 ساعت در هفته باشد. وقتی در تعطیلات میان ترم قرار دارید می توانید به کار تمام وقت هم مشغول شوید.

دیپازیت دانشگاه در کانادا

چگونگی و میزان دیپازیت می تواند بسته به رشته و دانشگاه متفاوت باشد. معمولا این گونه است که برای همه کالج ها و دانشگاه ها باید حداقل بخشی از شهریه را ابتدا پرداخت کنید.

مهاجرت کاری

در صورتی که به فکر کار در کانادا هستید موقعیت های بسیاری در این کشور منتظر شماست. تعداد بالای پرونده های مهاجرت برای کار در کانادا خودش موید این موضوع است.

مشاغل مورد نیاز در کانادا

شما در هر زمینه ای که فعایت کنید به هر حال می توانید همان شغل یا شغل دیگری را در کانادا ادامه دهید. برخی از مهم ترین مشاغل مورد نیاز این کشور عبارت است از:

مهندس برق، دامپزشک، توسعه دهنده وب، پزشکی، پرستاری، حسابداری، جوشکار و مشاور مالی.

برخی از مشاغل هم در این کشور درآمد بالایی دارد. مشاغلی مثل پزشکی، مهندسی نرم افزار، مدیر عامل، دندانپزشک و … از این دسته هستند.

شرایط لازم برای کار در کانادا

برای این که بتوانید در کانادا کار کنید باید شراط زیر را داشته باشید تا بتوانید ویزا بگیرید.

  • ارائه مدرک زبان انگلیسی و یا فرانسوی لازم است. ( این موضوع به استان و شغل مد نظر هم بستگی دارد.)
  • نیاز به مدرک دانشگاهی و یا کالج دارید.
  • داشتن سابقه کاری مرتبط لازم است.
  • باید گواهی عدم سوء پیشینه ارائه دهید.
  • آزمایش های لازم انجام شده و باید نتایج آن را تحویل دهید.
  • در صورت نیاز باید جاب آفر داشته باشید.
  • داشتن سطح بالای تمکن مالی فرآیند را برای شما ساده تر می کند.

کانادا از نظر وضعیت کار و مشاغل

می دانید که کانادا دهمین اقتصاد پر قدرت دنیاست؟ این کشور در شمال آمریکا واقع است و مرز زمینی آن با آمریکا، بزرگ ترین مرز جهان است. همین همسایگی و داشتن مرز زمینی باعث شده است تا کانادا بتواند از نظر اقتصادی پیشرفت بالایی داشته باشد.

این کشور منابع طبیعی و معدنی زیادی دارد و این خودش یعنی کلی فرصت اقتصادی در اختیار دارد.

در کانادا تولید زغال سنگ، مس، نقره و بسیاری فلزات دیگر در حد وسیعی انجام می شود.

راههای مختلف برای مهاجرت کاری به کانادا

برای انجام این کار می توانید از راه های مختلفی اقدام کنید.

اکسپرس اینتری، برنامه مهاجرت استانی، برنامه IMP کانادا، برنامه های مربوط به حوزه آتلانتیک، داشتن جاب آفر، مهاجرت پرستاران و برنامه های Co-Op راه هایی است که برای انجام این کار دارید.

درآمد در کانادا چگونه است؟

قطعا وقتی به کار در کانادا فکر می کنید برایتان مهم است که بدانید درآمد مشاغل مختلف در چه حدی است. نهادهای استانی این کشور حداقل درآمد را مشخص می کنند. بر اساس استانداردهای مشخص شده در کانادا حداقل ساعت کار در هر روز 8 ساعت و در هفته 40 ساعت است.

بسته به این که در چه ایالتی مشغول به کار باشید میزان حقوق حداقلی شما می تواند متفاوت باشد. مثلا برای افرادی که در نوناووت ساکن هستند حداقل حقوق ماهانه برابر با 2560 دلار خواهد بود. به عنوان مثال این عدد برای ساسکاچوان 1890 دلار است.

مالیات بردرآمد در کانادا

برای کار در کانادا یکی از مواردی که باید بدانید میزان مالیات بر درآمد است. این موضوع در همه کشورها وجود دارد اما اعداد آن می تواند متفاوت باشد.

نرخ مالیات در کانادا به گونه ای در نظر گرفته شده تا فاصله طبقاتی را کاهش دهد. با توجه به سطح و میزان درآمد شما، مالیات برایتان تعیین می شود به این صورت که هر چه درآمدتان بیشتر باشد باید مالیات بیشتری هم بپردازید.

دو نوع مالیات در کانادا وجود دارد. نوع اول مالیات فدرالی است که می تواند بین 15 تا 33 درصد باشد. نوع دوم هم مالیات استانی است که می تواند از 4 تا حدود 26 درصد متغیر باشد.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
ویزای همراه کشور کانادا ویزای همراه کشور کانادا

سیاست های مهاجرتی سخاوتمندانه کشور کانادا این امکان را برای متقاضیان فراهم آورده است تا هم...

سایت های کاریابی در کانادا سایت های کاریابی در کانادا

سایت‌ های کاریابی در کانادا یکی از متداول‌ترین راه‌هایی که جویندگان کار در کانادا استفاد...

کار در کانادا کار در کانادا

کار در کانادا با توجه به وسعت خاک کشور کانادا و جمعیت کمی که دارد تقاضای قابل توجهی دارد. ال...

نظرات کاربران
Call Now Button