آلمان یکی از کشورهای توسعه یافته و مهاجرپذیر است. طبیعی است که فراد زیادی این کشور را برای تحصیل، کار و.. انتخاب می کنند. مهاجرت به آلمان در کشور ما هم طرفداران زیادی دارد به همین دلیل به معرفی آسان ترین راه مهاجرت تحصیلی و کاری آلمان می پردازیم.

ایالت ها در این کشور خود مختار محسوب می شوند. خوب است بدانید که قوانین مهاجرتی بسته به ایالتی که قرار است در آن جا ساکن شوید می تواند متفاوت باشد. می دانستید که آلمان جاذبه های گردشگری فراوانی دارد؟

آسان ترین راه مهاجرت به آلمان

راههای مهاجرت به آلمان

برای مهاجرت به آلمان راه های مختلفی وجود دارد.

مهاجرت تحصیلی یکی از پرطرفدارترین روش های مهاجرت به آلمان است. بسته به این که قرار است در آلمان در چه مقطعی تحصیل کنید، شرایط و مدارک مورد نیاز متفاوت خواهد بود. مثلا بسته به این که رشته انتخابی شما چیست ممکن است نیاز به دانستن زبان آلمانی داشته باشید یا این که زبان انگلیسی برایتان کفایت کند.

برای مقطع لیسانس باید حتما زبان آلمانی بدانید اما برای فوق لیسانس اکثرا می توانید زبان انگلیسی یا زبان آلمانی را انتخاب کنید.

برای تحصیل در مقطع دکتری مهم است که بتوانید تایید یک استاد راهنما را بگیرید.

می توانید در دانشگاه های این کشور به صورت رایگان و یا با هزینه خیلی کم تحصیل کنید.

مهاجرت سرمایه گذاری در آلمان

آلمان هم مانند بسیاری از کشورهای دیگر سعی می کند سرمایه گذار خارجی جذب کند. این کار باعث می شود اقتصاد قدرتمند آنها قدرتمندتر هم بشود. از طرفی سرمایه گذاران خارجی هم علاقه زیادی به فعالیت در این کشور دارند و دلیل این موضوع امنیت بالا و بهره وری اقتصادی است.

شما می توانید با ثبت شرکت و یا کارآفرینی به هر شکلی در این کشور، مهاجرت سرمایه گذاری داشته باشید.

مهاجرت کاری به آلمان

برای کار در آلمان باید جاب آفر داشته باشید. البته اگر در زمینه هایی تخصص داشته باشید که آلمان به آنها نیاز دارد شاید بتوانید بدون جاب آفر و از طریق ویزای جستجوی کار هم به آلمان وارد شوید. برخی از این زمینه ها شامل الکترونیک، آی تی، مکانیک و موارد مشابه است.

مهاجرت به آلمان راه های دیگری هم دارد. مثلا مهاجرت از طریق ازدواج، تولد فرزند و پناهندگی از جمله این روش هاست.

تابعیت دوگانه در آلمان

معمولا شهروندانی که می خواهند شهروندی آلمان را دریافت کنند، شهروندی قبلی خود را از دست می دهند. در این میان برخی از کشورها مثل آرژانتین به شهروندان شان اجازه حذف تابعیت قبلی را نمی دهند و در نتیجه از این قاعده مستثنی هستند.

برای این که بتوانید تابعیت دوگانه در آلمان داشته باشید باید شرایط لازم را داشته باشید.

هزینه های زندگی در آلمان

وقتی به مهاجرت فکر می کنیم همیشه هزینه های زندگی برایمان مهم است. در میان بهترین کشورها برای زندگی، آلمان از نظر هزینه ها در رتبه 13 ام قرار می گیرد. حقوقی که برای یک ماه کار در آلمان تعیین شده تقریبا به گونه ای است که هزینه های دو ماه زندگی شما را تامین می کند.

قطعا هزینه هایتان به سبک زندگی شما بستگی خواهد داشت. به صورت کلی در میان کشورهای اروپایی، آلمان یکی از مقرون به صرفه ترین کشورها محسوب می شود.

آلمان کشوری است با اقتصاد قدرتمند و دانشگاه های پیشرفته. همچنین امکان تحصیل رایگان و یا با هزینه کم در این کشور هم باعث شده است افراد زیادی به فکر تحصیل در آلمان بیافتند.

افراد بسیاری پس از این که تحصیلاتشان در آلمان تمام شود برای پیدا کردن شغل اقدام می کنند. در حقیقت این کار سکوی پرتابی است به سمت داشتن اقامت دائم آلمان.

تحصیل در آلمان

تحصیل در آلمان مزایای زیادی دارد.

  • می توانید در دانشگاه هایی درس بخوانید که از جمله بهترین دانشگاه های جهان هستند.
  • رشته های تحصیلی مختلفی وجود دارد که می توانید هر کدام از آن ها را انتخاب کنید.
  • معمولا دانشگاه ها با شرکت های زیادی تعامل دارند. این موضوع کمک می کند پس از فارغ التحصیلی به راحتی وارد بازار کار شوید.
  • می توانید آزادانه تمام مهارت ها و استعدادهایتان را توسعه دهید.
  • در کنار تحصیل از امنیت، ثبات اقتصادی و سیاسی برخوردار هستید.

شرایط پذیرش دانشگاه های آلمان

  • لازم است در آزمون هایی مانند TMS و TESTAS شرکت کنید. بسته به رشته و مقطع تحصیلی ممکن است یکی از این آزمون ها برای شما لازم باشد.
  • برای بیشتر رشته های تحصیلی لازم است که تا حد مناسبی زبان آلمانی را بدانید.
  • باید تمکن مالی مناسبی داشته باشید. این میزان معمولا از طریق حساب مسدود شده و یا بورسیه های تحصیلی ثابت می شود.
  • لازم است تحت پوشش بیمه درمانی باشید.
  • داشتن ویزای تحصیلی آلمان ضروری است.

بورسیه تحصیلی در آلمان

بورسیه به شکل های مختلفی کمک می کند شما بتوانید هزینه هایتان را کاملا حذف کرده و یا این که تا حداقل ممکن برسانید.

در صورتی که معدل تان بالا باشد، مقالات چاپ شده معتبر داشته باشید و یا این که در سمینارهای مختلف و مهم شرکت کنید، می توانید شانس دریافت بورسیه را داشته باشید.

بورسیه ها انواع مختلف و شرایط متفاوتی دارند.

بورسیه DAAD

 دانشجویان بین المللی در مقاطع مختلف می توانند از این بورسیه ها استفاده کنند. بسته به این که رشته و دانشگاه تان کدام است، شرایط بورسیه متفاوت خواهد بود.

این بورسیه هزینه های تحصیل، زندگی و حتی گاهی هزینه های سفر را هم شامل می شود.

بورسیه اراسموس

این بورسیه هم مخصوص دانشجویان بین المللی است و توسط کمیسیون اروپا تامین می گردد. در صورتی که این بورسیه را دریافت کنید در حقیقت کمک هزینه ای برای زندگی و تحصیل در اروپا دارید.

بورسیه تحصیل پزشکی

بعضی از دانشگاه های علوم پزشکی این بورسیه را در اختیار دانشجویان قرار می دهند.

بورسیه های گفته شده دولتی هستند اما باید بدانید که بورسیه های خصوصی متعددی هم در آلمان وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید.

بورسیه هانس بوکلر، فردریش ایبرت، ماکس پلانک و… از ان جمله است.

مشاوره مهاجرت به آلمان

تحصیل و کار در آلمان

شما می توانید حین تحصیل در آلمان به کار هم مشغول شوید البته در این مورد تعداد ساعات مجاز محدود خواهد بود. البته در تعطیلات می توانید بدون محدودیت به کار مشغول شوید.

دستمزد حداقلی دانشجویان در آلمان به گونه ای است که اگر دو روز در هفته کار کنند می توانند بیش از 90 درصد هزینه های تحصیل شان را تامین کنند.

در صورتی که به زبان آلمانی تا حد کافی تسلط داشته باشید خیلی راحت تر می توانید کار پیدا کنید.

با توجه به پایین بودن نرخ بیکاری و نیز اقتصاد پایدار آلمان، طبیعی است که کار در آلمان طرفداران زیادی دارد. یک کشور پیشرفته می تواند رویای هر فردی باشد.

آلمان از جمله کشورهایی است که به دلایل مختلفی برای مهاجرت مد نظر مردم کشورمان است. یکی از مهم ترین دلایل مهاجرت به آلمان، مهاجرت برای کار است. این کشور تنوع بالایی در مشاغل گوناگون دارد و اکثر مشاغل حقوق و دستمزد بالایی هم دارند.

آلمان به چه مشاغلی احتیاج دارد؟

قطعا هر کشوری به همه تخصص ها احتیاج دارد. برخی از تخصص ها در آلمان بیش از بقیه مورد نیاز است.

زمینه های مربوط به آی تی، پزشکی و سلامت، پرستاری، فنی، مهندسی، علوم پایه و تحقیقات، بازاریابی و… در کشور آلمان تا حد زیادی مورد نیاز است.

دستمزد در آلمان

معمولا دستمزد در آلمان در حد خیلی خوبی قرار دارد،حتی دستمزد پایه. هر چه تخصص بیشتری داشته باشید و تجربه کاری تان هم بالاتر باشد، حقوق دریافتی تان بیشتر می شود. دستمزد در برخی از ایالت ها می تواند نسبت به دیگر ایالت ها متفاوت باشد.

مبلغ پرداختی ماهانه در آلمان به گونه ای است که می توانید به راحتی زندگی کرده و پس انداز هم داشته باشید.

مرخصی در آلمان

با توجه به شرایط، امکان مرخصی در آلمان به اشکال مختلفی وجود دارد.

مرخصی برای بیماری

در صورتی که بیمار باشید و شرایط مناسبی نداشته باشید، می توانید تا شش هفته و یا حتی با نظر پزشک، بیشتر از آن مرخصی بگیرید. در این مدت شما حقوق و بیمه خواهید داشت.

مرخصی برای زایمان

شما می توانید مدت 6 هفته قبل از زایمان و نیز 8 هفته پس از آن مرخصی داشته باشید. حقوق و بیمه شما در این مدت حفظ خواهد شد.

مرخصی در جهت نگهداری از فرزند

پدر و مادر هر کدام می توانند حداکثر 3 سال مرخصی مراقبت از فرزند داشته باشند. والدین می توانند این میزان مرخصی را به یک دیگر انتقال دهند. در این مدت فرد می تواند 65 درصد تا 100درصد، از دستمزد و مزایای شغلی بهره مند شود.

بیمه کار در آلمان

بیمه برای همه کارمندان و کارکنان حائز اهمیت است.

در آلمان دو نوع بیمه وجود دارد که شامل بیمه خصوصی و دولتی است. در صورتی که درآمدتان از حدی کمتر باشد شما باید برای بیمه دولتی اقدام کنید. نیمی از رقم بیمه توسط شما و نیمی توسط کارفرما پرداخت می شود.

خوب است بدانید که بیشتر جمعیت آلمان از بیمه دولتی استفاده می کنند که خدمات خیلی خوبی هم دارد. بیمه خصوصی برای افرادی است که سطح درآمد بالاتری دارند.

چگونه در آلمان کار پیدا کنم؟

برای این که بتوانید در آلمان کار پیدا کنید چندین راه دارید. استفاده از کاریابی ها در دسترس ترین راهی است که شما دارید. راه دوم این است که به آلمان رفته و به دنبال کار بگردید.

شما می توانید بدین منظور تا 6 ماه در آلمان بمانید. در صورتی که بتوانید شغل مد نظرتان را پیدا کنید می توانید اقامت خود را به اقامت کاری تبدیل نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان

کشور آلمان، دارای قوی ترین اقتصاد در میان کشورهای اتحادیه اروپا است و تحصیل در آلمان راهی م...

دانشگاه صنعتی شمنیتس آلمان دانشگاه صنعتی شمنیتس آلمان

دانشگاه صنعتی شمنتیتس آلمان در سال 1836 با نام کالج مرسنتال شروع به کار نمود و در سال 1986 دانشگ...

راحت‌ ترین دانشگاه‌ ها پذیرش آلمان راحت‌ ترین دانشگاه‌ ها پذیرش آلمان

اغلب دانشجویان بین المللی برای دنبال کردن رویاهای خود، تحصیل در خارج از کشور را انتخاب کرد...

نظرات کاربران
Call Now Button