اغلب دانشجویان بین المللی برای دنبال کردن رویاهای خود، تحصیل در خارج از کشور را انتخاب کرده‌اند. اما در این میان، کشور آلمان بیشترین درخواست را برای پذیرش دارد. چندین دلیل وجود دارد که محبوبیت آلمان برای تحصیل را نسبت به سایر کشورها بیشتر می‌کند.

یکی اینکه آلمان دارای شهریه مقرون به صرفه برای تحصیل و یا بعضاً دانشگاه‌های دولتی رایگان برای تحصیل است. دوم اینکه دانشجویان می‌توانند رشته مورد علاقه‌شان را بدون نیاز به دانستن زبان آلمانی و به صورت انگلیسی بیاموزند. علت دیگر این است که تعدادی از دانشگاه‌ها در آلمان با نرخ پذیرش بالا وجود دارند.

بنابراین روند پذیرش برای دانشجویان بین المللی آسان می‌شود. ما در این مقاله از موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان، راحت‌ترین دانشگاه‌ها برای پذیرش آلمان و ورود به این کشور اروپایی زیبا را لیست کرده‌ایم تا بتوانید بررسی کنید که چطور رشته مورد علاقه‌تان را در این دانشگاه‌ها پشت سر بگذارید.

راحت‌ترین دانشگاه‌ها برای پذیرش آلمان

برای مهاجرت به آلمان آسان‌ترین دانشگاه‌هایی که می‌توان پذیرششان را دریافت کرد، کدامند؟

همه ما دوست داریم که روند مهاجرتی خوبی را در پیش داشته باشیم. یکی از روش‌های مهاجرتی رایج و کم هزینه در میان متقاضیان مهاجرت، روش مهاجرت تحصیلی است.

تحصیل در آلمان مزایای بسیاری دارد و میلیون‌ها دانشجو، هر ساله به سوی دانشگاه‌های معتبر این کشور سرازیر می‌شوند. در ادامه لیستی از راحت‌ترین دانشگاه‌های آلمان برای پذیرش را با هم مرور می‌کنیم.

دانشگاه بین المللی شیلر (Schiller International University)

دانشگاه بین المللی شیلر در سال 1964 تأسیس شد و هدف از راه اندازی آن، ارائه یک تجربه آموزشی برای دانشجویان آمریکایی در اروپا بود. هدف این موسسه فراهم آوردن محیط یادگیری جهانی، برای دانشجویان بود و دیدگاه‌های دانشجویان بین المللی تا حد زیادی به این چشم انداز کمک می‌کرد.

4 پردیس (شعبه) از این موسسه وجود دارد که در شهرهای پاریس، تمپا، مادرید و هایدلبرگ هستند. این دانشگاه با 100 پذیرش، یکی از ساده‌ترین دانشگاه‌ها برای ورود به آلمان است.
البته با شرایط همه گیری جهانی ویروس COVID-19، دانشگاه شیلر، به دانشجویان اجازه می‌دهد تا آموزش از راه دور را در سال 2021 استفاده کنند. برخی از دوره‌های محبوب ارائه شده توسط این دانشگاه عبارتند از:

  • تجارت بین المللی
  • روابط بین المللی
  • مدیریت مهمان نوازی و گردشگری
  • پرستاری
دانشگاه بین المللی شیلر (Schiller International University)

دانشگاه بن (University Of Bonn)

دانشگاه بن یک دانشگاه دولتی محبوب است که در سال 1777 تأسیس شده است. بیش از 30،000 دانشجو در این دانشگاه تحصیل می‌کنند که 12 تا 15 درصد آن‌ها، دانشجویان بین المللی هستند.
هزینه تحصیل در این دانشگاه آلمانی کار را برای ورود دانشجویان ساده کرده است. چرا که با توجه به سیاست یارانه دولت آلمان برای دانشگاه‌های دولتی، دانشجویان داخلی و خارجی می‌توانند به صورت رایگان در دانشگاه بن تحصیل کنند.

پذیرش در این دانشگاه به دلیل رقابت بسیار آسان نیست. اما دانشگاه بن با 60 پذیرش برای تحصیل، شانس خوبی را برای شما فراهم می‌آورد. در این دانشگاه عمدتاً برنامه‌های تحصیلی زیر ارائه می‌شود:

  • ژنتیک پزشکی
  • مطالعات آسیایی و شرقی
  • فیزیک، اقتصاد و حقوق
  • زیست شناسی و کشاورزی
  • فلسفه و اخلاق

برای واجد شرایط بودن پذیرش در دانشگاه بن، باید حداقل 180 اعتبار ECTS، صرف نظر از رشته تحصیلی‌تان کسب کنید. همچنین باید دارای انگلیسی عالی نوشتاری و گفتاری با مدرک (TOEFL – 90 iBT) یا (IELTS 7.0) باشید یا حداقل نمره 577 را در GMAT یا GRE، کسب نمایید.

دانشگاه بین المللی علوم کاربردی برلین (Berlin International University Of Applied Sciences)

اگرچه این دانشگاه جزو دانشگاه‌های خصوصی آلمان است، اما میزان پذیرش آن 65 است. دلیل این امر آن است که دانشگاه برلین، عمدتاً بر علوم کاربردی و زمینه‌های مرتبط تمرکز دارد و به همین خاطر رقابت کمتری برای آن وجود دارد. اما حتی اگر دانشگاه برلین یکی از ساده‌ترین دانشگاه‌های آلمان برای ورود شما باشد، باید بدانید که بالاترین سطح تحصیلات شما در این دانشگاه در سطح کارشناسی است.

این دانشگاه دوره‌های چالش برانگیز، نوآورانه و تمرین محور بسیاری را برای همه دانشجویان خود ارائه می‌دهد و آن‌ها را برای ورود به بازار کار آماده می‌کند. مجموعه دانشجویان و کارکنان این دانشگاه از 48 کشور و 5 قاره متفاوت هستند. با ورود به دانشگاه برلین، تجسم بین المللی بودن و فضای مطالعه رایگان، بین فرهنگ‌ها را درک خواهید کرد. محبوب‌ترین دوره‌های ارائه شده در دانشگاه بین المللی علوم کاربردی برلین عبارتند از:

  • لیسانس معماری
  • لیسانس مدیریت بازرگانی
  • مدرک کارشناسی و مدیریت دیجیتال
  • طراحی گرافیک و ارتباطات بصری

حتی اگر این دانشگاه یکی از ساده‌ترین دانشگاه‌ها برای مهاجرت به آلمان و تحصیل در این کشور باشد، ورود به دوره طراحی گرافیک می‌تواند یک کار سخت به نظر برسد. چرا که این موسسه به دلیل دوره طراحی گرافیک خود که در بالاترین سطح در مقایسه با سایر دانشگاه‌ها شناخته می‌شود و شهرت جهانی دارد. برای گذراندن دوره طراحی گرافیک در دانشگاه بین المللی علوم کاربردی برلین، باید نمونه کارها (مستندهای گذشته) خود را ارسال کرده و مصاحبه‌های بسیاری را پشت سر بگذارید.

دانشگاه بین المللی علوم کاربردی برلین (Berlin International University Of Applied Sciences)

دانشگاه هومبولت برلین (Humboldt University Of Berlin)

یکی از ساده‌ترین دانشگاه‌ها برای ورود به آلمان، دانشگاه دولتی هومبولت در برلین است. این موسسه، چهارمین دانشگاه پرطرفدار آلمان در بین دانشجویان بین المللی است و دارای برنامه‌های تحصیلی به شرح زیر است:

  • حقوق
  • زیست شناسی
  • هنر و علوم انسانی
  • الهیات
  • سلامت عمومی
  • روانشناسی
  • مهندسی برق
  • اقتصاد و تجارت
  • روباتیک

این دانشگاه هر سال 2 ورودی دارد یکی در فصل زمستان و دیگری در تابستان. نحوه برقراری ارتباط در این دانشگاه به زبان شیرین آلمانی است و بنابراین قبل از ورود به این دانشگاه، باید مدارکی از مهارت‌های زبان آلمانی خود، ارائه دهید. میزان پذیرش این دانشگاه 47 است که به راحتی قابل دسترسی می‌باشد.

دانشگاه هومبولت برلین (Humboldt University Of Berlin)

دانشگاه فرایبورگ (University of Freiburg)

رتبه بندی این دانشگاه در میان دانشگاه‌های جهان 95 است. دانشگاه فرایبورگ در لیست آسان‌ترین دانشگاه‌های آلمان برای ورود قرار دارد و دو روش تحصیل را برای دانشجویان بین المللی ارائه می‌دهد که عبارتند از: تمام وقت و کوتاه مدت.

تمام وقت یعنی باید به تکمیل یک چرخه تحصیلی کامل و بدون وقفه بپردازید. اما کوتاه مدت به معنی تکمیل یک یا دو ترم است. به طور کلی، شرایط پذیرش این دانشگاه نسبتاً ساده است.

این دانشگاه در بادن-وورتمبرگ واقع شده و خانواده سلطنتی هابسبورگ آن را تأسیس کرده‌اند. دانشگاه فرایبورگ یکی از دانشگاه‌های ترجیحی آلمان از سوی دانشجویان بین المللی است و تقریباً 18 درصد از دانشجویان خارجی را در بر می‌گیرد. 11 دانشکده در آن وجود دارد و شرایط پذیرش هر دانشجو، بستگی به برنامه خاص انتخابی‌اش در این دانشگاه است. برنامه‌های این دانشگاه عبارتند از:

  • علوم طبیعی
  • علوم اجتماعی
دانشگاه فرایبورگ (University of Freiburg)

دانشگاه فنی مونیخ، دانشگاه هایدلبرگ، دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ و دانشگاه لایپزیگ از دیگر دانشگاه‌هایی هستند که به راحتی می‌توانید پذیرش آن‌ها را دریافت کنید. اما اگر می‌خواهید با خیال راحت مهاجرت به آلمان را تجربه کنید و از تحصیل در آلمان لذت ببرید، از مشاوره کارشناسان و وکلای با تجربه موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان کمک بگیرید.
این موسسه خوشنام و پر آوازه با بیش از 20 هزار پرونده مهاجرتی موفق و بالغ بر 18 سال سابقه درخشان، اولین و برترین موسسه مهاجرتی در کشورمان ایران است که اماده ارائه خدمت به متقاضیان مهاجرت می‌باشد.

سوالات متداول

دوره‌های محبوب ارائه شده توسط دانشگاه بین المللی شیلر چیست؟

تجارت بین المللی
روابط بین المللی
مدیریت مهمان نوازی و گردشگری

3.5/5 - (2 امتیاز)
مقالات مشابه
نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان

کشور آلمان، دارای قوی ترین اقتصاد در میان کشورهای اتحادیه اروپا است و تحصیل در آلمان راهی م...

دانشگاه صنعتی شمنیتس آلمان دانشگاه صنعتی شمنیتس آلمان

دانشگاه صنعتی شمنتیتس آلمان در سال 1836 با نام کالج مرسنتال شروع به کار نمود و در سال 1986 دانشگ...

اقامت و تابعیت آلمان اقامت و تابعیت آلمان

اقامت و تابعیت آلمان به صورت های مختلف صورت می گیرد. در این مقاله قصد داریم درباره اقامت آلم...

نظرات کاربران
Call Now Button