بسیاری از دانشجویان بین المللی دلیل امکانات زیاد، سیستم آموزشی با کیفیت، تحصیلات مقرون به صرفه تحصیل در کانادا را انتخاب می‌کنند. اما ورود به دانشگاه‌های کانادا رقابت زیادی دارد و باید واجد شرایط برای پذیرش از سوی دانشگاه باشید.
برخی از دانشگاه‌های کانادا شرایط بسیار سختی برای پذیرش دارند و در مقابل برخی دیگر راحت‌ترین شرایط را برای دانشجویان فراهم آورده‌اند.

به عنوان مثال دانشگاه بریتیش کلمبیا یکی از سخت‌ترین دانشگاه‌ها برای ورود به کانادا است. ولی دانشگاه یورک و دانشگاه کارلتون به عنوان راحت‌ترین دانشگاه‌های کانادا با نرخ پذیرش بالا هستند. شما باید برای ورود به هر دانشگاهی در کانادا، مدارکی را ارائه بدهید که عبارتند از:

  • رونوشت‌های رسمی دانشگاهی
  • کپی اسکن شده گذرنامه
  • رزومه تحصیلی
  • نمره مدرک آیلتس
  • انگیزه نامه
  • ترجمه گواهی مدرک تحصیلی به انگلیسی
راحت‌ترین دانشگاه‌های کانادا برای پذیرش تحصیلی

چرا میزان پذیرش دانشگاه‌های کانادا بسیار بالا است؟

ورود به دانشگاه‌های کانادا نسبت به دانشگاه‌های ایالات متحده آسان‌تر است. البته درست است که ورود به دانشگاه‌های کانادایی آسان است ولی خروج از آن‌ها دشوار بوده و شما به عنوان یک فرد متخصص و تحصیلکرده از آن‌ها خارج می‌شوید.

برنامه‌های مختلفی برای دانشگاه‌های کانادا وجود دارد و میزان پذیرش آن‌ها در هر سال ممکن است متفاوت باشد. همچنین دانشگاه‌های بسیاری در کانادا وجود دارد که اغلب هزینه مقرون به صرفه‌ای دارند.

دانشگاه های کانادا – رویه درخواست

این روند ارسال درخواست تقریباً در همه دانشگاه های کانادا کم و بیش مشابه است. ممکن است تغییرات ذهنی جزئی در مورد این روش وجود داشته باشد.

  • وب سایت رسمی دانشگاه، جایی که دوره باید سرچ شود، برنامه درسی دوره و الزامات واجد شرایط بودن بسیار مهم است و باید قبل از درخواست به طور کامل بررسی شود.
  • ایجاد یک حساب کاربری در وب سایت راحت است، زیرا به طرق مختلف کمک می کند.
  • هنگامی که حساب با برخی از جزئیات مانند شماره تماس و ایمیل ساخته می شود، پیامی در شماره ثبت شده با جزئیات ورود و تأیید دریافت می شود.
  • همراه با جزئیات ورود، برخی از مشخصات شخصی مانند نام، جنسیت و تاریخ تولد نیز ارائه شده است.مرحله بعدی وارد کردن مدارک تحصیلی و بارگذاری مدارک مورد نیاز است.  هزینه درخواست مربوط به دوره انتخابی پرداخت می شود، که می تواند برای هر دانشگاه متفاوت باشد و می تواند از طریق کارت نقدی/اعتباری یا بانکداری اینترنتی پرداخت شود.
  •  پس از انتخاب، برخی از دانشگاه ها مصاحبه مجازی با متقاضیان انجام می دهند.

چک لیست مدارک مورد نیاز

در زیر لیست کامل مدارک مورد نیاز برای پذیرش در دانشگاه ها آمده است:

  • کپی اسکن شده پاسپورت
  • بیانیه هدف SOp
  • ریز نمرات رسمی و سوابق تحصیلی کامل
  • رزومه یا توصیه نامه LORs
  • مدرک زبان انگلیسی
  • دو نامه ریکامندیشن
  • ترجمه مدرک تحصیلی
  • عکس سایز پاسپورت

به غیر از مدارک ذکر شده در بالا، ممکن است برخی از دانشگاه ها شرایط اضافی را مطرح کنند. دانشجویان باید در مورد نیازهای خاص دانشگاه مربوطه بسیار مراقب باشند. دانش آموزان باید با احتیاط درخواست دهند زیرا ورود به برخی برنامه ها بسیار سخت است و فرآیند رقابتی برای درخواست وجود دارد.
دانش آموزان باید اطمینان حاصل کنند که همه چیز درست است و قبل از پرداخت هزینه درخواست،دوباره بررسی کنند. دانشگاه های کانادایی که در بالا ذکر شد نه تنها دارای نرخ پذیرش بالایی هستند بلکه استانداردهای علمی بالایی نیز دارند که باعث محبوبیت آنها در بین دانشجویان بین المللی می شود. برنامه های ارائه شده در این دانشگاه ها آنها را قادر می سازد تا با فرصت های کار با همکاری محققان مشهور جهان سازگار شوند.

10 تا از راحت‌ترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل که بالاترین نرخ پذیرش را دارند:

1. دانشگاه تامپسون ریورز (Thompson Rivers University)

میزان پذیرش – 82 درصد

این دانشگاه با نرخ پذیرش 82 درصد، دانشجویان را قادر می‌سازد تا با گزینه‌های یادگیری آنلاین، فرصت‌های یادگیری عملی، محیطی متنوع و فراگیر با بیش از 140 برنامه در محوطه دانشگاه به اهداف خود برسند. تامپسون ریورز تنها دانشگاه پایدار با رتبه دو پلاتین است که آموزش و آموزش ضروری را ارائه می دهد.

2. دانشگاه لیک هد (Lakehead University)

میزان پذیرش – 82 درصد

تأسیس دانشگاه لیک هد به سال 1965 باز می‌گردد. این دانشگاه دارای 3 پردیس در خلیج تندر، اوریلیا و انتاریو می‌باشد. اگر برای این دانشگاه درخواست بدهید، به دلیل نرخ پذیرش بالا، احتمالاً پذیرفته خواهید شد. لیک هد بیش از 8600 دانش آموز دارد و آموزش خود را بر پایه برترین استانداردهای دنیا ارائه می‌دهد.

این دانشگاه، تنها مدرسه تجاری در شمال انتاریو محسوب می‌شود که از اعتبار بین المللی برخوردار است. اگر از رشته حقوق در این دانشگاه فارغ التحصیل شوید به دلیل اعتبار بالایی که لیک هد دارد، به طور خودکار واجد شرایط تبدیل شدن به یک وکیل حرفه‌ای می‌شوید.

دانشگاه لیک هد یک مؤسسه آموزشی دانش آموز محور و پویا است که شخصیت فردی دانش آموزان را تقویت می کند. این دانشگاه به طور مداوم فرآیند آموزشی متحول کننده ای را ارائه می دهد که دانشجویان را قادر می سازد خلاقانه و به شیوه ای معتبر فکر کنند. Lakehead بیش از 57 رشته تحصیلی را برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارائه می دهد. دارای برنامه های تحصیلی منحصر به فرد به همراه نرخ پذیرش 82 درصد است.

دانشگاه لیک هد

3. دانشگاه رایرسون (Ryerson University)

میزان پذیرش – 80 درصد

تأسیس دانشگاه رایرسون به سال 1948 باز می‌گردد. این دانشگاه در تورنتو واقع شده و مدرسه مدیریت تد راجرز که بزرگترین مدرسه تجاری مقطع کارشناسی کشور است را در خود جای داده است. دانشگاه رایسون بالغ بر 100 برنامه آموزشی دارد و بیش از 45000 دانشجو در آن تحصیل می‌کنند.

این دانشگاه به دلیل اینکه در مرکز تورنتو قرار دارد و از همکاری عمومی خوبی برخوردار است، 4 ساختمان در آن احداث شده است. این 4 ساختمان عبارتند از: مرکز ورزشی متامی، مرکز یادگیری دانش آموزان در خیابان یونگ، مرکز تصویر رایرسون و مجتمع علوم بهداشتی دافنه کاکول.

این بزرگترین مدرسه بازرگانی در سطح کارشناسی در کانادا است و مدرسه مدیریت تد راجرز را در خود جای داده است. د این دانشگاه در کنار دوره های مدیریتی، بیش از 100 رشته را نیز به 45000 دانشجوی خود ارائه می دهد.

دانشگاه رایرسون

4. دانشگاه یورک ویل (Yorkville University)

میزان پذیرش – 78

5. دانشگاه بریتیش کلمبیا (University of British Columbia)

میزان پذیرش – 75 درصد

دانشگاه بریتیش کلمبیای شمالی که به عنوان دانشگاه سبز کانادا در نظر گرفته می شود، به دلیل تدریس، تحقیق، ابتکار انرژی و رویکردهای منحصر به فرد برای تقویت پیوند با مردم بومی مشهور است. این دانشگاه به دلیل حداقل 75 درصد پذیرش شهرت دارد و برنامه های بی نظیری در مقطع کارشناسی و همچنین دوره های کارشناسی ارشد ارائه می دهد.

در سال 1908 دانشگاه بریتیش کلمبیا تأسیس شد و از همان زمان، پیشرو در زمینه آموزش و تحقیقات است. به طور پیوسته جزو 20 دانشگاه دولتی برتر جهان قرار دارد. تقریباً 65000 دانشجو در این دانشگاه تحصیل می‌کنند که 26.5 درصد آن‌ها را دانشجویان بین المللی تشکیل می‌دهند.

این دانشگاه را بین المللی ترین دانشگاه در آمریکای شمالی می‌دانند و 25 دقیقه از مرکز شهر فاصله دارد. این دانشگاه حال و هوای خنک ساحل غربی را دارد و به شکل متفکرانه و جسورانه همراه با ابتکار عمل بسیار، پیش می‌رود.

6. دانشگاه نیوبرانزویک (University of New Brunswick)

میزان پذیرش – 75 درصد

در سال 1785 دانشگاه نیوبرانزویک تأسیس شد که یکی از دانشگاه‌های کانادا با نرخ پذیرش بالا است. 2 پردیس (شعبه) اصلی آن در فردریکتون و سنت جان وجود دارند.

در حال حاضر دانشگاه برانزویک، کارآفرین‌ترین دانشگاه کانادا است و با 75 برنامه تحصیلی توانسته بیش از 11،400 دانشجو را به خود جذب کند. همچنین قدیمی‌ترین ساختمان دانشگاه کانادا که متعلق به دانشکده هنر است در محوطه دانشگاه فردریکتون قرار دارد.

این یکی از معتبرترین دانشگاه های دولتی در منطقه خود است. دانشگاه نیوبرانزویک بیش از 75 برنامه را ارائه می دهد و نرخ پذیرش را 75٪ افزایش می دهد. تخصص آنها در یادگیری تجربی و راه حل های تغییر دهنده زندگی در مورد تحقیق، دانش آموزان را برای قرار گرفتن در معرض بین المللی در هر زمینه آماده می کند.

دانشگاه نیوبرانزویک

7. دانشگاه براک (Brock University)

میزان پذیرش – 73 درصد

8. دانشگاه ساسکاچوان (University of Saskatchewan)

میزان پذیرش – 72 درصد

این دانشگاه به دلیل برنامه های تحقیقاتی خود در زمینه منابع آب و امنیت غذایی در سطح جهانی شناخته شده است. 72 درصد قبولی دارد و 27500 دانشجو در آن ثبت نام کرده اند. دانشگاه ساسکاچوان متعلق به U15، گروه نخبگان کشور از دانشگاه‌های برتر تحقیقاتی است. همچنین مرکز دانشجویی Oakes Red Bear، یک مرکز فکری فرهنگ بومی در محوطه دانشگاه، در آن قرار دارد.

این دانشگاه، مرکز دانشجویی Oakes Red Bear را در خود جای داده که به عنوان یک مرکز بین فرهنگی عمل می‌کند و ادغام فرهنگ بومی را تشویق می‌کند. از طرفی به دلیل تحقیقات جهانی در زمینه منابع آب و امنیت غذایی در سراسر جهان، شناخته شده است.

دانشگاه ساسکاچوان

9. دانشگاه جزیره پرنس ادوارد (University of Prince Edward Island)

میزان پذیرش – 70

10. دانشگاه مونت آلیسون (Mount Allison University)

میزان پذیرش – 70

سوالات متداول

راحت ترین دانشگاه های کانادا برای پذیرش تحصیلی کدامند؟

دانشکده مدیریت تورنتو
دانشگاه ویلفرد لوریر
دانشگاه لیک هد
دانشگاه گلف

دانشگاه رایرسون دارای چند ساختمان است؟

4 ساختمان که عبارت اند از: مرکز ورزشی متامی، مرکز یادگیری دانش آموزان در خیابان یونگ، مرکز تصویر رایرسون و مجتمع علوم بهداشتی دافنه کاکول.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
ویزای همراه کشور کانادا ویزای همراه کشور کانادا

سیاست های مهاجرتی سخاوتمندانه کشور کانادا این امکان را برای متقاضیان فراهم آورده است تا هم...

سایت های کاریابی در کانادا سایت های کاریابی در کانادا

سایت‌ های کاریابی در کانادا یکی از متداول‌ترین راه‌هایی که جویندگان کار در کانادا استفاد...

کار در کانادا کار در کانادا

کار در کانادا با توجه به وسعت خاک کشور کانادا و جمعیت کمی که دارد تقاضای قابل توجهی دارد. ال...

نظرات کاربران
Call Now Button