دوره پادفک روسیه و شرایط آماده سازی زبان روسی در این مقاله مورد بررسی و مطالعه قرار خواهد گرفت. افرادی که قصد دارند در رشته های مختلف مهاجرت تحصیلی به کشور روسیه نمایند، نیاز دارند تا در این دوره شرکت نمایند تا برای رفتن به دانشگاه های این کشور آماده شوند.
متقاضیانی که قصد دارند برای تحصیل در کشور روسیه اقدام نمایند، شرکت در دوره های پادفک می تواند آنها را به مقصدشان برساند. در این مقاله به بررسی دقیق دوره پادفک روسیه می پردازیم.

این مطلب توسط متخصصان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تهیه و تالیف شده است. امید است که مطالب فوق بتواند برای شما مفید باشد و بتواند در روند شرکت و قبولی در دوره پادفک روسیه کمک بسزایی داشته باشد.
همچنین برای پاسخ بهتر به سوالات خود در رابطه با دوره پادفک روسیه، می توانید با کارشناسان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان تلفنی بهره مند شوید. و همچنین برای آشنایی بیشتر با موسسه و پرونده های موفق ما می توانید از پیج اینستاگرام آتیه آفرینان دیدن کنید.

دوره پادفک روسیه چیست؟
دوره پادفک روسیه چیست؟

دوره پادفک روسیه و شرایط عمومی

کشور روسیه برای افردی که قصد تحصیل در روسیه را دارند، امکاناتی را برای آنها فراهم آورده است که شرایط پذیرش را آسان کند. یکی از مزیت های تحصیل در کشور روسیه این است که متقاضیان برای تحصیل در دانشگاه های این کشور می توانند بدون دانستن زبان روسی، پذیرش دریافت کنند.
یکی از روش های سریع مهاجرت به روسیه از طریق تحصیل است. وجود دانشگاه های معتبر بسیاری در روسیه و امکانات بالا باعث شده است متقاضیان بسیاری این کشور را مقصدی برای مهاجرت به روسیه انتخاب می کنند.
تحصیل در روسیه به دو زبان انگلیسی و روسی امکان پذیر است. در دانشگاه های دولتی به زبان روسی و در دانشگاه های خصوصی به انگلیسی تدریس می شود که البته شهریه در دانشگاه های خصوصی با توجه به رشته تحصیلی به مراتب گران تر خواهد بود. اگرچه بیشتر برنامه های آموزشی و رشته ها به زبان روسی تدریس می شود.

برای پذیرش در دانشگاه های دولتی روسیه، متقاضیان باید یک دوره آمادگی دانشگاه یا پادفک بگذرانند. دانشجویان بین المللی بعد از فارغ التحصیلی در روسیه می توانند به مدت 1 سال دیگر در این کشور اقامت داشته باشند که فرصت بسیار مناسبی برای ورود به بازار کار کشور روسیه است.
چنانچه بتوانند در این کشور شغل مناسبی پیدا کنند بعد از چند سال با داشتن شرایط خاصی موفق به دریافت اقامت کشور روسیه می شوند. از این رو شرکت در دوره پادفک روسیه می تواند بستر مناسبی برای مهاجرت افراد را رقم بزند.

شرایط دوره پادفک روسیه چیست؟

کلمه پادفک مخفف عبارت روسی “подготовительный факультет” است. دوره پادفک روسیه (PODFAC)، دوره ای برای‌ آماده‌ سازی در زبان روسی است که شرایط را برای تحصیل در دانشگاه‌های روسیه امکان پذیر می نماید.
در کشور روسیه، برای دانشجویان خارجی دوره هایی مخصوص آموزش طراحی کرده اند تا شرایط پذیرش در دانشگاه های این کشور آسان تر شود. دوره آموزشی پادفک در طول حدودا 1 سال برای دانشجویان بین المللی برگزار می شود.

پادفک دوره ای تخصصی و هدفمند است که بیشتر مناسب افرادی است که بخواهند به ادامه تحصیل در این کشور بپردازند. این دوره به افرادی که ثبت نام می کنند، زبان روسی را از صفر آموزش می دهند که البته با دوره های زبان آموزی تفاوت هایی نیز دارد.
زیرا به صورت تخصصی دروسی را که در زمینه رشته تحصیلی فرد متقاضی باشد، در دوره به زبان روسی به او آموزش می دهند.

شرایط دوره پادفک روسیه چیست؟
شرایط دوره پادفک روسیه چیست؟

در حقیقت این دوره به دوره پیش دانشگاهی در ایران، شباهت بسیاری دارد با این تفاوت که غیر از آماده سازی افراد برای ورود به دانشگاه، زبان روسی را نیز آموزش می دهند. طول دوره پادفک از 9 الی 18 ماه به صورت استاندارد است.
اگرچه دوره های فشرده 6 ماهه نیز برای متقاضیان محیا است. این دوره هزینه ای از قبل تعیین شده دارد که متقاضیان تحصیل در کشور روسیه باید آن را پرداخت نمایند.
پس از پایان دوره آموزشی پادفک، دانشجویان بین المللی می توانند مدرک زبان روسی را دریافت نمایند و از این مدرک برای تحصیل در دانشگاه های روسیه استفاده کنند.

به طور قطع افرادی که دوره پادفکت را گذرانده باشند، در آزمون ورودی دانشگاه های روسیه به سادگی قبول می شوند و علاوه بر تسلط به زبان روسی، با فرهنگ، شیوه زندگی و تاریخ روسیه نیز آشنا می ‌شوند.
همچنین دروس پایه و مقدماتی و اصطلاحاتی که مربوط به رشته متقاضی است را نیز یاد می گیرند. متقاضیان در پایان این دوره توانایی صحبت کردن و خواندن و نوشتن به زبان روسی را خواهند داشت.

هزینه شرکت در دوره پادفک روسیه

دوره آموزشی پادفک روسیه که با هدف آماده ‌سازی متقاضیان برای ورود به دانشگاه‌ های روسیه برگزار می ‌شود، ضمن آموزش زبان روسی، تدریس دروس تخصصی مورد نیاز مانند فیزیک، شیمی، زیست، ریاضی و غیره نیز جزو برنامه اصلی این دوره به حساب می آید. متقاضیان برای شرکت در دوره های آمادگی و مقدماتی روسیه باید شهریه معینی را پرداخت نمایند.

هزینه های دوره پادفک به طول دوره آموزشی که متقاضی در آن شرکت می نماید، مرتبط است و با توجه به رشته تحصیلی مورد نظر و دانشگاهی که انتخاب می کند، متفاوت خواهد بود. اما به صورت میانگین بین 1500 الی 6000 دلار در سال متغییر خواهد بود. متقاضیانی که بورسیه دولتی روسیه را دریافت می نمایند، می توانند به صورت رایگان در دوره پادفک شرکت کنند.
از آنجایی که دوره پادفک روسیه در رشته های مختلفی برگزار می شود اما شهریه در رشته پزشکی تفاوت زیادی با دیگر رشته ها ندارد.

به طور مثال هزینه دوره پادفک رشته پزشکی در دانشگاه لومونوسف حدود 6 هزار دلار است و در دانشگاه سماشکو حدود 4 هزار دلار می باشد. اما ممکن است در دیگر دانشگاه همانند دانشگاه پاولوف سنت پترزبورگ، به 2500 دلار نیز برسد. به طور کلی برخی از هزینه های دانشگاه های روسیه به شرح زیر است:

  • هزینه دوره پادفک دانشگاه ملی سنت پترزبورگ در حدود 4500 دلار
  • در دانشگاه پلی تکنیک سن پترزبورگ در حدود 170,000 روبل
  • در دانشگاه ایالتی تامسک در حدود 166,000 روبل
  • در دانشگاه امانوئل کانت در حدود 2000 دلار
  • در دانشگاه MISIS در حدود 150,000 روبل
  • در دانشگاه کازان در حدود 115,200 روبل
  • در دانشگاه فدرال اورال در حدود 2,250 دلار

افرادی که در آزمون پایانی دوره پادفک روسیه مردود شوند، چه به صورت افرادی که دارای بورسیه هستند و چه به صورت یک فرد عادی، می توانند مجددا در دوره پادفک شرکت نمایند، اما باید شهریه دوره را پرداخت نمایند.
اما در صورت عدم تمایل برای شرکت مجدد در این دوره ها می توانند برای دانشگاه هایی که به زبان انگلیسی تدریس می شود اقدام نمایند. اما این دانشگاه ها شهریه های بسیار بالایی دارد و همچنین بعد از فارغ التحصیلی، شرایط ورود به جامعه و بازار کار روسیه بسیار دشوار می شود.

هزینه شرکت در دوره پادفک روسیه
هزینه شرکت در دوره پادفک روسیه

زمان ثبت نام در دوره پادفک روسیه

برای شرکت در دوره آمادگی پادفک روسیه زمان مشخصی را اعلام نموده اند که البته به دانشگاه محل تحصیل متقاضی نیز بستگی دارد. اما به طور کلی زمان ثبت نام پادفک از ماه آوریل (April) که از نیمه های فروردین ماه شروع می شود و تا ماه ژوئیه (July) که تا اوایل مرداد ماه ادامه پیدا می کند. دوره ها نیز از اول سپتامبر (September) هر سال در اوایل شهریور، شروع خواهد شد.

با توجه به اینکه افراد زیادی در این دوره ها شرکت می نمایند، پیشنهاد می شود از اوایل فروردین ماه که ثبت نام آغاز می شود، متقاضیان نیز اقدام به ثبت نام خود در دانشگاه یا موسسه مورد نظر خود کنند. از این رو کارشناسان دقیق و مجرب موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان، می توانند شما عزیزان را در این امر یاری رسانند.

محتوا و منابع آموزشی در دوره پادفک روسیه

همانطور که پیش تر به آن اشاره شد، دوره پادفک روسیه علاوه بر آموزش زبان به متقاضیان، آنها را به صورت تخصصی در رشته های مختلفی که انتخاب می نمایند، آماده می کنند.

در حقیقت دوره پادفک، دوره مقدماتی پیش از شروع دانشگاه به حساب می آید. محتوای آموزشی این دوره، به نوع رشته تحصیلی و بسته ای که دانشگاه برای آموزش طراحی کره است، بستگی دارد. هر دانشگاه ممکن است بسته آموزشی مخصوص به خود را داشته باشد که زمانی که برایش تعیین شده، بیشتر طول بکشد.
برخی از دانشگاه های روسیه برای دوره پادفک به 200 ساعت می رسد و ر برخی دیگر همانند دانشگاه ملی سنت پترزبورگ به بیش از 900 ساعت در یک سال به طول می انجامد.
به طور مثال دانشجویانی که قصد تحصیل در رشته های پزشکی، داروسازی، پرستاری و دندانپزشکی را دارند، در طول دوره پادفک pre-medical زبان روسی و دروس زیست، شیمی و دروسی که مربوط به رشته های علوم پزشکی است، ارائه می شود.

برای دانشجویانی که در رشته های مهندسی (engineering) قصد دارند به تحصیل بپردازند، دروس ریاضیات، فیزیک و … ارائه می شود. به همین ترتیب هر رشته ای که متقاضیان انتخاب می نمایند، بر همان اساس برنامه درسی مخصوص به آن رشته را برایشان ارائه می دهند. منابع آموزشی که این دوره ها به متقاضیان ارائه می شود بسیار وسیع هستند، برخی از محتوای آموزشی دوره پادفک روسیه به شرح ذیل است:

  • منابع و کتاب‌هایی برای آموزش کاربردی زبان روسی
  • فرهنگ لغت و اصطلاحات زبان روسی و شیوه استفاده از آن
  • کتاب های مکالمه به زبان روسی
  • کتاب‌ های گرامر‌ و صرف افعال زبان روسی
  • کتاب ‌های‌ درسی علوم پایه (بستگی به رشته ای که داوطلب انتخاب می کند دارد)

در دوره پادفک روسی، ابتدا متقاضیان را با زبان روسی آشنا می کنند و مباحث مختلفی را در رابطه با گرامر‌ زبان روسی، مهارت خواندن و نوشتن‌ به زبان روسی و‌ مکالمه به این زبان را‌ برای آموزش به آنها ارائه می دهند. بعد از آشنایی دانشجویان به مقدمات زبان روسی، با توجه به رشته های مورد نظر متقاضیان، دروس پایه آن رشته تدریس می شود.

از این رو دانشجویان در این دوره توانایی‌ ایجاد ارتباط و مکالمه و خواندن و نوشتن‌ به زبان روسی را خواهند داشت. افرادی که در پایان دوره پادفک، در آزمون نهایی آن نمره قبولی دریافت کنند، می توانند به راحتی برای ورود به دانشگاه های روسیه و در رشته ای که مد نظرشان است، آماده شوند. در غیر این صورت می توانند با پرداخت هزینه، مجددا در این دوره شرکت نمایند.

هزینه شرکت در دوره پادفک روسیه
محتوا و منابع آموزشی در دوره پادفک روسیه

موسسات آموزشی برتر دوره پادفک روسیه

افرادی می توانند در آزمون های ورودی دانشگاه های روسیه قبول شوند که در دوره های آموزشی و آمادگی پادفک روسیه شرکت کرده باشند. از این رو در کشور روسیه دانشگاه‌ ها و موسسات مختلفی، دوره پادفک را برای دانشجویان بین المللی برگزار می نمایند.

همچنین دانشجویانی می توانند موفق به دریافت بورسیه تحصیلی از دولت روسیه شوند که دوره پادفک را گذرانده باشند و به زبان روسی تسلط داشته باشند. در این قسمت به بررسی برخی از موسسات و دانشگاه های می پردازیم که دوره پادفک را برای دانشجویان بین المللی برگزار می نمایند.

  • مدرسه زبان ادوکا (Educa Language School)

مدرسه زبان ادوکا یکی از بهترین‌ موسسات آموزش زبان روسی است که در شهر سنت پترزبورگ قرار دارد.‌ هر ساله متقاضیان بسیاری از سراسر جهان برای شرکت در دوره پادفک روسیه، در این موسسه ثبت نام می نمایند. این موسسه با توجه به نیاز دانشجویان، کلاس های گروهی، خصوصی و آنلاین در تمام سطوح برگزار می نمایند.

  • دانشگاه سنت پترزبورگ (St. Petersburg University)

یکی از بزرگ ‌ترین مراکز دوره‌های آموزش پادفک، دانشگاه سنت پترزبورگ است. این دوره برای دانشجویان بین المللی در موسسه زبان و فرهنگ وابسته به دانشگاه برگزار می شود.
از این اساتید که در این موسسه تدریس می کنند، بسیار با تجربه هستند. دوره پادفک روسی در این دانشگاه در سطوح مختلفی با توجه به میزان مهارت و تسلط دانشجویان برگزار می شود.
به همین منظور طول دوره هایی که برگزار می شود نیز می تواند با یکدیگر متفاوت باشد. متقاضیان در ترم های تابستانی نیز در این دانشگاه می توانند شرکت نمایند. به طور کلی آموزش ها از استاندار بالایی برخوردار است که در حدود 20 ساعت در هفته کلاس برگزار می شود.

  • موسسه زبان پروبا (Proba Language Centre)

این مرکز نیز در شهر سنت پترزبورگ قرار گرفته است که دوره های آموزشی کوتاه مدت تا 1 ساله را برگزار می نماید. همچنین ترم های آموزشی تابستانه و زمستانه در موسسه زبان پروبا امکان پذیر است.
این مرکز از جهت داشتن محیطی دوستانه و صمیمی‌ در کنار استانداردهای بالای آموزش آکادمی ‌زبان روسی، شهرت فراوانی دارد.

  • موسسه درژاوین (Derzhavin Institute)

موسسه درژاوین در شهر سنت پترزبورگ واقع شده است که دوره های فشرده و همچنین طولانی مدت برگزار می نماید. امکان دوره های گروهی و خصوصی در این موسسه فراهم است.
موسسه درژاوین دوره های تخصصی برای رشته های مختلف همچون پزشکی را برگزار می نماید و کلاس ها عموما با حداکثر ده دانشجو برگزار می شود.

  • مرکز زبان اکسترا کلاس (Extra Class Language Centre)

مرکز زبان اکسترا کلاس، برای دانشجویان بین‌المللی که قصد فراگیری زبان روسی را داشته باشند، کلاس های گروهی و خصوصی برگزار می نماید.
همچنین در سطوح مبتدی تا پیشرفته اقدام به برگزاری کلاس برای متقاضیان می نماید. تعداد ساعت هایی که در این موسسه برگزار می شود نیز به شرایط دانشجویان و خواسته آنها وابسته است و دانشجویان نگران برگزاری ساعات کلاس هایشان نیستند.

  • مرکز آموزش زبان روسی مدرسه اروپایی (European School Centre of The Russian Language)

این مرکز در شهر سنت پترزبورگ واقع شده است که بیش از 20 سال سابقه درخشان در زمینه برگزاری دوره های آموزشی پادفک به زبان روسی دارد. فعالیت در این مرکز به صورت یک مرکز مستقل زبان آموزی صورت می گیرد که بهترین خدمات آموزشی را با بالاترین تنوع و کیفیت در اختیار دانشجویان بین المللی قرار خواهد داد.
در دوره ای که این مرکز به صورت عمومی و خصوصی ارائه می دهد، دانشجویان می توانند مهارت های زبان روسی خود را به خوبی تقویت نمایند.

  • موسسه زبان روسی در دانشگاه لومونوسو مسکو (Lomonoscov Moscow State University)

یکی از قدیمی ترین دانشگاه های مسکو، دانشگاه لومونوسکو مسکو است که سال 1775 میلادی تاسیس شده است. در دانشگاه لومونوسکو مسکو، دوره های پادفک و آموزش زبان روسی در سطوح مختلف از مبتدی تا پیشرفته برگزار می شود.
دوره های عمومی و تخصصی مانند تجارت و بازرگانی در این موسسه به دانشجویان بین المللی ارائه می شود. کلاس ها در حدود 20 ساعت در هفته و با حداکثر 8 تا 10 نفر دانشجو، برگزار می شود.

  • موسسه زبان روسی پوشکین (Pushkin State Russian Language Institute)

 این موسسه در مسکو قرار دارد که برنامه های استانداردی در رابطه با آموزش های عمومی و پیشرفته زبان روسی برگزار می نماید. موسسه زبان روسی پوشکین در سطوح مختلفی دوره پادفک را نسبت به سطح دانشجویان برگزار می نماید که به 18 سطح دسته بندی می شود که شامل دوره‌ های عمومی تا دوره‌ های پیشرفته می‌شوند.
دانشجویان بین 18 تا 24 ساعت در هفته در کلاس های این موسسه شرکت می نمایند که هر دوره در حدود 4 هفته به طول می انجامد.

  • مرکز زبان روسی و آموزش پیش دانشگاهی دانشگاه دوستی خلق روسیه

این موسسه از ابتدا برای آماده سازی دانشجویان بین المللی تاسیس شده است که در رشته های مختلفی همچون علوم طبیعی و شاخه‌های فنی و مهندسی و همچنین رشته‌های ریاضی – فنی، دوره های آموزشی برگزار می نماید.
در این مرکز، برنامه های آموزشی به تقویت مهارت ها و توانایی های دانشجویان بین المللی می پردازد.

موسسات آموزشی برتر دوره پادفک روسیه
موسسات آموزشی برتر دوره پادفک روسیه

تحصیل در دانشگاه های روسیه از طریق دوره پادفک

متقاضیان پس از به پایان رساندن دوره پادفک در آزمون نهایی شرکت می نمایند که در صورت قبولی در آزمون، گواهینامه ای برای آن ها صادر می شود که می توانند به وسیله آنها در رشته مورد نظر خود، به تحصیل در دانشگاه های روسیه بپردازند. برخی از دانشگاه های روسیه در سطح رتبه بندی جهانی قرار دارند.
در سال های اخیر کشور روسیه هزینه های فراوانی در جهت ارتقاء امکانات و تجهیزات فنی در دانشگاه‌ های خود و بهبود آموزش برای اساتید و دانشجویان، صرف کرده است.
از این رو تحصیل در روسیه می تواند برای متقاضیان موقعیت منحصر به فردی را رقم بزند. برخی از دانشگاه های برتر روسیه به شرح زیر است:

  • دانشگاه لومونوسوف مسکو
  • دانشگاه ملی سنت پترزبورگ
  • دانشگاه نووسیبیرسک سیبری
  • دانشگاه سماشکو مسکو
  • دانشگاه سچینوا مسکو
  • دانشگاه پزشکی پاولوف
  • دانشگاه پزشکی فدرال اوفا
  • دانشگاه پزشکی مچنیکوف سنت پترزبورگ
  • دانشگاه ریاست جمهوری (رانخیگس)

مدارک مورد نیاز شرکت در دوره پادفک روسیه

متقاضیان برای شرکت در دوره آمادگی پادفک روسیه به مدارک اولیه نیاز دارند. مدارک لازم جهت ثبت نام در دوره پادفک به موارد زیر نیاز است:

  • اصل و ترجمه مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی به زبان روسی
  • اصل و ترجمه ریز نمرات دبیرستان و پیش دانشگاهی به زبان روسی (با تایید اداره کل آموزش و پرورش استان محل تحصیل)
  • اصل و ترجمه پاسپورت به زبان روسی
  • عکس پرسنلی جدید 3.5 * 4.5

لازم به ذکر است که مدارک ترجمه شده باید دارای مهر‌های قوه قضاییه و وزارت امور خارجه، توسط یکی از مراکز معتبر ترجمه رسمی ‌روسی باشند.

مدارک مورد نیاز شرکت در دوره پادفک روسیه
مدارک مورد نیاز شرکت در دوره پادفک روسیه

سخن پایانی دوره پادفک روسیه

دوره آموزشی پادفک و شرایط و نحوه ثبت نام آن در این مطلب مورد مطالعه قرار گرفت. در صورتی که قصد تحصیل در رشته های مختلف و در دانشگاه های کشور روسیه را داشته باشید و بخواهید در این کشور به تحصیل بپردازید، گذراندن این دوره می تواند از الزامات ورود و پذیرش در دانشگاه های این کشور به حساب می آید.
در این مطلب درباره شرایط دوره پادفک، ساختار و محتوا و منابع آموزش دوره پادفک ، هزینه دوره آموزشی پادفک و زمان برگزاری دوره و موسسات و مراکزی که دوره پادفک را برگزار می نمایند، از جمله مواردی است که در این مقاله توضیحات کاملی برای شما عزیزان ارائه شد.

کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، روش ها و گزینه های مناسب برای اخذ پذیرش و قبولی در دانشگاه های روسیه و شرکت در دوره پادفک را ارائه خواهند داد.
جهت کسب اطلاعات بیشتر و به روز یا داشتن هر گونه سوال در زمینه دوره پادفک روسیه، می توانید با مشاوران مجرب ما در امر حقوق بین الملل تماس حاصل نموده و مشاوره رایگان تلفنی دریافت نمایید.
همچنین می توانید در قسمت انتهای مقاله، در قسمت دیدگاه (ثبت پرسش) نظرات و پرسش های خود را بیان نموده و پاسخ خود را در کوتاه ترین زمان ممکن دریافت کنید.

سوالات متداول دوره پادفک روسیه

✳️ مدارک مورد نیاز شرکت در دوره پادفک روسیه چیست؟

  • اصل و ترجمه مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی به زبان روسیاصل و ترجمه ریز نمرات دبیرستان و پیش دانشگاهی به زبان روسی (با تایید اداره کل آموزش و پرورش استان محل تحصیل)
  • و…

    ✳️ هزینه دوره پادفک چقدر است؟

    هزینه های دوره پادفک به طول دوره آموزشی که متقاضی در آن شرکت می نماید، مرتبط است و با توجه به رشته تحصیلی مورد نظر و دانشگاهی که انتخاب می کند، متفاوت خواهد بود. اما به صورت میانگین بین 1500 الی 6000 دلار در سال متغییر خواهد بود.

    ✳️ زمان ثبت نام در دوره پادفک روسیه چه زمانی است؟

    برای شرکت در دوره آمادگی پادفک روسیه زمان مشخصی را اعلام نموده اند که البته به دانشگاه محل تحصیل متقاضی نیز بستگی دارد. اما به طور کلی زمان ثبت نام پادفک از ماه آوریل (April) که از نیمه های فروردین ماه شروع می شود و تا ماه ژوئیه (July) که تا اوایل مرداد ماه ادامه پیدا می کند. دوره ها نیز از اول سپتامبر (September) هر سال در اوایل شهریور، شروع خواهد شد.

    5/5 - (1 امتیاز)
    مقالات مشابه
    آزمون YOS و آزمون SAT ترکیه آزمون YOS و آزمون SAT ترکیه

    آزمون YOS و آزمون SAT ترکیه 2 آزمون مهم برای ورود به دانشگاه ها و موسسات آموزشی ترکیه محسوب می ش...

    آزمون‌ های بین المللی زبان انگلیسی آزمون‌ های بین المللی زبان انگلیسی

    اگر قصد مهاجرت دارید یا آرزوی کار و یا تحصیل در خارج از کشور را دارید، باید حتماً قبل از هر ا...

    آزمون تافل (TOEFL) آزمون تافل (TOEFL)

    آزمون تافل (TOEFL) برگرفته از سر واژگان Test of English as a Foreign Language به معنای آزمون انگلیسی به عنوان ز...

    نظرات کاربران
    Call Now Button