دوره زبان آلمانی یکی از پیش نیازهای اصلی اخذ ویزای کشورهای آلمانی زبان می باشد . دوره زبان آلمانی در اروپا در سه کشور ترکیه ، مجارستان و اتریش به راحتی قابل دستیابی است که در این مقاله قصد داریم به بررسی دقیق تر دوره زبان آلمانی در این سه کشور اروپایی بپردازیم .

دوره زبان آلمانی در  اروپا – دوره زبان آلمانی در اتریش

فرد برای مهاجرت به اتریش و زندگی و تحصیل و کار در اتریش باید زبان آلمانی را بیاموزد، حتی اگر تحصیل به زبان انگلیسی باشد برای زندگی بهتر در اتریش و کاریابی در اتریش بهتر است که افراد به زبان آلمانی تسلط داشته باشد اما برای تحصیل در دانشگاه های اتریش نیازی به داشتن زبان آلمانی در سطح پیشرفته  نیست و افراد می توانند پس از مراجعه به اتریش در دروه های زبان آلمانی شرکت کنند و به فراگیری زبان آلمانی بپردازند.یاد گرفتن دوره زبان آلمان در اتریش دارای چندین مزیت بزرگ می باشد که مهمترین مزیت آن این است که فرد در یک محیط آلمانی زبان به فراگیری زبان آلمانی می پردازد که این مسئله باعث آموزش سریع زبان آلمانی می شود، در ضمن آموزش زبان آلمانی در کشور اتریش دارای هزینه زیادی نیست و فرد در زمانی که با محیط آشنا می شود، زبان آلمانی را فرا می آموزد.

زمانی که پذیرش از دانشگاه های اتریش دریافت می شود و پس از مراجعه به سفارت و اخذ ویزای اتریش، فرد به کشور اتریش مراجعه می کند و پس از ثبت نام در دانشگاه، در صورتی که نیاز به آموزش زبان آلمانی باشد، دانشگاه نامه ای مبنی بر لزوم ثبت نام فرد در کالج های آموزش زبان آلمانی صادر می کند، دانشجویان با ارائه این نامه می توانند برای ثبت نام در کالج های زبان آلمانی اقدام کنند. دانشگاه برای یادگیری دوره زبان آلمانی در اتریش یک فرصت 2 ساله به دانشجویان می دهد، حال آنکه برخی از افراد می توانند زبان آلمانی را در فرصت هایی خیلی کمتر از 2 سال فرا گیرند. معمولا هر ترم آموزش زبان آلمانی 3 ماه است که هزینه هر ترم به طور متوسط 410 یورو می باشد. در انتهای هر ترم تحصیلی آزمونی از موارد آموزش دیده برگزار می شود و دانشجویان برای ورود به ترم بالاتر باید بتوانند موارد آزمونی را پاسخ دهند.

دوره زبان آلمانی در اروپا
دوره زبان آلمانی در اروپا

دوره زبان آلمانی در  اروپا – اخذ اقامت ترکیه از طریق دوره زبان آلمانی

کشور ترکیه با توجه به نزدیک بودن به ایران دارای هزینه­ های پایین­ تری برای گذراندن دوره­ های زبان آلمانی است و همچنین با توجه به قوانین حقوقی بین ­المللی اگر فرد در کشوری به مدت ۶ ماه اقامت داشته باشد، به عنوان ویزای اقامت تحصیلی از طریق دوره زبان آلمانی در اروپا ، می ­تواند از سفارت آلمان در آن کشور برای انجام کارهای مهاجرتی خود استفاده کند. پس اولین نکته توجه به این موضوع می باشد که وقت سفارت آلمان در کشور ترکیه به نسبت ایران آزادتر است. همچنین در مدت اقامت در ترکیه برای گذراندن دوره زبان آلمانی در اروپا فرد می­ توانید همسر و فرزندان خود را به همراه داشته باشد ولی این روش دارای مشکلاتی همچون دوری از کشور آلمان و هزینه سفر به کشور آلمان می ­باشد.

دوره زبان آلمانی در  اروپا – اخذ اقامت مجارستان از طریق دوره زبان آلمانی

اولین نکته در مورد طی کردن دوره زبان آلمانی در مجارستان فاصله کم آن نسبت به کشور آلمان است و همچنین حضور در اتحادیه اروپا و داشتن ویزای شینگن نیز بارزترین مزیت حضور در کشور مجارستان برای گذراندن دوره زبان آلمانی در اروپا می­ باشد. موضوع انجام امور مهاجرتی در سفارت کشور آلمان در مورد کشور مجارستان نیز حاکم می باشد و البته باید توجه داشت که مجارستان برای حضور خانواده متقاضیان دوره زبان آلمانی در خارج از کشور محدودیت حضور دارد و فقط زمان مشخصی را می ­توانند در کشور مجارستان حضور داشته باشند.

دوره زبان آلمانی در  اروپا – مقایسه دو کشور ترکیه و مجارستان برای اخذ اقامت از طریق دوره زبان آلمانی

با توجه به توضیحات فوق می توان گفت که کشور مجارستان با توجه به نزدیکی به کشور آلمان می­ تواند گزینه مناسبی باشد اما از طرف دیگر نیز این موضوع را باید در نظر گرفت که هزینه اقامت در ترکیه برای طی دوره زبان آلمانی در خارج از کشور کمتر است. همچنین پارامتر مورد مقایسه دیگر بحث حضور خانواده متقاضیان می باشد که در کشور ترکیه راحت­تر امکان ­پذیر است. مشکل نبود وقت سفارت آلمان در ایران با استفاده از این دو روش نیز به راحتی آسان می شود . مثلا اگر فرد به دنبال اخذ ویزای کاری در آلمان باشد ، با اخذ اقامت یک ‌ساله کشور مجارستان یا ترکیه برای گذراندن دوره زبان آلمانی در خارج از کشور و همچنین ویزای 6 ‌ماهه جستجوی کار آلمان به مدت یک سال و شش ماه برای پیدا کردن کار در کشور آلمان وقت دارد ولی در کشور مجارستان با توجه به فاصله کم آن با آلمان و راحتی رفت­ و­ آمد نسبت به ترکیه به ‌آسانی می­ توان شغل موردنظر خود را یافته و از مزایای آن استفاده کرد.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (2 امتیاز)
مقالات مشابه
بهترین سایت‌ های کاریابی بین المللی بهترین سایت‌ های کاریابی بین المللی

جستجوی کار در خارج از کشور کار آسانی نیست، ولی به لطف سایت‌ های کاریابی این کار ساده‌تر شد...

تحصیل در خارج از کشور تحصیل در خارج از کشور

تحصیل در خارج از کشور به ویژه در کشورهای اروپایی مزایای زیادی برای دانش آموزان و دانشجویان ...

استخدام در آتیه آفرینان استخدام در آتیه آفرینان

استخدام در موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان برای درخواست مصاحبه و همکاری با موسسه آتیه آفرینان ا...

نظرات کاربران
Call Now Button