دانشگاه گراتس اتریش (Universität Graz)

در اینجا قصد داریم درباره دانشگاه گراتس اتریش توضیح دهیم . یکی از روش های مهاجرت به کشور اتریش ، تحصیل در اتریش می باشد . برای تحصیل در اتریش می توانید در دانشگاه گراتس اتریش تحصیل کنید . در مقالات دیگر به طور مفصل درباره دانشگاه های اتریش توضیح خواهیم داد .

دانشگاه کارل فرانتستس گراتس معروف به دانشگاه گراتس یک دانشگاه دولتی در شهر گراتس اتریش می باشد که در سال ۱۵۸۵ میلادی توسط آرشیدوک چارلز دوم اتریش تاسیس شده است . در ابتدا این دانشگاه اغلب توسط کلیسای کاتولیک کنترل می شد . در سال ۱۷۸۲ توسط امپراطور یوزف دوم به خاطر کنترل بر موسسات آموزشی بسته شد . در آن سالها دانشگاه گراتس به مرکزی برای آموزش خدمتکاران و پرسنل بیمارستان ها تبدیل شده بود . سپس در سال ۱۸۷۲ دوباره توسط امپراطور فرانسیس اول به عنوان دانشگاه گراتس شروع به کار کرد . به همین علت به دانشگاه گراتس اتریش نام دانشگاه کارل فرانتسنس گراتس به معنای چارلز فرانتسنس دادند . حال دانشگاه گراتس اتریش بزرگترین و قدیمی ترین دانشگاه در اشتایرمارک و دومین دانشگاه قدیمی و بزرگ پس از دانشگاه وین محسوب می شود . در سال تحصیلی ۲۰۱۵ – ۲۰۱۴ دانشگاه گراتس دارای حدود ۳۲ هزار نفر دانشجو بوده که ۱۴ درصد از آنها را دانشجویان خارجی تشکیل می دادند .

دانشگاه گراتس اتریش رتبه دانشگاه گراتس اتریش

در این قسمت می خواهسم درباره رتبه دانشگاه گراتس اتریش توضیح دهیم . دانشگاه گراتس در زمینه هنر و علوم انسانی بالاترین مقام را کسب نموده است  و در سال ۲۰۱۲ طبق آمار QS در رتبه ۱۷۵ قرار داشت . دیگر دانشکده های دانشگاه گراتس رتبه های پایین تری به نسبت دانشگاه هنر و علوم انسانی کسب کردند .

دانشگاه گراتس اتریش دانشکده های دانشگاه گراتس

دانشگاه گراتس ابتدا دارای ۴ دانشکده بود و سپس در سال ۲۰۰۲ به ۶ دانشکده گسترش یافت . ۶ دانشکده دانشگاه گراتس به صورت زیرند:

  1. دانشکده الهیات کاتولیک
  2. دانشکده حقوق
  3. دانشکده علوم اجتماعی، کسب و کار و اقتصاد
  4. دانشکده هنر و علوم انسانی
  5. دانشکده علوم پزشکی
  6. دانشکده علوم محیطی، محیطی و آموزشی
دانشگاه گراتس اتریش

دانشگاه گراتس اتریش

دانشکده پزشکی دانشگاه گراتس اتریش در سال ۲۰۰۲ از این دانشگاه جدا شده و در سال ۲۰۰۴ توانست به صورت مستقل دانشگاه پزشکی گراتس را تشکیل دهد . علاوه بر آن، دانشگاه گراتس دارای دانشکده های جداگانه ای برای مهندسی نیست اما دانشگاه فنی گراتس که تخصص اصلی آن در زمینه مهندسی و تکنولوژی است و دانشگاه گراتس با همکاری یکدیگر به دانشجویان این رشته ها مدرک اعطا می کنند که خود در اتریش بی نظیر است . همکاری این دو دانشگاه را NAWI Graz  نامیده اند.

دانشگاه گراتس اتریش – برندگان جایزه نوبل دانشگاه گراتس اتریش

برندگان جایزه نوبل دانشگاه گراتس اتریش شامل افراد زیر است :

  • اروین شرودینگر
  • اتو لوی
  • یولیوس واگنر-یاورگ
  • فریتس پرگل
  • والتر نرنست
  • ویکتور فرانتس هس
  • گرتی کوری
  • ایوو آندریچ
  • کارل فون فریش

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا 

 

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
تحصیل در اتریش تحصیل در اتریش

تحصیل در اتریش و اخذ ویزای تحصیلی اتریش جز پر طرفدارترین برنامه های مهاجرت به ات...

کار در اتریش کار در اتریش

کار در اتریش برای ایرانیان همواره مورد توجه بوده است و متقاضیان زیادی نیز از طریق کار قصد م...

تحصیل پزشکی در اتریش تحصیل پزشکی در اتریش

راه های مختلفی جهت مهاجرت به اتریش وجود دارد اما یکی از بهترین راه های مهاجرت به اتریش، مها...

نظرات کاربران
Call Now Button