دانشگاه کپنهاگ دانمارک (University of Copenhagen)

در اینجا قصد داریم درباره دانشگاه کپنهاگ دانمارک توضیح دهیم . همانطور که می دانید کشور دانمارک از نظر اقتصادی کشوری مرفه به حساب می آید به همین علت می توانیم کشور دانمارک را جزء کشورهای مهاجر پذیر دانست . یکی از روش های مهاجرت به دانمارک از طریق تحصیل می باشد . شما برای تحصیل در دانمارک می توانید در دانشگاه کپنهاگ دانمارک تحصیل کنید . در ادامه درباره شرایط و تحصیل در دانشگاه کپنهاگ دانمارک توضیح خواهیم داد .

دانشگاه کپنهاگ دانمارک در سال 1479 میلادی در پایتخت کشور دانمارک یعنی شهر کپنهاگ تاسیس شده است و قدیمی ترین دانشگاه در کشور دانمارک محسوب می شود . بیش از 37 هزار دانشجو دارد که اکثریت اعضای آن را زنان تشکیل می دهند . دانشگاه کپنهاگ دانمارک بالاترین رنکینگ جهانی را در دانمارک و منطقه ی اسکاندیناوی دارا می باشد . تحصیل در دانشگاه کپنهاگ دانمارک برای دانشجویانی که تابعیت یکی از کشورهای اتحادیه اروپا را دارند، رایگان می باشد . دوره ها به زبان انگلیسی و دانمارکی تدریس می شود و در دوره ی مقطع کارشناسی، اکثر رشته ها تنها به زبان دانمارکی برگزار می گردد . دانشگاه کپنهاگ دانمارک درنوع دانشگاه های ممتاز مورد تایید وزارت علوم ایران قرار گرفته است . دانشگاه کپنهاگ دانمارک دارای 6 دانشکده در 200 رشته در گرایش های مختلف می باشد . تعداد دانشجویان خارجی در دانشگاه کپنهاگ دانمارک حدود 3 هزار نفر است . داشتن آیلتس 6 برای ورود دانشجویان خارجی ضروری می باشد .

دانشگاه کپنهاگ دانمارک – رتبه و رنکینگ دانشگاه کپنهاگ

رتبه و رنکینگ دانشگاه کپنهاگ در جدول زیر آمده است :

رتبه در سال ۲۰۱۵نظام رتبه بندی
۳۹shanghay
۴۵QS
۱۶۰Times

دانشگاه کپنهاگ دانمارک در سال ۲۰۱۵ رتبه ۱۱۵ را از نظر مقالات منتشر شده در مجلات بین المللی به خود اختصاص داده است.

دانشگاه کپنهاگ دانمارک  – دانشکده های دانشگاه کپنهاگ دانمارک 

دانشکده های دانشگاه کپنهاگ دانمارک  شامل:

  • دانشکده علوم بهداشت دانشگاه کپنهاگ دانمارک
  • دانشکده علوم انسانی دانشگاه کپنهاگ دانمارک
  • دانشکده حقوق دانشگاه کپنهاگ دانمارک
  • دانشکده علوم دانشگاه کپنهاگ دانمارک
  • دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه کپنهاگ دانمارک
  • دانشکده الهیات دانشگاه کپنهاگ دانمارک
  • دانشکده علوم داروسازی دانشگاه کپنهاگ دانمارک
  • دانشکده علوم زیستی دانشگاه کپنهاگ دانمارک
دانشگاه کپنهاگ دانمارک

دانشگاه کپنهاگ دانمارک

دانشگاه کپنهاگ دانمارک  – دوره های تحصیلی دانشگاه کپنهاگ دانمارک 

دوره های تحصیلی دانشگاه کپنهاگ دانمارک  شامل موارد زیر است :

  • دوره کارشناسی

دانشگاه کپنهاگ دانمارک در مقطع کارشناسی یک دوره ی ۳ ساله است که دانشجویان در سال آخر تحصیلی خود برای اتمام دوره باید تحقیقی را به عنوان پایان نامه و پروژه ی عملی ارائه دهند؛ از همین رو در سال ۲۰۱۵ توانسته است رتبه ۱۱۵ را در زمینه ی انتشار مقاله های بین المللی کسب کند.

  • دوره کارشناسی ارشد

دانشگاه کپنهاگ دانمارک در مقطع کارشناسی ارشد یک دوره ی دو ساله است که سراسر بر پایه ی تحقیق و پژوهش است رشته های تحصیلی در این مقطع با تنوع بسیار زیادی به دانشجویان ارائه می گردد.

  • دوره ی دکترا

جالب است بدانید دانشگاه کپنهاگ دانمارک برای کسانی که در مقطع دکترا پذیرش گرفته اند، به طور کامل رایگان است. علاوه بر دریافت این بورسیه، دانشگاه کپنهاگ دانمارک به دانشجویان دکترای خود، حقوق نیز اعطا می کند.

برای اطلاعات بیشتر درباره اقامت و تابعیت دانمارک مقاله ” اقامت در دانمارک ” را مطالعه فرمایید .

دانشگاه کپنهاگ دانمارک  – شهریه دانشگاه کپنهاگ دانمارک

شهریه دانشگاه کپنهاگ دانمارک در هر ترم تحصیلی حدود ۱۲۰٫۰۰۰ – ۴۵٫۰۰۰ کرون است که واحد پول دانمارک است. البته همانطور که در بالا ذکر شد اتباع اتحادیه ی اروپا برای تحصیل خود هیچ هزینه ای پرداخت نمی کنند. همچنین کسانی که دارای اقامت دائم در یکی از کشور های اتحادیه ی اروپا باشند و یا اقامت موقتی داشته باشند که بتوان آن را به اقامت دائم تبدیل کرد شامل امتیاز عدم پرداخت شهریه می باشند. علاوه بر این ها، فرزندان کسانی که در دانمارک مشغول به کار می باشند حتی اگر تابعیت و اقامت دائم کشور های اتحادیه ی اروپا را نداشته باشند نیز شهریه پرداخت نمی کنند.

دانشگاه کپنهاگ دانمارک  – خوابگاه دانشگاه کپنهاگ

خوابگاه دانشگاه کپنهاگ تنها در دو ترم اول تحصیل در این دانشگاه امکان پذیر می سازد. پس از اتمام این دوره به دانشجویان خود کمک می کند تا خانه هایی را در سطح شهر پیدا کنند. بنابراین حداقل دو ماه پیش از ورود به کپنهاگ باید درخواست اقامت و رزرو خوابگاه به دانشگاه ارائه شود. این دانشگاه دو نوع اقامت را برای دانشجویان خود مهیا می کند. اقامت در خوابگاه و اقامت در آپارتمان های دانشگاه. علاوه بر این خانه هایی را نیز برای کارکنان دانشگاه و دانشجویان مهیا می کند. هزینه رزرو آنلاین خوبگاه ۵۲۵ کرون دانمارک است.

دانشگاه کپنهاگ دانمارک  – دانشجویان بین المللی دانشگاه کپنهاگ

تعداد دانشجویان بین المللی دانشگاه کپنهاگ حدود ۳.۰۰۰ دانشجوست که از کشورهای زیادی به این دانشگاه آمده اند. بسیاری از رشته ها در دانمارک به زبان انگلیسی تدریس می شوند. داشتن نمره آیلتس حداقل ۶ برای تحصیل در دانشگاه کپنهاگ الزامی است.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های دانمارک نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های دانمارک

نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های دانمارک دانشگاه های دانمارک دارای برنامه های تحصیلی بسیار مت...

انواع کالج های کشور دانمارک انواع کالج های کشور دانمارک

کشور دانمارک ، یکی از برترین کشورهای دنیا محسوب می شود که همه ساله تعداد بسیاری از متقاضیان...

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در دانمارک دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در دانمارک

یکی از روش های مهاجرت به دانمارک ، تحصیل در دانمارک می باشد . برای ادامه تحصیل در دانمارک با...

نظرات کاربران
جعفر اشرفی

لطفا لیست رشته های ارشد گروه علوم پزشکی ارسال شود

سارا جوادی

با سلام برای بررسی رشته های دانشگاه کپنهاگ دانمارک می توانید از سایت دانشگاه در بخش programmes اقدام فرمایید.درصورتی که به راهنمایی ما نیاز دارید می توانید روزهای کاری از ساعت 10 الی 6 با شماره 02172207 تماس بگیرید.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button