در این مقاله قصد داریم درباره دانشگاه کوچ استانبول ترکیه توضیح دهیم. یکی از روش های مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل می باشد. همچنین می توان گفت یکی از روش های تحصیل در ترکیه، تحصیل در دانشگاه کوچ استانبول ترکیه می باشد، شما همچنین می توانید در مقالات دیگر درباره دانشگاه های ترکیه اطلاعت کسب کنید. در ادامه به طور مفصل تر درباره شرایط تحصیل در دانشگاه کوچ ترکیه توضیح خواهیم داد.

دانشگاه کوچ استانبول ترکیه در سال 1993 در شهر استانبول به عنوان یک دانشگاه خصوصی غیر انتفاعی جهت تحصیل در ترکیه تاسیس شد.
ماموریت پژوهشی دانشگاه کوچ، کمک به دانش عمومی جهانی و تحولات فکری، تکنولوژی اقتصادی و اجتماعی را در مقیاس جهانی تحت تاثیر قرار می دهد. اعضای هیئت علمی در زمینه های خود به صورت جداگانه و در تیم های بین رشته ای بین المللی طراحی شده اند.
دانشگاه کوچ استانبول ترکیه یک رکورد قابل توجه تحقیقاتی را ایجاد کرده است و در حال حاضر دریافت کننده دومین میزان کمک های مالی تحقیقاتی ترکیه از دولت ترکیه و اتحادیه اروپا می باشد.

دانشگاه کوچ استانبول ترکیه
دانشگاه کوچ استانبول ترکیه

شرایط دانشگاه کوچ استانبول ترکیه

ششمین دانشگاه برتر پزشکی کشور ترکیه در رنکینگ جهانی می باشد و از طریق آزمون اس ای تی و… پذیرش دارد.
دانشگاه کوچ همچنین شامل دانشکده علوم اجتماعی و علوم انسانی، علوم اداری و اقتصاد، علوم، مهندسی، حقوق، پرستاری و پزشکی می باشد. دانشگاه کوچ ترکیه شامل 22 رشته در مقطع کارشناسی، 31 رشته در کارشناسی ارشد و 16 رشته در مقطع دکترا با پذیرش 5500 دانشجو می باشد.

این پذیرش شامل دانشجویان بین المللی از کشورهای مختلف نیز می باشد و هم چنین دانشگاه کوچ دارای یک شبکه گسترده از شرکای دانشگاهی معتبر نظیر  Cornell University,Northwestern UniversityUniversity of California, و… می باشد.
دانشگاه کوچ ترکیه با جذب دانش آموزان برتر و ممتاز دبیرستان های کشور ترکیه توانست در مدت زمان کم، به یکی از معتبرترین دانشگاه های ترکیه مبدل شود.
زبان آموزشی در این دانشگاه انگلیسی می باشد، که البته استثنا هایی در ارائه دروسی در رشته های حقوق و پرستاری نیز وجود دارد که به زبان ترکی استانبولی برگزار می گردد. فلسفه آموزشی در دانشگاه کوچ برمبنای آموزش خلاقانه و یادگیری گروهی می باشد.

در دانشگاه کوچ همکاری با نهادهای بین المللی، و همچنین سخنرانی توسط دانشگاهیان مشهور بین المللی و رهبران کسب و کار صورت می پذیرد که موجب کیفیت بالای سطح علمی در دانشگاه کوچ گردیده است.
در دانشگاه کوچ، با اعطای کار در داخل دانشگاه و برای رشته تحصیلی پرستاری در بیمارستان ها، بورسیه تعلق می گیرد. بورس شامل معافیت از پرداخت هزینه آموزش، تغذیه، اسکان و ایاب و ذهاب می باشد.

شرایط دانشگاه کوچ استانبول ترکیه
شرایط دانشگاه کوچ استانبول ترکیه

رنکینگ دانشگاه کوچ استانبول ترکیه

رنکینگ دانشگاه کوچ استانبول ترکیه به شرح زیر است:

دانشگاه کوچ طبق بررسی نشریه تایمز (Times Higher Education World University Rankings) درسال 2017 بالاترین رتبه دانشگاه در کشور ترکیه را بدست آورد.

Times Higher
Education World University Rankings
سالرتبه در ترکیهرتبه در آسیارتبه در جهان
20133rd31st226-250th
20145th40th276-300th
20156th47th301-350th
20171st21st251-300th

دانشگاه کوچ در سال 2018 در رتبه بندی 301 ،جزو برترین دانشگاه های جهان قرار گرفته است.

دانشگاه کوچ استانبول ترکیه – دانشکده های دانشگاه کوچ

دانشکده های دانشگاه کوچ به شرح زیر می باشد:

  • دانشکده علوم پایه، علوم انسانی و ادبیات: فیزیک، شیمی، ریاضیات، روانشناسی، جامعه شناسی، تاریخ
  • دانشکده اقتصاد و علوم اداری: اقتصاد، مدیریت بهره برداری، روابط بین الملل
  • دانشکده مهندسی: مهندسی در رشته های رایانه، الکتریک ـ الکترونیک، صنایع، ماشین آلات
  • مدرسه عالی بهداشت: پرستاری پزشکی

دانشگاه کوچ دارای واحدهای دانشگاهی زیر است:

  • کالج علوم و اقتصاد اداری (CASE)
  • کالج علوم (CS)
  • کالج علوم اجتماعی و علوم انسانی (CSSH)
  • کالج مهندسی (CE)
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده پزشکی (SOM)
  • دانشکده پرستاری مدرسه کارشناسی ارشد (GSB)
  • دانشکده علوم و مهندسی (GSSE)
  • دانشکده علوم انسانی (GSSSH)
  • موسسه علوم بهداشت (GSHS)

شرایط پذیرش دانشگاه کوچ ترکیه

شرایط پذیرش دانشگاه کوچ ترکیه به این صورت است که جهت پذیرش و تحصیل در ترکیه در دانشگاه کوچ دانش آموزانی که به عنوان افراد زیر سن قانونی طبق اظهار نظر ثبت شده اند که تابعیت ترکیه ای پدر و مادر آنها متوقف گردیده است.
همانند آن طور که در بالا اشاره شد. (متقاضی می بایست مشخص کند که پیرو استفاده از حقوق اعطا شده به سبب قوانین تابعیتی کشور ترکیه، اسناد رسمی مربوطه را ارائه دهند)، و شهروندان ترکیه ای که دوره دبیرستان را به اتمام رسانده اند و همچنین شهروندان ترکیه ای که کل دوره آموزشی دبیرستان را خارج از کشور (به جز TRNC) در یکی از مدرسه های ترکیه ای شناسایی و ثبت شده توسط وزارت آموزش و پرورش ترکیه سپری کرده اند می توانند در خواست دهند.

نفراتی که به عنوان دانش آموزان بین المللی پذیرفته شده اند، می بایست اسناد مورد نیاز زیر را برای دفتر ثبت نام به منظور ثبت نام در تاریخ مشخص شده در سال تحصیلی 2019-2018 فراهم کنند.

  • دیپلم رسمی دبیرستان یا مدرک فارغ التحصیلی آخر (گواهینامه موفقیت در نظر گرفته نمی شود و پذیرفته نیست)
  • کارت شناسایی اصلی یا پاسپورت (زمان ثبت نام، کپی اسناد گرفته خواهد شد و کارت شناسایی یا پاسپورت به دانش اموز برگردانده خواهد شد)
  • سه قطعه عکس بیومتریک (پس زمینه سفید) پیش نویس شده با رنگ مشکی
  • مجوز اقامت (اگر هنوز اخذ نشده، به صورت دستی وقتی اخذ گردید به دفتر ثبت نام تحویل داده شود)
  • کپی از کارت آبی (اگر در دسترس است). (این مورد برای دانش آموزانی است که شهروند ترکیه ای هستند اما تابعیت ترکیه آنها به سبب مجوز قانوی در مصوبه شماره 28 از قانون شماره 5901 متوقف شده است)

هزینه تحصیل در دانشگاه کوچ ترکیه

جهت تحصیل در دانشگاه کوچ ترکیه دانشجویان باید مدارک زیر را ارائه دهند:

  • رسید پرداخت اولین هزینه تحصیل در دانشگاه کوچ این کشور ترکیه
  • فتوکپی از هفت صفحه اول مجوز اقامت معتبر (از بخش اداره امنیت Vatan Caddesi، Fatih  و Istanbul اخذ شده است)
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی (4.5 در 6 سانتی متر) که در 6 ماه اخیر گرفته شده است، سر و گردن باز، چهره به طور شفاف قابل شناسایی و سه قطعه عکس پاسپورتی بیشتر برای ارائه به خوابگاه)
  • تست اشعه ایکس از موسسه های سلامتی
  • نمره اصلی آزمون زبان انگلیسی (اگر شما در مدت فرآیند اظهار کرده بودید)
  • برای برنامه های قانوی و پرستاری (داوطلبان خارجی)، نمره اصلی آزمون زبان ترکیه ای (اگر شما در مدت فرآیند اظهار کرده بودید)
  • تضمین مالی برای آموزش در دانشگاه Koc
  • برای تکمیل فرآیند ثبت نام، نیاز است دانش آموزان هزینه نیم ترم را پرداخت کنند.

دانشگاه کوچ با استفاده از نمونه هنر لیبرال خود، تضمین می کند که دانشجویان آموزش های متنوع و جامع را دریافت می کنند و در همین حال تخصص خود را در یک رشته علمی خاص کسب می کنند.
دانشجویان ملزم به تکمیل یک برنامه آموزشی جامع هنرهای لیبرال و ایجاد تخصص در زمینه های انتخابی از طریق برنامه های تحصیلی می باشند. دانشگاه کوچ استانبول در رتبه بندی خوب وزارت علوم ایران قرار گرفته است.

فارغ التحصیلان دانشگاه کوچ استانبول ترکیه

دانشگاه کوچ از طریق 32 برنامه فارغ التحصیلی و 18 برنامه دکترا در ترکیه و سراسر جهان به ارتقا دانش کمک می کند. فارغ التحصیلان دانشگاه کوچ موفق به کسب حرفه ای در شرکت های مختلف ملی و بین المللی یا تحصیلات عالی در بالاترین دانشگاه ها می شوند. (77% فارغ التحصیلان این دانشگاه پس از پایان تحصیل از طرف سازمان های ملی و بین المللی در ترکیه و خارج از کشور پیشنهاد کاری دریافت می کنند.) دانشگاه کوچ با موسسات پیشرو با هدف دستیابی به موفقیت جهانی همکاری می کند.

فارغ التحصیلان دانشگاه کوچ استانبول ترکیه

اهداف تحصیلی دانشگاه کوچ استانبول

اهداف تحصیلی دانشگاه کوچ استانبول به این صورت است که مرکز توسعه حرفه ای دانشگاه کوچ (The Koç University Career Development Center) با هدف کمک به دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه کوچ در جستجوی گزینه های حرفه ای، آماده شدن برای فرصت ها و استفاده از شبکه گسترده و پویا دانشگاه برای ایجاد اتصالات لازم برای آگاهی و انجام انتخاب های حرفه ای برای آنها است.

مرکز توسعه حرفه ای به دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه کمک می کند تا ارتباط بین رشته ها و انتخاب های شغلی خود را بررسی کنند، به طور فعال در جستجوی فرصت های شغلی از طریق تجزیه و تحلیل هوشمند و آماده سازی مشارکت کنند و مناسب بودن بین شغل های آینده و طرح های شغلی را ارزیابی کنند.

دانشجویان در دانشگاه کوچ استانبول ترکیه

دانشگاه کوچ هر ساله از دانشجویان با استعداد بین المللی از 50 کشور متفاوت در دنیا در برنامه های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای خود استقبال می کند. این برنامه های تحصیلی توسط کالج های علوم اجتماعی و علوم انسانی، علوم اداری و اقتصاد، مهندسی، حقوق، پرستاری و پزشکی ارائه شده است. یکی از شرایط تحصیل در ترکیه در دانشگاه کوچ این است که تمام برنامه های تحصیلی به زبان انگلیسی تدریس می شوند.

این دانشگاه در حال ارائه کلاس های کوچک و اختصاصی برای پشتیبانی از دانشجویان است. بورس های تحصیلی کامل و جزئی برای دانشجویان عالی رتبه در برنامه های تحصیلی فارغ التحصیلی و کارشناسی در دسترس است. کل دوره 2 ساله ارشد با پایان نامه و برنامه های 4 ساله دکترا با کمک هزینه تحصیلی کامل ارائه شده است.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
کار در ترکیه کار در ترکیه

کار در ترکیه همواره مورد توجه بوده است و متقاضیان زیادی نیز از طریق کار قصد مهاجرت به ترکیه ...

تحصیل در ترکیه تحصیل در ترکیه

دانشگاه های کشور ترکیه اعتبار علمی بالایی در مجامع بین المللی و مدرک علمی معتبری در تمام کش...

مهاجرت کاری به ترکیه مهاجرت کاری به ترکیه

مهاجرت کاری به ترکیه یکی از سریع ترین راه هایی است که افراد بسیاری را برای مهاجرت جذب خود نم...

نظرات کاربران
روناک

سلام. تحصیل در مقطع کارشناسی حقوق در این دانشگاه دارای شرایط سنی است؟

آتیه آفرینان

با سلام . افراد زیر 30سال می توانند اقدام کنند اما به صورت کلی این کشور محدودیت سنی ندارد.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button