دانشگاه کمپیناس برزیل (Campina campus)

دانشگاه کمپیناس برزیل ، یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی در کشور برزیل می باشد که در سال ۱۹۶۲ میلادی در ایالت سائوپائولو برزیل تاسیس شده است .دانشگاه کمپیناس برزیل برخلاف دیگر دانشگاه های سطح بالای برزیل که معمولا با ادغام و تحکیم مدراس و موسسات که قبلا وجود داشته تشکیل می شدند در ابتدا به عنوان یک مرکز تحقیقاتی تاسیس شد . دانشگاه کمپیناس برزیل یکی از بهترین دانشگاه های کشور برزیل و نیز آمریکای لاتین محسوب می شود. تحقیقات دانشگاه کمپیناس برزیل بر نیمی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی است که بیشترین سهم را در تمام دانشگاه های بزرگ برزیل دارند .

دانشگاه کمپیناس برزیل تعداد زیادی از برنامه های تحصیلات تکمیلی و همچنین چندین دوره بدون اعطای مدرک ارائه می دهد که حدود 8000 دانشجو از راه  های مدارس توسعه ای آن ثبت نام می کنند .  بودجه دانشگاه کمپیناس تقریبا به طور کامل از دولت دریافت می شود و مانند سایر دانشگاه های برزیل هیچ شهریه ای برای برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد دریافت نمی شود . دانشگاه کمپیناس برزیل مسئول 15 درصد تحقیقات کشور بزریل است و در سال 2015 توسط وزارت آموزش و پرورش، بهترین دانشگاه کشور برزیل شناخته شده است .

پردیس اصلی دانشگاه کمپیناس برزیل در barao در ۱۲ کیلومتری مرکز کمپیناس واقع شده است و در مدت کوتاهی بعد از ایجاد دانشگاه ساخته شده است .  در حال حاضر این منطقه ۳۵۰ هکتار را اشغال کرده است که توسط تپه­ ها احاطه شده است و از سمت غرب به منطقه شهری barao و از سمت جنوب و شرق به زمین­های کشاورزی و از سمت شمالی به یک دریاچه و یک پارک صنعتی جدید که در سال ۲۰۰۰ ساخته شده است، می­رسد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در برزیل می توانید مقاله ” تحصیل در برزیل” را مطالعه فرمایید .

در سال ۱۹۶۷، کمپیناس برزیل جذب مدرسه دندان شدکه در سال ۱۹۵۵ تاسیس شده بود و در ۵۰ کیلومتری شمال غرب پردیس اصلی در کمپیناس واقع بود. با بیش از ۱۰۰۰ دانشجو، مدرسه ابتدا در یک ساختمان تاریخی در مرکز شهر واقع شده بود و در سال ۱۹۷۰ یک دانشکده جدید با مساحت ۶۰ هکتار ساخته شد.

در شهر همجوار paulinia، دانشگاه کمپیناس برزیل یک مرکز تحقیقات چند رشته با تمرکز بر علوم زیستی راه انداخت که در سال ۱۹۸۶ با دانشگاه متحد و یکپارچه شد. بدین وسیله دانشگاه کمپیناس برزیل تحقیقات خود مخصوصاً بر علوم کشاورزی پرداخت. تحقیقات معمولاً توسط اشخاص خارجی مانند شرکت­ها و دانشگاه ­های دیگر تامین می­شود.

علاوه بر برنامه ­های آموزش عالی، دانشگاه کمپیناس مسئول اجرا و تامین مالی دو دبیرستان فنی؛ دبیرستان فنی کمپیناس( cotuca ) و دبیرستان فنی limeria ( cotil )، می­باشد . دبیرستان  Cutacua  به مدت ۵۰ سال در یک ساختمان تاریخی که نزدیک مرکز شهر در سال ۱۹۱۸ ساخته شده بود، قرار داشت و دانشگاه کمپیناس یک مدت کوتاه تا قبل از اینکه دانشکده فعلی ساخته شود، در آن حضور داشت. در سال ۲۰۱۴ به پردیس اصلی منتقل شد. هر دو دبیرستان در شمار بهترین دبیرستان­های کشور هستند و پذیرش آنها از طریق یک امتحان به شدت رقابتی میان دانش­ آموزان راهنمایی، صورت می­گیرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به برزیل شرکت آتیه آفرینان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به برزیل” بیاندازید.

دانشگاه کمپیناس برزیلموسسات و دانشکده ­های دانشگاه کمپیناس برزیل

دانشگاه کمپیناس برزیل ، از ۲۴ واحد شامل ۱۰ موسسه و ۱۴ دانشکده تشکیل شده است. دانشگاه کمپیناس برزیل هم­­چنین، شامل  ۲۲ مرکز میان رشته­ای است که انجام تحقیقات و توسعه در موضوعات مختلف را بر عهده دارند. موسسات و دانشکده ­های دانشگاه کمپیناس برزیل عبارتند از:

  • دانشکده علوم پزشکی دانشگاه کمپیناس برزیل
  • دانشکده مهندسی عمران، معماری و شهرسازی دانشگاه کمپیناس برزیل
  • دانشکده علوم کاربردی دانشگاه کمپیناس برزیل
  • دانشکده فناوری  limeriA دانشگاه کمپیناس برزیل
  • دانشکده دندان دانشگاه کمپیناس برزیل
  • دانشکده آموزش و پرورش دانشگاه کمپیناس برزیل
  • دانشکده تربیت بدنی دانشگاه کمپیناس برزیل
  • دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه کمپیناس برزیل
  • دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه کمپیناس برزیل
  • دانشکده مهندسی صنایع غذایی دانشگاه کمپیناس برزیل
  • دانشکده پرستاری دانشگاه کمپیناس برزیل
  • دانشکده فنی و مهندسی کشاورزی دانشگاه کمپیناس برزیل
  • دانشکده علوم دارویی دانشگاه کمپیناس برزیل
  • موسسه شیمی دانشگاه کمپیناس برزیل
  • موسسه فیزیک دانشگاه کمپیناس برزیل
  • موسسه زیست شناسی دانشگاه کمپیناس برزیل
  • موسسه رایانه دانشگاه کمپیناس برزیل
  • موسسه ریاضی، آمار و علوم کامپیوتر دانشگاه کمپیناس برزیل
  • موسسه اقتصاد دانشگاه کمپیناس برزیل
  • موسسه فلسفه و علوم انسانی دانشگاه کمپیناس برزیل
  • موسسه مطالعات زبان دانشگاه کمپیناس برزیل
  • موسسه هنر دانشگاه کمپیناس برزیل
  • موسسه علوم زمین دانشگاه کمپیناس برزیل

دانشگاه کمپیناس برزیل هم­چنین مسئول ۲ دبیرستان فنی، cotuca و دبیرستان فنیlimeria می­باشد.

در دانشگاه کمپیناس برزیل ، مطالعات آکادمیک، معمولاً به ۴ حوزه اصلی تقسیم می­شوند: علوم عینی شامل علوم رسمی و فیزیکی، علوم انسانی؛ تقریباً معادل علوم اجتماعی شامل هنر، علوم حیاتی تقریباً معادل علوم زیستی، فناوری ازجمله مطالعات مهندسی و … . این تقسیم بندی انعکاس؛ ساختار دانشگاه­ ها و طراحی دانشکده ­ها می­باشد.

دانشگاه کمپیناس برزیل

دانشگاه کمپیناس برزیل

دانشگاه کمپیناس برزیل – برنامه­ های مقطع کارشناسی دانشگاه کمپیناس برزیل

دانشگاه کمپیناس برزیل ، ۷۰ برنامه مختلف مقطع کارشناسی تقریباً شامل همه علوم؛ ارائه می­دهد. اتمام برنامه کارشناسی یکی از مدرک­های bachelor یا licentiate را می­دهد؛ اگرچه بعضی برنامه­ ها، هر دو مدرک را می­دهند. بر اساس سیستم آموزشی برزیل، هیچ فارغ­التحصیلی مستلزم تمرین حرفه­ ای نمی­باشند از جمله حقوق و پزشکی. بنابراین طول مدت برنامه­ های مقطع کارشناسی دانشگاه کمپیناس برزیل برای ارائه تمام آموزش­های لازم، متفاوت است. بیشتر برنامه­ های کارشناسی دانشگاه کمپیناس در مجموع ۴ ساله، برنامه­های مهندسی معمولاً ۵ ساله و پزشکی ۶ ساله است.

سال تحصیلی، معمولاً در اواخر فوریه شروع و در اوایل دسامبر؛ با شروع تابستان در برزیل، تمام می­شود. یک سال به دو ترم تقسیم می­شود. اگرچه برای هر برنامه آموزشی، یک برنامه پیشنهادی وجود دارد ولی دانشجویان دانشگاه کمپیناس برزیل برای انتخاب کلاس­ها در طول ترم آزاد هستند. تخصیص کلاس نیز بر اساس معدل است. دانشجویان دانشگاه کمپیناس برزیل  با معدل بالاتر برای انتخاب کلاس اولویت دارند. شایسته است که دانشجویان دانشگاه کمپیناس برزیل یک برنامه واحد را بپذیرند و انتظار می­رود تمام برنامه­ ها را  برای تکمیل، در طول تعداد ترم­هایی که تعیین شده انجام دهند؛ اگرچه آنها می­توانند تا ۵۰ درصد بیشتر از اندازه اداری طول دهند. در حالیکه هر برنامه معمولاً توسط یک دانشکده یا موسسه مدیریت می­شود ( استثنا مانند مهندسی کامپیوتر که توسط موسسه رایانه و دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر مدیریت می­شود )، کلاس­ها معمولاً  در موسسات  و دانشکده­ های مختلف دانشگاه کمپیناس برزیل برگزار می­شوند.

شایان ذکر است برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت و تابعیت برزیل مقاله ” اقامت در برزیل” را مطالعه بفرمایید .

اندازه کلاس­ها در هر سال، محدود به ۳۰ تا ۶۰ دانشجو برای هر برنامه است اما بعضی برنامه­ها می­توانند بیش از ۱۰۰ دانشجو در هر سال داشته باشند و بر اساس سال پذیرش نام می­گیرند. مثلاً کلاس ۲۰۱۵ شامل دانشجویانی است که در سال ۲۰۱۵ وارد دانشگاه کمپیناس برزیل شده ­اند. مراسم فارغ ­التحصیلی گسترده در دانشگاه کمپیناس برزیل وجود ندارد و هر موسسه یا دانشکده به تنهایی آن را برگزار می­کند.

دانشگاه کمپیناس برزیلبرنامه کارشناسی ارشد دانشگاه کمپیناس برزیل

دانشگاه کمپیناس برزیل  ۱۵۳ برنامه کارشناسی ارشد ارائه می­دهد که تقریباً حدود ۱۶ هزار دانشجو هستند که یک سوم آن از خارج از سائوپائولو و ۵ درصد آن دانشجویان بین­المللی هستند. مانند: دانشجویان برنامه کارشناسی، دانشجویان برنامه کارشناسی ارشد دانشگاه کمپیناس برزیل نیز شهریه ­ای پرداخت نمی­کنند. در حالیکه برنامه­ ها توسط ریاست هماهنگ می­شود، موسسات در فرآیند پذیرش و زمان آن، آزاد هستند.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل در رشته پرستاری برزیل تحصیل در رشته پرستاری برزیل

بیشتر دانشجویان ایرانی جهت تحصیل پرستاری متقاضی تحصیل در رشته پرستاری برزیل هستند . اولین ...

تحصیل پزشکی در برزیل تحصیل پزشکی در برزیل

کشور برزیل، بزرگترین و پرجمعیت ترین کشور آمریکای جنوبی می باشد که قبلا مستمعره کشور پرتغال...

مهاجرت به برزیل مهاجرت به برزیل

مهاجرت به برزیل و روش های مختلف اقامت در برزیل در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. افراد خا...

نظرات کاربران
Call Now Button