دانشگاه کالیاری ایتالیا ( University of Cagliari)

کشور ایتالیا با داشتن دانشگاه های معتبر، کیفیت بالای آموزش و پایین بودن هزینه های زندگی باعث شده که هر ساله دانشجویان بین المللی برای ادامه تحصیل به ایتالیا مهاجرت نمایند. تعداد زیادی از دانشگاه های ایتالیا مورد تایید وزارت علوم ایران می باشد، بنابراین دانشجویان ایرانی انتخاب های گسترده ای برای انتخاب دانشگاه خود دارند . حال در این مقاله قصد داریم به توضیح دانشگاه کالیاری ایتالیا بپردازیم . دانشگاه دولتی کالیاری ایتالیا در سال ۱۶۰۶ در شهر کالیاری واقع در مرکز جزیره ساردنی در رشته های حقوق، زبان های لاتین، یونانی و عربی تاسیس شد . دانشگاه کالیاری ایتالیا به ارائه آموزش عمومی جامع و منحصر به فرد، تحقیقات پیشرفته و برنامه های آموزش چند رسانه ای برای جامعه دانشجویی اختصاص داده است . دانشگاه کالیاری ایتالیا شهرت قابل توجهی را به خاطر لوگوی دانشگاه کسب کرده است . پردیس دانشگاه کالیاری ایتالیا در منطقه ی مونسراتو در حاشیه ی شهر کالیاری واقع شده است که تنها پردیس اصلی دانشگاه در ایتالیا می باشد . در حال حاضر حدود ۳۲۰۰۰ دانشجو در دانشگاه کالیاری تحصیل می کنند که از این تعداد حدود ۳۵۰۰ نفر دانشجوی بین المللی از سراسر دنیا هستند. هم اکنون دانشگاه کالیاری ایتالیا یکی از بزرگترین شرکت های منطقه ی ساردینیا می باشد که این به لطف سیاست بین المللی، مطالعات و موافقت نامه های متعدد خود با دانشگاه های معتبر در اروپا و سراسر جهان است .

دانشگاه کالیاری ایتالیا  – مزایای تحصیل در دانشگاه کالیاری ایتالیا

از مزایای تحصیل در دانشگاه کالیاری ایتالیا می توان به برتری تحصیلی آن، برنامه های ابتکاری، فرصت های تبادل، امکانات آن (از جمله تمام سطوح و انواع امکانات ورزشی) محل سکونت خود در ساحل زیبای ساردین و هزینه کم زندگی اشاره نمود .

دانشگاه کالیاری ایتالیا  – رنکینگ دانشگاه کالیاری ایتالیا

رنکینگ دانشگاه کالیاری ایتالیا به صورت زیر تعریف شده است :

  • دانشگاه کالیاری ایتالیا رتبه 31 در میان دانشگاه های ایتالیا
  • دانشگاه کالیاری ایتالیا رتبه 556 در میان دانشگاه های سراسر دنیا
  • دانشگاه کالیاری ایتالیا رتبه 220 در میان دانشگاه های اروپا

دانشگاه کالیاری ایتالیا  – دانشکده های دانشگاه کالیاری ایتالیا

دانشکده های دانشگاه کالیاری ایتالیا شامل زیر می باشد :

  • دانشکده حقوق دانشگاه کالیاری ایتالیا
  • دانشکده علوم اقتصادی و سیاسی دانشگاه کالیاری ایتالیا
  • دانشکده مهندسی و معماری دانشگاه کالیاری ایتالیا
  • دانشکده علوم انسانی دانشگاه کالیاری ایتالیا
  • دانشکده علوم دانشگاه کالیاری ایتالیا
  • دانشکده پزشکی و جراحی دانشگاه کالیاری ایتالیا
  • دانشکده زیست شناسی و داروسازی دانشگاه کالیاری ایتالیا

دانشگاه کالیاری ایتالیا  – مدارک تحصیلی مورد نیاز جهت اخذ پذیرش از دانشگاه کالیاری ایتالیا

جهت اخذ پذیرش از دانشگاه کالیاری ایتالیا در رشته های مختلف نیاز به مدارک مختلف می باشد ، اما به صورت کلی متقاضیان در دوره های مختلف نیازمند مدارک زیر هستند. مدارک تحصیلی مورد نیاز جهت اخذ پذیرش از دانشگاه کالیاری ایتالیا شامل:

دوره کارشناسی دانشگاه کالیاری ایتالیا

  • مدرک فارغ التحصیلی دبیرستان مطابق با سیستم آموزشی ایتالیا
  • گواهی نامه ی تائیدیه ی زبان انگلیسی (یا ایتالیایی)

دوره کارشناسی ارشد دانشگاه کالیاری ایتالیا

  • مدرک کارشناسی رشته ی مورد نظر، مورد تائید دانشگاه کالیاری ایتالیا
  • گواهی نامه ی تائیدیه ی زبان انگلیسی (ایتالیایی)

لازم به ذکر است جهت اخذ پذیرش در برخی رشته ها مانند رشته های مهندسی، مدرک زبان ایتالیایی معادل با مدرک فارغ التحصیلی دبیرستان در سیستم آموزشی ایتالیا مورد نیاز می باشد .

دانشگاه کالیاری ایتالیا  – نمره زبان دانشگاه کالیاری ایتالیا

نمره زبان دانشگاه کالیاری ایتالیا در جدول زیر آمده است :

دوره هاآیلتستافل مبتنی بر اینترنتتافل مبتنی بر دفترچه
کارشناسینمره ی کل :6

حداقل نمره ی هر بخش: 5.5

نمره ی کل: 80نمره ی کل: 500
کارشناسی ارشدنمره ی کل: 6

حداقل نمره ی هر بخش: 5.5

نمره ی کل: 80نمره ی کل: 500
دوره های تحقیقاتی و دکترانمره ی کل:6.5

حداقل نمره ی هر بخش:6

نمره ی کل: 90نمره ی کل: 550
دانشگاه کالیاری ایتالیا

دانشگاه کالیاری ایتالیا

دانشجویان غیر اروپایی که قصد اخذ پذیرش از دانشگاه کالیاری ایتالیا را دارند می بایست در آزمون ورودی دانشگاه در زبان ایتالیایی نمره قبولی را کسب کنند. همچنین دانشجویان می توانند قبل از ثبت نام در کلاس های آموزش زبان ایتالیایی شرکت کنند. آزمون های ورودی زبان ایتالیایی قبل از ثبت نام نهایی در دانشگاه کالیاری برگزار می شوند، اما پذیرش های دوره زبان برای ایرانیان قابل قبول سفارت نمی باشد.

دانشگاه کالیاری ایتالیا  – شهریه دانشگاه کالیاری ایتالیا

مبلغ شهریه در دانشگاه کالیاری ایتالیا در مقاطع مختلف، متفاوت می باشد و بستگی به رشته ی تحصیلی دانشجو دارد اما به طور میانگین بین 1000 تا 3000 یورو به ازای هرسال است. البته دانشجویان می توانند با استفاده از بورسیه های تحصیلی از تحصیلات رایگان بهره مند شوند.

دانشگاه کالیاری ایتالیا – بورسیه دانشگاه کالیاری ایتالیا

دانشگاه کالیاری ایتالیا بورسیه های متنوعی را برای دانشجویان دانشگاه کالیاری ایتالیا  در تمامی مقاطع تحصیلی در نظر گرفته است. دانشجویان در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد می توانند از کمک هزینه های تحصیلی متعددی استفاده کنند. مبلغ کمک هزینه ها در این مقاطع معمولا بین 300 تا5000 یورو می باشد که این مبلغ بستگی به نوع بورسیه و شرایط مالی و تحصیلی دانشجو نیز دارد.بورسیه تحقیقاتی مقطع دکتری در دانشگاه کالیاری یکی از بهترین بورسیه های دانشگاه می باشد . این بورسیه مبلغ 3860 یورو را به صورت ماهیانه در تمام طول تحقیقات به دانشجو پرداخت می کند. همچنین دانشجویانی که روی پایان نامه مقطع دکتری کار می کنند می توانند از بورسیه ای مشابه بورسیه های تحقیقاتی استفاده کنند. بورسیه دانشگاه کالیاری ایتالیا که عموما به صورت سالیانه اعلام می شوند، در اکثر موارد بخش اعظم هزینه ی تحصیلی و درصد قابل توجهی از هزینه ی زندگی در شهر کالیاری را پوشش می دهند.

دانشگاه کالیاری ایتالیا – خوابگاه های دانشگاه کالیاری ایتالیا

خوابگاه های دانشگاه کالیاری ایتالیا به این صورت است که برای اقامت در شهر کالیاری ایتالیا دانشجویان می توانند با استفاده از شرکت های مربوطه اقامتگاه مدنظر خود را پیدا کنند. دانشگاه کالیاری ایتالیا برای اقامت های کوتاه مدت در شهر، هتل های شهر را به دانشجویان پیشنهاد می کند. هزینه اجاره ی هتل ها به طور متوسط بین 25 تا 100 یورو به ازای یک شب می باشد . همچنین دانشجویان می توانند از آپارتمان های خصوصی را برای اقامت دائم و یا بلند مدت انتخاب کنند. هزینه اجاره ی آپارتمان ها از200  تا 420 یورو در ماه بسته به نوع آپارتمان و امکانات آن متغیر می باشد .

خوابگاه های دانشگاه کالیاری زیر نظر 5 سازمان بزرگ خوابگاه ها در ایتالیا هستند. خوابگاه ها در اتاق های یک، دو و چند نفره با امکانات کامل و سرویس بهداشتی و آشپزخانه مشترک بین دو تا سه نفر برای استفاده ی دانشجویان تهیه شده اند. هزینه ی اجاره ی خوابگاه ها بر اساس نوع اتاق و امکانات متغیر می باشد  اما به طور کلی اجاره ی یک ماه بین 180 تا 300 یورو در ماه می باشد .

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
ویزای توریستی کشور ایتالیا ویزای توریستی کشور ایتالیا

ویزای توریستی کشور ایتالیا (Italy) ویزای توریستی کشور ایتالیا برای اشخاصی صادر می شود که با ه...

مهاجرت به ایتالیا مهاجرت به ایتالیا

مهاجرت به ایتالیا ممکن است به دلیل اقتصاد ضعیف تری که نسبت به دیگر کشورهای اروپایی دارد در ...

ویزای همراه کشور ایتالیا ویزای همراه کشور ایتالیا

سالانه افراد زیادی جهت تحصیل در ایتالیا، این کشور را برای ادامه تحصیل خود انتخاب می کنند لذ...

نظرات کاربران
جواد

سلام خشته نباشیدمیخواستم بدونم ارشد مدیریت بازرگانی این دانشگاه ازمون ورودی داره یا نه؟

سارا جوادی

با سلام برای کسب اطلاعات در این زمینه باید با مشاورین گروه آتیه آفرینان تماس بگیرید.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button