در این مقاله قصد داریم درباره دانشگاه کارلتون کانادا به شما توضیح دهیم. کانادا یکی از کشورهای مهاجر پذیر است. یکی از روش های مهاجرت به کانادا، تحصیل در کانادا می باشد. یکی از روش های تحصیل در کانادا، تحصیل در دانشگاه کارلتون کانادا است. در مقالات دیگر درباره دانشگاه های کانادا به طور مفصل توضیح خواهیم داد.

این مطلب توسط کارشناسان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تهیه شده است، هرگونه سوال در رابطه با مهاجرت به کانادا و تحصیل در کانادا دارید با موسسه آتیه آفرینان تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان تلفنی بهره مند شوید.

حتما بخوانید: آموزش زبان انگلیسی

دانشگاه کارلتون کانادا
دانشگاه کارلتون کانادا

آشنایی با دانشگاه کارلتون کانادا

دانشگاه کارلتون (Carleton University) در سال 1942 تاسیس گردیده و دانشگاهی جامع و بین‌المللی واقع در شهر اتاوا پایتخت کانادا است. این دانشگاه در یک منطقه 62 هکتاری در جنوب مرکز شهر اتاوا قرار گرفته است و با رودخانه Rideau و کانال تاریخی Rideau هم مرز است. 5 کیلومتر تونل زیرزمینی دسترسی ساختمان‌های دانشگاه را به هم مقدور ساخته است. میزان بودجه عملیاتی دانشگاه در سال 2014-2013 مبلغ 377/4 میلیون دلار بوده است.

تعداد کل دانشجویان دانشگاه کارلتون 27823 نفر است که از این تعداد، 22957 نفر بطور تمام وقت و 4866 نفر بصورت پاره وقت تحصیل می‌کنند. تعداد دانشجویان مقطع کارشناسی در دانشگاه کارلتون 24149 نفر (19910 نفر تمام وقت و 4239 نفر پاره وقت) و تعداد دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی 3674 نفر (3047 نفر تمام وقت و 627 نفر پاره وقت) می‌باشد.

تعداد اعضای هیات علمی 841 نفر، تعداد کارکنان 1023 نفر، تعداد مدرسان قراردادی 679 نفر، دستیاران آموزشی 1748 نفر و تعداد فارغ التحصیلان 130000 نفر می باشد.

بورسیه تحصیلی دانشگاه کارلتون کانادا

بودجه تحقیقاتی دانشگاه کارلتون کانادا در سال 13-2012 مبلغ 62.5 میلیون دلار و میزان بورسیه های تحصیلی و کمک هزینه های اعطایی 17.4 میلیون دلار بوده است. در طول 10 سال گذشته بدنه دانشجویی دانشگاه کارلتون 18 درصد افزایش یافته است. در این دهه میزان ثبت نام کنندگان به طرز چشمگیری افزایش یافته و در مقطع کارشناسی ارشد تا 18 درصد و در مقطع دکتری تا 36 درصد زیادتر شده است.

میانگین نمرات دانشجویان ورودی گارلتون هم بالاتر رفته است و طی 10 سال گذشته تعداد دانشجویان با میانگین نمره 80 درصد به بالا، 8 درصد افزایش داشته است. تعداد واحدها و دوره های ارائه شده برای دوره کارشناسی 20 درصد و برای دوره تحصیلات تکمیلی 31 درصد افزایش یافته است و تعداد دوره های با 40 دانشجو و کمتر تا 39 درصد افزایش داشته است.
تعداد رشته های جدید دانشگاهی هم 38 درصد افزایش نشان می دهد. نرخ رضایتمندی دانشجویان هم 11 درصد بالاتر رفته است و تعداد دانشجویان بین المللی کارلتون 43 درصد افزایش یافته است. موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان تاکنون دانشجویان بسیاری را در زمینه اخذ پذیرش از دانشگاه کارلتون راهنمایی کرده و موفق به اخذ بورسیه برای متقاضیان زیادی شده است.

آشنایی با دانشگاه کارلتون کانادا
آشنایی با دانشگاه کارلتون کانادا

دانشگاه کارلتون یک دانشگاه جامع واقع در اوتاوا اونتاريوست. کمپس دانشگاه کارلتون کانادا در جنوب اوتاواست. دانشگاه کارلتون کانادا برای اولین بار در 1942 تاسیس یافت. دانشگاه کارلتون برای رشته های انسان شناسی و تجارت بین الملل خود شهرت دارد و همین طور در رشته های خبرنگاری، علوم سیاسی، اقتصاد، مدیریت و مطالعات حقوقی.

رنکینگ دانشگاه کارلتون

رنکینگ دانشگاه کارلتون در جدول زیر آمده است:

جهانی 
کیو اس۶۴۱
تایمز۵۰۱
کانادا 
کیو اس۲۳
تایمز۱۹

دانشکده های دانشگاه کارلتون

  • دانشکده امور بین الملل دانشگاه کارلتون کانادا

دانشکده امور بین الملل دانشگاه کارلتون کانادا در سال 1965 تاسیس یافت و دوره های بسیار حرفه ای امور بین الملل را ارائه می دهد. این دانشکده یکی از اعضای دانشکده های حرفه ای امور بین الملل کاناداست.
رقابت برای رشته های این دانشکده بسیار بالاست و دوره های آن در رده بندی میان ده دوره برتر امور بین الملل کانادا قرار دارند. خبر نگاری،‌ ارتباطات، جرم شناسی و علوم اجتماعی از دیگر رشته های این دانشکده می باشند.

  • دانشکده هنر
  • دانشکده علوم
  • دانشکده تجارت
  • دانشکده مهندسی و دیزاین
3.5/5 - (2 امتیاز)
مقالات مشابه
دانشگاه آکادیا کانادا دانشگاه آکادیا کانادا

دانشگاه آکادیا کانادا یکی از معتبر ترین و قدیمی ترین دانشگاه های علوم انسانی در کانادا می ب...

دانشگاه رجینا کانادا دانشگاه رجینا کانادا

دانشگاه رجینا کانادا در سال 1974 میلادی با 10 دانشکده و 25 گروه علمی و مشهور در زمینه کیفیت آموز...

دانشگاه ترنت کانادا (University of Trent) دانشگاه ترنت کانادا (University of Trent)

دانشگاه ترنت کانادا یکی از برترین دانشگاه های کانادا می باشد که در امتداد رودخانه Otonabee واق...

نظرات کاربران
Call Now Button