دانشگاه کارازین خارکف اوکراین (Karazin Kharkiv National University)

دانشگاه ملی کارازین خارکف اوکراین ، یکی از دانشگاه های مهم اوکراین می باشد که در نوامبر سال 1804 در شهر خارکف با تلاش واسیل کارازین و مطابق با منشور تزار الکساندر اول تاسیس شده است . دانشگاه ملی کارازین خارکف اوکراین پس از دانشگاه لویو قدیمی ترین دانشگاه اوکراین می باشد و یکی از قدیمی ترین دانشگاه های شرق اروپا به حساب می آید . دانشگاه ملی کارازین خارکف اوکراین با موسسه در زمینه ی مهندسی مکانیک ارتباط دارد .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به اوکراین می توانید مقاله ” مهاجرت به اوکراین ” را مطالعه فرمایید .

دانشگاه کارازین خارکف در سال 1948 آموزش دانشجویان بین المللی را آغاز نمود . در آن زمان مدرسه بین المللی آموزش دانشجویان حدود 5000 دانش آموز از اروپا، آسیا و امریکا تحصیل کرده است . در سال 1961 یکی از اولین مدارس آمادگی برای دانشجویان بین المللی در اوکراین ایجاد شد و از آن به بعد بیش از 12000 دانشجوی بین المللی آموزش زبان در دانشگاه ملی کارازین خارکف اوکراین داشته اند . این مرکز برنامه های تحصیلات کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا را ارائه می دهد .

دانشگاه کارازین خارکف اوکراین دانشکده های دانشگاه کارازین خارکف

دانشگاه ملی کارازین خارکف اوکراین دارای 21 دانشکده شده است . دانشکده های دانشگاه کارازین خارکف عبارتند از:

  • دانشکده زیست شناسی دانشگاه ملی کارازین خارکف اوکراین
  • دانشکده فیزیک و فناوری دانشگاه ملی کارازین خارکف اوکراین
  • دانشکده رادیو فیزیک دانشگاه ملی کارازین خارکف اوکراین
  • دانشکده فیزیک دانشگاه ملی کارازین خارکف اوکراین
  • دانشکده علوم کامپیوتر دانشگاه ملی کارازین خارکف اوکراین
  • دانشکده فلسفه دانشگاه ملی کارازین خارکف اوکراین
  • دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه ملی کارازین خارکف اوکراین
  • دانشکده زمین شناسی دانشگاه ملی کارازین خارکف اوکراین
  • دانشکده اقتصاد دانشگاه ملی کارازین خارکف اوکراین
  • دانشکده زبان های خارجی دانشگاه ملی کارازین خارکف اوکراین
  • دانشکده تاریخ دانشگاه ملی کارازین خارکف اوکراین
  • دانشکده علم زبان دانشگاه ملی کارازین خارکف اوکراین
  • دانشکده پزشکی دانشگاه ملی کارازین خارکف اوکراین
  • دانشکده دندانپزشکی دانشگاه ملی کارازین خارکف اوکراین
  • دانشکده شیمی دانشگاه ملی کارازین خارکف اوکراین
  • دانشکده جامعه شناسی دانشگاه ملی کارازین خارکف اوکراین
  • دانشکده روانشناسی دانشگاه ملی کارازین خارکف اوکراین
  • دانشکده قانون دانشگاه ملی کارازین خارکف اوکراین
  • دانشکده گردشگری دانشگاه ملی کارازین خارکف اوکراین
  • دانشکده آموزش دانشگاه ملی کارازین خارکف اوکراین
  • دانشکده فیزیک دانشگاه ملی کارازین خارکف اوکراین

دانشگاه کارازین خارکف اوکراین – شرایط تحصیل پزشکی در دانشگاه کارازین خارکف 

دانشگاه کارازین خارکف اوکراین یکی از بزرگترین مراکز تحقیقاتی در اوکراین است. دانشگاه کارازین خارکف اوکراین تقریبا تمام حوزه های تحقیقات بنیادی مدرن و شامل موسسات تحقیقاتی از شیمی، زیست شناسی و نجوم، موسسه فیزیک و مهندسی و پزشکی را پوشش می دهد.دانشکده پزشکی دانشگاه کارازین خارکف اوکراین برای دانش آموزان فرصت دریافت آموزش پزشکی در بخش کلاسیک دانشگاه را فراهم می کند، و امکان آموزش جزء لازم و ضروری سه گانه تحصیلی آموزش، تولید علم و بخش بالینی را مهیا می سازد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در اوکراین می توانید مقاله ” تحصیل در اوکراین ” را مطالعه فرمایید .

بدون شک، تنها دانشگاه های کلاسیک پایه برای تدریس و مطالعه رشته پزشکی و طبیعی در شرایط مناسب برای ایجاد و بهبود تفکر بالینی، علمی و پزشکی با استفاده از یک پتانسیل قوی علمی و آموزشی می باشد. توسعه علومی نظیر: علوم بیولوژیکی، شیمیایی، فیزیک و ریاضیات و نیز جزو این موارد می باشد. تحصیل پزشکی در دانشگاه کارازین خارکف به دانشجویان فرصت به دست آوردن یک آموزش سطح بالا در زمینه اقتصاد، مدیریت، حقوق، روانشناسی، ریاضیات، پزشکی و زبان های خارجی و غیره را می دهد.

دانشگاه کارازین خارکف اوکراین

دانشگاه کارازین خارکف اوکراین

در اوکراین این دانشگاه های اغلب به زبان روسی (برای دانشجویان خارجی روسیه) است اما  ۱۱ دوره به زبان انگلیسی نیز در دانشگاه کارازین خارکف اوکراین وجود دارد. آموزش همه رشته ها با توجه به برنامه های پیشرفته، توصیه شده توسط وزارت بهداشت و درمان (MHC) و وزارت آموزش و پرورش و علوم اوکراین انجام میگیرد، و پس از فارغ التحصیلی دانش جویان مدرک دولتی (به زبان اوکراینی و انگلیسی) با ضمیمه مدرک بین المللی (مکمل)، را با توجه به خواسته های اتحادیه اروپا، شورای اروپا و یونسکو-CEPES دریافت خواهند کرد. مدرک دانشکده پزشکی دانشگاه کارازین برای فارغ التحصیلان فرصت طلایی برای کار کردن بالینی در تمام رشته ها در مورد پزشکی و دندانپزشکی دارند.

شرایط تحصیل در اوکراین در مقطع کارشناسی یا لیسانس مانند دیگر دانشگاه ها می باشد اما مسلما تفاوت هایی وجود دارد که قبل از اقدام بایستی از آنها آگاه گردید. زبان تحصیل در این کشور به زبان اوکراینی و انگلیسی می باشد. تحصیل پزشکی دانشگاه کارازین خارکف اوکراین و دندانپزشکی در اوکراین در دانشگاه کارازین خارکف ممکن است و دانشگاه های پزشکی کارازین خارکف مورد تایید وزارت علوم است.

دانشگاه کارازین خارکف اوکراین – سیستم و کیفیت آموزشی دانشگاه کارازین اوکراین

سیستم و کیفیت آموزشی دانشگاه کارازین اوکراین برای تحصیل در اوکراین به این صورت است که آموزش با کیفیت بالای پزشکی در دانشگاه کارازین با استفاده از ترکیبی از روش کلاسیک و فن آوری های نوین است. متخصصان پیشرو در شاخه های خود فعالیت دارند و در دانشکده پزشکی تدریس میکنند، در میان آنها بیش از 35 استاد و پزشکان علوم پزشکی و 170 دانشیار، نامزد علوم پزشکی، پزشکان افتخاری و دانشمندان و تکنسین اوکراین، برندگان جوایز دولتی و جوایز بین المللی وجود دارد. به طور متوسط فعالیت های آموزشی کارکنان آموزشی بیش از 12 سال است در این زمینه وجود دارد.

همه رشته ها با توجه به خواسته های فرآیند بولونیا برگزار می شود آموزش به صورت 100٪ می باشد. همه کارکنان علمی آموزشی سالانه دوره های آموزشی پیشرفته بسیاری می بینند که برای حفظ کیفیت آموزش در بالاترین سطح اجازه می دهد.

دانشگاه کارازین خارکف اوکراین – اخذ پذیرش از دانشگاه کارازین خارکف

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه کارازین خارکف بستگی به رشته انتخابی شما در دانشگاه کارازین خارکف اوکراین دارد. معمولا اخذ پذیرش در دانشگاه های خصوصی راحت تر از دانشگاه های دولتی است، اما حتما دقت فرمایید دانشگاه کارازین خارکف اوکراین مورد تایید وزارت علوم باشد. شهریه دانشگاه های خصوصی اوکراین در این کشور معمولا بالا می باشد. سطح علمی دانشگاه های اوکراین با یکدیگر متفاوت می باشد حتما قبل از انتخاب دانشگاه مورد نظر خود رتبه این دانشگاه در سال جاری را بیابید.

دانشگاه کارازین خارکف اوکراین – بورسیه تحصیلی در دانشگاه کارازین خارکف

بورسیه تحصیلی در دانشگاه کارازین خارکف معمولا به افرادی با رزومه های قوی تعلق می گیرد در صورت پذیرش از دانشگاه کارازین خارکف با بورسیه شرایط تحصیل رایگان در اوکراین برای شما امکان پذیر میگردد. معمولا بورسیه برای تحصیل در مقاطع بالاتر مانند دکتری PHD و کارشناسی ارشد تعلق می گیرد و شرایط تحصیل در اوکراین در مقطع دکترا یا PhD و شرایط تحصیل در اوکراین در مقطع کارشناسی ارشد یا فوق لیسانس را آسان تر می کند.

دانشگاه کارازین خارکف اوکراین – خوابگاه های دانشگاه کارازین خارکف اوکراین

برای اقامت در اوکراین ، دانشگاه ملی خارکف کارازین دارای یک سیستم خوابگاه بسیار سطح بالا و با اتاق های کاملا مبله، محیط مطالعه کاملا راحت و احاطه شده توسط مراکز تفریحی گوناگون می باشد. خوابگاه های دانشگاه ملی خارکف کارازین  هستند. همه اتاق های خوابگاه مبله و در اندازه مناسب و تعداد کافی و راحت است. در هر اتاق خوابگاه ۲ یا ۳ دانشجو در یک اتاق اسکان میگیرند.

در مقاله ” اقامت در اوکراین” به طور مفصل درباره شرایط اقامت و تابعیت اوکراین اطلاعات کسب کنید .

خوابگاه دانشگاه ملی خارکف کارازین دارای تخت، تشک، بالش، پتو، میز، صندلی، گرمایش، سیستم آب و روشنایی مناسب برای هر اتاق می باشد. مناطق خاصی در محیط خوابگاه وجود دارد که دانشجو می تواند در آن به بازی و معاشرت با دیگران بپردازد. پس از ورود دانشجویان در محوطه دانشگاه، امکانات رفاهی خاص به فرد اختصاص داده می شود و پس از گزارش سلامت رضایت بخش دانشجو اتاقی که به وی اختصاص داده شده به او اعطا میگردد. همچنین تمام اتاق ها در خوابگاه دارای امکانات اینترنت هستند.

دوره پزشکی MD (M.B.B.S) نیز در دانشگاه کارازین خارکف وجود دارد و مدت زمان دوره 6 سال است. زبان تحصیل این دوره ها به زبان های انگلیسی و روسی است.

دانشگاه کارازین خارکف اوکراینشهریه دانشگاه کارازین خارکف اوکراین

شهریه دانشگاه کارازین خارکف اوکراین به شرح زیر است :

  • شهریه: 4000 US /$  در سال (برای دوره های انگلیسی زبان)
  • اسکان و غذا: تقریبا 1600 $ آمریکا / در هر سال

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
خدمات موسسه آتیه آفرینان ایرانیان در کشور اوکراین خدمات موسسه آتیه آفرینان ایرانیان در کشور اوکراین

موسسه آتیه آفرینان ایرانیان به عنوان بزرگترین مرکز تجارت و اعزام دانشجو در ایران با داشتن ...

مهاجرت به اوکراین مهاجرت به اوکراین

مهاجرت به اوکراین و روش های مختلف اقامت در اوکراین در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. اجاز...

تحصیل در رشته پرستاری اوکراین تحصیل در رشته پرستاری اوکراین

تحصیل در رشته پرستاری اوکراین به عنوان یک کشور اروپایی، انتخاب بیشتر دانشجویان است تا مدرک...

نظرات کاربران
Call Now Button