دانشگاه پونا هند (Pune University of India)

دانشگاه پونا هند ، پنجمین دانشگاه برتر هند و اولین دانشگاه از لحاظ پذیرش دانشجویان خارجی در هند می باشد. دانشگاه پونا هند در تاریخ 10 فوریه سال 1948 در شمال غربی شهر خوش آب و هوا آرام پونا تاسیس شده است . دانشگاه پونا هند با داشتن بیشترین تعداد دانشجویان خارجی در هند و نیز دارا بودن بیش از 220 کالج و موسسه آموزشی وابسته در سال های گذشته همواره مورد توجه بسیاری از علاقه مندان به تحصیل در هند و به خصوص دانشجویان ایرانی بوده است .دانشگاه پونا هند در طول سالیان گذشته چندین بار حائز عنوان بهترین دانشگاه هندوستان بوده و هم اکنون نیز به عنوان در بردارننده بیشترین تعداد دانشجویان خارجی در هندوستان به عنوان آکسفورد شرق در میان کشورهای آسیایی شناخته شده است .

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در هند” را مطالعه فرمایید .

تعداد دانشجويان خارجي كه در سال هاي گذشته دانشگاه پونا هند را براي تحصيل انتخاب کرده اند، سبب شده است كه دانشگاه پونا هند همواره مزاياي و امتيازات خوب و مناسبي براي دانشجويان خارجي قائل شود. كيفيت بالاي آموزشي دانشكده ها و كالج هاي وابسته به دانشگاه و نيز اعتبار علمي بالاي آنها در بين دانشگاه هاي هند سبب گرديده كه جمع كثيري از دانشجويان فرصت تحصيل در پونا را علاوه بر تحصيل، به عنوان يك فرصت عالي و استثنايي براي رسيدن به فرصت ها و شانس هاي بهتر يا به عبارتي سكوي پرواز در نظر بگيرند.

جهت ورود به دانشگاه پونا هند برای دانشجویان خارجی در مقطع کارشناسی هیچ شرط خاصی ندارد. فقط کافیست فرد متقاضی دیپلم ۱۲ ساله داشته باشد و پذیرفته شود . صدور پذیرش و ثبت نام در دانشگاه پونا هند نیز بر مبنای اولویت زمانی انجام میگیرد. سال تحصیلی هرسال در ماه جولای شروع می شود و در اواخر آوریل به پایان میرسد. نظام تحصیلی هند به صورت سالانه – ترمی میباشد ولی پذیرش فقط یکبار در سال انجام می شود . دوره لیسانس دانشگاه پونا هند در همه رشته ها بجز پزشکی و مهندسی، ۳ سال می باشد. کلیه دروس به زبان انگلیسی در دانشگاه پونا هند تدریس می شود و معمولا دانشجویان باید یک ماه بعد از ثبت نام در امتحان سنجش زبان شرکت کنند . عدم قبولی در این آزمون منجر به مشکلات و هزینه های اضافی (حدود ۱۰۰ دلار جریمه) می شود که بر همین اساس توصیه می شود حتما نسبت به تقویت توانایی های خود قبل از شروع سال تحصیلی اقدام نمایند .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به هند شرکت آتیه آفرینان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به هند” بیاندازید.

دانشگاه پونا هند  – رشته های تحصیلی در دانشگاه پونا هند

تحصیل در رشته های مهندسی و پزشکی در دانشگاه پونا هند توصیه نمی شود زیرا زيرا عليرغم هزينه نسبتا بالاي رشته هاي پزشکي (به جز رشته ی داروسازی) رشته هاي مهندسي نيز شهريه اي حدود 16 هزار دلار دارند ، ضمن اينکه هزينه تحصيل در همين رشته ها در کشور مالزي به مراتب کمتر است .

رشته های دارای ظرفیت پذیرش بالا در دانشگاه پونا چند مزیت دارند که عبارتند از :

  1. طول دوره کارشناسی دانشگاه پونا هند در تمام این رشته ها 3 سال می باشد .
  2. شهریه های دانشگاه پونا هند نسبتا ارزان است .
  3. امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر  دانشگاه پونا هند با انتخاب های قابل قبول وجود دارد .
دانشگاه پونا هند

دانشگاه پونا هند

رشته های تحصیلی در دانشگاه پونا هند عبارتند از :

  • رشته مدیریت بازرگانی دانشگاه پونا هند (Com) : رشته هاي گروه مديريت و بازرگاني در دانشگاه پونا هند از سطحي بسيار خوب و كاربري بالايي برخوردار هستند. رشته بازرگاني که در دانشگاه پونا ارايه مي شود يکي از رشته هاي نسبتا آسان است و با كمي علاقه ميتوان در آن موفق بود . زمينه كار براي فارغ التحصيلان اين رشته در ايران با توجه به هزينه کم آن قابل قبول است. ضمن آنکه دارای گرایش های گوناگونی نیز نظیر: مدیریت اجرايي، بازاريابي، کار آفريني، بانکداری و حسابداری صنعتي مي باشد . شهريه رشته بازرگاني بسيار ارزان است و براي مقطع کارشناسی  كلاً حدود 2 هزار دلار است .
  • رشته های علوم پایه دانشگاه پونا هند (Sc.) : دانشگاه پونا هند توجه زيادي به رشته هاي علوم پايه دارد . دپارتمانهاي دانشگاه پونا هند در رشته هايي مثل فيزيك، شيمي، بيوشيمي، جانورشناسي در رتبه ممتاز قرار دارند . رشته هاي علوم پايه عبارتند از :فيزيك، رياضي، الكترونيك، ميكروبيولوژي، زمين شناسي، شيمي، جانور شناسي، گياه شناسي، آمار و … . شهريه رشته هاي علوم پايه در مقطع كارشناسي كلا حدود 2000 تا 2500 دلار براي تمام سه سال است.رشته هاي متنوعي هم براي ادامه تحصيل در شاخه علوم پايه هست و معمولا هزينه تحصيل در كارشناسي ارشد دانشگاه پونا هند هم براي اين رشته ها ارزان است.

برای اقامت و تابعیت در هند روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در هند” را مطالعه فرمایید .

  • رشته علوم کامپیوتر دانشگاه پونا هند (Sc.Comp.) : رشته علوم كامپيوتر دانشگاه پونا هند يکي از کلاسيک ترين رشته ها در گروه رشته هاي کامپيوتر است که بر مباني و اصول کامپيوتر تاکيد بسيار دارد (بر همين اساس هم در اين رشته تاکيد ويژه اي بر رياضي و الکترونيک وجود دارد) . دروس اين رشته شامل رياضي ، الكترونيك، آمار، زبانهاي برنامه نويسي مانند سي و جاوا ، بانك هاي اطلاعاتي ، شبكه و… است. شايد بتوان اين رشته را صرفا رشته اي قابل قبول در سطحي متوسط دانست، زيرا متاسفانه اين رشته چندان که بايد به دست آورد هاي جديد صنعت نمي پردازد. شايد هم به همين دليل باشد که عليرغم اقبال بالاي دانشجويان جديد الورود به اين رشته، پس از مدتي دانشجويان اين رشته اقدام به تغيير رشته می کنند . شهريه اين رشته براي دوره سه ساله نيز كلاَ حدود 6500 دلار مي باشد .
  • رشته علوم انسانی دانشگاه پونا هند (A) : خاصيت اين رشته ها تنوع بسيار زياد و يادگيري اين علوم به وسيله زبان انگليسي است که البته يادگيري کامل و موفقيت در اين رشته ها منوط به توانايي بالاي داوطلب در درک مطلب و ارائه آن به زبان انگليسي مي باشد . اين رشته ها شامل : زبان هاي انگليسي، آلماني، فرانسوي، هندي، سانسكريت و رشته هايي مانند: اقتصاد، روانشناسي، جغرافي، تاريخ، فلسفه، علوم سياسي، جامعه شناسي… می باشد .

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

2.5/5 - (2 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت به هند مهاجرت به هند

مهاجرت به هند و روش های اقامت در هند در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. مهاجرت به هند از طر...

تحصیل در رشته پرستاری هند تحصیل در رشته پرستاری هند

تحصیل در رشته پرستاری هند امروزه از پرمخاطب ترین رشته های تحصیلی در کشور هند است . در حال حا...

تحصیل در هند تحصیل در هند

تحصیل در هند با هزینه ای بسیار کمتر از دانشگاه های دیگر کشورها انجام می شود بسیاری از دانشج...

نظرات کاربران
Call Now Button