دانشگاه پوترا مالزی (Universiti Putra Malaysia)

در این مقاله قصد داریم درباره دانشگاه پوترا مالزی توضیح دهیم. همانطور که می دانید تحصیل در مالزی در بین افراد علاقمند به ادامه تحصیل در ایرانیان بسیار رایج شده است . یکی از روش های مهاجرت به مالزی ، تحصیل در دانشگاه پوترا مالزی می باشد . در مقالات دیگر بطور مفصل تر درباره دیگر دانشگاه های مالزی توضیح داده شده است .

دانشگاه پوترای مالزی – درباره دانشگاه پوترای مالزی

در این قسمت قصد داریم درباره دانشگاه پوترای مالزی توضیح دهیم . یکی از دانشگاه های هدایت کننده تحقیقات مالزی دانشگاه پوترای مالزی می باشد . دانشگاه پوترای مالزی در سال 1931 میلادی با عنوان دانشکده ی کشاورزی آغاز به کار کرد. این روز ها دانشگاه پوترای مالزی با استفاده از امکانات مدرن و پیشرفته ، محیطی علمی را برای دانش پژوهان فراهم کرده است . پردیس اصلی دانشگاه در Peninsular مالزی ، که نزدیک به دو شهر کوالالامپور و پوتراجایا واقع شده است . دانشگاه پوترای مالزی با وسعت 11.08 کیلومتر مربع یکی از بزرگترین دانشگاه های مالزی به شمار میرود.

دانشگاه پوترای مالزی از بزرگ ترین و قدیمی ترین دانشگاه های دولتی در مالزی است، به دلیل امکانات مناسب و رشته های زیاد و مختلف ارائه شده در دانشگاه پوترای مالزی به طور ویژه مورد استقبال دانشجویان ایرانی‌ واقع شده است. دانشگاه پوترا برای  تحصیل در کلیه رشته های تحصیلی‌ به ویژه رشته های شاخه کشاورزی، علوم اجتماعی، زبان شناسی‌ و MBA توصیه میشود. دانشگاه پوترای مالزی به زیادی تعداد دانشجویان خارجی خود مفتخر است. در قسمت ارشد و دکترای دانشگاه پوترای مالزی تعداد ۸۰۰ دانشجوی خارجی مشغول به تحصیل می باشند. علاوه بر دوره های تحصیلی دانشگاه پوترای مالزی دوره های تحقیقاتی نیز دارد و واحدهای ” آر اند دی ” در زمینه های مختلف در حال تحقیق هستند.

دانشگاه پوترای مالزی –  دانشکده مهندسی دانشگاه پوترا 

واحد اصلی‌ دانشگاه پوترا با مساحت بیش از ۱۲۰۰ هکتار است و دانشکده مهندسی دانشگاه پوترا در کمپس اصلی در منطقه “سردنگ” در ۲۰ کیلومتری جنوب کوالالامپور پایتخت مالزی واقع شده است . دانشکده مهندسی دانشگاه پوترا در 1 ژانویه 1975 تاسیس شد . این منطقه با توجه به دسترسی‌ آسان به کوالالامپور، نزدیکی‌ به چند دانشگاه مهم و همچنین وجود امکانات مناسب نظیر رستوران و سوپر مارکت به یکی‌ از مراکز ایرانی‌ نشین مالزی تبدیل شده است . دانشکده مهندسی دانشگاه پوترا با جمعیت بیش از 3000 نفر ، یکی از بزرگترین دانشکده های دانشگاه پوترا است . تعداد 8 دپارتمان مهندسی در دانشگاه پوترای مالزی واقع شده است .

دانشگاه پوترای مالزی – رتبه بندی دانشگاه پوترای مالزی

رتبه بندی دانشگاه پوترای مالزی به این صورت است که دانشگاه پوترای مالزی در سال 2011 در رنکینگ دانشگاه های جهان در رتبه 358 و در سال 2010 در رتبه 319 قرار گرفت . دانشگاه پوترای مالزی از مراکز بزرگ و اصلی مالتی مدیا و آی تی در مالزی نزدیک است و همین امکاناتی مانند  دسترسی به آی تی، مالتی مدیا، کد/کم و اینترنت را برای دانشجویان فراهم می کند. در طول این سال ها دانشگاه پوترا UPM (یو پی ام) افتخارات زیادی در زمینه تحقیقات و تولیدات بدست آورده و در سطح جهانی به رسمیت شناخته شده است .

دانشگاه پوترای مالزی – رشته های دانشگاه پوترای مالزی

رشته های دانشگاه پوترای مالزی شامل :

  1. تحصیل کارشناسی دانشگاه پوترای مالزی
  2. تحصیل کارشناسی ارشد دانشگاه پوترای مالزی
  3. تحصیل تحقیقاتی دانشگاه پوترای مالزی

دانشگاه پوترای مالزی – دانشکده های دانشگاه پوترای مالزی

دانشکده های دانشگاه پوترای مالزی به شرح زیر است :

  • دانشکده هوافضا دانشگاه پوترای مالزی
  • دانشکده بیومدیکال و کشاورزی دانشگاه پوترای مالزی
  • دانشکده عمران دانشگاه پوترای مالزی
  • دانشکده کامپیوتر و ارتباطات دانشگاه پوترای مالزی
  • دانشکده شیمی و محیط زیست دانشگاه پوترای مالزی
  • دانشکده الکتریک و الکترونیک دانشگاه پوترای مالزی
  • دانشکده مکانیک و ساخت دانشگاه پوترای مالزی
  • دانشکده تغذیه و فرآیند دانشگاه پوترای مالزی
دانشگاه پوترا مالزی

دانشگاه پوترا مالزی

دانشگاه پوترای مالزی – امکانات دانشگاه پوترای مالزی

امکانات دانشگاه پوترای مالزی به این صورت است که  دانشگاه پوترا UPM به منظور برطرف كردن نیاز های دانشجویان بین المللی ساخته شده است و دارای امكاناتی برای پیش بینی فعالیت ها و حوادث اجتماعی می باشد دانشگاه پوترا UPM  به اتاق هایی مجهز شده كه دانشجویان می توانند از آنجا برای استراحت و مطالعه استفاده كنند و به بحث و گفتگو نیز بپردازند .  در دانشگاه پوترا مالزی برای جمعیت بزرگ دانشجویی سمینارهای فرهنگی برای بالابردن دانش و اطلاعات از فرهنگ های مختلف برگزار می شود. هدف این سمینارها كمك به دانشجویان خارجی برای آشنایی با فرهنگ های محلی و سازگاری بهتر با دانشگاه است.

 دانشگاه پوترای مالزی – بورسیه های تحصیلی دانشگاه پوترای مالزی

بورسیه های تحصیلی دانشگاه پوترای مالزی به این صورت است که دانشگاه پوترا پیرو برتری در زمینه های پژوهشی و تحقیقاتی امتیازات پژوهشی زیادی از منابع تحقیقاتی محلی و بین المللی كسب كرده و این امر سبب شده است كه  دانشگاه پوترای مالزی بزرگترین دریافت كننده بورسیه های پژوهشی از وزارت علوم مالزی (MOSTI) باشد كه در مقایسه با دانشگاه های ملی دیگر در مالزی دانشگاه پوترا مالزی درمجموع 6/256 میلیون رینگت بورسیه تحصیلی دریافت كرده است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت در مالزی مقاله ” اقامت در مالزی ” را مطالعه فرمایید .

دانشگاه پوترای مالزی – شهریه دانشگاه پوترای مالزی

شهریه دانشگاه پوترای مالزی سالیانه معادل 3000 تا 13000 دلار میباشد که بسته به رشته متفاوت است.

 گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های مالزی نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های مالزی

کشور مالزی به دلیل پیشرفت چشمگیری در این دهه اخیر به عنوان یکی از پرطرفدارترین کشورهای دنی...

انواع کالج های کشور مالزی انواع کالج های کشور مالزی

کشور مالزی ، یکی از توسعه یافته ترین کشورهای آسیای جنوب شرقی از نظر اقتصادی می باشد که در ع...

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در مالزی دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در مالزی

در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی در مورد دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در مالزی به شم...

نظرات کاربران
Call Now Button