دانشگاه پزشکی گدانسک لهستان ، بزرگترین دانشگاه پزشکی در شمال کشور لهستان می باشد که در شهر گدانسک قرار دارد . در این دانشگاه حدود 6000 دانشجو در مقطع کارشناسی و فوق کارشناسی مشغول به تحصیل هستند . دانشگاه پزشکی گدانسک لهستان دوره های متنوعی از جمله دوره های پیش پزشکی ، دوره پیش سلامت ، برنامه های دکترای پزشکی ، پرستاری ، علوم تغذیه و دوره های PhD به زبان انگلیسی برگزار می نماید . حدود 16 درصد از کل دانشجویان را دانشجویان بین المللی را تشکیل می دهند و در حال حاضر بیش از نیمی از دانشجویان خارجی در این دانشگاه تحصیل می کنند که اکثر این دانشجویان از کشورهای سوئد ، نروژ ، هند ، پادشاهی عربستان ، کانادا ، بریتانیا ، ایالات متحده آمریکا ، آلمان ، عراق و اسپانیا را برای ادامه تحصیلات خود انتخاب کرده اند . بیمارستان اصلی این دانشگاه یکی از مدرن ترین بیمارستان های اروپا می باشد .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به لهستان شرکت آتیه آفرینان ایرانیان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به لهستان ” بیاندازید.

دانشگاه پزشکی گدانسک لهستان

دانشگاه پزشکی گدانسک لهستان – دانشکده های دانشگاه پزشکی گدانسک لهستان

دانشکده های دانشگاه پزشکی گدانسک لهستان عبارتند از:

  • دانشکده داروسازی و پزشکی آزمایشگاهی دانشگاه پزشکی گدانسک لهستان :

این دانشکده در سال 1945 تاسیس شده است. در حالی که دانشکده پزشکی آزمایشگاهی در سال 2001 تاسیس شد. از آن زمان تا کنون این 2 واحد علمی با هم ادغام شده و دانشکده داروسازی و زیرمجموعه پزشکی آزمایشگاهی را تشکیل داده اند. ماموریت دانشکده داروسازی ارائه دوره های فوق لیسانس در سطح کیفی بالا و موثر در علوم داروسازی و آنالتیک آزمایشگاهی می باشد. این دانشکده در کنار شرکت Transpharmacia و دانشگاه پزشکی ورشو دوره 3 ترمی داروسازی صنعتی را برای نخبگان برگذار می کند. وزارت سلامت جمهوری لهستان اعتبارنامه ای به این دانشکده داده است که سبب شده این دانشکده می تواند آموزش های تخصصی داروخانه داری، داروسازی بیمارستانی و داروسازی صنعتی برگزار کند. در سال 2012 میلادی این دانشکده توسط دولت لهستان به عنوان برترین مرکز تحقیقات ملی در رشته علوم پزشکی و سلامت لقب گرفته است. همچنین این دانشکده به خاطر دستاوردهای علمی اش توسط وزارت علوم و آموزش عالی در بین 9 دانشکده داروسازی لهستان مقام نخست را گرفته است.

  • دانشکده پزشکی دانشگاه پزشکی گدانسک لهستان :

این دانشکده نیز در سال 1945 تاسیس شده است و اهداف این دانشکده ارتباط تنگاتنگی با سنت های دیرینه ی گدانسک در رابطه با علوم طبیعی و پزشکی دارد. دانشجویان این دانشکده در 3 رشته به تحصیل می پردازند: پزشکی (مطالعات پزشکی 6 ساله) و مطالعات دهان و دندانپزشکی (مطالعات پزشکی دوره 5 ساله) و نیز تکنیک های دندانپزشکی (مطالعات در مقطع لیسانس دوره 3 ساله درجهیک). دوره های عملی پزشکی به طور همزمان در مرکز درمانی واقع در مرکز کلینیکی دانشگاه و در بیمارستان های منتخب گدانسک برگزار می شوند . علاوه بر تدریس، دپارتمان ها و کلینیک های دانشکده پزشکی دوره های درمان و تشخیص بیماری ها را در سطح بالا برگزار می نماید .

  • دانشکده علوم سلامت و پرستاری دانشگاه پزشکی گدانسک لهستان :

دانشکده علوم سلامت دانشگاه پزشکی گدانسک لهستان در سال 2006 تاسیس شده است. دانشجویان در این دانشکده می توانند به تحصیل در زمینه علوم سلامت از قبیل پرستاری، فیزیوتراپی، رادیولوژی، پزشکی زایمان بپردازند. در سال 2007 میلادی سلامت عمومی و تغذیه نیز به این دانشکده افزوده شده است.

دانشگاه پزشکی گدانسک لهستان

  • دانشکده بیوتکنولوژی دانشگاه پزشکی گدانسک لهستان :

این دانشکده واحد مشترکی بین دانشگاه گدانسک و دانشگاه پزشکی گدانسک می باشد که در سال 1993 تاسیس شده است و دروس را در زمینه بیوتکنولوژی در 3 سطح ارائه می کند که عبارتند از : مطالعات سه ساله، مطالعات دو ساله و مطالعات چهار ساله منهتی به اخذ درجه دکترا. هم اکنون در این دانشکده 122 در مقطع لیسانس علوم، 76 در مقطع فوق لیسانس علوم و 45 کاندید در دوره ی PhD مشغول به تحصیل هستند.

برای اقامت و تابعیت در لهستان روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در لهستان ” را مطالعه فرمایید .

دانشگاه پزشکی گدانسک لهستان – شرایط پذیرش در دانشگاه پزشکی گدانسک لهستان

افرادی که قصد تحصیل در دانشگاه پزشکی گدانسک لهستان دارند حداقل باید دارای دیپلم دبیرستان باشند و شرکت در امتحانات زیست شناسی و شیمی (در سطح دبیرستان) برای پذیرش در این دانشگاه الزامی است .

دانشگاه پزشکی گدانسک لهستان – مدارک مورد نیاز جهت تحصیل در دانشگاه پزشکی گدانسک لهستان

مدارک مورد نیاز جهت تحصیل در دانشگاه پزشکی گدانسک لهستان به شرح زیر می باشد :

  • فتوکپی پاسپورت تایید شده توسط سردفتر اسناد رسمی
  • دو عکس جدید که پشت آن امضا شده است (بدون حجاب)
  • مدرک زبان که نشان دهنده سطح دانش انگلیسی است .
  • اصل مدرک دیپلم یا معادل آن
  • تقاضانامه امضادار
  • یک نسخه از مدرک دیپلم دبیرستان (یا معادل آن) به زبان کشور متقاضی ممهور به مهر دبیرستان یا تایید شده توسط سردفتر اسناد رسمی
  • ترجمه رسمی انگلیسی مدارک فوق

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در لهستان ” را مطالعه فرمایید .

دانشگاه پزشکی گدانسک لهستان – هزینه تحصیل در دانشگاه پزشکی گدانسک لهستان

به طور کلی هزینه تحصیل در دانشگاه پزشکی گدانسک لهستان (6 سال) بالغ بر 44000 زلوتی لهستان است و شهریه سال اول رشته در این دانشکده حدودا 1100 یورو و شهریه دوره 5.5 ساله داروسازی سالانه حدود 7200 یورو می باشد .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیلی در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های لهستان نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های لهستان

کشور لهستان یک مقصد محبوب برای دانشجویان بسیاری در سراسر دنیا است. دانشگاه های این کشور تح...

دانشگاه Jagiellonian لهستان دانشگاه Jagiellonian لهستان

دانشگاه Jagiellonian لهستان دانشگاه Jagiellonian لهستان ، یکی از قدیمی ترین دانشگاه های لهستان و جهان ...

دانشگاه پزشکی ورشو (Medical University of Warsaw): دانشگاه پزشکی ورشو (Medical University of Warsaw):

دانشگاه پزشکی ورشو لهستان در ژانویه 1950 مجدداً افتتاح شد و در دانشکده پزشکی سابق دانشگاه ور...

نظرات کاربران
Call Now Button