دانشگاه وورتسبورگ آلمان (Universität Würzburg)

دانشگاه یولیوس ماکسیمیلیانس وورستبورگ آلمان به عبارت ساده تر دانشگاه وورستبورگ آلمان، یکی از قدیمی ترین دانشگاه های کشور آلمان می باشد که در سال 1402 میلادی پایه گذاری شد به نام بنیان گذارش یولیوس اشتر (حاکم منطقه و ماکسیمیلیان ، شاه باواریا) که بعد از تسلط حکومت باواریا به این شهر با کمک مالی به ادامه کار دانشگاه کمک نمود. هم اکنون حدود  26725 نفر دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و همچنین این دانشگاه 422 استاد و 2443 عضو هیئت علمی دارد.این دانشگاه موفق به کسب 14 جایزه نوبل شه است که از جمله آنها، رونتگن، شخصی که پرتوهای ایکس را در وورتسبورگ کشف کرد و کاشف اثر کوانتوم- هال و Klaus von Klitzing می باشند.هم اکنون دانشگاه وورتسبورگ مشتکل از 10 دانشکده با حدود 425 پروفسور و 29000 دانشجو است.داشتن سابقه بیش از 6 قرن موجب شده تا در دانشگاه وورتسبورگ گسترده وسیعی از موضوعات مطالعه دانش آموختگان قرار گیرد.

شهر وورتسبورگ در قلب منطقه فرانکونیان قرار گرفته است و یکی از آرام ترین شهرهای آلمان به شمار می آید.این شهر که بیشتر به عنوان یک شهر جوان و دانشجویی شناخته شده است. دارای تاریخ غنی و شاهکارهای هنری و معماری است.فرهنگ منحصر بع فرد شهر وورتسبورگ این شهر کوچک و آرام را به یک مقصد گردشگری در آلمان تبدیل کرده است.در طول سال رویدادها و فستیوالهای مختلفی در این شهر برگزار می شود که این شهر را برای جوانتر ها جذاب تر می سازد.وورتسبورگ شهری واقع در شمال غربی ایالت بایرن آلمان است.این شهر در فاصله 280 کیلومتری مونیخ واقع شده است و شهر فاقد فرودگاه بوده اما به خطوط ملی راه آهن آلمان متصل است.

دانشگاه وورتسبورگ آلمان – افراد مشهور دانشگاه وورتسبورگ آلمان

افراد مشهور دانشگاه وورتسبورگ آلمان شامل :

ویلهلم رونتگن، کاشف پرتو ایکس، در دانشکده فیزیک این دانشگاه به تدریس اشتغال داشت و در آزمایشگاه همین دانشگاه موفق به کشف آن اشعه گردید. شیمیدان‌های بزرگی نظیر آرنیوس، فیشر، بوخنر و نرنست نیز از همین دانشگاه برخاسته‌اند.

دانشگاه وورتسبورگ آلمان – دانشکده های دانشگاه وورتسبورگ آلمان

دانشکده های دانشگاه وورتسبورگ آلمان شامل :

  • دانشکده الهیات کاتولیک
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده پزشکی
  • دانشکده هنر (شامل مطالعات تاریخ، زبان مدرن، فرهنگ و جغرافیا)
  • دانشکده شیمی و داروسازی
  • دانشکده علوم انسانی
  • دانشکده بیولوژی
  • دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر
  • دانشکده فیزیک و اخترشناسی
  • دانشکده اقتصاد و مدیریت تجاری

دانشگاه وورتسبورگ آلمانرنکینگ  دانشگاه وورتسبورگ آلمان

رنکینگ  دانشگاه وورتسبورگ آلمان به صورت :

  • رتبه 159 در سال 2019 در بین بهترین دانشگاه های جهان در Times Ranking
  • رتبه ۲۰۰ در Shanghai Ranking 2018
  • رتبه ۱6 در بین دانشگاه های آلمان بر اساس رتبه بندی شانگهای در سال 2019

دانشگاه وورتسبورگ آلمان – شرایط تحصیلی مورد نیاز برای اخذ پذیرش از دانشگاه وورتسبورگ آلمان

در این جا قصد داریم درباره شرایط تحصیلی برای اخذ پذیرش دانشگاه وورتسبورگ آلمان توضیح دهیم . متقاضیانی که یک سال تحصیلی یعنی حداقل 24 واحد درسی را در دانشگاه های معتبر گذرانده اند، می توانند مستقیماً وارد دانشگاه شوند.

  • داشتن مدرک دیپلم متوسطه
  • داشتن مدرک دانشگاهی معتبر

دانشگاه وورتسبورگ آلمان – شرایط زبان آلمانی یا انگلیسی مورد نیاز دانشگاه وورتسبورگ آلمان

شرایط زبان آلمانی یا انگلیسی دانشگاه وورتسبورگ آلمان به شکل زیر است :

  • مدرک تافل (حداقل نمره قابل قبولTOFEL iBT 80)
  • مدرک آیلتس (حداقل نمره قابل قبول 7)
  • مدرک زبان آلمانی (حداقل سطح B2)
دانشگاه وورتسبورگ آلمان

دانشگاه وورتسبورگ آلمان

دانشگاه وورتسبورگ آلمان – هزینه ها و شهریه دانشجویان بین المللی دانشگاه وورتسبورگ آلمان

دانشگاه وورتسبورگ آلمان مبلغی به عنوان شهریه دریافت نمی کند. اما هزینه تحصیل در دانشگاه وورتسبورگ آلمان تقریباً حدود 140  یورو برای هر نیمسال تحصیلی می باشد. این هزینه در ابتدای هر ترم به عنوان شهریه در زمان ثبت نام باید پرداخت شود و شامل  هزینه بلیط و  هزینه سرویس های دانشجویی است. هیچ تفاوتی در مقدار این هزینه برای دانشجویان آلمانی، اروپایی و غیراروپایی وجود ندارد.

دانشگاه وورتسبورگ آلمان – بورسیه ها و کمک هزینه های بین المللی دانشگاه وورتسبورگ آلمان

در اینجا قصد داریم درباره بورسیه دانشگاه وورتسبورگ آلمان توضیح دهیم .به کمک بورسیه های مختلفی که در آلمان وجود دارد میتوانید هزینه های خود را مدیریت مالی نمایید. مؤسسات بسیاری در آلمان وجود دارند که دانشجویان را به لحاظ مالی یاری می کنند. یکی از مهم ترین مؤسسات برای بورسیه در آلمان ، German Academic Exchange Service (DAAD) است که برای مقاطع مختلف و کسانی که دانشجوی تمام وقت در آلمان هستند، به خصوص مقطع دکترا کمک هزینه های مالی مختلفی ارائه می دهد. مؤسسه DAAD حدود 213 نوع مختلف بورسیه را تحت پوشش قرار داده است که از میان آن ها تقریباً 38 بورسیه مختص دانشجویان ایرانی است. DAAD در بسیاری از کشورها دارای نمایندگی است و می توانید مستقیماً در کشور خودتان به آن مراجعه کرده و از شرایط بورسیه که برای هر رشته و مقطع و ملیت متفاوت است، مطلع شوید.

GISP، یکی دیگر از برنامه های بورسیه می باشد، که در واقع یک مژسسه ایرانی- آلمانی برای کمک مالی به دانشجویان دکترایی است که قصد انجام تحقیقات خود را در آلمان دارند. طول دوره در این نوع بورسیه بین 6 تا حداکثر 9 ماه است و گرنت آن قابل تجدید نمی باشد. ثبت نام در این نوع از بورسیه از ایران و سایت سازمان امور دانشجویان امکان پذیر می باشد.

دانشگاه وورتسبورگ آلمانوضعیت مسکن و خوابگاه های دانشگاه وورتسبورگ آلمان

در اینجا قصد داریم درباره خوابگاه دانشگاه وورتسبورگ آلمان توضیح دهیم . دانشجویان زیادی وجود دارند که نیازمند خوابگاه هستند، بنابراین باید هرچه زودتر نسبت به تقاضای خوابگاه اقدام کرد. درخواست برای رزرو خوابگاه برای ترم زمستان 15 ژوئن و برای ترم تابستان 15 ژانویه می باشد. زمانی که درخواست شما ثبت و قبول شود، به طور حتم خوابگاه به نام شما رزرو خواهد شد. حداقل مدت اقامت در خوابگاه برای 6 ماه است و درخواست اجاره کمتر از آن وجود ندارد. اتاق ها به صورت دو و چهار نفره است. البته اتاق های تک نفره هم وجود دارد که به عنوان مثال مجتمع مسکونی AM Galgenberg که دارای 342 واحد اشت، مجهز به اینترنت، تلفن، مبله، سالن تلویزیون، اتاف موسیقی، سالن والیبال و … می باشد و هزینه اجاره آن ماهانه بین 220 تا 236 یورو با سپرده (رهن) 370 تا 400 یورو می باشد و به نسبت گران تر است.

مورد دیگر، مجتمع مسکونی Hubland است که شامل تمام امکانات بالا می باشد و نرخ اجاره ماهیانه آن 221-219 یورو با سپرده 340 یورو می باشد.هر کدام از مجتمع ها نزدیک به دانشکده های خاصی ساخته شده اند و در مسیر محل خط اتوبوس برای رفت و آمد به دانشگاه می باشند. لذا هر دانشجو با توجه به محل دانشکده خود و به منظور سهولت در رفت و آمد می تواند یکی از این مجتمع ها را برای سکونت انتخاب کند.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان

کشور آلمان، دارای قوی ترین اقتصاد در میان کشورهای اتحادیه اروپا است و تحصیل در آلمان راهی م...

دانشگاه صنعتی شمنیتس آلمان دانشگاه صنعتی شمنیتس آلمان

دانشگاه صنعتی شمنتیتس آلمان در سال 1836 با نام کالج مرسنتال شروع به کار نمود و در سال 1986 دانشگ...

راحت‌ ترین دانشگاه‌ ها پذیرش آلمان راحت‌ ترین دانشگاه‌ ها پذیرش آلمان

اغلب دانشجویان بین المللی برای دنبال کردن رویاهای خود، تحصیل در خارج از کشور را انتخاب کرد...

نظرات کاربران
Call Now Button