دانشگاه هنر نانیانگ سنگاپور (Singapore Nanjing Art University)

دانشگاه هنر ناینانگ سنگاپور ، یکی از زیباترین دانشگاه های جهان می باشد که براساس تفکر معماری سبز بنا شده است که توسط معمار مشهور ژاپنی کنزو تانگه و همکاری مشاوران CPG در سال 1993 طراحی شده است . در مرکز دانشگاه هنر ناینانگ سنگاپور منطقه ای دره مانند وجود دارد که در طرح تانگه به عنوان فضای سبز و ریه تنفسی دانشگاه در نظر گرفته شده بود . دانشگاه هنر ناینانگ سنگاپور در حومه غربی سنگاپور واقع شده است. وسعت دانشگاه هنر ناینانگ سنگاپور حدود ۲۰۰ هکتار است. این طرح در سال ۲۰۰۷ موفق به کسب جوایز متعددی در زمینه معماری سبز و پایدار شد.

برای تحصیل در سنگاپور این دانشکده سبز باعث خلاقیتی الهام بخش برای طراحی‌های از این جنس شده است.به‌عنوان مثال ساختمان کتابخانه‌ای در هلند نیز نمونه‌ای از طراحی این نوع سقف است. اما ساختمان دانشگاه هنر ناینانگ سنگاپور در نوع خود نمونه‌ای خاص و بی‌نظیر به شمار می‌آید.

طراح هنرمند دانشگاه هنر نانیانگ ، فناوری‌های نوین و نما‌‌سازی را با بهره‌گیری از خلاقیت طوری خلق کرده است که هر بیننده‌ای را متحیر می‌سازد. سقف دانشگاه هنر ناینانگ سنگاپور ، پوشیده از گیاه است. و ظاهر آن نشان دهنده‌ی محلی برای کسب هنر است. دانشجویان با الهام از طبیعت ایده‌ها و مفاهیم هنری و معماری را به دنبال خود می‌کشانند. چه بسا این محیط در همه‌ی دانشگاه‌ها با این کیفیت و کالبد فراهم نیست اما در اینجا بستری فراهم شده تا دانشجویان ایده پرداز و خلاق پرورش یابند. نمای شیشه‌ای ساختمان و پوشش گیاهی سقف مدرسه هنر، شاهکار برجسته‌ای را پدید آورده است که از گرما و حرارت خورشید کاسته و اجازه عبور نور و حرارت به فضاهای طبیعی را فراهم می‌سازد. آبیاری و آب باران درعایق بندی این بام وسیع خللی وارد نمی‌کند بلکه باعث طراوت و سرزندگی بیشتر این فضای همگن با طبیعت می‌شود و برخی آن را ریه تنفسی شهر می‌نامند.

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در سنگاپور” را مطالعه فرمایید .

تشخیص بام سبز رنگ دانشگاه هنر ناینانگ سنگاپور از میان چمنزار اطراف از بالا مشکل است.این پشت‌بام سبز دانشگاه هنر ناینانگ سنگاپور است که این ساختمان را نسبت به دیگر ساختمان‌های سنگاپور متمایز ساخته است، این پشت‌بام دارای قوس‌هایی ظریف با پیچ و خم‌هایی زیباست که ساختمان را از میان ساختمان‌های دیگر محوطه جدا می‌سازد. هدف از طراحی این مدرسه، القا و الهام بخشیدن به دانشجویان می‌باشد که بتوانند با بهره‌گیری از قوه‌ی تفکر خود آثار هنری زیبا خلق کنند.خط بین گیاهان و چمن‌های سقف در نزدیکی زمین به طور زیبایی‌ محو گردیده، بطوری که سقف با شیبی ملایم به راحتی به زمین متصل می‌شود.

دانشگاه هنر نانیانگ سنگاپور

دانشگاه هنر نانیانگ سنگاپور

فضای سقف دانشگاه هنر ناینانگ سنگاپور برای برگزاری تجمع‌های خصوصی و غیر رسمی استفاده می‌شود که این فضا شـور و هیجانی وصف‌ناشدنی را در انسان ایجاد می‌کند. پوشش عایق کاری در پشـت بام‌ها علاوه بر خنک کردن محیط اطراف، آبیاری چمن‌ها و گیاهان را آسان و بدون مشکل نموده است.ترکیب چمن‌ها با گیاهان محلی، تنوعی زیبا را به‌وجود آورده اسـت. کف‌های سیمانی و ماسه‌ای در قسمتی از زمین و استفاده از نرده‌های چوبی و بی‌رنگ فضای داخلی را در شکل و رنگ بسیارمتنوع نموده است.

دانشگاه هنر ناینانگ سنگاپور در سا‌ل‌های بعد به همان بلایی دچار شد که کل سنگاپور در سال‌های پایانی دهه ۹۰ به آن مبتلا شده بود. مشکل کمبود زمین در سنگاپور که در دهه ۹۰ به سرعت خود را به عنوان یکی از مدرن‌ترین مناطق جنوب شرقی آسیا تثبیت کرده بود، به سرعت تبدیل به یکی از مشکلات جدی شهر شد و سنگاپوری‌ها را وادار کرد تا در حوزه شهری، بسیاری از طرح‌های جامع را بازنگری کنند. اما این طرح مزایای بیشتری داشت تا این موضوع را بتوان نادیده گرفت. چرا که معماری سبز و پایدار مفاهیم مهم‌تری را در خود جای می‌دهد که می‌توان به عنوان مثال به کم کردن مصرف انرژی اشاره کرد. دانشگاه هنر ناینانگ سنگاپور برای اساتید و دانشجویان، تجربه‌ای جدید از چشم‌انداز و مناظر زیبا در ارتفاع است که خود می‌تواند عامل ترغیبی برای دوستداران طبیعت و هنر باشد.

یکی از روش های مهاجرت به سنگاپور از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به سنگاپور” اطلاعات کسب کنید .

با توجه به موقعیت سایت دانشگاه هنر ناینانگ سنگاپور که در فضای میان آکادمی مرکزی و مجتمع خوابگاهی واقع شده طراحان سعی کرده‌اند تا ساختمان سر راه رفت و آمدهای دانشجویان، تبدیل به پاتوق شود. جذابیت‌های کمان‌های شیبدار سبز و البته حیاط مرکزی مدرسه برای رسیدن به این منظور بی‌تاثیر نبوده‌اند. با ایجاد حس مطبوع زیبایی‌ شناسانه و همین‌طور ایجاد آب و هوای خنک محیط خوشایندی را به‌وجود می‌آورند که به طور بالقوه می‌تواند محفل مناسبی برای برقراری مناسبات اجتماعی درون آن باشد.

کانسپت طراحی معماری داخلی ساختمان دانشگاه هنر ناینانگ سنگاپور ، چنان که طراحان CPG گفته‌اند دستیابی غیر خطی به مفهوم آموزش هنر بوده است. در جناح چپ اتاق‌های سمینار، فضاهای گالری، کلاس‌ها و کتابخانه قرار دارد و در سمت راست، دفاتر و فضاهای استودیو و آنتوریوم قرار دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت و تابعیت سنگاپور مقاله ” اقامت در سنگاپور” را مطالعه فرمایید .

انسان اگر بتواند محل تحصیل خود را انتخاب کند و اقامت در سنگاپور داشته باشد ،  بدون شک دانشگاه هنری‌ که سقف آن پـوشیده از گیاه است را گزینه بسیار مناسبی خواهد بود، مدرسه‌ای کـه ظاهر آن نمایان محلی برای کسب هنر است، به طوری‌که انسان از دیدن ایـن معماری عجیب و زیبا  دانشگاه هنر ناینانگ سنگاپور سیر نمی‌شود و هر آنچه به آن می‌نگرد به زیبایی و شگفتی آن بیشتر پی می‌برد و در فکر فرو می‌رود.و حتما افرادی که در این محل به تدریس می‌پردازند، می‌توانند گواه این مساله باشند.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های سنگاپور نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های سنگاپور

نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های سنگاپور تحصیل در دانشگاه های سنگاپور همواره مورد توجه دانشجو...

انواع کالج های کشور سنگاپور انواع کالج های کشور سنگاپور

انواع کالج های کشور سنگاپور کشور سنگاپور ممکن است کوچک باشد اما در حقیقت این کشور از برترین...

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در سنگاپور دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در سنگاپور

رشته های پزشکی امروزه به علت بازار خوب اقتصادی بسیار مورد تقاضای افراد برای ادامه تحصیل در ...

نظرات کاربران
Call Now Button