دانشگاه نووسیبیرسک روسیه (Novosibirsk State University)

در اینجا قصد داریم درباره دانشگاه نووسیبیرسک روسیه  که یکی از دانشگاه های روسیه است توضیح دهیم . همانطور که می دانید کشور روسیه یکی از کشورهای ابر قدرت دنیاست و پهناورترین سرزمین جهان به شمار می رود . به همین علت می توانیم کشور روسیه را جزء کشورهای مهاجر پذیر دانست . یکی از روش های مهاجرت به روسیه از طریق تحصیل می باشد . شما برای تحصیل در روسیه می توانید در  دانشگاه نووسیبیرسک روسیه تحصیل کنید . در ادامه درباره شرایط و تحصیل در دانشگاه نووسیبیرسک روسیه توضیح خواهیم داد .

دانشگاه نووسیبیرسک روسیه – درباره دانشگاه نووسیبیرسک روسیه

در اینجا قصد داریم درباره دانشگاه نووسیبیرسک روسیه توضیح دهیم. دانشگاه نووسیبیرسک روسیه یکی از دانشگاه های دولتی و روسی کشور روسیه می باشد که در سال ۱۹۵۹ میلادی تاسیس شد. دانشگاه نووسیبیرسک روسیه در فاصله بسیار کمی از شهر نووسیبیرسک واقع شده است که در حقیقت در جنوب سیبریا و در جهان جدید تحقیقات واقع شده است که حدود ۷۰ آزمایشگاه تحقیقاتی و ۵۰ موسسه ی تحقیقاتی را در خود جای داده است که به عنوان یک منطقه ی منحصر به فرد در نظر گرفته می شود که تمرکز اصلی آن بر علوم، آموزش و دانش تجاری می باشد. امکان تحصیل در علوم مختلف و یا ریاضیات برای اشخاص وجود دارد. دانشگاه دولتی نووسیبیرسک روسیه به عنوان مهمترین و تنها دانشگاه کلاسیک منطقه ی مرکزی روسیه شناخته می شود. هم اکنون دانشگاه نووسیبیرسک روسیه توسط پروفسور « میخاییل فدوروک » اداره می شود.

اکنون حدود 7000 دانشجو از جمله 1000 دانشجوی خارجی که عمدتا از کشورهای همجوار روسیه به شمار می آیند در 6 دانشکده دانشگاه نووسیبیرسک روسیه در حال تحصیل می باشند. همچنین حدود 2200 استاد به تدریس در دانشگاه دولتی نووسیبیرسک مشغول می باشند. رشته های تحصیلی علوم پایه و علوم پزشکی از مقبولیت بیشتری در دانشگاه نووسیبیرسک روسیه برخوردار هستند. بخاطر داشته باشید که دانشجویان NUS قادر به انجام تحقیقات در حین تحصیل می باشند و امکان انجام تحقیق پس از پایان دوره تحصیلی برای آنان وجود دارد.

دانشگاه دولتی نووسیبیرسک در سال 2017 میلادی براساس رتبه بندیQS World University Rankings در رده سوم برترین دانشگاه های روسیه و 250 جهان قرار گرفت. همچنین براساس رتبه بندی Times Higher Education به عنوان پنجمین دانشگاه روسیه و 401-500 بهترین دانشگاه های جهان شناخته می شود.

همچنین شهرک خوابگاهی دانشگاه نووسیبیرسک روسیه با امکانات مطلوبی نظیر وجود مرکز ورزشی، پارک، رستوران ها و فروشگاه ها فضای مناسبی را جهت استراحت و تحصیل دانشجویان دانشگاه نووسیبیرسک روسیه فراهم می آورد.

علاوه بر تمامی موارد ذکر شده در بالا ؛ فرصت کارکردن با متخصصان مدرن برای افراد نیز وجود دارد. به یاد داشته باشید که امکان تحصیل در 15 گرایش مختلف و به زبان انگلیسی برای دانشجویان وجود دارد که از پزشکی عمومی (دکترای فیزیک) تا دوره های زبان روسی خواهد بود. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در روسیه با توجه به مورد تایید واقع شدن دانشگاه نووسیبیرسک روسیه مورد سوال برخی واقع شده است. سرمای زیاد هوا در این شهر یکی از عواملی است که اخیراً تقاضا برای دانشگاه نووسیبیرسک روسیه کاهش یافته است.

دانشگاه نووسیبیرسک روسیه – دلایل تحصیل در دانشگاه نووسیبیرسک روسیه

دلایل تحصیل در دانشگاه نووسیبیرسک روسیه شامل موارد زیر است :

  • علوم حقیقی دانشگاه نووسیبیرسک روسیه : دانشگاه دولتی نووسیبیرسک در مرکز علمی و تحقیقاتی معروفی نظیر: Akademgorodok واقع شده است. حدود 80 درصد از اعضای این دانشکده دانشمندان متعلق به سیبریا (از شعب آکادمی علوم روسیه) می باشند. این درحالیست که آموزش در این موسسه ارتباطات نزدیکی با موفقیت های علمی نیز خواهد داشت.
  • عدم اتلاف زندگی و اوقات در ترافیک دانشگاه نووسیبیرسک روسیه : دسترسی به تمامی امکانات موجود در دانشگاه نووسیبیرسک روسیه از طریق راه رفتن امکان پذیر می باشد که مواردی نظیر: خوابگاه؛ مراکز ورزشی؛ استادیوم؛ 35 موسسه علمی را در بر خواهد گرفت.
  • هزینه های زندگی مقرون به صرفه در سیبریا دانشگاه نووسیبیرسک روسیه : براساس آمار گرفته شده از QS؛ دانشگاه دولتی نووسیبیرسک به عنوان دومین دانشگاه برتر کشور روسیه در نظر گرفته می شود. این در حالیست که هزینه های زندگی و تحصیل در این کشور نسبت به مسکو و یا StPetersburg بسیار مقرون به صرفه می باشد.
  • عملکرد به عنوان یک شهر بزرگ دانشگاه نووسیبیرسک روسیه : Akademgorodok در 30 کیلومتری Novosibirsk واقع شده است. این امر به معنای عدم مزیت وسیع بودن یک شهر نمی باشد چرا که مواردی نظیر: سروصدا و یا آلودگی را در بر دارد اما در کنار آن مزیت هایی نظیر: وجود تئاترهای بسیار بزرگ در روسیه و یا گروه تئاتر را در بر دارد.

دانشگاه نووسیبیرسک روسیه  – شرایط تحصیل در دانشگاه نووسیبیرسک روسیه

شرایط تحصیل در دانشگاه نووسیبیرسک روسیه به این صورت است که دانشگاه نووسیبیرسک روسیه یکی از برترین مکان های تحصیلی برای هر شخصی می باشد؛ در واقع این مکان برای افرادی که قصد پزشک شدن را دارند برترین گزینه انتخابی می باشد. علاوه بر این امکان تحصیل در گرایش پزشکی هسته ای برای اشخاص نیز وجود دارد.

در حالی که شهر نووسیبیرسک Novosibirsk به عنوان سومین شهر بزرگ در کشور روسیه می باشد؛ ارزان تر از مسکو و یا سنت پترزبورگ از جهت هزینه های زندگی می باشد . علاوه بر این امکان لذت بردن از مزیت های فرهنگی و سفر به شهر رقص باله نیز وجود دارد . موضوع حمل و نقل در سیبریا نشان می دهد که لینک های بسیاری برای رسیدن به این منطقه وجود دارد. این در حالی است که سیبریا به دلیل زمستان های برفی و یا تابستان های دل انگیز معروف می باشد. ورزش های مرتبط با شنا و ورزش های آبی در دریاچه های بومی از دیگر مزایای این منطقه به حساب خواهد آمد.

دانشگاه نووسیبیرسک روسیه – آمار کلی دانشگاه نووسیبیرسک روسیه

آمار کلی دانشگاه نووسیبیرسک روسیه به شرح زیر است :

  • کل دانشجویان دانشگاه نووسیبیرسک روسیه :7200  / دانشجویان بین المللی دانشگاه نووسیبیرسک روسیه : 1200
  • دانشکده:9/ دپارتمان:112
  • دانشکده دانشگاه نووسیبیرسک روسیه 2800
  • برنامه تحصیل به زبان انگلیسی: 10
  • برنامه های تحقیقی برای دانشجویان بین المللی: 28
  • برنامه های آموزشی بین المللی: 29
  • آزمایشگاه های تحقیقاتی و مجهز به تجهیزات: 70
  • موسسه علمی و تحقیقاتی شعبه RAS سیبریا (برای دانشجویان NSU): 48
  • بیش از 1000 آزمایشگاه علمی و تحقیقی که از تجهیزات پیشرفته ای استفاده می نمایند.
  • بیش از 1000 دانشجوی بین المللی دانشگاه نووسیبیرسک روسیه از 37 کشور
  • 72 برنامه کارشناسی ارشد دانشگاه نووسیبیرسک روسیه به زبان روسی
  • 15 برنامه کارشناسی ارشد دانشگاه نووسیبیرسک روسیه به زبان انگلیسی
  • 3 برنامه دکترا به زبان انگلیسی
  • 28 برنامه کارآموزی برای دانشجویان بین المللی دانشگاه نووسیبیرسک روسیه
  • 29 برنامه بین المللی
  • 132 برنامه برای 29 کشور
دانشگاه نووسیبیرسک روسیه

دانشگاه نووسیبیرسک روسیه

NSU قادر به شرکت در فعالیت های تحقیقاتی و کارهای تحقیقی مرتبط با موسسه علمی و آموزشی NSU نیز می باشند. بخاطر داشته باشید که دانشگاه نووسیبیرسک روسیه در سال 1959 تاسیس شد. در حال حاضر دانشگاه Novosibirsk از مدرسه عالی (مدرسه فیزیک و ریاضیات) و کالج برتر؛ 13 ساختمان؛ دپارتمان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه نووسیبیرسک روسیه ؛ مدرسه اساتید، موسسه فنی و حرفه ای و دپارتمان تحقیقاتی تشکیل شده است.

از زمان تاسیس دانشگاه نووسیبیرسک روسیه با هدف آموزش تخصصی برای یادگیری علوم؛ آموزش و یا علوم صنعتی به صورت فشرده وارد عرصه کار شد. سیستم به کار رفته شده یک عامل کلیدی برای توسعه روابط علوم و آموزش بود. بیاد داشته باشید که مدل های بکار رفته شده به صورت موفقیت آمیز و اجرایی همکاری هایی با بخش های تجاری دارند. NSU با بسیاری از مراکز تحقیقاتی؛ آزمایشگاه ها و مراکز آکادمی و به صورت جهانی در ارتباط می باشد که رهبر آن را رئیسان بخش IT و یا دیگر مناطق نظیر: Intel, HP, Parallels و … تشکیل خواهند داد.

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند مقاله تحت عنوان ” اقامت در روسیه ” را مطالعه فرمایید .

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های روسیه نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های روسیه

کشور روسیه بزرگترین کشور جهان می باشد که آموزش عالی این کشور بیشتر به دلیل توفیق و برتری آن ...

انواع کالج های کشور روسیه انواع کالج های کشور روسیه

کشور روسیه یکی از پهناورترین کشورهای دنیا می باشد که در تلاش روز افزون است که سیستم آموزشی ...

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در روسیه دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در روسیه

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در روسیه 2020 برای تحصیل در دانشگاه های روسیه بهتر است در...

نظرات کاربران
Call Now Button