دانشگاه نوتردام آمریکا (University of Notre Dame)

دانشگاه نوتردام یا نوتردیم آمریکا ، یک  دانشگاه پژوهشی کاتولیک در ایالت ایندیانا در ایالت متحده آمریکا می باشد که در تاریخ ۲۶ نوامبر ۱۸۴۲ در شهر نوتردام به عنوان یک موسسه ی کاملا پسرانه توسط پدر روحانی ادوارد سورین تاسیس شده است . ادوارد سورین اولین رئیس دانشگاه نوتردام آمریکا بود . امروزه کشیش های متعددی در دانشگاه نوتردام آمریکا خدمت می کنند . محوطه دانشگاه نوتردام آمریکا به ۱۲۵۰ هکتار می رسد و شامل چندین بنای شناس می شود . از جمله این بناها می توان به گنبد طلایی ساختمان اصلی دانشگاه نوتردام آمریکا ، تصویر مسیح را بر روی ساختمان کتابخانه و کلیسای دانشگاه نوتردام آمریکا اشاره کرد . بنای دانشگاه نوتردام آمریکا بر روی زمینی که توسط یک سازمان کاتولیک اهدا شده بود، تاسیس گردید .در سال ۱۹۷۲ دانشگاه نوتردام آمریکا برای اولین بار دانشجویان خانم را در مقطع کارشناسی ثبت نام کرد . در سال ۲۰۱۳ حدود ۴۸ درصد دانشجویان دانشگاه نوتردام آمریکا را بانوان تشکیل می دادند .از ویژگی های منحصر به فرد دانشگاه نوتردام آمریکا می توان به تعهد و ایمان به کلیسای کاتولیک،خیریه های متعدد دانشگاه نوتردام آمریکا و معماری بی نظیر بناهای دانشگاه اشاره کرد . در حال حاضر دانشگاه نوتردام آمریکا امروزه ۱۲۰۰۰ دانشجو دارد که حدود ۴۰۰۰ نفر دانشجوی دوره های کارشناسی و باقی آنها در مقاطع بالاتر از کارشناسی هستند . دانشگاه نوتردام بیش از ۵۰ رشته در سطح کارشناسی ارشد و دکترا دارد . از میان ۸ هزار دانشجوی کارشناسی در دانشگاه نوتردام آمریکا بیش از ۸۰ درصد در یکی از خوابگاه دانشگاه ساکن هستند .فارغ التحصیلان دانشگاه نوتردام آمریکا حدودا به ۱۲۰ هزار نفر می رسند .

پردیس بزرگ دانشگاه نوتردام واقع در خود نوتردام است که در شمال شهر” سوث بند” واقع است. این پردیس در 6 کیلومتری ایالت میشیگان است . کلیه ساختمان های اداری، دانشکده ها، زمین های ورزشی، کتابخانه ها، آزمایشگاه، مراکز تحقیقاتی و خوابگاه ها در این پردیس واقع شده اند .

برای اقامت و تابعیت در آمریکا روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در آمریکا ” را مطالعه فرمایید .

آوازه‌های نوتردام در اوایل سده ۱۹۰۰ به دلیل تیم قوی فوتبال دانشگاه نوتردام آمریکا در سطح ملی بخش شد. در آن زمان مربی تیم فوتبال دانشگاه کنات راکن بود. تیم‌های ورزشی نوتردام معروف به ایرلندی‌های جنگجو هستند و عضو ان سی ای ای بخش یکم  محسوب می‌شوند. تیم فوتبال نوتردام افتخار کسب ۱۱ قهرمانی ملی پیاپی را داشته ‌است و در طول تاریخ یکی از شناخته شده‌ترین تیم‌های فوتبال دانشگاهی به شمار می آید. علاوه بر شناس بودن در ورزش، دانشگاه نوتردام همیشه به عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌ های آمریکا در میان ۲۰ دانشگاه برتر آمریکا بوده و همچنین میان سایر کشورها به عنوان یک دانشگاه مهم شناخته شده‌است.

در مقاله ” مهاجرت به آمریکا ” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به آمریکا اطلاعات کسب کنید .

دانشگاه نوتردام آمریکا

دانشگاه نوتردام آمریکا

دانشگاه نوتردام یا نوتردیم آمریکارنکینگ دانشگاه نوتردام

رنکینگ دانشگاه نوتردام در میان دانشگاه های امریکایی در رتبه 18 قرار می گیرد. دانشکده تجارت و بازرگانی دانشگاه نوتردام یا نوتردیم آمریکا رتبه اول را در میان دانشگاه های امریکایی دارد. دانشگاه نوتردام یا نوتردیم آمریکا در رده بندی تایمز در میان 100 دانشگاه اول جهانی و در رده بندی QS در میان 200 دانشگاه برتر دنیا  قرار می گیرد.

دانشگاه نوتردام یا نوتردیم آمریکا  – دانشکده های دانشگاه نوتردام

دانشکده های دانشگاه نوتردام شامل موارد زیر می باشد :

  • دانشکده هنر دانشگاه نوتردام یا نوتردیم آمریکا
  • دانشکده معماری دانشگاه نوتردام یا نوتردیم آمریکا
  • دانشکده تجارت مندوزا دانشگاه نوتردام یا نوتردیم آمریکا
  • دانشکده مهندسی دانشگاه نوتردام یا نوتردیم آمریکا
  • دانشکده علوم دانشگاه نوتردام یا نوتردیم آمریکا

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در آمریکا ” را مطالعه فرمایید .

  • دانشکده ارشد دانشگاه نوتردام یا نوتردیم آمریکا
  • دانشکده حقوق دانشگاه نوتردام یا نوتردیم آمریکا

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

 

 

 

 

 

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
تحصیل در آمریکا تحصیل در آمریکا

یکی از راه های ورود به کشور آمریکا تحصیل در آمریکا می باشد. تحصیل در آمریکا و دریافت پذ...

کار در آمریکا کار در آمریکا

کار در آمریکا برای ایرانیان و شرایط اخذ ویزای کار آمریکا در این مطلب مورد بررسی قرار می گیر...

تحصیل پزشکی در آمریکا تحصیل پزشکی در آمریکا

تحصیل در رشته پزشکی در آمریکا راه طولانی و پر زحمتی می باشد اما آینده روشن و درخشانی خواهد د...

نظرات کاربران
Call Now Button