دانشگاه میسور هند (Maysore University)

دانشگاه میسور هند ، یک دانشگاه دولتی در هند می باشد که در سال ۱۹۱۶ میلادی و در طول سلطنت مهاراجه ها در میسور تاسیس شد . دانشگاه میسور هند مهمترین مرکز تحصیلی در میسور می باشد و اولین صدراعظم دانشگاه مهاراجه میسور بود . دانشگاه میسور هند برای اولین بار در خارج از حوزه دولت انگلیسی در هند تاسیس شد و شمین دانشگاه در هند است و اولین دانشگاه در کارناتاکا .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به هند شرکت آتیه آفرینان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به هند” بیاندازید.

درحال حاضر در دانشگاه میسور هند ۵۷۰۰۰ دانشجو مشغول تحصیل می باشند . دانشگاه میسور هند دارای ۳۷ دانشکده ،۱۲۲ کالج وابسته ،۸ مرکز تحقیقاتی و۵۵ رشته در مقاطع تحصیلی لیسانس،فوق لیسانس و دکترا می باشد . کتابخانه دانشگاه میسور هند بیش از ۸۰۰٫۰۰۰ کتاب ، ۲۴۰۰ عنوان مجله و ۱۰۰٫۰۰۰ جلد از مجلات است . پردیس اصلی دانشگاه میسور هند از ویژگی هایی مثل آمفی تئاتر ، سالن ، استخر و خوابگاه خوابگاه برای مردان و زنان برخوردار است  .

دانشگاه میسور هند  – رتبه دانشگاه میسور هند

رتبه دانشگاه میسور هند  در لیست NAAC دارای درجه A + پنج ستاره است و از نظر رتبه بندی وزارت علوم  درجه ۲ شناخته می شود و به این دلیل فقط تعداد خاصی از رشته های دانشگاه میسور هند مورد تائید وزارت علوم ایران می باشد .

در مقاله ” تحصیل در هند” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در هند اطلاعات کسب کنید .

دانشگاه میسور هند  – کالج های دانشگاه میسور هند

کالج های دانشگاه میسور هند به شرح زیر می باشد :

  • کالج های مهندسی دانشگاه میسور هند

دانشگاه میسور هند در مقاطع کارشناسی، دارای کالجهای معتبری همچون Maharaja ، NIE و SJCE می باشد که تقریبا اکثر رشته های مهندسی و همچنین کارشناسی علوم را شامل می شوند . در حال حاضر کالج های ذکر شده جهت تحصیل در هند در مقطع کارشناسی مورد تائید می باشند. رشته های از قبیل مهندسی عمران، کامپیوتر، مکانیک، بیوتکنولوژی، الکترونیک و کارشناسی علوم در رشته های کامپیوتر، بیوتکنولوژی و مدیریت دوره های مورد بحث در کالج های فوق الذکر می باشند که تعدادی از دانشجویان ایرانی در این دوره ها مشغول به تحصیل می باشند.

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در هند ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان و مطالعه مقاله ” اقامت در هند” است .

دانشگاه میسور هند

دانشگاه میسور هند

  • کالج های پزشکی دانشگاه میسور هند

به طور کلی کالج های دانشگاه میسور هند در رشته های پزشکی زیر نظر دانشگاه راجیو گاندی کارناتاکا که دانشگاه معتبری است اداره می شوند.در شهر میسور سه کالج وابسته به دانشگاه میسور هند فعالیت دارند :

  • کالج « ج – اس –اس » :  در این کالج دانشجویان در رشته های پزشکی / دندانپزشکی / دارو سازی / پرستاری / بینائی سنجی و شنوائی سنجی در حال تحصیل در هند هستند .
  • کالج « فاروقیه » : در این کالج رشته های داروسازی و دندان پزشکی در هند فعالیت می کند.
  • کالج « شاراداویلاسا » : در این کالج رشته داروسازی در هندفعالیت می کند .

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

3/5 - (2 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت به هند مهاجرت به هند

مهاجرت به هند و روش های اقامت در هند در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. مهاجرت به هند از طر...

تحصیل در رشته پرستاری هند تحصیل در رشته پرستاری هند

تحصیل در رشته پرستاری هند امروزه از پرمخاطب ترین رشته های تحصیلی در کشور هند است . در حال حا...

تحصیل در هند تحصیل در هند

تحصیل در هند با هزینه ای بسیار کمتر از دانشگاه های دیگر کشورها انجام می شود بسیاری از دانشج...

نظرات کاربران
Call Now Button