دانشگاه ملی ووهان چین (Wuhan National University)

دانشگاه ملی ووهان چین معرفی شهر ووهان چین

شهر ووهان یک کلان شهر مدرن با امکانات وسیع و نامحدود واقع در قلب چین است. ووهان شهر پر انرژی، مرکز تجاری و مالی، مرکز علوم و شرکت های بین المللی چین است. ووهان با داشتن موسسات آموزشی و علمی و تکنولوژیکی مانند شهرهای لیزری، دانشگاه بزرگ ووهان و مراکز تحقیقاتی، یک شهر فکری در چین است. این شهر در تقاطع مرکزی چین و مرکز حمل و نقل هوایی ، راه آهن و ترافیک کشتی هاست. ووهان بین نه استان مهم چین نقش مهمی ایفا میکند. دولت چین شهر ووهان را به عنوان مرکز سیاسی، اقتصادی، مالی، فرهنگی و آموزشی، حمل و نقل مرکزی چین به رسمیت می شناسد. جمعیت این شهر بزرگ حدود ۱۱ میلیون نفر است که نزدیک ۷۷ میلیون نفر از  آنها در مناطق شهری زندگی می کنند. این شهر با ۲۳ شهر بزرگ دنیا عقد خواهر خواندگی دارد و در سال هیئت های علمی و فرهنگی هر دو شهر با هم تبادل اطلاعات و رفت و آمد می کنند.

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در چین ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان و مطالعه مقاله ” اقامت در چین” است .

دانشگاه ملی ووهان چین – درباره دانشگاه ملی ووهان چین

در این بخش قصد داریم درباره دانشگاه ملی ووهان چین توضیح دهیم . دانشگاه ملی ووهان چین با عنوان موسسه Ziqiang در سال ۱۸۹۳ میلادی توسط ژانگ (Zhidong)، فرماندار استان هوبئی و استان هونان در سلسله دیر چینگ تاسیس گردید. دانشگاه ملی ووهان در روند توسعه و تکامل چندین بار نام خود را تغییر داده است و تا اینکه در سال ۱۹۲۸ میلادی با نام دانشگاه ملی ووهان نامگذاری شد. یکی از دلایل انتخاب دانشگاه ملی ووهان توسط دانشجویان جهت تحصیل در چین این است که دانشگاه ملی ووهان چین جز یکی از اولین دانشگاه های جامع ملی می باشد که در چین مدرن قرار گرفته است . در اواخر سال ۱۹۴۶ دانشگاه ،۶ کالج ( شامل کالج هنر لیبرال، حقوق، علوم، مهندسی، کشاورزی و پزشکی) را تاسیس کرد . در سال ۲۰۰۰ ادغام دانشگاه سابق ووهان ، دانشگاه فنی مهندسی هیدورلیک و برق، دانشگاه فنی و مهندسی ووهان و دانشگاه هوبئی اعلام شد که در یک توسعه ۱۰۰ ساله آن را آغاز کرد. دانشگاه ملی ووهان چین را یکی از بهترین دانشگاه های چین می توان نامید زیرا دانشگاه ملی ووهان چین سهم بزرگی در ساخت و ساز ملی و پیشرفت اجتماعی در این کشور را داشته است. در سال ۱۹۹۹ مجله مشهور جهان دانشگاه ملی ووهان را به عنوان یکی از برجسته ترین موسسات آموزش عالی در چین نامیده است.

در قرن گذشته، دانشگاه ملی ووهان یک مجتمع زیبا و آرام با معماری ساده و ابتدایی جهت بورسیه تحصیلی کشور چین می باشد که کاملا سبک معماری شرقی را با غرب هماهنگ می کند. دانشگاه ملی ووهان چین به عنوان “دانشگاه زیبا ترین در چین” نام دارد. علاوه بر این، تجمع انسانی سنت های انحرافی دانشگاه ووهان به شعار مختصر آن یعنی “بهبود خود، ارتقای استقامت، دنبال کردن حقیقت و نوآوری” می پردازد.

شما می توانید برای مهاجرت به چین مقاله ای تحت عنوان ” مهاجرت به چین” را مطالعه فرمایید .

دانشگاه شانگهای جیاتونگ چین و همچنین دانشگاه ووهان را می توان یکی از ده دانشگاه های برتر چین دانست تاریخ دانشگاه ووهان به سال ۱۸۹۳ بر میگردد و یکی از قدیمی ترین موسسات آموزش عالی در چین است. دانشگاه ووهان از اولین و مدرن ترین “دانشگاه های ملی” در چین پس از سلسله است که در شهر ووهان واقع در استان هوبئی واقع شده و به عنوان “خیابان پیشرو نه استان” شناخته می شود .

رنکینگ جهانی این دانشگاه در سال 2018-2019، 257 می باشد.

 

دانشگاه ملی ووهان چین

دانشگاه ملی ووهان چین

دانشگاه ملی ووهان چین  – رشته های تحصیلی دانشگاه ملی ووهان چین

رشته های تحصیلی دانشگاه ملی ووهان چین  شامل :  ادبیات، علوم، حقوق، مهندسی، زبانهای خارجی، مدیریت، اقتصاد، هنر، پزشکی و … در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکترا در دانشگاه ملی ووهان ارائه می شود (به زبان چینی) که به تفکیک مقطع عبارتند از:

  • بیش از ۱۳۰ رشته در مقطع کارشناسی دانشگاه ملی ووهان چین
  • بیش ار ۲۰۰ رشته در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه ملی ووهان چین
  • بیش از ۲۰۰ رشته در مقطع دکترا دانشگاه ملی ووهان چین

در مقاله ” تحصیل در چین” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در چین اطلاعات کسب کنید .

دانشگاه ملی ووهان چینزمان ثبت نام دانشگاه ملی ووهان

زمان ثبت نام دانشگاه ملی ووهان برای مقطع کارشناسی ۵ آگوست ، برای مقطع ارشد و دکترا ۳۰ ژوئن هر سال می باشد. همچنین متقاضیان می توانند در هر زمان از سال برای ثبت نام در دوره زبان چینی دانشگاه ملی ووهان چین ثبت نام کنند. طول دوره تحصیل در دانشگاه ووهان در مقطع کارشناسی ۴ ساله، در مقطع ارشد ۱ تا ۳ ساله و در مقطع دکترا ۳ تا ۴ ساله می باشد.

دانشگاه ملی ووهان چین – شهریه دانشگاه ملی ووهان

شهریه دانشگاه ملی ووهان چین بسته به مقطع و رشته متفاوت و بین سالیانه 20000 تا 46000 یوان می باشد.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
دانشگاه دندان پزشکی شاندونگ چین دانشگاه دندان پزشکی شاندونگ چین

دانشگاه پزشکی و دندان پزشکی شاندونگ چین زیر نظر وزارت آموزش و پرورش چین فعالیت می نماید . د...

نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های چین نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های چین

نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های چین کشور چین یکی از مقاصد عالی دانشجویان جهت تحصیل در خارج از...

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در چین دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در چین

برای مهاجرت به چین راه های متفاوتی وجود دارد به عنوان مثال مهاجرت به چین از طریق ویزای کار...

نظرات کاربران
Call Now Button