دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس (Eastern Mediterranean University)

در این مقاله قصد داریم درباره دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس برای شما عزیزان توضیح دهیم . همانطور که می دانید کشور قبرس دارای منطقه بسیار زیبا است که صنعت گردشگری آن مهمترین درآمد آن محسوب می شود . قبرس کشوری مهاجر پذیر است و یکی از روش های مهاجرت به قبرس ، تحصیل در دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس می باشد . یکی از روش های تحصیل در قبرس ، تحصیل در دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس می باشد . در ادامه به طور مفصل درباره دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس توضیح خواهیم داد .

دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس – درباره دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس

دانشگاه مدیترانه شرقی که مهمترین دانشگاه قبرس شمالی و از معتبرترین دانشگاه های خاورمیانه در سه کیلومتری مرکز شهر فاماگوستا یا گازیماگوسا واقع شده است و بصورت پیاده به مرکز شهر و سواحل زیبای مدیترانه دسترسی دارد . دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس با امکانات بی نظیر آموزشی در منطقه ای جذاب به وسعت 2200 هکتار بنا شده است. درباره دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس به شرح زیر است :

دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس در سال 1979 تاسیس شد ، دانشگاه مدیترانه شرقی یک دانشگاه دولتی قبرس می باشد که زبان تدریس آن انگلیسی می باشد . دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس در آموزش عالی 30 سال تجربه دارد . دانشگاه مدیترانه شرقی دارای بیشترین رشته ها در مقاطع متفاوت است که محیطی امن و مناسب برای تحصیل را فراهم می کند . مساحت دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس 2200 هکتار است و با 90 دانشگاه از سراسر دنیا همکاری دارد . دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس در نشریات علمی بین المللی عضویت دارد که دارای کتابخانه مدرن بابیش از 130000 جلد کتاب و 820 نشریه علمی پژوهشی با امکان دسترسی رایگان برای دانشجویان و اساتید را فراهم می آورد .

دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس – بورسیه دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس

بورسیه دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس به این صورت است که برای دانشجویان دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس شرایط بورس متنوعی با کمک وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قبرس برای متقاضیان در نظر گرفته است . برای اخذ بورسیه دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس معدل، سوابـق شغـلـی، تحصیـلی ،…. حائز اهمیت میباشد . ارائه بورس تحصیلی دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس به دانشجویان مقطع لیسانس و فوق لیسانس تحت نظارت “کمیته ارزیابی” می باشد و با توجه به شرایط زیر به دانشجو تعلق میگیرد.

طول مدت برای بورسیه دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس شامل :

  • 4 سال برای مقطع کارشناسی در دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس .
  • 5 سال برای مقطع کارشناسی به همراه یک سال تحصیل در کالج زبان انگلیسی دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس.
  • 2 سال برای مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس.

اگر طول تحصیل دانشجو بیش از استاندارد دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس شد ، متقاضی باید ترم های اضافه را با هزینـه شخـصی به پایان برساند.

دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس

دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس

دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس – هزینه تحصیل در دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس

هزینه تحصیل در دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس به این صورت است که شهریه دوره کارشناسی در دانشگاه مدیترانه شرقی برای رشته های مهندسی، معماری و طراحی صنعتی هر سال 8200 دلار و برای سایر رشته ها 6700 دلار است که در دو قسط مساوی در ابتدای هر ترم پرداخت میشود . متقاضیان تحصیل در دوره کارشناسی در دانشگاه مدیترانه شرقی حسب معدل دیپلم خود می توانند از بورسیه دانشگاه مدیترانه شرقی به میزان 25 تا 50% هزینه تحصیل در دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس خود استفاده نمایند.

شهریه کل دوره کارشناسی ارشد دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس برای هر یک از رشته های تحصیلی حدود 9000 دلار است . شهریه در دوره کارشناسی ارشد بصورت ثابت یا ترمیک نیست. دانشجویان در هر ترم متناسب با تعداد درسی که ثبت نام می کنند، شهریه پرداخت خواهند کرد. طول مدت کارشناسی ارشد 2 تا 3 سال است . در حال حاضر شهریه هر درس در مقطع کارشناسی ارشد 1000 دلار است. دانشجویان رشته MBA با توجه به اینکه باید 14 درس را بگذرانند، شهریه بیشتری نسبت به سایر رشته ها میپردازند.

کل شهریه دوره دکترا دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس نیز حدود 9000 دلار است. شهریه در دوره دکترا دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس نیز بصورت ثابت و یا ترمیک نیست. دانشجویان در هر ترم متناسب با تعداد درسی که ثبت نام می کنند شهریه پرداخت خواهند کرد. طول مدت دوره دکترا 3 تا 4 سال است و حضور در کلاسهای درس اجباری است. البته دانشجویان می توانند بعد از پایان دروس خود، با موافقت استاد راهنما و با ارتباط با وی تز خود را در ایران یا اروپا بگذرانند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت و تابعیت در قبرس مقاله ” اقامت در قبرس ” را مطالعه فرمایید .

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های قبرس نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های قبرس

کشور قبرس به دلیل امنیت بالا ، شرایط مساعد و مطلوب اجتماعی ، محیط آرام و هزینه های زندگی منا...

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در قبرس دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در قبرس

یکی از روش های مهاجرت به قبرس ، تحصیل در دانشگاه های پزشکی قبرس می باشد . برای تحصیل در قبرس ...

دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در قبرس دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در قبرس

کشور قبرس به دلیل سیستم دانشگاهی منسجم و معتبرش شناخته می شود. کالج ها و دانشگاه هایی با اس...

نظرات کاربران
Call Now Button