دانشگاه ماساریک چک (Masaryk University)

دانشگاه ماساریک چک ، بزرگترین و دومین دانشگاه مهم کشور که پس از دانشگاه های چارلز و پالاچکی در سال 1919 در شهر برنو (دومین شهر بزرگ چک) با ترکیب چهار دانشکده حقوق، پزشکی، علوم و هنرتاسیس شد . دانشگاه ماساریک چک عضو گروه کامپوستلا و شبکه اوترخت و همچنین یکی از موسسات آموزش عالی اروپا که به سرعت در حال رشد می باشد . نام دانشگاه ماساریک چک برگرفته از نام اولین رئیس جمهور چکسلواکی مستقل به نام توماش مازاریک است . در سال 1960 به افتخار زیست شناس مشهور اهل جمهوری چک دانشگاه ماساریک چک ژان اوانگلیستا پورکین نامیده شد ولی در سال 1990 میلادی پس از انتقلاب ولوت به نام اصلی خود یعنی دانشگاه ماساریک تغییر نام داد . از سال 1922 تعداد 191000 دانشجو از دانشگاه ماساریک چک فارغ التحصیل شده اند .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت و تابعیت جمهوری چک مقاله ” اقامت در جمهوری چک ” را مطالعه بفرمایید .

دانشگاه ماساریک چک به علت ارائه دروس به زبان انگلیسی و آلمانی یکی از ایده آل ترین مقاصد تحصیل در چک برای دانشجویان بین المللی محسوب می شود. دانشگاه ماساریک با ارائه برنامه های کاملی در پزشکی عمومی یکی از معدود ترین دانشگاه هایی است که برنامه های دندان پزشکی را نیز ارائه می دهد که کاملا به  زبان انگلیسی تدریس می شود و برای اقامت در جمهوری چک برای دانشجویان مکانی از قبل اختصاص داده شد است.

طبق تحقیق انجام کرفته در سال ۲۰۱۴، دانشگاه ماساریک دارای بیش از ۳۵٬۰۰۰ دانشجو و بیش از ۲٬۲۰۰ هیئت علمی است. دانشگاه ماساریک چک در بیش از ۴۰ دوره لیسانس، ۵۰ دوره فوق لیسانس و ۵۰ دوره دکتری فعالیت دارد که بعضی از آنها به زبان انگلیسی، آلمانی یا ترکیبی از هر دو زبان ارائه می‌شوند. بخش بین‌الملل دانشگاه ماساریک چک در تسهیل نقل و انتقال دانشجویان نقش مهمی ایفا می‌کند. تنها در سال تحصیلی ۱۳–۲۰۱۲ دانشگاه ماساریک چک پذیرای بیش از ۱۰۰۰ دانشجو از سرتاسر جهان بوده است. در سال ۲۰۰۷ موزه مندل در دانشگاه ماساریک چک تأسیس شد که امروزه تبدیل به مکانی برای تعمیم و گسترش علم بین آحاد جامعه شده است.

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در جمهوری چک ” را مطالعه فرمایید .

 دانشگاه ماساریک چک – رتبه دانشگاه ماساریک چک

در حال حاضر دانشگاه ماساریک چک در رتبه بندی EECA در رتبه نهم قرار دارد و دومین رتبه را در کل موسسات آموزش عالی چک با درخواست های پذیرش بیشتری نسبت به بقیه دارا می باشد . رتبه دانشگاه ماساریک براساس رتبه بندی QS در سال 2018 حدود 550  الی 600 جهانی می باشد.

دانشگاه ماساریک چک دانشکده های دانشگاه ماساریک چک

دانشگاه ماساریک چک شامل ۹ دانشکده و بیش از ۱۹۰ دپارتمان که اسامی این دانشکده های به شرح زیر می باشد . مهمترین دانشکده ها، دانشکده ی پزشکی و داروسازی دانشگاه ماساریک چک می باشد. دانشجویان متقاضی تحصیل در کشور چک می توانند در کلیه ی رشته های پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی و پرستاری دانشگاه ماساریک چک اقدام کنند. دانشکده های دانشگاه ماساریک چک شامل :

  1. دانشکده حقوق دانشگاه ماساریک چک
  2. دانشکده پزشکی دانشگاه ماساریک چک
  3. دانشکده علوم دانشگاه ماساریک چک
  4. دانشکده هنر دانشگاه ماساریک چک
  5. دانشکده تربیت مدرس دانشگاه ماساریک چک
  6. دانشکده اقتصاد دانشگاه ماساریک چک
  7. دانشکده مدیریت دانشگاه ماساریک چک
  8. دانشکده انفورماتیک دانشگاه ماساریک چک
  9. دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه ماساریک چک
  10. دانشکده علوم ورزشی دانشگاه ماساریک چک
دانشگاه ماساریک چک

دانشگاه ماساریک چک

دانشگاه ماساریک چک – امکانات دانشگاه ماساریک

دانشگاه ماساریک چک یکی از مدرن ترین دانشگاه ها است، چه از لحاظ امکانات ارائه شده، محل اقامت در جمهوری چک و چه از نظر کیفیت تحصیلی در دانشگاه ماساریک چک دارای امکانات بروز می باشد. دانشگاه ماساریک چک به همراه سایر موسسات آموزشی شهر برنو عضو بنیاد تکنولوژی اروپای مرکزی است. اولویت اصلی دانشگاه ماساریک تحقیقات علمی در دانشگاه ماساریک چک می باشد در سالهای اخیر دانشگاه ماساریک چک جایگاه مهمی در رقابت جهت دریافت بورسیه های تحقیقاتی دست یافته است و همچنین بیشترین تعداد متقاضیان را بین دانشگاه های دیگر داشته است که این امر باعث می شود دانشگاه ماساریک چک برای پذیرش دانشجو محدودیت داشته باشد. امکانات دانشگاه ماساریک به این صورت است که  دانشگاه ماساریک به همراه سایر موسسات آموزشی شهر برنو عضو بنیاد تکنولوژی اروپای مرکزی است. دانشگاه ماساریک چک دارای چندین مرکز پژوهشی و تحقیقاتی می‌باشد که از آن جمله می‌توان به ایستگاه قطبی مندل، مرکز جراحی و دندان پزشکی ماساریک و بیمارستان دانشگاه ماساریک اشاره کرد. در سال ۲۰۰۵ در این مرکز علمی، اداره انتقال تکنولوژی با هدف تبدیل علم به صنعت و تکنولوژی تأسیس شد.

در مقاله ” مهاجرت به جمهوری چک ” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به جمهوری چک اطلاعات کسب کنید .

دانشگاه ماساریک چک – هزینه تحصیل در دانشگاه ماساریک چک

هزینه تحصیل در دانشگاه ماساریک چک بصورت سالانه حدود 4 تا 6 هزار دلار می باشد که برای ادامه تحصیل در دانشگاه ماساریک چک مستلزم پرداخت آن می باشید. هزینه های اعلام شده بصورت کلی می باشد و رشته های متفاوت هزینه های متفاوتی دارد.

دانشگاه ماساریک چک  – تحصیل پزشکی در دانشگاه ماساریک

تحصیل پزشکی در دانشگاه ماساریک در چک به ویژه در دانشگاه ماساریک چک از جمله اولیت های متقاضیان ایرانی مشتاق به تحصیل پزشکی در اروپا می باشد. طول دوره تحصیل پزشکی در چک 6 سال و برای دندانپزشکی 5 سال می باشد.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت به چک مهاجرت به چک

مهاجرت به چک و روش های اقامت در چک در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. مهاجرت به چک از طریق ر...

انواع بورسیه های تحصیلی در چک انواع بورسیه های تحصیلی در چک

امروزه بسیاری از افراد قصد تحصیل در بهترین دانشگاه های معتبر اروپا و دریافت بورسیه تحصیلی ...

تحصیل پزشکی در چک تحصیل پزشکی در چک

هر ساله هزاران دانشجوی بین المللی دانشگاه های چک را برای آموزش پزشکی به زبان انگلیسی انتخا...

نظرات کاربران
Call Now Button