دانشگاه فنی صوفیا بلغارستان (Technical University)

دانشگاه فنی صوفیا بلغارستان ، بزرگترین فنی در کشور بلغارستان می باشد که در شهر صفویه قرار دارد . این دانشگاه در سال 1942 میلادی افتتاح شد و به پلی تکنیک ملی در سال 1945 میلادی تغییر نام یافته بود . این دانشگاه به عنوان اولین مدرسخ فنی با سطح بالا در بلغارستان می باشد .

این دانشگاه به مدت بیش از ۶۶ سال این دانشگاه در حال آماده‌ سازی متخصصان در زمینه مهندسی می باشد و در این مدت بیش از ۱۰۰ هزار مهندس از آن فارغ ‌التحصیل شده ‌اند و در زمینه‌ های تخصصی خود در بلغارستان و کشورهای خارج مشغول به کارشده ‌اند. ساختار دانشگاه فنی صوفیا بلغارستان دارای ۱۴ همکار علمی، چند دپارتمان، یک کالج و سایر واحدهایی می باشد که در آن دانش ‌آموزان آموزش می ‌بینند و پژوهش ‌های علمی انجام می ‌شوند. این دانشگاه دارای شعبه‌ ای در شهر پلودیو با دو مرکز علمی و یک کالج می‌باشد و همچنین دارای واحدی وابسته در شهر اسلیون می باشد که دارای یک موسسه علمی و یک کالج است .

بیش از ۸۰۰ مدرس کارآزموده به دانشجویان در تمام مقاطع تدریس می‌ کنند: کاردانی، کارشناسی، ارشد و دکترا. فرایند آموزشی امکان حضور متخصصان باکیفیت و آموزش زبان را فراهم می‌کند که موجب سرشناسی بین ‌المللی آن شده‌ اند. همه دوره‌ های آموزشی معتبر می باشند و به بودن خود به ‌عنوان بخشی از چرخه ارزیابی ملی ادامه می ‌دهند.

این دانشگاه همراه با آموزش به زبان بلغاری، همچنین دروسی را به آلمانی، انگلیسی یا فرانسه ارائه می‌کند و جدا از دانشجویان بلغاری؛، بیش از ۱۴۰۰ دانشجو خارجی در این دانشگاه تحصیل می ‌کنند. سیستم انتقال اعتبار و فرصت‌ هایی که برنامه اراسموس ارائه می نماید ، شرایطی را برای دانش‌آموزان فراهم می‌ کند تا در چند دانشگاه مشهوری که دانشگاه صوفیا با آن‌ ها همکاری می‌کند ، تحصیل نماید .

دانشگاه فنی صوفیا بلغارستان

دانشگاه فنی صوفیا بلغارستان

آزمایشگاه‌ های کاملا مجهز دانشگاه فنی صوفیا بلغارستان ، آموزش با کیفیت دانش‌ آموزان و دانشجویان PHD را در زمینه ‌های فناوری‌ های ارتباطات و کامپیوتر، برق، مهندسی مکانیک، مهندسی برق، مهندسی قدرت، فناوری ‌های حمل‌ و نقل، مدیریت کسب ‌وکار و مدیریت تضمین می‌ کند. نقش مهم افزایش سطح آموزش، فعالیت‌ های پژوهشی کاربردی و علمی دانشگاه فنی صوفیا، مشارکت دانشگاه را با شرکت ‌های بزرگ مانند زیمنس، اریکسون، مایکروسافت، دایملر/بنز و غیره است .

این دانشگاه دارای تسهیلات آموزشی بروز، کتابخانه، مهمان‌ سرای دانشجویان ، غذاخوری، مجموعه ‌های ورزشی، استخر شنا به ‌اندازه استخر المپیک، زمین ‌های تنیس و ورزشگاه‌های متعدد، و منازل  ساحلی و کوهستانی است .

انجمن دانشجویان در فعالیت ‌های جذاب و مفید مشارکت دارد. از طریق این بدنه دانشجویان در مدیریت دانشگاه شرکت می‌کنند و مزایای خود را حفظ کرده، ارتباطاتی با سازمان ‌های دانش ‌آموزی بین ‌المللی و ملی ایجاد می کنند، رویدادهای ورزشی و فرهنگی را مدیریت می‌ کنند. مرکز شغلی نقشی مهم در همراه سازی کسب ‌وکار، جامعه دانشگاهی و دانش‌آموزان ایفا می‌کند. تاکنون بیش از ۴۵۰۰ دانشجو ، در دوره‌های متفاوتی که دانشگاه ثبت کرده ، شرکت کرده‌اند .

مرکز آموزش تخصصی و مستمر (CPEC) با دانشگاه آموزش‌های تخصصی و ویژه بیشتری فراهم می نمایند . برای دانشجویان دانشگاه فنی صوفیا و سایر دانشگاه ‌ها و همچنین برای افرادی که دوست دارند مهارت‌ های شغلی یا آموزش تخصصی دریافت کنند، فرصت ‌آفرینی می ‌کند.

دانشگاه فنی صوفیا، از روابط صمیمانه با بیش از ۵۰ دانشگاه در اروپا، آسیا، آمریکا و آفریقا بهره‌ مند‌ می باشد و این دانشگاه عضوی از سازمان‌های جهانی و اروپایی است و در پروژه‌ های متعددی تحت برنامه ‌های ناتو، یونسکو و اتحادیه اروپا مشارکت دارد. به دلیل تنوع و کیفیت بالای آموزشی که ارائه می‌کند و فعالیت‌های پژوهشی ای که دانشگاه صوفیا انجام می‌دهد، این دانشگاه در بین دانشگاه‌های پیشرو در آموزش عمومی و حوزه‌های پژوهشی اتحادیه اروپا قرارگرفته است.

دانشگاه فنی صوفیا بلغارستان دانشکده های دانشگاه فنی صوفیا بلغارستان

دانشگاه فنی صوفیا بلغارستان دارای چهار دانشکده متفاوت آموزشی می باشد که تا امروز نیز دایر هستند. دانشکده  مکانیک و مهندسی برق که بعدها با عنوان موسسه عالی مهندسی برق و مکانیک  تغییر نام یافت امروزه دانشگاه فنی صوفیا بلغارستان نام دارد، دانشکده عمران (با عنوان دانشگاه معماری، مهندسی عمران و زمین شناسی)، موسسه فناوری‌های شیمی و متالوژی (امروزه با عنوان دانشگاه فناوری شیمی و متالورژی) و موسسه معدن و جغرافیا  هستند .

 

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
مهاجرت به بلغارستان از طریق سرمایه گذاری مهاجرت به بلغارستان از طریق سرمایه گذاری

یکی از کشورهایی که با سرمایه گذاری در آن می توان به سود و اخذ اقامت رسید، کشور بلغارستان می ...

هزینه های تحصیل در گروه پزشکی بلغارستان هزینه های تحصیل در گروه پزشکی بلغارستان

کشور بلغارستان در اروپا از لحاظ مساحت در رتبه چهاردهم قرار گرفته است . گرچه کیفیت زندگی و سط...

تحصیل پزشکی در بلغارستان تحصیل پزشکی در بلغارستان

کشور بلغارستان از دیگر کشورهای مجذوب برای متقاضیان تحصیل در رشته های پزشکی با توجه به پیشر...

نظرات کاربران
Call Now Button