دانشگاه فدرال کازان روسیه (Kazan Federal University (Volga Region))

در اینجا قصد داریم درباره دانشگاه فدرال کازان روسیه که یکی از دانشگاه های روسیه است توضیح دهیم. همانطور که می دانید کشور روسیه یکی از کشورهای ابر قدرت دنیاست و پهناورترین سرزمین جهان به شمار می رود. به همین علت می توانیم کشور روسیه را جزو کشورهای مهاجر پذیر دانست. یکی از روش های مهاجرت به روسیه از طریق تحصیل می باشد. شما برای تحصیل در روسیه می توانید در دانشگاه فدرال کازان روسیه تحصیل کنید. در ادامه درباره شرایط و تحصیل در دانشگاه فدرال کازان روسیه توضیح خواهیم داد.

دانشگاه فدرال کازان روسیه – درباره دانشگاه فدرال کازان روسیه

در اینجا قصد داریم درباره دانشگاه فدرال کازان روسیه توضیح دهیم. دانشگاه کازان در ابتدا در ساختمان دبیرستان تزاری شهر کازان شروع به کار و بعدها با اضافه شدن ساختمان های بزرگ مجاور به مجموعه اش، به مثابه یک شهرک دانشگاهی قلمداد می شد. دانشگاه فدرال کازان روسیه، در سال ۱۸۰۴ میلادی در شهر کازان در کنار رود زیبای ولگا بنا شده و فعالیت می نماید و یکی از قدیمی ترین و بهترین مراکز علمی آموزشی روسیه می باشد که دانشگاه فدرال کازان روسیه به عنوان سومین دانشگاه قدیمی روسیه به حساب می آید و با بیش از ۲۱۰ سال سابقه ی آموزشی با کیفیت بالا در دامنه ی وسیعی از رشته ها به شمار می آید.، دانشگاه فدرال روسیه جز دانشگاه های با رتبه بالا در بین موسسات آموزشی عالی روسیه بوده است. دانشگاه فدرال کازان روسیه همیشه به عنوان پلی بین شرق و غرب بوده است که شما میتوانید دنیایی از ایده ها و فرهنگ های متنوع را در آنجا کشف کنید.دانشگاه کازان ۳۰۰۰ استاد و مدرس دارد که بیشتر آنها مدرک دکترا دارند. به دستور بوریس یلتسین رئیس جمهور روسیه، دانشگاه کازان روسیه، مجموعه ای دولتی و در دریف مکان های ارزشمند میراث فرهنگی فدراسیون روسیه قرار گرفت. و تاکنون موفق به کسب جوایز ارزنده ای چون نشان پرچم سرخ کار (سال ۱۹۵۵)، نشان لنین (سال ۱۹۷۹) و … شده است.

دانشگاه فدرال کازان مرکز دانشگاهی بین المللی و شناخته شده ای است که در بین موسسات و مراکز آموزش عالی روسیه رتبه 15 را از آن خود کرده است . دانشگاه فدرال کازان به عنوان مرکز اصلی آموزش عالی در منطقه ی وسیع ولگا پذیرای بیش از 46000 دانشجو است و به ارائه طیف وسیعی از دوره های تحصیلی به زبان انگلیسی و روسی می پردازد و شامل 152 دوره لیسانس، 109 دوره فوق لیسانس، 137 دوره تخصصی و 88 دوره ی دکترا می باشد . امروزه دانشگاه فدرال کازان دارای بیش از 3200 اعضای هیئت علمی می باشد که از میان حدود 130 نفر، استادان مهمان از دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی مشهور جهان هستند .  افراد مشهوری در سال های مختلف در دانشگاه فدرال کازان تحصیل کرده اند که  می توان از ولادیمیر لنین (اولین رهبر حزب کمونیست شوروی)، ولادیمیر خلبنیکوف و … نام برد.

دانشگاه فدرال کازان روسیه – ساختمان دانشگاه فدرال کازان روسیه

ساختمان دانشگاه فدرال کازان روسیه به این صورت است که نمای کلاسیک ساختمان اصلی دانشگاه فدرال کازان و مجموعه معماری آن که یکی از زیباترین مکان های توریستی و دیدنی شهر کازان است محسوب میشود.، سالن تئاتر، لابراتوار شیمی، کتابخانه، رصد خانه نجومی، کلینیک تخصصی و … باعث شاخص شدن هر چه بیشتر این مرکز آموزشی در دهه دوم قرن ۱۹ میلادی شدند. امروزه در ساختار دانشگاه مراکز و بخش های مختلفی مانند کتابخانه علمی، انستیتو علمی – تحقیقاتی شیمی، ریاضی، مکانیک، ۷ موزه، باغ گیاه شناسی، رصدخانه های نجومی، مرکز فناوری اطلاعات، انتشارات مرکزی و … وجود دارد. همچنین بنا به دستور وزارت علوم روسیه از سال ۲۰۱۱ دانشگاه علوم انسانی تاتارستان و انستیتو دولتی علوم اقتصادی و دارایی کازان به این مجموعه ی آموزشی اضافه شدند و همگی تحت عنوان یک دانشگاه فعالیت دارند.

دانشگاه فدرال کازان روسیه – دانشجویان دانشگاه فدرال کازان روسیه

در حال حاضر تعداد دانشجویان دانشگاه فدرال کازان روسیه به این صورت است که حدود ۳۷۰۰۰ دانشجو در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و ۱۲۰۰ دانشجوی دکتری در دانشگاه فدرال کازان روسیه مشغول به تحصیل اند. همچنین تعداد قابل توجهی (۳۶۰۰ نفر) دانشجوی خارجی در حال تحصیل در دانشگاه فدرال روسیه می باشند. ضمن اینکه بیش از ۳۰۰۰ نفر کادر آموزشی و پژوهشی در این موسسه فعالیت می کنند. در حال حاضر پروفسور “ایلشات گافوروف” وظیفه ریاست دانشگاه فدرال کازان را برعهده دارد. دانشگاه فدرال کازان روسیه از سال ۱۹۷۷دانشجویان خارجی را می پذیرد. تعداد کل دانشجویان خارجی هم اکنون ۳۲۰۰ نفر است. دانشگاه فدرال کازان دارای ۱۷ مؤسسه، ۳ آموزشگاه عالی و ۳ شعبه در نزدیکترین شهرستانهای اطراف کازان است که به آموزش متخصصان در زمینه های گوناگون در رشته های زیر   می پردازد :

  • رشته علوم فیزیک و ریاضی دانشگاه فدرال کازان روسیه
  • رشته علوم طبیعی دانشگاه فدرال کازان روسیه
  • رشته پزشکی دانشگاه فدرال کازان روسیه
  • رشته علوم انسانی دانشگاه فدرال کازان روسیه
  • رشته علوم اجتماعی دانشگاه فدرال کازان روسیه
  • رشته آموزش و علوم تربیتی دانشگاه فدرال کازان روسیه
  • رشته فرهنگ و هنر دانشگاه فدرال کازان روسیه
  • رشته اقتصاد و مدیریت دانشگاه فدرال کازان روسیه
  • رشته بخش خدمات دانشگاه فدرال کازان روسیه
  • رشته نقشه برداری و مدیریت زمین دانشگاه فدرال کازان روسیه
  • رشته زمین شناسی، اکتشاف و توسعه منابع معدنی دانشگاه فدرال کازان روسیه
  • رشته اتوماسیون و کنترل دانشگاه فدرال کازان روسیه
  • رشته علوم کامپیوتر و تکنیک حسابگر دانشگاه فدرال کازان روسیه
  • رشته ایمنی زندگی، مهندسی محیط زیست و حفاظت از محیط زیست دانشگاه فدرال کازان روسیه

دانشگاه فدرال کازان روسیه دانشکده های دانشگاه فدرال کازان روسیه

دانشکده های دانشگاه فدرال کازان روسیه شامل موارد زیر است :

  • دانشکده پزشکی پایه و زیست شناسی دانشگاه فدرال کازان روسیه
  • دانشکده علوم زیست محیطی دانشگاه فدرال کازان روسیه
  • دانشکده زمین شناسی و تکنولوژی نفت دانشگاه فدرال کازان روسیه
  • دانشکده روابط بین الملل دانشگاه فدرال کازان روسیه
  • دانشکده تاریخ دانشگاه فدرال کازان روسیه

دانشگاه فدرال کازان روسیه دوره های آموزشی دانشگاه فدرال کازان روسیه

دانشگاه فدرال کازان دوره های اموزشی را به زبان انگلیسی ارائه می دهد . دوره های آموزشی دانشگاه فدرال کازان روسیه به شرح زیر است :

  • پزشکی عمومی دانشگاه فدرال کازان روسیه
  • دندانپزشکی دانشگاه فدرال کازان روسیه
  • فارماکولوژی دانشگاه فدرال کازان روسیه
  • زیست شناسی دانشگاه فدرال کازان روسیه
  • زمین شناسی دانشگاه فدرال کازان روسیه
  • فیزیک دانشگاه فدرال کازان روسیه
  • ریاضیات دانشگاه فدرال کازان روسیه
  • رادیو فیزیک دانشگاه فدرال کازان روسیه
  • مطالعات مذهبی دانشگاه فدرال کازان روسیه
  • مدیریت استراتژیک و عمومی دانشگاه فدرال کازان روسیه
  • مهندسی نرم افزار دانشگاه فدرال کازان روسیه

دانشگاه فدرال کازان روسیه جایگاه علمی دانشگاه فدرال کازان روسیه

جایگاه علمی دانشگاه فدرال کازان روسیه شامل موارد زیر است :

  1. رتبه 600 – 551 در رتبه بندی QS
  2. رتبه 600 – 551 در رتبه بندی THE
  3. دارای بیش از 3200 هیئت علمی
  4. دارای 47 هزار دانشجو
  5. دارای300 رشته تخصصی لیسانس، کارشناسی، فوق لیسانس و دکترا
دانشگاه فدرال کازان روسیه

دانشگاه فدرال کازان روسیه

دانشگاه فدرال کازان روسیه همانند سایر دانشگاه های علمی در سراسر جهان، برای رشته های ریاضی، فیزیک، شیمی، زیست شناسی و زبان شناسی اهمیت خاصی قائل است. امروزه رشته های اولویتدار پژوهشهای علمی دانشگاه فدرال کازان ، شامل دستاوردها در فارماکولوژی، زیست پزشکی، زمین شناسی، شیمی، فیزیک، نفت و گاز، فناوری نانو و فناوریهای اطلاعات است. همچنین در زمینه هایی از جمله روانشناسی و فرهنگ شناسی، علوم انسانی، آموزش و پرورش و حوزه های میان رشته ای فعالیت می نماید .

دانشگاه فدرال کازان روسیه – موفقیت های دانشجویان دانشگاه فدرال کازان روسیه

موفقیت های دانشجویان دانشگاه فدرال کازان روسیه به این صورت است که فارغ التحصیلان و دانشجویان دانشگاه فدرال کازان تاکنون به موفقیت های زیادی در حوزه های مختلف رسیده اند. می توان به نیکلای نیکیفروف وزیر ارتباطات و مخابرات فدراسیون روسیه، ایلدار خالیکوف نخست وزیر جمهوری تاتارستان می توان اشاره نمود. همچنین آرتیوم نیکالایف دانشجوی دانشگاه فدرال کازان روسیه، برنده مجموعه ای کامل از جوایز مسابقات بیست و هفتم دانشگاه های جهان (اسلواکی، ۲۰۱۵) می باشد.

دانشگاه فدرال کازان روسیه شهریه های دانشگاه فدرال کازان روسیه

شهریه های دانشگاه فدرال کازان روسیه به شرح زیر است :

شهریه های دانشگاه فدرال کازان روسیه از ۷۳٫۸۶۰ برای آموزش پیش دانشگاهی تا ۲۲۱٫۸۲۰ روبل روسیه برای بعضی از دوره های دکترا متغیر است.
دانشگاه فدرال کازان روسیه کمک های مالی برای دانشجویان ملی و بین المللی به منظور تحصیلات تکمیلی در حوزه های مختلف درKFU را فراهم می کند.

دانشگاه فدرال کازان روسیه – امکانات دانشگاه فدرال روسیه

امکانات دانشگاه فدرال روسیه به این صورت است که دانشگاه فدرال کازان روسیه یکی از معدود دانشگاه های روسیه می باشد که کلیه خدمات اقامتی را با تجهیزات مدرن و با کیفیت به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. خوابگاه دانشگاه کازان روسیه دارای ظرفیت ۱۲۰۰۰ نفری واقع در محوطه دانشگاه است و دارای خدمات و امکاناتی از قبیل مرکز درمانی، داروخانه، مرکز تجهیزات ورزشی، فتوکپی، ، سالن زیبایی، کافی شاپ و رستوران و سایر تسهیلات برای دانشجویان دانشگاه فدرال کازان روسیه است.

برای اقامت در روسیه روش های گوناگون وجود دارد . در مقالات دیگر به طور مفصل تر درباره اقامت و تابعیت در روسیه توضیح داده شده است .

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

 

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های روسیه نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های روسیه

کشور روسیه بزرگترین کشور جهان می باشد که آموزش عالی این کشور بیشتر به دلیل توفیق و برتری آن ...

انواع کالج های کشور روسیه انواع کالج های کشور روسیه

کشور روسیه یکی از پهناورترین کشورهای دنیا می باشد که در تلاش روز افزون است که سیستم آموزشی ...

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در روسیه دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در روسیه

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در روسیه 2020 برای تحصیل در دانشگاه های روسیه بهتر است در...

نظرات کاربران
Call Now Button