دانشگاه علوم پزشکی پچ مجارستان (Pecs Medical University)

دانشگاه پزشکی پچ مجارستان با 642 سال یکی از قدیمی ترین دانشگاه های مجارستان می باشد که در سال 1367 میلادی توسط پادشاه لویس تاسیس شده است . دانشگاه علوم پزشکی پچ مجارستان یکی از پیشرفت ترین و معروف ترین دانشگاه های تحقیقاتی جهان است و از جمله دانشگاه های بین المللی است که از سراسر دنیا از کشورهای از قبیل ایران، یونان، نروژ، آمریکا، هند، آلمان، کانادا، سوئد، فنلاند، قبرس، پاکستان، انگلیس، استرالیا و … دانشجو می پذیرد . سالانه این دانشگاه 120 دانشجو می پذیرد که از سال 1384، 118 دانشجو ایرانی از دانشگاه پزشکی پچ مجارستان فارغ التحصیل شده اند .

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در مجارستان ” را مطالعه فرمایید .

دانشگاه علوم پزشکی پچ مجارستان با حدود ۲۰،۰۰۰ دانشجو، ۱۶۰۰ آکادمی و ۱۰ دانشکده یکی از بزرگترین دانشگاههای مجارستان، مرکز دانش دندانپزشکی در منطقه ترانسدانوبیا جنوبی و قدیمی ترین دانشگاه کشور مجارستان برای تحصیل در مجارستان است. رشته های مختلفی در دانشگاه پچ مجارستان ارائه می شود و هر ساله دانش آموزان زیادی از ۸۰ کشور مختلف برای تحقیق و تحصیل به دانشگاه پچ مجارستان می پیوندند و هر ساله تعداد آنها رو به فزونی است. دانشگاه پچ مجارستان به مدت ۳۰ سال است که آموزش به زبان انگلیسی را برای دانشجویان بین المللی آغاز کرده است.

دانشگاه پزشکی پچ مجارستان دارای سیستمCredite  و به دو زبان انگلیسی و آلمانی می باشد و جدیدترین کتابهای امریکایی و انگلیسی در دانشگاه علوم پزشکی پچ مجارستان تدریس می شوند. همچنین اساتید دانشگاه علوم پزشکی پچ مجارستان از فارغ التحصیلان دانشگاههای انگلیس ، کانادا و امریکا می باشند. دانشجویان پس از گذراندن امتحان برد امریکا ( USMLE ) برای گرفتن مدرک تخصص می توانند به امریکا یا دیگر کشورها اعزام شوند . دوران تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی پچ مجارستان ، دوره پزشکی  ۶ سال و دندانپزشکی ۵ سال می باشد که هر سال تحصیلی شامل دو نیم ترم ۵ ماهه می باشد و پس از اتمام هر ترم تحصیلی ، امتحان پایان ترم برگزار می گردد.

شهر پچ کشور یکی ازشهرهای سرسبز تاریخی و توریستی در جنوب کشور مجارستان است که در ۲۲۰ کیلومتری بوداپست ، با جمعیتی حدود ۱۸۰۰۰۰ هزار نفری ، واقع گردیده و دارای سیستم حمل و نقل بسیار خوبی می باشد و دارای محیطی بسیار امن و دوستانه جهت تحصیل می باشد .

دانشگاه علوم پزشکی پچ مجارستان – رتبه بندی دانشگاه پچ مجارستان

علاوه بر اینکه دانشگاه پچ مجارستان قدیمی ترین دانشگاه در کشور مجارستان و شهر پچ می باشد، جایگاه برجسته ای نیز در سطح بین المللی کسب کرده است. بر اساس آخرین رتبه بندی دانشگاه ها که توسط دانشگاه هاروارد ارائه شده است، رتبه بندی دانشگاه پچ مجارستان بین رتبه های ۳۰۱-۴۰۰ در رشته های علوم پزشکی و بالینی و بهداشت قرار دارد.

دانشگاه پزشکی پچ مجارستان روش درخواست پذیرش از دانشگاه پزشکی پچ مجارستان

روش درخواست پذیرش از دانشگاه پزشکی پچ مجارستان به این صورت است که متقاضی تحصیل در دانشگاه پزشکی پچ مجارستان باید یک فرم در خواست تکمیل کرده و به همراه مدارک مورد نیاز برای بخش دانشجویان دانشگاه پزشکی یا به نماینده دانشگاه در کشور خود ارائه نماید و هزینه صدور پذیرش تحصیلی را به نماینده تحویل نماید و یا به شماره حساب دانشگاه حواله کند. فقط به پرونده متقاضیانی رسیدگی می شود که مدارک کامل ارسال کنند و هزینه صدور پذیرش را ارسال نمایند. آزمون Premedical همه ساله در اروپا، آسیا و ایالات متحده در ماههای ژوئن و آگوست برگزار می شود.

دانشگاه علوم پزشکی پچ مجارستان اقامت دانشجویی در دانشگاه پزشکی پچ مجارستان

برای اقامت در مجارستان و همچنین اقامت دانشجویی در دانشگاه پزشکی پچ مجارستان به این صورت است که دانشجویان ایرانی جهت تحصیل در مجارستان باید ویزای D-type از سفارت مجارستان در تهران دریافت کنند (۹۰ روز اعتبار دارد) و پس از ورود به مجارستان پس از ثبت نام در دانشگاه و اجاره نمودن آپارتمان و انجام آزمایشات ایدز و هپاتیت و باز نمودن حساب بانکی به یورو به دفتر مهاجرت مراجعه نموده و آدرس و اقامت خود را ثبت نموده و اقامت دانشجویی دریافت دارند .دانشجویان باید  ۳۰ روز قبل از انقضای مهلت اقامت و ویزای تحصیلی نیز باید جهت تمدید اقدام کنند.

دانشگاه علوم پزشکی پچ مجارستان مدارک پزشکی دانشگاه پزشکی پچ مجارستان

مدارک پزشکی دانشگاه پزشکی پچ مجارستان به این شرح است که فارغ التحصیلان پزشکی مدرک (M.D)  و فارغ التحصیلان دندان پزشکی مدرک (D.M.D)دریافت می کنند. مدارک پزشکی دانشگاه علوم پزشکی پچ مجارستان به دلیل سطح بالای آموزش، در بسیاری از کشورهای دیگر، از جمله ایالات متحده، ارزشیابی می شوند. فارغ التحصیلان دانشگاه علوم پزشکی پچ مجارستان آزمون های کشورهای دیگر را با نمرات عالی،  از جمله آزمون USMLE می گذرانند، اعضای اتحادیه اروپا، مدارک مجارستان را به رسمیت می شناسند.

دانشگاه علوم پزشکی پچ مجارستان

دانشگاه علوم پزشکی پچ مجارستان

دانشگاه علوم پزشکی پچ مجارستان مدارک کارشناسی ارشد و دکترا دانشگاه علوم پزشکی پچ مجارستان

مدارک کارشناسی ارشد و دکترا دانشگاه علوم پزشکی پچ مجارستان به این صورت است که مدرک دکترا در مجارستان به فارغ التحصیلانی از دانشگاه های  مجارستان ارائه می شود که مهارت های علمی و عملی لازم جهت انجام تحقیقات علمی داشته باشند و نتایج تحقیقات خود را منتشر کرده باشند.

شما می توانید برای مهاجرت به مجارستان مقاله ای تحت عنوان ” مهاجرت به مجارستان ” را مطالعه فرمایید .

سیستم دانشگاه علوم پزشكي پچ مجارستان شبیه سیستم دانشگاه های اروپا و امریکا است. مدرک PHD پس از گذارندن واحد های آموزشی و موفقیت در آزمون به فارغ التحصیل در دانشگاه علوم پزشکی پچ مجارستان اعطا می شود.پس از اتمام دوره تحصیلی دانشگاه علوم پزشكي پچ مجارستان دانشجو باید پایان نامه خود به دانشگاه علوم پزشكي پچ مجارستان ارائه دهد. متقاضیان تحصیل در مقطع PHD دانشگاه علوم پزشكي پچ مجارستان باید کپی برابر اصل مدرک کارشناسی ارشد  MSC، مدرک زبان، C.V. و کپی پاسپورت ارائه دهند.

دقت نمایید که دانشگاه علوم پزشكي پچ مجارستان به شدت به روی سی وی دانشجویان محصل در مجارستان و مشغول تحصیل در دانشگاه علوم پزشكي پچ مجارستان حساس میباشد و دانشگاه علوم پزشكي پچ مجارستان هر سی وی را از دانشجو قبول نمیکند.دانشجویان شاغل تحصیل در مجارستان باید در مورد سی وی خود توضیحات مورد قبول همراه با سند را به دانشگاه علوم پزشکی پچ مجارستان ارائه دهند و از هر گونه کپی برداری از دیگران به شدت خوداری نمایند.

دانشگاه علوم پزشكي پچ مجارستان بعد از دریافت سی وی و برسی محتویات آن و توضیحات دانشجوی شاغل تحصیل در مجارستان نسبت به دانشجوی شاغل تحصیل در مجارستان تصمیم گیری کرده و به دانشجوی شاغل تحصیل در مجارستان به صورت ایمیل از دانشگاه علوم پزشكي پچ مجارستان یا به صورت حضوری دردانشگاه علوم پزشكي پچ مجارستان به دانشجوی متقاضی تحصیل در دوره کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه علوم پزشكي پچ مجارستان ابلاغ میشود

دانشگاه علوم پزشکی پچ مجارستان شهریه های دانشگاه علوم پزشکی پچ مجارستان

یکی از مناسب ترین شهریه ها در بین دانشگاه های مجارستان ، شهریه دانشگاه علوم پزشکی پچ مجارستان می باشد و شهریه بقیه دانشگاه های مجارستان از دانشگاه علوم پزشکی پچ مجارستان گران تر می باشد. شهریه های دانشگاه علوم پزشکی پچ مجارستان معمولا هر چندین سال یکبار افزایش می باشد که میزان افزایش آن نیز معمولا ۱۰% می باشد.

  • شهریه رشته پزشکي دانشگاه علوم پزشکی پچ مجارستان 15700 دلار در سال
  • شهریه رشته دندانپزشکي دانشگاه علوم پزشکی پچ مجارستان 16300 دلار در سال
  • شهریه رشته داروسازي دانشگاه علوم پزشکی پچ مجارستان 9900 دلار در سال
  • شهریه رشته فیزیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی پچ مجارستان ۶۰۰۰ یورو در سال
  • شهریه رشته بیوتکنولوژی دانشگاه علوم پزشکی پچ مجارستان ۵۵۰۰ دلار در سال
  • شهریه دوره پيش دانشگاهي در کالج پچ 8200 دلار
  • شهریه دوره یکساله زبان انگلیسی 8000 دلار
  • شهريه رشته هاي علوم پزشکي به زبان آلماني 10000 يورو

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در مجارستان مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان و مطالعه مقاله ” اقامت در مجارستان ” است .

دانشگاه علوم پزشکی پچ مجارستان هزینه های تحصیلی دانشگاه علوم پزشکی پچ مجارستان

هزینه های تحصیلی دانشگاه علوم پزشکی پچ مجارستان به شرح زیر است :

  • هزینه صدور پذیرش تحصیلی از دانشگاه علوم پزشکی پچ مجارستان 200 یورو
  • هزينه ثبت نام در دوره کالج دانشگاه علوم پزشکی پچ مجارستان 350 يورو
  • هزینه خوابگاه دانشجویی  دانشگاه علوم پزشکی پچ مجارستان ماهیانه 300 یورو
  • هزينه شارژ ماهيانه خوابگاه دانشگاه علوم پزشکی پچ مجارستان يا خانه حداقل 30 یورو در ماه
  • هزینه بیمه دانشگاه علوم پزشکی پچ مجارستان ماهیانه 20 یورو
  • هزینه زندگی ماهیانه 600 یورو
  • هزینه حداقل پيش پرداخت خانه 2 ماه + 1 ماه كرايه بابت عقد قرارداد 900 یورو
  • هزینه آزمايشات پزشكي شامل ايدز و هپاتيت 100 یورو
  • هزینه لوازم التحرير در سال 100 یورو در سال
  • هزینه كتاب بطور متوسط ساليانه 300-200 یورو در سال
  • هزینه ترانسفر از فرودگاه بوداپست به شهر پچ با تاكسي حداقل 120 یورو
  • هزینه ترانسفر از فرودگاه به شهر بوداپست با تاکسی حداقل 30 یورو
  • هزینه ترانسفر از ایستگاه قطار بوداپست با قطار به شهر پچ 11 یورو(2/30 ساعت فاصله دو شهر با قطار)
  • هزینه تمديد ويزا و اقامت تحصيلي 50 یورو
  • هزينه سيم كارت موبايل 15 یورو
  • هزينه راهنما در مجارستان 150 یورو

 

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

 

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در مجارستان دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در مجارستان

تحصیل در مجارستان در گروه های پزشکی از قبیل پزشکی ، دندان پزشکی و داروسازی جز پرطرفدارترین ...

نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های مجارستان نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های مجارستان

امروزه اغلب دانشجویان تمایل به ادامه تحصیل در کشورهای اروپایی و پیشرفته دارند که مدرک تحصی...

کالج زبان اسپانیایی در مجارستان کالج زبان اسپانیایی در مجارستان

کالج زبان اسپانیایی در مجارستان امروزه یکی از مهم ترین موارد مورد نیاز و ضروری ترین مدرک اخ...

نظرات کاربران
Call Now Button