دانشگاه علوم و تکنولوژی هوآژونگ یا دانشگاه هاست چین (Hua Hin University of Science and Technology)

دانشگاه علوم و تکنولوژی هوآژونگ چین یا به عبارتی دانشگاه هاست چین (HUST University) یکی از ده دانشگاه برتر می باشد که در بیندانشگاه های چین پیشرفت چشمگیری داشته است و به عبارتی الگوی آموزش تحصیلات تکمیلی در چین به حساب می آید . دانشگاه علوم و تکنولوژی هوآژونگ چین جزو اولین دانشگاه هایی است که به پروژه ۲۱۱ و پروژه ۹۸۵ دولت چین پیوست تا بتواند مرتبه علمی دانشگاه هاست چینرا به دانشگاه های تراز اول دنیا ارتقا دهد . دانشگاه هاست در سال ۱۹۵۲ میلادی با نام موسسه فناوری هوآژونگ در شهر ووهان تاسیس شد، سپس در سال ۲۰۰۰ با دانشگاه علوم پزشکی (تاسیس سال ۱۹۰۷) و موسسه ساخت و ساز شهری هاوون ( تاسیس سال ۱۹۵۲) ادغام شد و دانشگاه علوم و فناوری تشکیل داد که امروزه به دانشگاه هوآژونگ معروف است .

در حال حاضر در دانشگاه علوم و تکنولوژی هوآژونگ چین بیش از ۲۰۰۰ دانشجوی بین المللی از بیش از ۱۲۰ کشور در مقطع کارشناسی و دوره های تحصیلات تکمیلی SCUT در زبان انگلیسی و چینی تحصیل کرده اند. در دانشگاه هاست چین رشته های اقتصاد و تجارت بین المللی، علوم کامپیوتر و فناوری، مدیریت بازرگانی، مهندسی عمران، مهندسی محیط زیست به زبان انگلیسی تدریس می شوند.

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در چین ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان و مطالعه مقاله ” اقامت در چین” است .

در دانشگاه علوم و تکنولوژی هوآژونگ چین ۲۳ هزار دانشجوی کارشناسی، ۱۶ هزار دانشجوی کارشناسی ارشد، ۶ هزار دانشجوی دکتری و در مجموع بیش از ۵۵ هزار دانشجوی تمام وقت مشغول به تحصیل  هستند. دانشگاه هاست یک دانشگاه جامع تحقیقاتی و چند رشته ای است که ۱۲ رشته اصلی از قبیل: علوم پایه، مهندسی، پزشکی، فلسفه، اقتصاد، حقوق، آموزش و پرورش، ادبیات، تاریخ، مهندسی، کشاورزی، پزشکی، مدیریت و هنر را پوشش می دهد و برنامه های تحصیلی متنوعی از قبیل: ۹۴ برنامه مقطع کارشناسی، ۲۲۵ برنامه کارشناسی ارشد، و ۱۸۴ برنامه دکترا دردانشگاه علوم و تکنولوژی هوآژونگ چین را ارائه می دهد. ۳۹ مرکز تحقیقاتی پسا دکترا، ۷ رشته کلیدی در سطح ملی و ۱۵ زیر رشته کلیدی ملی  و ۴۹ انجمن دانشجویی که ادبیات، علوم تجربی ، علم و فناوری، ورزش، علوم انسانی و اجتماعی را پوشش می دهد در این مرکز وجود دارد. این دانشگاه در سه رشته مهندسی مکانیک، مهندسی اپتیک و بهداشت عمومی و طب پیشگیری در چین دارای مقام اول می باشد در حالی که در رشته های مهندسی برق، مهندسی پزشکی به ترتیب رتبه های ۲ و ۳ را دارد. هاست همچنین میزبان پایگاه های مختلف ملی پیشرفته آموزش استعدادیابی برای آموزش و پرورش در مقطع کارشناسی، از جمله ” دانشکده ملی نمونه نرم افزار”، “پایگاه ملی علوم زیستی و استعدادهای فناوری”، “پایگاه ملی نخبگان IC”، “پایگاه ملی آموزش و پرورش دروس علوم پایه”، و “دانشکده علوم و مهندسی” است.

دانشگاه علوم و تکنولوژی هوآژونگ یا دانشگاه هاست چین – رتبه دانشگاه علوم و تکنولوژی هوآژونگ چین

رتبه دانشگاه دانشگاه علوم و تکنولوژی هوآژونگ در جدول زیر آمده است :

۴۷۱-۴۸۰QS World Ranking 2018
۵۰۰–۴۰۱The Times Higher Education World University2018

 

موضوعرتبه جهانی
علوم مواد101-150
مهندسی عمران و سازه151-200
مهندسی – برق و الکترونیک151-200
مهندسی – مکانیکی151-200
مهندسی و فناوری173
مهندسی – شیمی201-250
علوم کامپیوتر و سیستم های اطلاعات251-300
شیمی251-300
ریاضیات301-350
علوم طبیعی342
علوم زیستی و پزشکی344
علوم زیستی351-400
پزشکی351-400
فیزیک و نجوم351-400

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به چین شرکت آتیه آفرینان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به چین” بیاندازید.

دانشگاه علوم و تکنولوژی هوآژونگ چین

دانشگاه علوم و تکنولوژی هوآژونگ چین

دانشگاه علوم و تکنولوژی هوآژونگ یا دانشگاه هاست چین – پذیرش در دانشگاه هاست چین

مدت تحصیل در مقطع  کارشناسی ارشد در دانشگاه علوم و تکنولوژی هوآژونگ در تمام برنامه ها ۲ سال است. هزینه تحصیل در دانشگاه هاست چین ۴۴،۵۰۰ یوان برای دانشجویان MBA و ۳۲،۰۰۰ یوان در سال برای دانشجویان برق و کامپیوتر می باشد. شرایط و مدارک جهت پذیرش در دانشگاه هاست چین برای تحصیلات بین المللی در برنامه های کارشناسی متوسطه به زبان انگلیسی به قرار زیر می باشد:

  • مدارک دبیرستان و دیپلم با استاندارد خوب
  • متقاضیانی که از کشورهای غیر انگلیسی زبان هستند، باید یک نمره TOEFL به ترتیب ۶۸ یا ۵/۵ آیلتس را ارسال کنند.
  • فرم درخواست
  • کپی یا اسکن از فرم بررسی خارجی
  • اسکن گذرنامه

دانشگاه علوم و تکنولوژی هوآژونگ یا دانشگاه هاست چین – کتابخانه های دانشگاه هاست چین

دانشگاه هاست چین دارای 4 کتابخانه می باشد ، کتابخانه های دانشگاه هاست چین عبارتند از:

  1. کتابخانه قدیمی
  2. کتابخانه شاو (همچنین به عنوان کتابخانه جدید شناخته می شود)
  3. کتابخانه معماری
  4. کتابخانه پزشکی

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در چین می توانید مقاله ” تحصیل در چین” را مطالعه فرمایید .

دانشگاه علوم و تکنولوژی هوآژونگ یا دانشگاه هاست چین – بورسیه های تحصیلی دانشگاه هاست

بورسیه های تحصیلی دانشگاه هاست برای حمایت از استعدادهای جوان در سراسر دنیا می باشد تا این دانشجویان بتوانند در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا ادامه تحصیل در چین بدهند و در دوره های آموزشی و یا تحقیقات دانشکده ها شرکت کنند. بورسیه کامل متشکل است از معافیت از شهریه دانشگاه علوم و تکنولوژی هوآژونگ، دستمزد ماهانه ، خوابگاه و بیمه پزشکی ؛ این در حالی است که بورسیه جزئی برخی از موارد بورسیه کلی را در بر دارد .

  • دستمزد ماهانه دانشگاه علوم و تکنولوژی هوآژونگ :ماهانه مبلغی برابر حداقل  2500 یوان به عنوان دستمزد به دانشجویان دریافت کننده بورسیه تحصیلی چین در مقطع دکترا، مبلغ 2000 یوان به دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دانشجویان مهمان پرداخت میکند .
  • خوابگاه دانشگاه علوم و تکنولوژی هوآژونگ (محل اقامت در چین ): برای متقاضیان دریافت بورسیه تحصیلی چین که در موسسات و کالج های پکن تحصیل می کنند، خوابگاه اختصاص می دهد. برای دریافت کنندگان بورسیه در موسسات آکادمی علوم چین خارج از پکن، زمانی که شروع به تحصیل در دانشگاه (UCASS) کنند، برای آنها خوابگاه اختصاص داده خواهد شد، درحالی که موسسات میزبان به دانشجویان کمک می کنند تا محل اقامت تهیه کرده یا مشکلات مربوط به اقامت آنها را حل و فصل کنند. این دانشجویان می بایست هزینه های مربوطه را به موسسات بدهند.
  • بیمه پزشکی: حق بیمه سالانه 800 یوانمی باشد که درواقع برای هر نیمسال 400 یوان است. این مبلغ از اولین دستمزد هر سال کسر خواهد شد.

 

 

 

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
دانشگاه دندان پزشکی شاندونگ چین دانشگاه دندان پزشکی شاندونگ چین

دانشگاه پزشکی و دندان پزشکی شاندونگ چین زیر نظر وزارت آموزش و پرورش چین فعالیت می نماید . د...

نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های چین نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های چین

نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های چین کشور چین یکی از مقاصد عالی دانشجویان جهت تحصیل در خارج از...

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در چین دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در چین

برای مهاجرت به چین راه های متفاوتی وجود دارد به عنوان مثال مهاجرت به چین از طریق ویزای کار...

نظرات کاربران
Call Now Button