دانشگاه صنعتی گراتس اتریش (Technische Universtiät Graz)

در اینجا قصد داریم درباره دانشگاه صنعتی گراتس اتریش توضیح دهیم . یکی از روش های مهاجرت به کشور اتریش ، تحصیل در اتریش می باشد . برای تحصیل در اتریش می توانید در دانشگاه صنعتی گراتس اتریش تحصیل کنید . در مقالات دیگر به طور مفصل درباره دانشگاه های اتریش توضیح خواهیم داد .

شهر گراتس در استان اشتایر مارک کشور اتریش واقع شده است که دومین شهر بزرگ اتریش بعد از وین می باشد .این شهر تا 15 سال پیش به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا محسوب می شد . تاکنون شهر گراتس عنوان های متفاوتی مانند: شهر صلح و آرامش، میراث فرهنگی جهانی و شهر حقوق بشر را دارا بوده است . دومین دانشگاه بزرگ و قدیمی اتریش به نام دانشگاه صنعتی گراتس اتریش در این شهر قرار دارد . همچنین دانشگاه موسیقی و هنر گراتس اتریش، معروف ترین دانشگاه استان اشتایرمارک می باشد. دانشگاه گراتس در سالهای 1999 به عنوان میراث فرهنگی جهانی و بشریت در سازمان یونسکو به ثبت رسید . اولین نشانه ها از وجود یک شهر به دورانی باز می گردد که اسلاوهای جنوبی و اسلوونی ها در این منطقه مبادرت به ساخت برج و باروی سنگی می کردند . هزینه زندگی و خوابگاه برای دانشجویانی که قصد تحصیل در دانشگاه صنعتی گراتس اتریش را دارند ماهانه بین 650 تا 850 یورو است . نسبت به هزینه های بالا زندگی در شهر وین اتریش، تحصیل در این شهر انتخاب مناسبی برای دانشجویان بین المللی می باشد .

دانشگاه دولتی گراتس اتریش  در اوایل قرن ۱۹ میلادی توسط آرشیدوک جان  ساخته و افتتاح شد. دانشگاه صنعتی گراتس اتریش دومین دانشگاه اشتایر مارک است که تقریبا هم مرز با اسلوونیا است و حدود ۳۰ درصد دانشجویان این دانشگاه خارجی هستند . در گذشته دانشگاه صنعتی گراتس اتریش توسط کلیساها مدیریت می شد که در آن دروس الهیات کاتولیک با نفوذ عوامل کلیسا ها وجود داشت. در حال حاضر این دانشگاه توسط دولت اتریش مدیریت می شود. دانشگاه گراتس اتریش دارای ۷ دانشکده و ۷۶ موسسه است.

دانشگاه صنعتی گراتس اتریش دانشکده های دانشگاه صنعتی گراتس اتریش

دانشکده های دانشگاه صنعتی گراتس اتریش عبارتند از:

  1. دانشکده معماری
  2. دانشکده مهندسی عمران
  3. دانشکده علوم کامپیوتر و مهندسی پزشکی
  4. دانشکده برق و اطلاعات مهندسی
  5. دانشکده علوم مهندسی مکانیک و اقتصادی
  6. دانشکده ریاضی فنی و فیزیک فنی
  7. دانشکده شیمی فنی و مهندسی، شیمی و مهندسی فرآیند، بیوتکنولوژی

دانشگاه صنعتی گراتس اتریش رشته های دانشگاه گراتس

رشته های دانشگاه گراتس به شرح زیر است:

  • شته های دانشگاه صنعتی گراتس برای مقطع کارشناسی عبارتند از: معماری، مهندسی عمران، محیط زیست، مدیریت ساخت و ساز، مهندسی نقشه برداری و ژئوماتیک، علوم زمین، مهندسی پزشکی، شیمی و فرایند مهندسی، شیمی، علوم کامپیوتر، توسعه نرم افزار، مدیریت کسب و کار، مهندسی برق، مهندسی صوت، مهندسی مکانیک، اقتصاد بازرگانی، زیست شناسی مولکولی و ریاضیات و فیزیک کامپیوتری مخابراتی.

    رشته های دانشگاه صنعتی گراتس برای مقطع کارشناسی ارشد عبارتند از: معماری، مهندسی عمران، مهندسی عمران ژئوتکنیک و هیدرولیک، مهندسی ساخت و ساز و عمران، مهندسی عمران و سازه، مهندسی عمران و محیط زیست و حمل ونقل، علوم کامپیوتر، مهندسی برق، مهندسی برق و کسب وکار، مهندسی برق و صوت، ریاضیات صنعتی، ریاضیات فنی، مهندسی مکانیک، مهندسی پزشکی، علوم زیستی، بیوشیمی و مولکولی، بیوتکنولوژی، شیمی و فرایند مهندسی، مهندسی مواد شیمیایی و دارویی، شیمی و فرایند مهندسی، علم شیمی، شیمی فنی و مهندسی و علوم گیاهی.

    رشته های دانشگاه صنعتی گراتس برای مقطع دکتری عبارتند از علوم طبیعی و مهندسی.

دانشگاه صنعتی گراتس اتریش

دانشگاه صنعتی گراتس اتریش

 

طبق قانون اتریش شهریه تمامی دانشگاه های دولتی این کشور از جمله دانشگاه صنعتی گراتس اتریش نسبت به دیگر کشورهای اروپایی پایین می باشد.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا 

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
تحصیل در اتریش تحصیل در اتریش

تحصیل در اتریش و اخذ ویزای تحصیلی اتریش جز پر طرفدارترین برنامه های مهاجرت به ات...

کار در اتریش کار در اتریش

کار در اتریش برای ایرانیان همواره مورد توجه بوده است و متقاضیان زیادی نیز از طریق کار قصد م...

تحصیل پزشکی در اتریش تحصیل پزشکی در اتریش

راه های مختلفی جهت مهاجرت به اتریش وجود دارد اما یکی از بهترین راه های مهاجرت به اتریش، مها...

نظرات کاربران
Call Now Button