دانشگاه سابانجی استانبول ترکیه ، در فاصله 40 کیلومتری مرکز شهر استانبول قرار گرفته است که در سال 1994 تاسیس شده و یکی از جوان ترین دانشگاه های این کشور محسوب می شود . دانشگاه سابانجی استانبول ترکیه محوطه ای به بزرگی 1.26 میلیون متر مکعب مساحت دارد . دانشگاه سابانجی استانبول ترکیه از 3 دانشکده هنر و علوم اجتماعی، علوم طبیعی و مهندسی، مدیریت و همینطور از یک مدرسه زبان تشکیل شده است .

محیط دانشگاه سابانجی استانبول ترکیه شامل سه بخش است. سمت شمالی کمپ شامل خوابگاه های دانشجویی، مرکز بهداشت، مرکز ارتباط و سوئیت‌های اساتید می‌باشد. دانشکده‌ها و دفتر رئیس دانشگاه سابانجی استانبول ترکیه در قسمت مرکزی محیط دانشگاه قرار گرفته‌است. در سمت جنوب غربی دانشگاه سالن ورزشی، مرکز نمایش، دریاچه مصنوعی، رستوران، زمین فوتبال و پیست پیاده روی جای گرفته‌است. دانشگاه سابانجی استانبول ترکیه دارای پردیسی بسیار مدرن و زیبا در حومه شهر استانبول است و روزبروز از نظر کیفیت بر فعالیتهای آموزشی و پژوهشی خود می افزاید و تحصیل در این دانشگاه به زبان انگلیسی می باشد.

دانشگاه سابانجی استانبول ترکیه – برنامه دانشگاه سابانجی استانبول ترکیه

برنامه دانشگاه سابانجی استانبول ترکیه به شرح زیر است :

آزمون سنجش زبان انگلیسی از دانشجویانی که از طریق کنکور وارد دانشگاه شده اند به عمل می آید. دانشجویانی که در آزمون سنجش زبان قادر به کسب موفقیت نمی‌شوند وارد مدرسه زبان شده و به صورت فشرده زبان انگلیسی و ترکی می‌خوانند. دانشجویانی که با موفقیت آزمون را پشت سر می‌گذارند می‌توانند سال اول تحصیلی خود را آغاز نمایند. تمامی دانش آموزان در مقطع کارشناسی در سال اول تحصیلی به مدت دو ترم درسهای ذیل را می گذرانند:

  • انسان و جامعه
  • تاریخ انقلاب
  • زبان و ادبیات ترکی
  • طبیعت و علم
  • ریاضی
  • زبان انگلیسی

دانشگاه سابانجی استانبول ترکیه – رنکینگ دانشگاه سابانجی استانبول ترکیه

رنکینگ دانشگاه سابانجی استانبول ترکیه از نظر رنکینگ جهانی QS در بین 451 تا 500 دانشگاه اول جهان قرار دارد و در ترکیه از این نظر مقام دوم را حائز است و در سال 2018 رتبه ی 351 دنیا را کسب کرده است .

دانشگاه سابانجی استانبول ترکیه
دانشگاه سابانجی استانبول ترکیه

دانشگاه سابانجی استانبول ترکیه – دوره های تحصیلی دانشگاه سابانجی استانبول ترکیه

دوره های تحصیلی دانشگاه سابانجی استانبول ترکیه شامل :

  • دوره ی کارشناسی

رشته های دوره کارشناسی : مهندسی و علوم زیستی، مهندسی و علوم کامپیوتر، مطالعات فرهنگی، اقتصاد، مهندسی الکترونیک، مطالعات بین الملل، مدیریت، مهندسی سیستمهای ساخت و تولید، مهندسی و علوم مواد، مهندسی مکاترونیک، علوم اجتماعی و سیاسی، هنرهای دیداری و طراحی ارتباطات دیداری

  • دوره ی کارشناسی ارشد و دکترا

در ترکیه برای ورود به دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری جهت متقاضیان خارجی کنکور وجود ندارد. در دانشگاه سابانجی استانبول ترکیه سابانجی جهت پذیرش در هر رشته تعدادی اسناد و مدارک از جمله مدرک تافل (TOEFL) و GRE با مینیمم نمره مورد نیاز برای این مدارک تعیین گردیده است. مدارک مورد نیاز می بایست در بازه زمانی تعیین شده برای دانشگاه ارسال گردند. پس از ارزیابی مدارک از متقاضیان واجد شرایط برای یک آزمون کتبی یا مصاحبه دعوت به عمل خواهد آمد. سپس هیئت داوران در مورد پذیرش دانشجو تصمیم نهایی را صادر کرده و این تصمیم کتباً به دانشجو اعلام خواهد شد.

رشته های دوره ی کارشناسی ارشد : مهندسی و علوم زیستی، مهندسی و علوم کامپیوتر، مهندسی الکترونیک، مهندسی صنایع، فنآوری اطلاعات، مهندسی الکترونیک و علوم کامپیوتر، راهبری برنامه های صنعتی، مهندسی و علوم مواد، ریاضیات، مهندسی مکاترونیک، فیزیک، آنالیز و حل مناقشات، مطالعات فرهنگی، اقتصاد، مطالعات اروپایی، تاریخ، علوم سیاسی، سیاستگزاری عمومی، مطالعات ترکی، هنرهای دیداری و طراحی ارتباطات دیداری، امور مالی، مدیریت اجرایی (MBA)

دانشگاه سابانجی استانبول ترکیه – شهریه دانشگاه سابانجی استانبول ترکیه

شهریه دانشگاه سابانجی استانبول ترکیه  به شرح زیر است :

دوره های کارشناسی سالانه 15000 دلار و دوره های کارشناسی ارشد سالانه 7500 دلار به جز: فنآوری اطلاعات (10000 دلار برای کل دوره)، مدیریت اجرایی (سالانه 12500 دلار همراه با مسکن) و مدیریت امور مالی (12500 دلار برای کل دوره همراه با مسکن). متناسب با وضعیت علمی فرد امکان اخذ بورس به صورت تخفیف در شهریه از 25% تا 75% آن وجود دارد.

دانشگاه سابانجی استانبول ترکیه – هزینه مسکن دانشگاه سابانجی استانبول ترکیه

در این قسمت می خواهیم درباره هزینه مسکن دانشگاه سابانجی استانبول ترکیه توضیح دهیم . در صورت درخواست، دانشجویان میتوانند در مجتمع مسکونی دانشجویی مدرن در داخل پردیس دانشگاه استفاده نمایند. هزینه آن برای دوره های کارشناسی سالانه 2000 دلار در اتاق 4 نفره و 3700 دلار در اتاق 2 نفره و برای دوره های کارشناسی ارشد و دکترا سالانه 3700 دلار در اتاق 2 نفره و 5100 دلار در اتاق 1 نفره میباشد.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
کار در ترکیه کار در ترکیه

کار در ترکیه همواره مورد توجه بوده است و متقاضیان زیادی نیز از طریق کار قصد مهاجرت به ترکیه ...

تحصیل در ترکیه تحصیل در ترکیه

دانشگاه های کشور ترکیه اعتبار علمی بالایی در مجامع بین المللی و مدرک علمی معتبری در تمام کش...

مهاجرت کاری به ترکیه مهاجرت کاری به ترکیه

مهاجرت کاری به ترکیه یکی از سریع ترین راه هایی است که افراد بسیاری را برای مهاجرت جذب خود نم...

نظرات کاربران
Call Now Button