دانشگاه ريودوژانيرو  برزیل (Universidade Federal do Rio de Janeiro)

در این مقاله قصد داریم درباره دانشگاه ريودوژانيرو برزیل برای شما عزیزان توضیح دهیم . همانطور که در مقالات قبل توضیح دادیم یکی از روش های مهاجرت به برزیل از طریق تحصیل می باشد . شما می توانید به طور مفصل تر در مقاله تحصیل در برزیل اطلاعات کسب کنید . یکی از روش های تحصیل در برزیل ، تحصیل در دانشگاه ريودوژانيرو برزیل است . در ادامه به طور کامل تر درباره دانشگاه ريودوژانيرو برزیل توضیح دادیم .

دانشگاه ريودوژانيرو برزیل

دانشگاه ريودوژانيرو يكي از برترين دانشگاه برزيل در رده‌بندي جهاني در 7 سپتامبر 1920 افتتاح شد البته پيش از آن، مدرسه پزشكي و قانون‌گذاري محسوب مي‌شد.

به گزارش سرويس دانشگاهي خبرگزاري دانشجويان ايران ايسنا ، اين دانشگاه با سه محوطه مجزا، محيط منحصر به فردي دارد. اولين فضاي دانشگاه  ريودوژانيرو كه قديمي‌ترين ساختمان آن محسوب مي‌شود، محل تشكيل كلاس‌هاي عمده اين دانشگاه است. دو مركز ديگر كه با فاصله نزديك در كنار هم قرار دارند نيز به صورت اختصاصي موسيقي، حقوق و علوم سياسي تدريس مي‌كنند . ظرفيت كلاس‌هاي اين دانشگاه از 30 نفر تا 200 نفر است كه فقط در چند رشته خاص به حدنصاب مي‌رسد.

دانشگاه ريودوژانيرو برزیل – هدف دانشگاه ريودوژانيرو برزیل

هدف دانشگاه ريودوژانيرو برزیل این است که دانشگاه  ريودوژانيرو همواره در نيم قرن اخير از دانشگاه‌هاي با ثبات و برتر برزيل و جهان بوده است. در آخرين رده‌بندي برترين دانشگاه‌هاي جهان در سال 2011 دانشگاه ريودوژانيرو برزیل با رتبه 381 سومين دانشگاه برتر برزيل بوده است. دانشگاه  ريودوژانيرو كه از دانشگاه‌هاي ملي برزيل است همواره هدف اول دانشجويان بوده است و اكنون دانشگاه  ريودوژانيرو 47.953 دانشجو دارد و نكته جالب اين است كه مسوولين اداري و كاركنان دانشگاه  ريودوژانيرو 8.491 نفر هستند.

دانشگاه ريودوژانيرو برزیل – نحوه پذيرش در دانشگاه ريودوژانيرو

نحوه پذيرش در دانشگاه ريودوژانيرو به این صورت است که اگر در دانشگاه ريودوژانيوو قصد ادامه تحصيل داريد، نمره قبولي شما 70 از 100 خواهد بود. معياري كه در دانشگاه‌ هاي برزيل متغيير است در سيستم آموزش عالي برزيل دانشگاه‌ها به دو دسته ملي و خصوصي تقسيم مي‌شوند كه تمامي دانشگاه‌هاي برتر برزيل دانشگاه ملي هستند و نمره قبولي آنها از دانشگاه‌هاي خصوصي بالاتر است.  همانطور كه گفته شد در دانشگاه‌ هاي ملي نمره قبولي 70 از 100 است اما در دانشگاه‌هاي خصوصي 50 از 100 است. اين آمار در حالي است كه ساعات آموزشي براي يك سال تحصيلي در دانشگاه ريودوژانيرو بين 800 تا 1200 ساعت است كه اين مقدار را وزارت آموزش برزيل و شواري دانشگاه‌هاي اين كشور تصويب كرده است. گفتني است بيش از 2.600 دانشگاه خصوصي و ملي در اين كشور وجود دارد.

دانشگاه ريودوژانيرو برزیل

دانشگاه ريودوژانيرو برزیل

دانشگاه ريودوژانيرو برزیل – درباره دانشگاه ريودوژانيرو برزیل

در اینجا قصد داریم درباره دانشگاه ريودوژانيرو برزیل توضیح دهیم . دانشگاه ريودوژانيرو برزیل با 1.4 ميليارد دلار بودجه از دانشگاه‌ هاي متمول در برزيل است و آزمايشگاه و سالن آمفي‌ تئاتر دانشگاه ريودوژانيرو برزیل هر ساله ميزبان سمينارها و كنفرانس‌هاي بين‌المللي است كه معروف‌ترين اين سمينارها را پائول فريره، كارشناس آموزشي اين كشور در دهه گذشته برگزار كرده است. ضمنا يك موزه بزرگ در كنار دانشگاه ريودوژانيرو برزیل قرار دارد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت و تابعیت در برزیل مقاله “ اقامت در برزیل ” را مطالعه فرمایید .

دانشگاه ريودوژانيرو برزیل – نام گذاري دانشگاه ريودوژانيرو

نام گذاري دانشگاه ريودوژانيرو به این صورت است که دانشگاه ريودوژانيرو برزیل كه با ادغام چندين موسسه آموزشي در سال 1920 از سوي رييس‌جمهور وقت اين كشور اپيتازيو سپوئا تاسيس شد، از آن سال با حمايت دولتمردان اين كشور به مركز اصلي تحقيق و دانش و پژوهش در برزيل تبديل شد طوري كه 17 سال بعد از تاسيس تغيير نام داد و به نام دانشگاه برزيل شناخته شد و سال 1945 همزمان با استقلال دانشگاه ريودوژانيرو برزیل از سوي وزارت آموزش كشور برزیل به نام اولي خود دانشگاه ريودوژانيرو تبديل شد. البته دانشگاه ريودوژانيرو برزیل  هم به نام دانشگاه برزيل و هم به نام دانشگاه ريو شناخته مي‌شود.

 

 گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
تحصیل در رشته پرستاری برزیل تحصیل در رشته پرستاری برزیل

بیشتر دانشجویان ایرانی جهت تحصیل پرستاری متقاضی تحصیل در رشته پرستاری برزیل هستند . اولین ...

تحصیل پزشکی در برزیل تحصیل پزشکی در برزیل

کشور برزیل، بزرگترین و پرجمعیت ترین کشور آمریکای جنوبی می باشد که قبلا مستمعره کشور پرتغال...

مهاجرت به برزیل مهاجرت به برزیل

مهاجرت به برزیل و روش های مختلف اقامت در برزیل در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. افراد خا...

نظرات کاربران
Call Now Button