دانشگاه دولتی فنی باومان روسیه (Technical University of Bauman)

دانشگاه دولتی فنی باوهان روسیه در سال ۱۸۳۰ در شهر مسکو تاسیس گردیده است . دانشگاه دولتی فنی باوهان روسیه طی سالهای گذشته بیش از ۱۷۰ هزار مهندس را آماده کار کرده است و در توسعه علم و تکنولوژی روسیه و ساخت و گسترش رشته های علمی صنعت کشور مانند اتومبیل سازی، ساخت ابزار دقیق، هوا فضا، هسته ایی، دفاعی، فناوری اطلاعات و غیره سرمایه گذاری عظیمی کرده است . دانشگاه دولتی فنی باوهان روسیه اولین دانشگاهی بود که در سال ۱۹۸۹ عنوان دانشگاه فنی را به خود اختصاص داد . در حال حاضر دانشگاه دولتی فنی باوهان روسیه هدف خود را حفظ شهرت آموزشی بدست آمده، بهبود کیفیت آن و رقابت در سطح جهانی قرار داده است .

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در روسیه” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در روسیه توضیح دادیم .

دانشگاه دولتی فنی باومان روسیه – دانشکده های دانشگاه دولتي فني باومان مسکو

دانشکده های دانشگاه دولتي فني باومان مسکو شامل موارد زیر می باشد :

  • الکترونیک و فن آوری لیزر دانشگاه دولتی فنی باوهان روسیه
  • علوم پایه دانشگاه دولتی فنی باوهان روسیه
  • فن آوری و مهندسی دانشگاه دولتی فنی باوهان روسیه
  • ماشین آلات ویژه دانشگاه دولتی فنی باوهان روسیه
  • رباتیک و اتوماسیون یکپارچه دانشگاه دولتی فنی باوهان روسیه
  • انفورماتیک و سیستم های کنترل دانشگاه دولتی فنی باوهان روسیه
  • مهندسی پزشکی دانشگاه دولتی فنی باوهان روسیه
  • کسب و کار مهندسی و مدیریت دانشگاه دولتی فنی باوهان روسیه
  • علوم اجتماعی و علوم انسانی دانشگاه دولتی فنی باوهان روسیه
  • زبان شناسی دانشگاه دولتی فنی باوهان روسیه
  • تربيت بدني دانشگاه دولتی فنی باوهان روسیه
  • تکنولوژی موشک و  فضا دانشگاه دولتی فنی باوهان روسیه
  • ابزار سازی دانشگاه دولتی فنی باوهان روسیه
  • هوافضا دانشگاه دولتی فنی باوهان روسیه

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به روسیه شرکت آتیه آفرینان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به روسیه” بیاندازید.

دانشگاه دولتی فنی باومان روسیه – کتابخانه دانشگاه دولتي فني باومان مسکو

کتابخانه علمی دانشگاه دولتی فنی باوهان مسکو روسیه ، یکی از قدیمی ترین کتابخانه های دانشگاه در روسیه است . کتابخانه علمی دانشگاه دولتی فنی باوهان مسکو روسیه همزمان با تاسیس دانشگاه دولتی فنی باومان روسیه در سال ۱۸۳۰ در مسکو بنا شده است . کتابخانه دانشگاه دولتی فنی باومان روسیه بیش از  ۳۰،۰۰۰ خواننده دارد و دارای ۳ سالن بزرگ مطالعه می باشد . کارکنان کتابخانه دانشگاه دولتی فنی باومان روسیه حدود ۱۰۰ نفرمی باشند .  ساختار کتابخانه ۱۲ بخش دارد که شامل  ۶ بخش خدمات و  ۶ بخش عملکردی است. در حال حاضر بیش از ۱۰۰۰ اثر باستانی ، حدود ۲۵۰۰ نسخه  کتاب  قرن هجدهم و کتب دست نویس  اواخر قرن نوزدهم تا اولین کتاب های درسی مهندسی حرارت، خودرو ، سیبرنتیک، فن پرتاب موشک و روبوتیک در  کتابخانه دانشگاه دولتی فنی باومان مسکو حفظ شده است .

دانشگاه دولتی فنی باومان روسیهموزه دانشگاه دولتي فني باومان مسکو

دستور ساخت موزه دانشگاه دولتی فنی باومان مسکو توسط  وزارت آموزش عالی در تاریخ ۶ نوامبر سال ۱۹۶۷ صادر شد و ۱۸ نوامبر موزه رسماً افتتاح گشت . در سال ۱۹۶۸ مدیریت موزه  به گالینا نیکلایونا آنتسوپاوا ، فارغ التحصیل دانشکده زبانها واگذار شد که  ثمره ۲۹ سال تلاش او موزه منحصر به فردی است  که امروز به اتفاق آرا به عنوان یکی از بهترین موزه های فنی در روسیه شناخته می شود .

دانشگاه دولتی فنی باومان روسیه

دانشگاه دولتی فنی باومان روسیه

دانشگاه دولتی فنی باومان روسیه – فعاليت هاي بين المللي دانشگاه دولتي فني باومان مسکو

دانشگاه دولتی فنی باومان مسکو فعالیت های بین المللی خود را تقریبا از سال ۱۸۳۰  ، زمانی که در  مسکو یک موسسه آموزشی هنر و صنعت سازمان یافته بود آغاز کرد. در سالهای اول تاسیس ، دانشگاه دولتی فنی باومان مسکو از معلمان و استادان مشهور برون مرزی دعوت به کار و تدریس می کرد. علاوه بر این ، در کتابخانه موسسه   متون و کتاب های علمی و فنی بسیاری به زبان های خارجی وجود داشت ، که توسط دانش آموزان و معلمان مورد استفاده قرارمی گرفتند.

برای اقامت و تابعیت در روسیه روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در روسیه” را مطالعه فرمایید .

دانشجویان خارجی در دانشگاه دولتی فنی باومان مسکو از سال۱۹۵۲ حضور یافتند . برای ترم اول تنها ۱۵ دانشجو از چین ،  ۱۳ نفر از مجارستان و ۱۱ نفر از لهستان و همچنین دانشجویانی از آلمان شرقی و رومانی  پذیرفته شدند . در همان سال ۱۵ نفر آسپیرانت از چین پذیرفته شده بودند اما  از سال ۱۹۶۵ در دانشگاه دولتی فنی باومان مسکو تنها دانشجویان اتحاد شوروی تحصیل می کردند . در سال ۱۹۹۱ رئیس دانشگاه دولتی فنی باومان مسکو تصمیم بر گسترش هر چه بیشتر همکاری های بین المللی اتخاذ کرد و از این زمان بود که فعالیت های بین المللی ضرورت و اهمیت بیشتری یافتند . امروزه دانشجویان کشور های فرانسه ، سوئد ، آلمان ، اتریش ، یونان ، هلند ، سوریه ، هند ، چین ، کره ، مغولستان ، پاکستان ، اکوادور ، پرو و برخی از کشورهای مستقل مشترک المنافع بر اساس قرارداد تحصیلی در دانشگاه دولتی فنی باومان مسکو مشغول به تحصیل  می باشند.

 

 

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های روسیه نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های روسیه

کشور روسیه بزرگترین کشور جهان می باشد که آموزش عالی این کشور بیشتر به دلیل توفیق و برتری آن ...

انواع کالج های کشور روسیه انواع کالج های کشور روسیه

کشور روسیه یکی از پهناورترین کشورهای دنیا می باشد که در تلاش روز افزون است که سیستم آموزشی ...

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در روسیه دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در روسیه

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در روسیه 2020 برای تحصیل در دانشگاه های روسیه بهتر است در...

نظرات کاربران
Call Now Button