دانشگاه جیائو تونگ شانگهای چین ( Jiao Tong)

دانشگاه جیائو تونگ شانگهای چین ، یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی در شانگهای چین می باشد که در سال ۱۸۹۶ توسط یکی از کارمندان دولت تاسیس شد. این دانشگاه برای تخصص خود برای پرورش مهندسین و دانشمندان برتر شهرت یافت و به عنوان «   Eastern MIT» شناخته شد .دانشگاه جیائو تونگ شانگهای چین ، یکی از معتبرترین دانشگاه های چین می باشد که برای خروجی های تحسین برانگیزش، به این شهرت جهانی دست پیدا کرده است.

نام انگلیسی “Jiao Tong” در دهه ۱۹۵۰ به معنای “حمل و نقل” بود، دانشگاه جیائو تونگ جهت تحصیل در چین عمدتا به یک دانشگاه مهندسی تخصصی برای چندین دهه تبدیل شده است. با این حال، در سال ۲۰۰۵ یک مدرسه پزشکی افتتاح کرد و از آن زمان به بعد کم کم در تمام محوطه های دانشگاه گسترش یافت که طیف گسترده ای از موضوعات علمی، فناوری، هنر و علوم انسانی را پوشش می دهد.

در حال حاضر بیش از 60 برنامه کارشناسی شامل نه رشته اصلی اقتصاد، حقوق، ادبیات، علم، مهندسی، کشاورزی، پزشکی، مدیریت و هنر در دانشگاه جیائو تونگ ارائه می شود. بیش از 16،000 دانشجوی کارشناسی و 280،000 مدرک کارشناسی ارشد، 6000 داوطلبان تحصیل دکترا در چین، 200 برنامه دارای 11 آزمایشگاه دولتی و مراکز تحقیقاتی مهندسی ملی در این دانشگاه وجود دارد. زبان اصلی آموزش ماندارین است، اگر چه چند دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی تدریس می شود و با دانشگاه های انگلیسی و آمریکایی همکاری می شود. دانشکده دانشگاه جیائو تونگ شامل 2800 استاد دانشگاهی است، که 890 نفر آنها استاد و 22 نفر از اعضای آکادمی علوم چین و 24 عضو آکادمی مهندسی چین هستند.

دانشگاه جیائو تونگ دارای ۱۲ مرکز آموزش تکمیلی آموزش و پرورش، ۹ مرکز آموزش تعلیم و تربیت و ۶ مرکز تظاهرات آموزش تجربی در میان دیگر برنامه های آموزشی است. در میان فارغ التحصیلان دانشگاه جیائو تونگ شانگهای، نام های جیانگ نخست وزیر سابق چینی، وانگ و پیشگامان کامپیوتر اولیه و چن زو زیست شناس مولکولی که به عنوان وزیر بهداشت چین انتخاب شد به چشم می خورد.

دانشگاه جیائو تونگ شانگهای چین – دوره های تحصیل در دانشگاه جیائو تونگ شانگهای چین

دوره های تحصیل در دانشگاه جیائو تونگ شانگهای به این صورت است که پردیس های متعددی در سراسر شانگهای دارای یک ورزشگاه بسیار بزرگ، یک زمین بدمینتون، زمین های بسکتبال و تنیس، چندین کتاب فروشی، غذا، کافه ها و رستوران ها هستند. دانشگاه جیائو تونگ شانگهای یکی از معتبرترین و سخت گیرترین در گزینش دانشجویان در میان دانشگاه های چین است و دارای شهرت جهانی برای خروجی های تحقیقاتی تحسین برانگیزش دارد.

دانشگاه جیائو تونگ شانگهای چین

دانشگاه جیائو تونگ شانگهای چین

دانشگاه جیائو تونگ شانگهای چین – امکانات دانشگاه جیائو تونگ شانگهای چین

امکانات دانشگاه جیائو تونگ شانگهای به این صورت است که پردیس های متعدد در سراسر شانگهای، دارای یک ورزشگاه بسیار بزرگ، یک زمین بدمینتون، زمین های بسکتبال و تنیس، چندین کتاب فروشی، غذا، کافه ها و رستوران ها هستند. دانشگاه جیائو تونگ شانگهای یکی از معتبرترین و سخت گیرترین دانشگاه ها در گزینش دانشجویان در میان دانشگاه های چین است و شهرت جهانی در خروجی های تحقیقاتی تحسین برانگیزش دارد.

دانشگاه جیائو تونگ شانگهای چین – آموزش در دانشگاه جیائو تونگ شانگهای چین

هیئت علمی دانشگاه شامل حدود ۲۸۰۰ استاد دانشگاهی است که ۸۹۰ نفر آنها پرفسور و ۲۲ نفر از اعضای آکادمی علوم چین و ۲۴ عضو آکادمی مهندسی چین هستد. در زمینه تحقیق، دانشگاه به عنوان یکی از بهترین موسسات چین شناخته شده است و بیشترین میزان پولی از بنیاد ملی علوم طبیعی چین را به مدت شش سال تا سال ۲۰۱۷ برنده شده است. حدود ۵۴۰۰ مقاله علمی فهرست نشریه در سال ۲۰۱۶ منتشر شد که دومین رتبه در میان تمام دانشگاه های چین است. این دانشگاه همچنین دارای یک شبکه فعال فارغ التحصیلان، با انجمن های منطقه ای در ژاپن، سنگاپور، شنژن، دره سیلیکون، کالیفرنیا شمالی و کالیفرنیا جنوبی است. دانشگاه  جیائو تونگ شانگهای در سال ۲۰۱۸ در رتبه ۱۸۸ برترین دانشگاه های دنیا قرار گرفته است. دانشگاه جیائو تونگ شانگهای چین در رتبه ممتاز وزارت علوم ایران قرار گرفته است.

دانشگاه جیائو تونگ شانگهای چین – فارغ التحصیلان در دانشگاه جیائو تونگ شانگهای چین

چندین ستاره ورزشی از دانشگاه جیائو تونگ شانگهای فارغ التحصیل شده اند، از جمله Juni بازیکن جوان اسنوکر و یو میگ، مرکز بسکتبال ۷ft 6ins All Star و کاپیتان تیم چین، که برای سال های زیادی از هوستون راکت در NBA آمریکا حضور داشتند. این دانشگاه به عنوان یکی از بهترین موسسات چین شناخته شده است و بیشترین تعداد جایزه از بنیاد ملی علوم طبیعی چین را به مدت شش سال برده است. حدود ۵۴۰۰ مقاله علمی منتشر شده است که دومین رتبه در میان تمام دانشگاه های چین است. تعداد کل مقالات ذکر شده از SCI در سال های اخیر به ۳۵۴۸۸ رسیده است.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
دانشگاه دندان پزشکی شاندونگ چین دانشگاه دندان پزشکی شاندونگ چین

دانشگاه پزشکی و دندان پزشکی شاندونگ چین زیر نظر وزارت آموزش و پرورش چین فعالیت می نماید . د...

نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های چین نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های چین

نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های چین کشور چین یکی از مقاصد عالی دانشجویان جهت تحصیل در خارج از...

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در چین دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در چین

برای مهاجرت به چین راه های متفاوتی وجود دارد به عنوان مثال مهاجرت به چین از طریق ویزای کار...

نظرات کاربران
Call Now Button