دانشگاه جورج میسون آمریکا (George Mason University)

در این مقاله می خواهیم درباره دانشگاه جورج میسون آمریکا توضیح دهیم . کشور آمریکا یکی از قدرت‌های نظامی و اقتصادی جهان است و همواره در میادین بین‌المللی ادعای دفاع از حقوق بشر را داردو همواره یکی از روش های مهاجرت به آمریکا ، تحصیل در آمریکا می باشد . شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره دیگر دانشگاه های آمریکا اطلاعات کسب کنید .

دانشگاه جورج میسون یا میسون یکی از دانشگاه های رتبه الف در آمریکا می باشد که در سال ۱۹۷۰ تاسیس شده است . دانشگاه جورج میسون در حومه فرکس، ایالت ویرجینیا و به فاصله چند دقیقه از پایتخت آمریکا، واشنگتن دی سی واقع شده است . امروزه دانشگاه جورج میسون (George Mason)، بزرگترین دانشگاه پژوهشی دولتی در ایالت ویرجینیا می باشد که دارای سه شعبه در فیرفکس، آرلینگتون و شهرستان پرنس ویلیام در ایالت ویرجینیا و دانشگاه بین المللی در کره جنوبی است و علاوه بر این دانشگاه میسون، یک سایت در شهرستان داشته و برای ارائه یک برنامه مطالعات حفاظت جهانی با موسسه زیست شناسی حفاظت اسمیتسونیان در فرانت رویال همکاری دارد . دانشگاه میسون بیش از ۳۳۰۰۰ دانشجو در بیش از ۲۰۰ رشته دوره کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را داراست . دانشگاه میسون منزلگاه دانشجویان از همه ۵۰ ایالت آمریکا و بیش از ۱۲۰ کشور بوده که بیانگر یکی از متنوع ترین جمعیت های دانشجویی در آمریکا برای  دانشگاه جورج میسون می باشد .

یکی از روش های مهاجرت به آمریکا از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به آمریکا ” اطلاعات کسب کنید .

اعضای هیئت علمی دانشگاه جورج میسون از متحققین برجسته رشته های مختلف می باشد که  برندگان جایزه نوبل،  جایزه پولیتزر و دریافت کنندگان بورسیه ها و جوائز متعدد از سوی Fulbright، MacArthur،  بنیاد ملی علوم، بنیاد اعانه ملی برای هنرها و بنیاد اعانه ملی برای علوم انسانی می باشند.

دانشگاه جورج میسون بیش از۳۳,۰۰۰ دانشجو در بیش از ۲۰۰ رشته در زمینه های حقوق، اقتصاد، نویسندگی، کسب و کار ،علوم کامپیوتر و …. در مقاطع  لیسانس، فوق لیسانس و دکترا دارد که از ۱۲۰ کشور   می باشند و این امر بیانگر این است که دانشگاه جورج میسون یکی از متنوع ترین جمعیت های دانشجویی در آمریکا را دارد. دانشگاه جورج میسون در مدتی کوتاه گامهای بسیار موثری در راههای رشد و ترقی پیموده است و با تعهد به خدمت به تمامی دانش آموزان در جامعه آمریکا و در کل جهان به سرعت در این مسیر حرکت می کند.

دانشگاه جورج میسون آمریکا دلایل اهمیت دانشگاه جورج میسون

دلایل اهمیت دانشگاه جورج میسون به شرح زیر است:

  • دانشگاه میسون رده ۵۷ در بین ۱۰۰ دانشگاه جهانی به قدمت زیر ۵۰ سال را دارد.
  • رده ۷۲ در بین مؤسسات آموزشی دولتی در رتبه بندی دانشگاه های ملی در سال ۲۰۱۴
  • رده ۷۸ در بین دانشگاه های آمریکایی و 136 در سرتاسر جهان در سال ۲۰۱۳
  • دانشکده مدیریت میسون در رده ۷۲ از بین فهرست برترین دانشکده های مدیریت و رتبه ۴۱ دانشکده حقوق در بین ۵۰ دانشکده برتر آمریکا
  • بیش از ۷۵ درصد از دانش آموزان میسون ظرف ۶ ماه پس از فارغ التحصیلی مشغول به کار می شوند.
  • میسون در خصوص ارائه بالاترین کیفیت در مقابل هزینه های دانشگاه بسیار مقرون به صرفه میباشد  بطوریکه در یک سال گذشته، مجله امور مالی شخصی Kiplinger از میسون به عنوان یکی از ۱۰۰  کالج عمومی با ارزش نام برده است.
  • علاوه بر این، شورای دولتی ویرجینیا ؛ آموزش عالی میسون را در بالای لیست مدارس ویرجینیا بخاطر بالاترین میانگین حقوق اولیه فارغ التحصیلان اخیر خود قرار داده است.
  • ضمنا بیش از ۱۴۰۰ عضو تمام وقت هیئت علمی دانشگاه جورج میسون در حال راهنمایی دانشجویان بوده و به مقامات دولتی نیز مشاوره می دهند.
  • بیش از نیمی از ۱۷۰۰۰۰ فارغ التحصیل دانشگاه جورج میسون  در حال کار و زندگی در منطقه شهری واشنگتن دی سی می باشند.
  • در تمامی مدت تحصیل دانشگاه میسون به دانشجویانش کمک می کند تا در صورت فارغ التحصیلی به سرعت مشغول کار شوند و بتوانند به راحتی در مصاحبه کاری شرکت کرده و رزومه های کاملی ارسال نمایند.
  • انوشه انصاری تنها فضانورد زن ایرانی نیز فارغ التحصیل دانشگاه جورج میسون آمریکا می باشد.
  • برای مسکن دانشجویان در مقطع کارشناسی دانشگاه جورج میسون دارای ۴۰ آپارتمان و سالن مخصوص اقامت می باشد و بیش از ۷۵ درصد دانشجویان در سال اول از خوابگاه های دانشگاه جورج میسون استفاده می کنند که تمامی واحد ها کاملا مبله بوده و امکانات رفاهی بسیاری از جمله اینترنت پرسرعت در دسترس آنها می باشد. شما می توانید برای اقامت در آمریکا از این امکانات استفاده کنید .
  • بورس تحصیلی نیز به عنوان یک مشخصه اصلی برای میسون در نظرگرفته شده است و بسیاری از دانش آموزان در میسون به نوعی کمک مالی، بورس های تحصیلی و یا وام در یافت می کنند.
  • دانشگاه جورج میسون برای کمک به دانشجویان بین المللی که در زمینه زبان انگلیسی توانایی کمی دارند دوره برنامه گذرگاه INTO Mason گذاشته که دانشجویان بین المللی پس از این دوره و تکمیل وضعیت زبان خود می توانند به تحصیل به راحتی ادامه بدهند.

دانشگاه جورج میسون آمریکا پردیس اصلی دانشگاه میسون

پردیس اصلی دانشگاه میسون در فیرفکس متشکل از ۶۷۷ جریب پوشیده از  درخت و مرکز اصلی  برای اقامت در مقطع کارشناسی و زندگی است. پردیس فیرفکس دانشگاه میسون به  مرکز هنر و مرکز   EagleBank  که در آن رویدادهای ورزشی و سرگرمی متعدد در طول سال روی میدهد نزدیک می باشد. این پردیس؛ فقط ۱۵ مایل با واشنگتن دی سی پایتخت کشور فاصله دارد که دسترسی به آن به راحتی با وسیله نقلیه و حمل و نقل عمومی می باشد. پردیس های مسکونی و تجربه ای از تحصیل در کالجی برجسته می تواند بالاترین و بهترین لذت را برای تحصیل برای شما فراهم آورد.

دانشگاه جورج میسون آمریکا

دانشگاه جورج میسون آمریکا

دانشگاه جورج میسون آمریکا رئیس دانشگاه  میسون

آنخل کابررا  دارای کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته مهندسی از دانشگاه Politécnica مادرید، دانشگاه مهندسی لیگ اسپانیا است. او کارشناسی ارشد و دکترا روانشناسی و علوم شناختی را نیز  از موسسه فناوری جورجیا کسب کرده است، قبل از رئیس دانشگاه  میسون ، استاد و رئیس دانشکده کسب و کار اینترنت اکسپلورر در مادرید، اسپانیا بود. در طول دهه گذشته، دکتر کابررا در تلاش برای آموزش زنان کارآفرین در بازارهای نوظهور پیشگام بوده است. تخصص آقای کابررا در کسب و کار بین المللی و آموزش عالی از سوی سازمان های بین المللی شناخته شده است.  مجمع جهانی اقتصاد در سال ۲۰۰۵ به او نام “رهبر جهانی برای فردا” داده است.

دانشگاه جورج میسون آمریکا برنامه های آموزشی دانشگاه میسون

برنامه های آموزشی دانشگاه میسون شامل :

  •  Mason  مدارک تحصیلی در سطح لیسانس، فوق لیسانس و دکترا را در بیش از 200 رشته تحصیلی عرضه می کند.
  • پرمتقاضاترین رشته های لیسانس دانشگاه جورج میسون آمریکا عبارتند از: مدیریت، علوم کامپیوتر، مهندسی، علوم سیاسی، امور بین الملل، علوم زیست شناسی، هنر و روانشناسی.
  • هیئت علمی ممتاز Mason از متحققین برجسته از همه رشته ها تشکیل می شود که برندگان جایزه نوبل، برندگان جایزه پولیتزر و دریافت کنندگان بورسیه ها و جوائز متعدد از سوی  Fulbright، MacArthur، بنیاد ملی علوم، بنیاد اعانه ملی برای هنرها و بنیاد اعانه ملی برای علوم انسانی را شامل می شود.

دانشگاه جورج میسون آمریکا فرصت های شغلی دانشگاه میسون

فرصت های شغلی دانشگاه میسون به این صورت است کهMason در فاصله نزدیک و فقط چند دقیقه تا واشنگتن دی سی قرار داشته و دانشجویان به فرصت های شغلی با بسیاری از شرکت های Fortune 500 ، مؤسسات دولتی و سازمان های بین المللی در فاصله فقط چند دقیقه از پردیس دسترسی دارند. خدمات حرفه ای دانشگاه جورج میسون آمریکا با دانشجویان در نقد رزومه، آماده سازی برای مصاحبه کاری همکاری کرده و مشاوره حرفه ای را به طور شخصی ارائه می کند.

دانشگاه جورج میسون آمریکا شرایط پذیرش دانشگاه میسون

برای تحصیل در آمریکا باید شرایط پذیرش دانشگاه میسون را داشته باشید این شرایط شامل :

  • درخواست نامه های پذیرش مربوطه را پر کنید و هزینه درخواست پذیرش را پرداخت نمایید
  • گزارش رسمی نمرات قابل قبول تافل یا  IELTS را در صورتیکه انگلیسی زبان مادری شما نیست باید ارائه بدهید.
  • اصل کارنامه های دبیرستانی و نتایج هرگونه مدرک دیپلم یا آزمون های ورودی دانشگاه را ارائه بدهید.
  • کارنامه های رسمی از سوی هریک از مؤسسات آموزشی دوره لیسانس که در آنها تحصیل کرده اید.
  • دانشجویانی که برای ویزای دانشجوئی F-1 درخواست می کنند لازم است که تمکن مالی و تأییدیه منابع مالی خود را ارائه دهند.
  • برای متقاضیان دوره فوق لیسانس به بالا، بعضی رشته ها ممکن است نیاز به مدارک  اضافی (توصیه نامه، مجموعه آثار و غیره) یا آزمون (GRE، GMAT) داشته باشند.

در مقاله ” تحصیل در آمریکا ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در آمریکا اطلاعات کسب کنید .

دانشگاه جورج میسون آمریکا مدارک برای پذیرش در دانشگاه میسون

مدارک برای پذیرش در دانشگاه میسون عبارتند از :

  • تکمیل فرم درخواست پذیرش و پرداخت هزینه ارسال درخواست پذیرش.
  • انگیزه نامه و توصیه نامه ها
  • گزارش رسمی نمرات تافل یا آیلتس
  • اصل کارنامه دبیرستان و هرگونه مدرک دیپلم و یا آزمون ورودی دانشگاه
  • اصل کارنامه های تحصیل در دوره لیسانس
  • در صورت نداشتن شرایط برای دریافت بورس تحصیلی، مدارک مربوط به تایید منابع مالی هم باید ارائه شود.

دانشگاه جورج میسون آمریکا غالبا به اصل مدارک نیازی ندارد و باید ترجمه رسمی تایید شده را برای دانشگاه ارسال نمود در ضمن برای هر رشته که قصد ثبت نام دارید از قبل کلیه مدارک مورد نیاز را از دانشگاه مورد تقاضا استعلام نمایید.

دانشگاه جورج میسون آمریکا – هزینه شهریه در دانشگاه میسون

شهریه بسته به نوع رشته و مقطع متفاوت است اما به طور کلی شهریه سالیانه برای دانشجویان امریکایی 12500 دلارو برای دانشجویان بین الملل 36000  تا 45000 دلار آمریکا می باشد.

 

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
تحصیل در آمریکا تحصیل در آمریکا

یکی از راه های ورود به کشور آمریکا تحصیل در آمریکا می باشد. تحصیل در آمریکا و دریافت پذ...

کار در آمریکا کار در آمریکا

کار در آمریکا برای ایرانیان و شرایط اخذ ویزای کار آمریکا در این مطلب مورد بررسی قرار می گیر...

تحصیل پزشکی در آمریکا تحصیل پزشکی در آمریکا

تحصیل در رشته پزشکی در آمریکا راه طولانی و پر زحمتی می باشد اما آینده روشن و درخشانی خواهد د...

نظرات کاربران
Call Now Button