دانشگاه تگزاس ای اند ام آمریکا (Texas A&M University)

دانشگاه تگزاس ای اند ام آمریکا ، دانشگاه دولتی می باشد که در سال ۱۸۷۱ میلادی در شهر کالج استین ایالت تگزاس تاسیس شد . دانشگاه تگزاس ای اند ام آمریکا ، دانشگاه مرکزی سامانه دانشگاه ای اند ام تگزاس است . دانشگاه تگزاس ای اند ام به عنوان هفتمین دانشگاه بزرگ ایالات متحده ، ظرفیت پذیرش ۴۹۰۰۰ دانشجو در رده کالج مختلف را دارد . دانشگاه تگزاس ای اند ام آمریکا در زمره ۲۰ موسسه پژوهشی برتر آمریکا از نظر میزان تامین مالی و دستاوردهایش در زمینه های مهندسی نفت و دامپزشکی قرار دارد . پردیس اصلی دانشگاه تگزاس ای اند ام آمریکا ، یکی از بزرگترین نمونه های دانشگاهی آمریکا است . علاوه بر پردیس اصلی، دانشگاه تگزاس ای اند ام آمریکا دو شعبه یکی در قطر و دیگری در گلوستون دارد . دانشگاه تگزاس ای اند ام بیش از ۱۵۰ رشته تحصیلی را در ۱۰ کالج و ۱۸ موسسه تحقیقاتی ارائه می دهد . دانشگاه تگزاس ای اند ام آمریکاتاکنون بیش از ۳۲۰۰۰۰ مدرک تحصیلی صادر کرده است که بیش از یک پنجم آن مدارک تحصیلات تکمیلی و حرفه ای بوده است .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در آمریکا می توانید مقاله ” تحصیل در آمریکا ” را مطالعه فرمایید .

دانشگاه تگزاس ای اند ام آمریکا به عنوان نخستین مؤسسه تحصیلات تکمیلی در ۴ اکتبر ۱۸۷۶ و با تمرکز بر مکانیک و کشاورزی گشایش یافت. حروف ای و ام در عنوان دانشگاه، حروف اولیه کشاورزی و مکانیک است که اهداف اولیه تأسیس دانشگاه تگزاس ای اند ام آمریکارا یادآوری می کند . اولین هدف دانشگاه تگزاس ای اند ام آمریکا تربیت متخصصان امور کشاورزی و نظامی بود. اما دهه ۱۹۶۰ دانشگاه ای اند ام نقش آکادمیک خود را گسترش داد و شرکت اجباری در واحدهای نظامی از سرفصل دانشجویان حذف شد.

به دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه تگزاس ای اند ام «اگی» می‌گویند . این دانشگاه با داشتن ۴۸۰۳۹ دانشجو در ترم پاییز ۲۰۰۸، به عنوان یکی از هفت دانشگاه بزرگ ایالات متحده شناخته شد . 46.8 درصد از این جمعیت را دانشجویان دختر تشکیلی می‌دهند. 46.8 درصد دانشجویان دانشگاه تگزاس ای اند ام آمریکا از 50 ایالت امریکا و 130 کشور جهان دانشجو دارد اما 86 درصد جمعیت دانشجویی آن را ساکنین تگزاس تشکیل می‌دهند . 28.9 درصد از دانشجویان دانشگاه تگزاس ای اند ام آمریکا خارجی یا عضو گروه‌های اقلیت نژادی هستند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به آمریکا شرکت آتیه آفرینان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به آمریکا ” بیاندازید.

در سال 2009، 13 نفر از متخصصین وزارت کشاورزی عراق و دانشگاه های آمریکا جهت آموزش فناوری های نوین کشاورزی در دانشگاه تگزاس ای اند ام آمریکا آموزش دیده اند . لازم به ذکر است که دانشگاه تگزاس ای اند ام آمریکا در خارج از آمریکا نیز در کشور قطر یک شعبه فعال دارد .

دانشگاه تگزاس ای اند ام آمریکا  – رنکینگ دانشگاه تگزاس ای اند ام آمریکا

براساس رتبه‌بندی‌های مختلف موسسات دانشگاهی، دانشگاه تگزاس ای اند ام دایماً درمیان صد دانشگاه برتر ایالات متحده رتبه‌بندی می‌شود. در سال ۲۰۱۱، رتبه‌بندی دانشگاه‌ های عمومی توسط US News ، دانشگاه تگزاس ای اند ام را دانشگاه ۲۲ در آمریکا و ۶۳ در جهان معرفی کرد. ماهنامه واشینگتن (واشینگتن مانثلی) با تأکید بر پژوهش، خدمات، و تحرک اجتماعی ، دانشگاه ای اند ام را پنجمین گزینه در آمریکا شناخت. بنیاد جان تمپلتن ای اند ام را یکی از سی و پنج دانشگاه آمریکا اعلام کرد که «ارزش‌هایی نظیر صداقت، احترام، اعتماد، مسوولیت پذیری و انصاف در کلاس» را ترویج می‌دهند. وال استریت ژورنال با مطالعه آماری بر روی استخدام شدگان موسسات معتبر آمریکا، نشان داده‌است که دانشگاه تگزاس ای اند ام آمریکا از نظر «احتمال تأمین مشاغل کلیدی برای فارغ‌التحصیلانش» در رتبه دوم در آمریکا قرار دارد.در سال 2019 رتبه جهانی این دانشگاه در سایت معتبر تایمز 171  برآورد شده است .

شایان ذکر است برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت و تابعیت آمریکا مقاله ” اقامت در آمریکا ” را مطالعه بفرمایید .

دانشگاه تگزاس ای اند ام آمریکا

دانشگاه تگزاس ای اند ام آمریکا

رنکینگ دانشگاه تگزاس ای اند ام آمریکا در جدول زیر آمده است :

نوع رده بندیسالرتبه
تایمز لندن QS Supplement۲۰۰۹۱۷۹(جهانی)
گزارش پژوهشی دانشگاه ووهان۲۰۰۷۵۱(جهانی)
SJTU (کلی)۲۰۰۹۸۸(جهانی)
نشریه نیوزویک۲۰۰۷۷۵(جهانی)
وبومتریک۲۰۰۹۲۰(جهانی)
فاکتور جی۲۰۰۶۴۶(جهانی)
HEEACT تایوان۲۰۰۹۹۷(جهانی)
US News & World Report در میان دانشگاه‌های عمومی۲۰۰۹۲۲(در آمریکا)
Washington Monthly۲۰۰۹۵(در آمریکا)
Center for Measuring University Performance(دانشگاه‌های عمومی)۲۰۰۷۱۰(در آمریکا)
کیپلینگر۲۰۰۹۳۰(در آمریکا)

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

 

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
تحصیل در آمریکا تحصیل در آمریکا

یکی از راه های ورود به کشور آمریکا تحصیل در آمریکا می باشد. تحصیل در آمریکا و دریافت پذ...

کار در آمریکا کار در آمریکا

کار در آمریکا برای ایرانیان و شرایط اخذ ویزای کار آمریکا در این مطلب مورد بررسی قرار می گیر...

تحصیل پزشکی در آمریکا تحصیل پزشکی در آمریکا

تحصیل در رشته پزشکی در آمریکا راه طولانی و پر زحمتی می باشد اما آینده روشن و درخشانی خواهد د...

نظرات کاربران
Call Now Button